Data: 2009-10-31 03:35:59 | |
Autor: Dentarg | |
FM3 i GTPSP | |
Na szybko moje wrażenia z GT PSP i F3 (w oczekiwaniu na F3 z allegro
kupiłem GT PSP, i okazało się że sprzedawca z allegro dał radę dostarczyć mi F3 w ok 24h od zapłaty, więc obie miałem tego samego dnia :))). GT PSP bardzo przypomina mi GT4 z PS2. Mam na mysli model jazdy (choć jednak chyba jest łatwiej, mimo że na PSP gra się mniej wygodnie) i grafikę. Ogólne wrażenie jest bardzo pozytywne, choć przejechałem dopiero kilka wyścigów i pare "wyzwań". Największy dla mnie minus to sposób w jaki dostępne są samochody. Jest garaż, w którym można je kupować, ale są to zawsze 4 marki, z czego 3 są japońskie. Non stop mam dostępne w sprzedaży Toyoty (których mam już w garażu z 5) a z Europy nic się nie pojawia. Nie widzę, żeby można było to gdzieś zmienić, strasznie mnie to irytuje, bo chciałbym pojeździć jakimiś niemieckimi wózkami, a jak na razie, nie miałem okazji takiego kupić. Brak trybu kariery jest z jednej strony plusem, z drugiej rzeczywiście lekko demotywuje :). Ogólnie jazda jest dość łatwa, ale może dlatego mam takie wrażenie, że mam na razie wozy klasy "polskie drogi". Modele pojazdów przypominają pudełka od zapałek z nałożoną teksturą, są jakieś takie nie interakcyjne. Wydaje mi się, że nie ma czegoś takiego jak zniszczenia w tej grze (wizualne i wpływające na jazdę), ale może nie włączyłem jakiejś opcji w menu, albo po prostu tak dobrze prowadzę, że nie było szansy zniszczyć auta - ze 3 razy przyładowałem bokiem w barierkę, w dirt2 na pewno bym uszkodził auto po czymś takim). Olbrzymi plus za trasy po śniegu czy błocie. Przez ostatnie 2 lata nie mogłem znaleźć żadnej gry, która miałaby zapędy symulacji i miała trasy ze śniegiem czy lodem. W F3 grafika robi wrażenie, ale nie zabija. Ciągle brakuje mi FSAA w x0, tekstury też nie są rewelacyjne, droga trochę oddalona od samochodu sprawia wrażenie fotki z aparatu cyfrowego za 200 PLN z cyfrowym zoomem. Ale modele samochodów są już zacne. Kariera fajnie zrobiona, nie ma tu liniowości, można wybierać sobie z pewnej grupy eventów, a np mistrzostwa są z góry ustalone. IMHO bardzo dobry pomysł, który powinien zadowolić więcej graczy niż sztywna kariera lub brak kariery jak w GT PSP. Model jazdy bardzo mi się podoba, czy jest to symulacja czy arcade nie mi oceniać, w każdym razie ja gram z wyłączonymi wszystkimi pomagajkami, nie lubie jak coś/ktoś za mnie decyduje jak i kiedy hamować lub którym kołem. Model zniszczeń jest raczej śmieszny, albo znowu jestem tak dobrym kierowcą, że nie było mi dane rozwalić bryki. Specjalnie się do sprawdzenia nie przykładałem, ale pare razy mocno otarłem się o barkierkę bokiem i samochód nie wyglądał na taki co by przeżył właśnie bliskie spotkanie z metalem. W każdym razie takie samo zderzenie w Dirt2 jakie miałem w F3 powodowałoby albo koniec wyