Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.gry.konsole   »   FM3 i GTPSP

FM3 i GTPSP

Data: 2009-10-27 20:55:24
Autor: Chory
FM3 i GTPSP
Na poczatek chcialbym sie przywitac :)
No wiec witam tych ktorych nie znam, tych ktorzy jeszcze mnie pamietaja
oraz -w ostatniej kolejnosci - tych ktorzy o mnie zapomnieli :D

W moim pierwszym od lat poscie na prgk pozwole sobie wtracic swoje 3 grosze
w moj flagowy temat - scigalki.

Na poczatek GT PSP...
.... najlepsza IMO czesc serii od czasow pierwszego GT.
Dlaczego?
- Genialny model jazdy (to wprawdzie standard w tej serii ale wciaz ogromny
plus).
- NARESZCIE Polyphony nie narzuca mi jezdzenia przez pol gry Yarisem,
Podobnie jak w PGR3 caly tryb kariery mozna ukonczyc dowolnym autem
(pierwsza po GT czesc w ktorej tryb kariery ukoncze na 100%, a nie zaczne od
nowa gdy przyjdzie koniecznosc jechania dziwadlami).
- 102 licencje (wolalbym 200 ale 100+ to mimo wszystko bardzo duzo).
- Oprawa graficzna 10/10 (wiem wiem, gdzieniegdzie widac laczenia polygonow
ale i tak az ciezko uwierzyc, ze PSP potrafi wyswietlic taka grafike).
- AdHoc mode (do tego przydaje sie brat - wzglednie kumpel - z wlasnym PSP,
a gdy juz sie taki znajdzie to przez dlugi czas nie wlaczasz "singla").
- Trasy - masa tras i to masa swietnych tras, wiele licencjonowanych, wiele
znanaych z poprzednich serii.
- Na oko liczac setka-dwie setki wartosciowych wozkow (+ masa syfu ktorym na
szczescie nie musimy jezdzic a jedynie sa one zboczeniem zdziwaczalych
zoltych ludzikow)

.... sa tez wady:
Po pierwsze licencja. Nie chodzi mi bynajmniej o to, ze liczba 800 aut jest
wzieta z kosmosu, gdyz w ogromnej mierze sa to wariacje tego samego auta (i
to nawet nie to, ze jest Clio 1.6, Clio 2.0 i Clio V6, tylko czasem sa to
2-3 IDENTYCZNE auta tylko inaczej nazywajace sie na poszczegolnych rynkach -
vide Toyota Vitz/Yaris, Mitsubishi GTO/3000GT, etc.) ale o to, ze mamy 2
(dwa!) auta ze stajni Ferrari, tyle samo ze stajni Lamborghini, natomiast
Honda - 79 aut, Mazda - 74, Nissan - 117, Toyota tez cos kolo tego... sry
ale komus sie - za przeproszeniem - popierdolily proporcje.
Druga wada to brak tunningu (wprawdzie tunning mi sie przejadl juz przy GT2
ale zawsze lepiej jak jest niz jak go nie ma).

Tyle moich przemyslen na temat GTPSP.
Zdecydowanie musthave nawet jesli nie jestes wielkim fanem scigalek.


Teraz Forza Motorsport 3...
.... po zagraniu w demo z XBL powiedzialem: Beznadziejny, uproszczony model
jazdy podobny do tego z PGR2 i podobnie jak w przypadku PGR2 widze tu
ogromny potencjal w temacie rozgrywki online.
Wczoraj zagralem w pelna wersje i stwierdzam, iz za wypuszczenie dema jest
odpowiedzialny kompletny idiota. Gdyby stworzyc ranking 10 najgorszych tras
w FM3 - trasa z dema bylaby w pierwszej trojce (dwie pozostale to bylyby jej
wariacje). Po prostu beznadzieja. Demo odrzucilo WIELE osob od FM3 i jestem
przekonany, ze ta liczba bylaby mniejsza o 80-90% gdyby w demie dostepna
byla inna trasa (inne auta tez by nie zaszkodzily). Natomiast model jazdy w
pelnej wersji wciaz jest po porstu slaby, duzo slabszy niz w poprzednich
czesciach ALE jest wprost idealny do online. Nie potrafie tego wytlumaczyc,
ta gra w trybie dla jednego gracza jest kolejna scigalka, z jakims tam
tunningiem (ja akurat jestem z tych co nawet opon nie zmieniaja chyba, ze
MUSZA), malowaniem wzorkow na aucie (to mi sie przejadlo juz przy FM2) i
koniecznoscia jazdy autami, ktorymi nie za bardzo chcemy jezdzic ale online
w jakis cudowny sposob po prostu rzadzi. Nie chodzi tu o tryby gry tylko po
prostu o sam feeling scigania sie z kumplami - ta gra powinna miec tytul
PGR2 HD. W PGR2 gralem online regularnie przez dwa lata i jestem przekonany,
ze tyle samo bede gral w FM3.
Wprawdzie na GT5 trzeba jeszcze troche poczekac ale juz dzis mozna
stwierdzic, ze pod wzgledem licencji FM3 bije na glowe GT5, natomiast poz
wzgledem oprawy audio/video stawia poprzeczke bardzo wysoko (owszem - jestem
przekonany, ze GT5 bedzie mialo ladniejsze auta ale czy ladniejsze trasy -
to juz nie takie pewne). Praktycznie kazda kozacka bryka jaka przychodzi
czlowiekowi na mysl jest dotsepna w FM3, troszke gorzej to wyglada jesli
chodzi o trasy. Trafiaja sie prawdziwe perelki ale trafiaja sie tez
wynalazki takie jak w demie (nb nikt kogo znam nie jezdzi online tej trasy),
a lwia czesc tras to poszczegolne wariacje jednego toru (na szczescie
jezdzac online mozna dowolnie wybierac trase wiec po prostu sie olewa
wszelkie wersje "short").

Reasumujac: w trybie dla jednego gracza - gra jakich wiele. Chcesz pokazac
PC-towcowi jak wygladaja gry na konsole - kup. Chcesz po prostu pograc
solo - szczerze poszukalbym innego tytulu. FM3 to pierdyliard wyscigow
tryliardem aut, konia z rzedem temu kto ukonczy tryb kariery na 100%. Ja
jestem ogromnym fanem scigalek i naprawde mam spore zaciecie, wszystkie
licencje w poszczegolnych czesciach GT robie na zloto, wszystkie czesci PGR
na platyny ale ukonczyc tryb kariery w takiej postaci jak w GT2, GT3, GT4,
FM, FM2, czy FM3 to zdecydowanie ponad moje sily (mam ogromna nadzieje, ze
tryb kariery w GT5 bedzie kalka tego z GT PSP). Natomiast jesli interesuje
cie rozgrywka online to Forza 3 jest pod tym wzgledem totalnym rzeznikiem.
Masz Xbox Live i lubisz scigalki? - FM3 to musthave.
Nie lubujesz sie w scigalkach? - wciaz musthave.
Nienawidzisz scigalek - FM3 to zmieni! he he.
Powaznie - kupowac i scigac sie online!!!

Chetni do poscigania (zaznaczam, ze nie uznaje driftow i innych udziwnien)
na XBL znajda moj GT w sigu :)

--
Chory
PSN: guinness_draught
XBL: II Guinness II

Data: 2009-10-28 00:22:47
Autor: Piotr Gnyp
FM3 i GTPSP
..::On Tue, 27 Oct 2009 20:55:24 -0000, in <hc7moj$f4d$1@inews.gazeta.pl>
..::Chory <guinness_draught@gazeta.pl> wrote:
No wiec witam tych ktorych nie znam, tych ktorzy jeszcze mnie pamietaja
oraz -w ostatniej kolejnosci - tych ktorzy o mnie zapomnieli :D

Oh men, co się stało? FFXI wyłączyli? ;>

--
Toread@IRCNet::gg#23475::DSA#BEC9A444::http://polygamia.pl
Donnie: Why do you wear that stupid bunny suit? Frank: Why are you wearing that stupid man suit?

Data: 2009-10-27 23:50:31
Autor: Chory
FM3 i GTPSP

"Piotr Gnyp" <toread@NOSPAM.discordia.pl> wrote in message news:7vbkr6-3941.ln1discordia.pl...

Oh men, co się stało? FFXI wyłączyli? ;>

FFXI umiera.
Czekam na FFXIV :D

--
Chory
PSN: guinness_draught
XBL: II Guinness II

Data: 2009-10-28 01:58:39
Autor: Piotr Gnyp
FM3 i GTPSP
..::On Tue, 27 Oct 2009 23:50:31 -0000, in <hc8117$kqc$1@inews.gazeta.pl>
..::Chory <guinness_draught@gazeta.pl> wrote:
FFXI umiera.
Czekam na FFXIV :D

Ach, to wszystko tłumaczy ;>

--
Toread@IRCNet::gg#23475::DSA#BEC9A444::http://polygamia.pl
Dib (rushing into a classroom): I saw... horrible... nightmare...
visions!
Ms. Bitters: It's called life, Dib. Sit down.

Data: 2009-10-28 07:03:21
Autor: Katanka
FM3 i GTPSP
Chory wrote:

Kope lat, ale fajnie, że jesteś :) Wiesz moze jaka długa była ta przerwa?

PS. Skocza na forum www.Polygamia.pl - tam teraz siedzi prawie cała gwardia z prgk.

Chetni do poscigania (zaznaczam, ze nie uznaje driftow i innych
udziwnien) na XBL znajda moj GT w sigu :)

Dzis wyślę invite i na XBL i na PSN

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
katanka24@interia.pl | PSN: Katanka_PL
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl
www.Katanka.vel.pl | www.PzwKobiernice.pl

Data: 2009-10-28 07:20:09
Autor: Chory
FM3 i GTPSP
"Katanka" <katanka24@interia.pl> wrote in message news:hc8mr2$brr$1inews.gazeta.pl...

Kope lat, ale fajnie, że jesteś :) Wiesz moze jaka długa była ta przerwa?

Jakies 3.5 roku tak Pi razy oko.

PS. Skocza na forum www.Polygamia.pl - tam teraz siedzi prawie cała gwardia z prgk.

Hmm... forum powiadasz... obadam.

Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
katanka24@interia.pl | PSN: Katanka_PL
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl
www.Katanka.vel.pl | www.PzwKobiernice.pl

He he, widze, ze pieski dolaczyly to Twojego szerokiego grona zainteresowan :)
Tak sam z siebie czy corka pomogla? ;)

BTW: dalej tu grasuje silna grupa z uczuleniem na offtopic threads?

--
Chory
PSN: guinness_draught
XBL: II Guinness II

Data: 2009-10-28 08:31:32
Autor: Katanka
FM3 i GTPSP
Chory wrote:

Jakies 3.5 roku tak Pi razy oko.

No to nie jest jeszcze tak źle. Ja miałem prawie 3-letnią przerwę z grupą.

PS. Skocza na forum www.Polygamia.pl - tam teraz siedzi prawie cała
gwardia z prgk.

Hmm... forum powiadasz... obadam.

Obadaj, bo tam się teraz bardzo wiele fajnego dzieje.

He he, widze, ze pieski dolaczyly to Twojego szerokiego grona
zainteresowan :)
Tak sam z siebie czy corka pomogla? ;)

Córka pomaga. Natomiast pieski są teraz nieodłączną częścią mojej pracy.

BTW: dalej tu grasuje silna grupa z uczuleniem na offtopic threads?

W sumie to tutaj już bardzo rzadko zaglądam. Przeniosłem się w 99% spędzanego czasu wolnego w necie na forum Polygamii.

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
katanka24@interia.pl | PSN: Katanka_PL
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl
www.Katanka.vel.pl | www.PzwKobiernice.pl

Data: 2009-10-28 13:45:42
Autor: Robin
FM3 i GTPSP
Witam :-)

Użytkownik "Chory" <guinness_draught@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hc8rd4$p4i$1inews.gazeta.pl...

BTW: dalej tu grasuje silna grupa z uczuleniem na offtopic threads?

Uwazaj, juz podpadasz ;-)

Robin

Data: 2009-10-28 09:18:00
Autor: Marcin Gardeła
FM3 i GTPSP
Chory wrote:
... sa tez wady:
Po pierwsze licencja. Nie chodzi mi bynajmniej o to, ze liczba 800
aut jest wzieta z kosmosu, gdyz w ogromnej mierze sa to wariacje
tego samego auta (i to nawet nie to, ze jest Clio 1.6, Clio 2.0 i
Clio V6, tylko czasem sa to 2-3 IDENTYCZNE auta tylko inaczej
nazywajace sie na poszczegolnych rynkach - vide Toyota Vitz/Yaris,
Mitsubishi GTO/3000GT, etc.) ale o to, ze mamy 2 (dwa!) auta ze
stajni Ferrari, tyle samo ze stajni Lamborghini, natomiast Honda -
79 aut, Mazda - 74, Nissan - 117, Toyota tez cos kolo tego... sry
ale komus sie - za przeproszeniem - popierdolily proporcje.

O kurcze, nie miałem pojęcia o czymś takim, faktycznie lekka porażka, w końcu nie kupuję gry wyśćigowej po to, żeby zobaczyć jak to jest Yariską pojechać 150 tylko jak to jest Ferrari pojechać 320, kilkoma róznymi Ferrari.

Teraz Forza Motorsport 3...
... po zagraniu w demo z XBL powiedzialem: Beznadziejny,
uproszczony model jazdy podobny do tego z PGR2 i podobnie jak w
przypadku PGR2 widze tu ogromny potencjal w temacie rozgrywki
online. Wczoraj zagralem w pelna wersje i stwierdzam, iz za wypuszczenie
dema jest odpowiedzialny kompletny idiota.

A to ciekawe, bo mi trasa z dema zajebiście podeszła, degustibus...

Demo odrzucilo WIELE osob od FM3 i jestem przekonany, ze ta liczba
bylaby mniejsza o 80-90% gdyby w demie dostepna byla inna trasa
(inne auta tez by nie zaszkodzily).

Mnie odrzucił Shift za zmianę biegów pod bumperami, ale to OT.

Natomiast model jazdy w pelnej
wersji wciaz jest po porstu slaby, duzo slabszy niz w poprzednich
czesciach ALE jest wprost idealny do online.

Właśnie model jazdy wydaje mi się jakiś taki... łatwy, może po prostu dlatego, że na razie jeżdżę wypierdkami motoryzacyjnymi klasy E i F.

Reasumujac: w trybie dla jednego gracza - gra jakich wiele. Chcesz
pokazac PC-towcowi jak wygladaja gry na konsole - kup. Chcesz po
prostu pograc solo - szczerze poszukalbym innego tytulu. FM3 to pierdyliard
wyscigow tryliardem aut, konia z rzedem temu kto ukonczy tryb
kariery na 100%.

Dziękuję, zgłoszę się za kilka miesięcy po konia :)

--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

Data: 2009-10-28 15:46:51
Autor: Chory
FM3 i GTPSP
A to ciekawe, bo mi trasa z dema zajebiście podeszła, degustibus...

No to nie wiem, ja jej nie moge zdrzierzyc po prostu.
I tak jak mowilem, nie widzialem zeby ktos ja online jezdzil bez przymusu :)

Mnie odrzucił Shift za zmianę biegów pod bumperami, ale to OT.

Huh? Mozna to zmienic chyba.
Nie przypominam sobie zebym mial z tym problem.
Anyway grajac w shifta balem sie ze dostane ataku jakiegos mimo, ze epileptykiem nie jestem. To jest gra dla masochistow i dzieci ponizej 7 roku zycia (takich ktore nie zrzygaja sie na najgorszej karuzeli).

Właśnie model jazdy wydaje mi się jakiś taki... łatwy

No bo taki jest jesli go porownasz z FM2.

Dziękuję, zgłoszę się za kilka miesięcy po konia :)

He he, ja tez sie nie poddalem jeszcze. System osiagniec mnie motywuje :)

--
Chory
PSN: guinness_draught
XBL: II Guinness II

Data: 2009-10-28 10:34:49
Autor: dziki
FM3 i GTPSP
Użytkownik "Chory" <guinness_draught@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hc7moj$f4d$1inews.gazeta.pl...
Na poczatek chcialbym sie przywitac :)

no witamy, witamy. Na pocieszenie powiem, ze ja wciaz nie moge przejsc wyscigu Yariska w GT3, a licznik przejscia gry zatrzymal sie na jakichs 95% ;)

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-10-28 15:05:23
Autor: KAM_
FM3 i GTPSP
Chory pisze:

- NARESZCIE Polyphony nie narzuca mi jezdzenia przez pol gry Yarisem,

A to w której części tak było?


(pierwsza po GT czesc w ktorej tryb kariery ukoncze na 100%

No ale właśnie główny problem tej gry polega na tym, że nie ma ona trybu kariery. :)

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-10-28 15:33:26
Autor: Chory
FM3 i GTPSP
"KAM_" <karpath@wp.pl.SRAMNASPAM> wrote in message news:hc9j3h$num$1inews.gazeta.pl...

- NARESZCIE Polyphony nie narzuca mi jezdzenia przez pol gry Yarisem,

A to w której części tak było?

Ze trzeba bylo jezdzic yarisem aby ukonczyc na 100% czy ze trzeba bylo jezdzic nim przez pol gry?

Jesli to pierwsze to w GT2, GT3, GT4...
Jesli to drugie to pod haslem Yaris kryje sie wiele aut ktorymi nie mam ochoty jezdzic. Subaru Impreza na ten przyklad - fajne auto, w szutrowych wyscigaj jedyne jakim jezdze ale na torze wyscigowym zdecydowanie wole inne wozki. Impreza w wersji JTCC to inna gadka.

(pierwsza po GT czesc w ktorej tryb kariery ukoncze na 100%

No ale właśnie główny problem tej gry polega na tym, że nie ma ona trybu kariery. :)

Oczywiscie, ze ma.
Podobnie jak w poprzednich czesciach serii kupujesz auta do garazu zeby potem moc sie nimi scigac, podobnie jak w poprzednich czesciach masz mase wyscigow i podobnie jak poprzednich czesciach zaczynasz od tych najlatwiejszych aby odblokowac coraz trudniejsze i podobnie jak w poprzednich czesciach wygranie wszystkich od najlatwiejszych po najtrudniejsze jest konieczne do ukonczenia gry na 100%. Roznica jest taka, ze nie masz z gory narzucone, ze jedziesz mazda MX-5 40 okrazen po Apricot Hill Raceway albo serie 10 wyscigow Golf vs Civic, tylko jezdzisz wybranym przez siebie autem wybrana przez siebie liczbe okrazen po wybranej przez siebie trasie z wybranym przez siebie poziomem trudnosci. I to jest zdecydowanie in plus moim zdaniem. In minus jest brak tunningu o czym juz pisalem.

PS: jeszcze jedna wada GTPSP o kotrej zapomnialem wspomniec - szutry, po co to komu?

--
Chory
PSN: guinness_draught
XBL: II Guinness II

Data: 2009-10-28 18:38:57
Autor: KAM_
FM3 i GTPSP
Chory pisze:
"KAM_" <karpath@wp.pl.SRAMNASPAM> wrote in message news:hc9j3h$num$1inews.gazeta.pl...

- NARESZCIE Polyphony nie narzuca mi jezdzenia przez pol gry Yarisem,

A to w której części tak było?

Ze trzeba bylo jezdzic yarisem aby ukonczyc na 100% czy ze trzeba bylo jezdzic nim przez pol gry?

Jesli to pierwsze to w GT2, GT3, GT4...
Jesli to drugie to pod haslem Yaris kryje sie wiele aut ktorymi nie mam ochoty jezdzic.

Naturalnie to pierwsze. W GT2 chyba nie trzeba było jeździć Yarisem, ale za to w GT3 - mistrzostwa Yarisa to chyba najtrudniejsza impreza w całej grze.

(pierwsza po GT czesc w ktorej tryb kariery ukoncze na 100%

No ale właśnie główny problem tej gry polega na tym, że nie ma ona trybu kariery. :)

Oczywiscie, ze ma.
Podobnie jak w poprzednich czesciach serii kupujesz auta do garazu zeby potem moc sie nimi scigac,

No widzisz, ja jestem takim graczem, że do dalszej gry popychają mnie kolejne wyzwania stawiane przez twórców. Jeśli w GT4 było do zdobycia pińcet milionów pucharów, to chciałem zdobyć ich jak najwięcej i wcale nie przeszkadzało mi jeżdżenie 50 razy po tej samej trasie. :) A jeżdżenie tylko po to, by kupić kolejne samochody - cytując Ciebie: "po co to komu?". Parę godzin można na to poświęcić, ale w końcu musi się to znudzić.

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-10-28 23:49:12
Autor: Chory
FM3 i GTPSP

"KAM_" <karpath@wp.pl.SRAMNASPAM> wrote in message news:hc9vk2$ck0$1inews.gazeta.pl...

Jesli to pierwsze to w GT2, GT3, GT4...
Jesli to drugie to pod haslem Yaris kryje sie wiele aut ktorymi nie mam ochoty jezdzic.

Naturalnie to pierwsze. W GT2 chyba nie trzeba było jeździć Yarisem

W GT2 w "salonie" kazdego z producentow byly wyscigi aut danej marki - byl tam rowniez Yaris/Vitz Cup.

ale za to w GT3 - mistrzostwa Yarisa to chyba najtrudniejsza impreza w całej grze.

Czy trudna czy latwa nie winikam - pytales w ktorej czesci tak bylo wiec odpowiadam.

No widzisz, ja jestem takim graczem, że do dalszej gry popychają mnie kolejne wyzwania stawiane przez twórców.

Wiec co Ci sie nie podoba w GTPSP?
To ze tworcy stawiajac kolejne wyzwania wybor auta pozostawiaja Tobie?

Jeśli w GT4 było do zdobycia pińcet milionów pucharów, to chciałem zdobyć ich jak najwięcej

W GTPSP masz 360 pucharow ale nie chcesz ich zdobyc jak najwiecej.
Za malo jest czy jak?

i wcale nie przeszkadzało mi jeżdżenie 50 razy po tej samej trasie. :)

Ale w GTPSP Ci przeszkadza, rigth?

A jeżdżenie tylko po to, by kupić kolejne samochody

Ale kto Ci kaze kupowac kolejne samochody?
W pierwszym GT dostawalo sie jakies tam bryki za poszczegolne wyscigi ale jednak wiekszosc aut trzeba bylo kupic. W GT2+ kupujesz jedno auto, jedzdzisz nim 3 godziny i po chwili juz masz 10 aut w garazu (w Forza Motorsport jest jeszcze gorzej) i nie sa to auta ktore Ci sie podobaja, ktore bys kupil, czy ktorymi masz ochote jezdzic odkad tylko rozpakowales pudelko z GT ale mimo to ich nie sprzedajesz bo wiesz, ze za chwile bedziesz ich potrzebowal tak czy inaczej. W GTPSP kupujesz sobie bryke na start (jesli najpierw porobisz licencje albo poscigasz sie online to bedzie Cie stac na DOWOLNY wozek) zdobywasz wszystkie licencje na zloto, zdobywasz 360 pucharow (co zajmuje Ci pare tygodni/miesiecy - zaleznie od wielu czynnikow) i po kilku tygodniach/miesiacach grania masz JEDEN samochod w garazu. Chyba ze kupisz drugi to masz dwa. Dla mnie to sto razy lepsze rozwiazanie, ja sprzedaje kazdy syf ktory wygrywam za poszczegolne wyscigi (w FM3 sprzedaje za 100Cr auta warte miliony gdyz zwyczajnie ich nie chce - mam w garazu wylacznie Ferrari poki co) i jezdze tylko autami ktore lubie. Nikt Cie nie zmusza do kupowania 800 aut w GTPSP tak jak Cie nikt do tego nie zmuszal przy poprzednich czesciach (w poprzednich dawali Ci je na sile :P).

Tak szczerze, grales wogole w GTPSP czy swoja wiedze na temat tej gry czerpiesz od osob trzecich?

Parę godzin można na to poświęcić, ale w końcu musi się to znudzić.

Mozesz sobie poswiecic tyle samo godzin ile poswiecasz w GT, GT2, GT3, GT4, PGR, PGR2, PGR3, PGR4, FM, FM2, FM3, czy co tam jeszcze wymyslisz.

PS: Chcesz Yaris Cup w GTPSP? - prosze bardzo. KUPUJESZ Yarisa, wybierasz go z garazu, w regulach wyscigu ograniczasz auta botow do modelu ktorym Ty jedziesz, wybierasz trase (badz trasy) jakie uwazasz (mozesz sobie wybrac takie ktorych nie lubisz jesli uwazasz, ze wybieranie takich ktore lubisz to lameriada), ustalasz ilosc okrazen dla kazdej z tras, poziom trudnosci i jedziesz. Roznica jest taka, ze masz punktacje osobna dla kazdego wyscigu a nie wspolna dla serii (w GT3 i tak musiales wygrac wszystkie wyscigi zeby zdobyc swoje jak najwiecej pucharkow, wiec zadna roznica tak naprawde). No i za wygranie Yaris Cup nie dostaniesz Toyoty Sprinter Trueno, tylko kase za ktora kupisz sobie CO ZECHCESZ albo i nic sobie nie kupisz bo przeciez nie ma sensu kupowanie fur na wiwat.

PPS: Zapewniam Cie, jesli zrobisz wszystkie licencje na zloto + wszystkie trasy na S jadac wyscigi po 3 okrazenia to za to co zarobisz bedziesz w stanie spokojnie kupic 100 najlepszych (najdrozszych) aut w grze lub pelny przeglad historii japonskiej motoryzacji (500-600 aut). A zrobienie wszystkich tras na S jest rownowazne z ledwie uzyskaniem dostepu do professional league w GT3 (czyt. od tego momentu zabawa dopiero sie zaczyna).

--
Chory
PSN: guinness_draught
XBL: II Guinness II

Data: 2009-10-29 01:17:12
Autor: Dentarg
FM3 i GTPSP
Powiem szczerze, że tym opisem przekonałeś mnie do zakupu GT PSP.
Co prawda krucho z $$$, ale jakoś to będzie ;). Właśnie kariera
ustalona z góry odrzuca mnie od gier wyścigowych (np.  konieczna jazda
ciężarówkami czy dżipami w dirt). Nie ma to jak przejść całą grę
samochodem jaki się ma (lub na jaki Cie stać w real life). Jeżdżenie
ciągle Ferrari czy Lamborgini staje się nudne, bo te samochody są w
każdej grze, a nie w każdej jest wymieniany Yaris, Opel Corsa,
Matiz ;), itp.

Mogłem kupić już GT wczoraj, ale się wahałem, teraz żałuję bo miałbym
już pare h pograne ;).

pzdr,
Dentarg

Data: 2009-10-29 13:35:42
Autor: Czezare
FM3 i GTPSP
Dentarg pisze:

Mogłem kupić już GT wczoraj, ale się wahałem, teraz żałuję bo miałbym
już pare h pograne ;).

Ja radze sie jeszcze zastanowic i w miare mozliwosci pograc gdzies u kogos lub w sklepie, jesli to mozliwe oczywiscie. Mi osobiscie GT na PSP kompletnie sie nie spodobalo, z powodu wszechogarniajacej nudy w trakcie grania.Mialem problem z utrzymaniem PSP w rekach, slowo daje, bo co rusz   jedna z nich odrywala sie od kieszonsolki i wedrowala do ust celem grzecznosciowego przysloniecia ziewajacej paszczy.Zero emocji, jazda jak po sznurku.Kompletny brak funu. Kwestia biustu oczywiscie, ale moje odczucia sa wlasnie takie jak wyzej opisalem.
Najlepsza scigalka na PSP jest dla mnie RR2.Tam przynajmniej sa emocje, ktorych od gier po prostu wymagam...

pzdr,
Dentarg

Pozdr
Czezare

Data: 2009-10-29 14:38:29
Autor: KAM_
FM3 i GTPSP
Chory pisze:

"KAM_" <karpath@wp.pl.SRAMNASPAM> wrote in message news:hc9vk2$ck0$1inews.gazeta.pl...


ale za to w GT3 - mistrzostwa Yarisa to chyba najtrudniejsza impreza w całej grze.

Czy trudna czy latwa nie winikam - pytales w ktorej czesci tak bylo wiec odpowiadam.

Pytałem gdzie trzeba było pół gry grać tym autem, ale tę kwestię już sobie wyjaśniliśmy.

No widzisz, ja jestem takim graczem, że do dalszej gry popychają mnie kolejne wyzwania stawiane przez twórców.

Wiec co Ci sie nie podoba w GTPSP?
To ze tworcy stawiajac kolejne wyzwania wybor auta pozostawiaja Tobie?


Tak, dokładnie tak. Ok, są wyzwania a'la licencje i to jest OK. Ale jednak klasycznego trybu kariery nie ma, więc do dalszej gry sam musisz się "popychać", gra nie mówi Ci - teraz zrób to, a teraz to. Dlatego m.in. nie przepadam za sandboxami czy RPGami. :) W GT2 super było to, że samochód mogłeś sobie wybrać dowolny, ale miałeś ograniczenie co do mocy silnika, w GT3 i GT4 nawet jeśli musisz trzymać się danej marki czy modelu - możesz dowolnie "dopakować" swój samochód, przez co często gra może wydawać się zbyt łatwa. OK, zaraz powiesz, że nikt mi nie każe tego robić, ale tak to już ludzie mają - jak im się zostawi otwarte drzwi, to przez nie przelezą. :)

Może i jestem staroświecki, ale tryb kariery z GT4 jest tak fajnie zrobiony, z licencjami, z wyzwaniami, z głównymi imprezami, z imprezami narodowymi, wyścigami "w salonie", że wszystko zrobione z mniejszym rozmachem już będzie dla mnie słabe. :)

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-10-29 17:59:20
Autor: SimonX
FM3 i GTPSP
Dnia 28-10-2009 o 16:33:26 Chory <guinness_draught@gazeta.pl> napisał(a):



PS: jeszcze jedna wada GTPSP o kotrej zapomnialem wspomniec - szutry, po  co to komu?

jak to po co
to jest wielka zaleta, o ktorej nie mialem pojecia :)

--
pozdr. Szymon
PSN ID: sbronko

Data: 2009-10-29 00:13:24
Autor: kamil_pl
FM3 i GTPSP

Użytkownik "Chory" <guinness_draught@gazeta.pl> napisał w wiadomości

- Na oko liczac setka-dwie setki wartosciowych wozkow (+ masa syfu ktorym na
szczescie nie musimy jezdzic a jedynie sa one zboczeniem zdziwaczalych
zoltych ludzikow)

Z tego samego powodu, ale zupełnie innej perspektywy ja doceniam GTPSP. Mianowicie to że, w każdej grze typu Forza, NFS możemy jeździć tylko sportowymi samochodami co mnie nudzi na dłuższą metę, zaś w GT zawsze miałem możliwość pojeździć samochodami jakimi nie dane mi było w innych grach, jak Honda Life Step Wagon, Fiat Punto, Daihatsu Curore, Suzuki Kei sports, Toyota Yaris RS, dużo czasu zabiera mi granie w time trail gdzie np porównuję mazdę 323 do nowszej 3 i sprawdzam która lepiej się prowadzi itp. Żadna inna gra mi nie zagwarantuje czegoś takiego, aczkolwiek boli trochę że te wszystkie samochody (poza może nowymi 8-10) są z GT4 więc mamy rzeszę odgrzewanych kotletów, zaś brakuje troche niektórych fajnych modeli jakie były w GT2 jak peugeot 306, Reanault Espace F1 i innych. Bolało mnie w poprzednich cześciach że w karierze tylko początkowe zawody jeździło się samochodami "normalnymi" zaś potem były całe rzesze wyścigów JGTC i innych a dzięki temu single player w GTPSP mogę całą grę przejść i wcale ich nie używać :)

Data: 2009-10-29 00:27:28
Autor: Chory
FM3 i GTPSP

"kamil_pl" <dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl> wrote in message news:hcaj6s$prm$1achot.icm.edu.pl...

Bolało mnie w poprzednich cześciach że w karierze tylko początkowe zawody jeździło się samochodami "normalnymi" zaś potem były całe rzesze wyścigów JGTC i innych a dzięki temu single player w GTPSP mogę całą grę przejść i wcale ich nie używać :)

Dokladnie - to dziala w obie strony.
Lubisz Yarisy - jezdzisz Yarisami, lubisz Ferrari... ok zly przyklad w GTPSP jest tylko lolEnzo :P
Tak czy inaczej to Ty decydujesz jakim autem jedziesz - ja chce taki "brak trybu kariery" w GT5.

--
Chory
PSN: guinness_draught
XBL: II Guinness II

Data: 2009-10-29 07:30:45
Autor: Katanka
FM3 i GTPSP
Chory wrote:
"kamil_pl" <dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl> wrote in message
news:hcaj6s$prm$1achot.icm.edu.pl...

Bolało mnie w poprzednich cześciach że w karierze tylko początkowe
zawody jeździło się samochodami "normalnymi" zaś potem były całe
rzesze wyścigów JGTC i innych a dzięki temu single player w GTPSP
mogę całą grę przejść i wcale ich nie używać :)

Dokladnie - to dziala w obie strony.
Lubisz Yarisy - jezdzisz Yarisami, lubisz Ferrari... ok zly przyklad
w GTPSP jest tylko lolEnzo :P

Jest jeszcze F1 Ferrari za 2.000.000 cr :)

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

Data: 2009-10-29 01:10:54
Autor: doom3
FM3 i GTPSP

Użytkownik "kamil_pl" <dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl> napisał w wiadomości news:hcaj6s$prm$1achot.icm.edu.pl...

Mianowicie to że, w każdej grze typu Forza, NFS możemy jeździć tylko sportowymi samochodami co mnie nudzi na dłuższą metę...

FAIL... towarzysz nie gral w takim razie w Forze 3...

--
doom3

Data: 2009-10-29 00:22:53
Autor: Chory
FM3 i GTPSP

"doom3" <doom3mk@o2.pl> wrote in message news:hcamj3$gue$1news2.ipartners.pl...

Mianowicie to że, w każdej grze typu Forza, NFS możemy jeździć tylko sportowymi samochodami co mnie nudzi na dłuższą metę...

FAIL... towarzysz nie gral w takim razie w Forze 3...

Forzy 3 nie przejdziesz na 100% Yarisem, GTPSP - tak (nie liczac licencji oczywiscie).

--
Chory
PSN: guinness_draught
XBL: II Guinness II

Data: 2009-10-29 23:02:10
Autor: kamil_pl
FM3 i GTPSP

Użytkownik "Chory" <guinness_draught@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hcan99

Forzy 3 nie przejdziesz na 100% Yarisem, GTPSP - tak (nie liczac licencji oczywiscie).


Już nawet nie chodzi o samo przechodzenie, ale czasami lubię tak "rekreacyjnie" pojeździć :P

Data: 2009-10-31 03:35:59
Autor: Dentarg
FM3 i GTPSP
Na szybko moje wrażenia z GT PSP i F3 (w oczekiwaniu na F3 z allegro
kupiłem GT PSP, i okazało się że sprzedawca z allegro dał radę
dostarczyć mi F3 w ok 24h od zapłaty, więc obie miałem tego samego
dnia :))).

GT PSP bardzo przypomina mi GT4 z PS2. Mam na mysli model jazdy (choć
jednak chyba jest łatwiej, mimo że na PSP gra się mniej wygodnie) i
grafikę. Ogólne wrażenie jest bardzo pozytywne, choć przejechałem
dopiero kilka wyścigów i pare "wyzwań".
Największy dla mnie minus to sposób w jaki dostępne są samochody. Jest
garaż, w którym można je kupować, ale są to zawsze 4 marki, z czego 3
są japońskie. Non stop mam dostępne w sprzedaży Toyoty (których mam
już w garażu z 5) a z Europy nic się nie pojawia. Nie widzę, żeby
można było to gdzieś zmienić, strasznie mnie to irytuje, bo chciałbym
pojeździć jakimiś niemieckimi wózkami, a jak na razie, nie miałem
okazji takiego kupić.
Brak trybu kariery jest z jednej strony plusem, z drugiej rzeczywiście
lekko demotywuje :).
Ogólnie jazda jest dość łatwa, ale może dlatego mam takie wrażenie, że
mam na razie wozy klasy "polskie drogi". Modele pojazdów przypominają
pudełka od zapałek z nałożoną teksturą, są jakieś takie nie
interakcyjne. Wydaje mi się, że nie ma czegoś takiego jak zniszczenia
w tej grze (wizualne i wpływające na jazdę), ale może nie włączyłem
jakiejś opcji w menu, albo po prostu tak dobrze prowadzę, że nie było
szansy zniszczyć auta - ze 3 razy przyładowałem bokiem w barierkę, w
dirt2 na pewno bym uszkodził auto po czymś takim). Olbrzymi plus za
trasy po śniegu czy błocie. Przez ostatnie 2 lata nie mogłem znaleźć
żadnej gry, która miałaby zapędy symulacji i miała trasy ze śniegiem
czy lodem.

W F3 grafika robi wrażenie, ale nie zabija. Ciągle brakuje mi FSAA w
x0, tekstury też nie są rewelacyjne, droga trochę oddalona od
samochodu sprawia wrażenie fotki z aparatu cyfrowego za 200 PLN z
cyfrowym zoomem. Ale modele samochodów są już zacne.
Kariera fajnie zrobiona, nie ma tu liniowości, można wybierać sobie z
pewnej grupy eventów, a np mistrzostwa są z góry ustalone. IMHO bardzo
dobry pomysł, który powinien zadowolić więcej graczy niż sztywna
kariera lub brak kariery jak w GT PSP.
Model jazdy bardzo mi się podoba, czy jest to symulacja czy arcade nie
mi oceniać, w każdym razie ja gram z wyłączonymi wszystkimi
pomagajkami, nie lubie jak coś/ktoś za mnie decyduje jak i kiedy
hamować lub którym kołem. Model zniszczeń jest raczej śmieszny, albo
znowu jestem tak dobrym kierowcą, że nie było mi dane rozwalić bryki.
Specjalnie się do sprawdzenia nie przykładałem, ale pare razy mocno
otarłem się o barkierkę bokiem i samochód nie wyglądał na taki co by
przeżył właśnie bliskie spotkanie z metalem. W każdym razie takie samo
zderzenie w Dirt2 jakie miałem w F3 powodowałoby albo koniec wyścigu,
albo zniszczenie wpływające na jazdę, tutaj czegoś takiego jeszcze nie
doświadczylem.
Dostęp do samochodów jest ok, można pojeździć chyba wszystkimi w
trybie quick race (czy jakaś podobna nazwa), w karierze też dostępne
jest mnóstwo wozów jeśli ma się $$$. W porównaniu z GT PSP to duży
plus, chociaż wydaje mi się, że te 2 gry nie powinny być porównywane,
bo to inna klasa konsol ...
Duży plus dla F3 za tuning, opcja szybkiego tuningu jest bardzo
przydatna (afair nie było czegoś takiego w GT4, co powodowało, że w
garażu spędzało się więcej niż jeżdżąc).
Największy minus za brak pogody (lub nie było mi dane jej jeszcze
zobaczyć). Ciągle świeci słońce i jest sucho. Być może są jakieś trasy
z błotem lub śniegiem (ale nie widziałem jeszcze takiej), ale byłoby
miło jakby w trakcie kariery też popadał czasem deszcz lub możnaby
ustawiać pogodę (nawet w trybie testdrive). Jeśli rzeczywiście pogody
nie ma to jest to największy minus tej gry.
Co do tras to są urozmaicone, fajnie że są też takie, które nie są
"kółkiem" tylko jedzie się z punktu A do punktu B. Ale nie znalazłem
mojego ulubionego SPA, jest mi smutno z tego powodu ;(.

W każdym razie w tej chwili mając wybór między F3, GT PSP i Dirt2 X0
wybieram F3. Zobaczymy jak długo, ale mimo, że bardziej lubie rally to
coś w F3 jest, że chce się grać karierę. Może to dlatego, że jeszcze
nie trafiłem na wyścigi czymś czym nie lubie jeździć (jak jeepy czy T1
w Dirt2).

Pewnie o czymś istotnym zapomniałem, ale jak mi się przypomni to
napiszę. W każdym razie polecam GT PSP, F3 i Dirta2, a co kto wybierze
to zależy od jego upodobań ;), a każda z nich zapewnia mi dobrą
zabawę, a to się przecież najbardziej liczy. Nie sprawdzałem jeszcze
trybu online w F3, w dirt2 mi się podoba, także tutaj na pewno też.

pzdr,
Dentarg

Data: 2009-10-31 14:59:53
Autor: Marcin Gardeła
FM3 i GTPSP
Dentarg wrote:
W F3 grafika robi wrażenie, ale nie zabija. Ciągle brakuje mi FSAA w
x0, tekstury też nie są rewelacyjne, droga trochę oddalona od
samochodu sprawia wrażenie fotki z aparatu cyfrowego za 200 PLN z
cyfrowym zoomem. Ale modele samochodów są już zacne.
Kariera fajnie zrobiona, nie ma tu liniowości, można wybierać sobie
z pewnej grupy eventów, a np mistrzostwa są z góry ustalone. IMHO
bardzo dobry pomysł, który powinien zadowolić więcej graczy niż
sztywna kariera lub brak kariery jak w GT PSP.

Początkowo odepchnął mnie totalnie sposób rozgrywek zrobiony w formie kalendarza, nie wiedziałem z kim się ścigam, znałem tylko ograniczenia, a nauczony z jedynki i dwójki zawsze tak robiłem, że kupowałem takie auto jak najlepszy z przeciwników i dopiero mogłem się ścigać - należę do tych ludzi, którzy muszą przejść każdy wyścig na I miejscu. Ale zacząłem łąpać ten sposób rozgrywek i nawet fajny jest, każdy wyścig na srebro mogę sobie powtórzyć z drugiego menu tak że moje ambicje są zaspokojone. No i chce się jeździć, próbować samochodów, naciskać prowadzącego itd itd, jakimś dziwnym sposobem gra mnie wciąż zachęca do grania.

Model jazdy bardzo mi się podoba, czy jest to symulacja czy arcade
nie mi oceniać, w każdym razie ja gram z wyłączonymi wszystkimi
pomagajkami, nie lubie jak coś/ktoś za mnie decyduje jak i kiedy
hamować lub którym kołem.

ABS też? I linia hamowania? Wiele razy próbowałem ale jednak te dwie rzeczy muszę mieć, nie potrafię bez tego jeździć, znaczy potrafię ale za długo muszę się uczyć toru.

Model zniszczeń jest raczej śmieszny, albo
znowu jestem tak dobrym kierowcą, że nie było mi dane rozwalić
bryki. Specjalnie się do sprawdzenia nie przykładałem, ale pare
razy mocno otarłem się o barkierkę bokiem i samochód nie wyglądał
na taki co by przeżył właśnie bliskie spotkanie z metalem. W każdym
razie takie samo zderzenie w Dirt2 jakie miałem w F3 powodowałoby
albo koniec wyścigu, albo zniszczenie wpływające na jazdę, tutaj
czegoś takiego jeszcze nie doświadczylem.

True, osłabili zniszczenia względem dwójki. Casual :)

Dostęp do samochodów jest ok, można pojeździć chyba wszystkimi w
trybie quick race (czy jakaś podobna nazwa), w karierze też dostępne
jest mnóstwo wozów jeśli ma się $$$. W porównaniu z GT PSP to duży
plus, chociaż wydaje mi się, że te 2 gry nie powinny być
porównywane, bo to inna klasa konsol ...
Duży plus dla F3 za tuning, opcja szybkiego tuningu jest bardzo
przydatna (afair nie było czegoś takiego w GT4, co powodowało, że w
garażu spędzało się więcej niż jeżdżąc).
Największy minus za brak pogody (lub nie było mi dane jej jeszcze
zobaczyć). Ciągle świeci słońce i jest sucho.

Wczoraj trafiłem na Nurburgring z zachmurzonym niebem i chyba przed startem nawet grzmiało ale deszczu nie było :)

--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

Data: 2009-10-31 10:03:20
Autor: Dentarg
FM3 i GTPSP
On Oct 31, 2:59 pm, Marcin Gardeła <dio...@gazeta.pl> wrote:
ABS też? I linia hamowania? Wiele razy próbowałem ale jednak te dwie
rzeczy muszę mieć, nie potrafię bez tego jeździć, znaczy potrafię ale
za długo muszę się uczyć toru.
Jak wszystko to wszystko, linię hamowania miałem włączoną przez 2
wyścigi bo mi kumpel nagadał, że inaczej nie da się jeździć.
Jak tylko wyłączyłem to zacząłem wygrywać z komputerowymi
przeciwnikami. Po pierwsze i tak spokojnie przejeżdżałem większość
zakrętów z całą żółtą linią hamowania,
a sporo z krwiście czerwoną, a po drugie mocno mnie to ograniczało
(taki czynnik psychologiczny).
Mam nadzieję, że w multi nie ma tak, że jeden jeździ z ABS, ESP, ASR a
drugi z wszystkim off? Albo przynajmniej widać kto jak jedzie?
Bo w sumie miłe byłoby skopanie komuś tyłka jeśli on jedzie z
pomagajkami a ja nie :).

True, osłabili zniszczenia względem dwójki. Casual :)
I to jest porażka, zniszczenia tak na prawdę mają tylko odbicie w
zdobywanych $$$. W Dirt2 trzeba uważać, bo można naprawdę łatwo
skasować auto.

Wczoraj trafiłem na Nurburgring z zachmurzonym niebem i chyba przed
startem nawet grzmiało ale deszczu nie było :)
Ktoś wie jak jest z tą pogodą? Zdarza się deszcz lub śnieg?

Czyżby jednak GT5 miałobyć idealnymi wyścigami (najbliższymi do
ideału) dla mnie?
Jeśli będzie w miare symulacyjny model jazdy, będzie dirt i śnieg,
tylko ten pad do PS3, dłużej jak 1h podczas jednej sesji nie pogram.

pzdr,
Dentarg

FM3 i GTPSP

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona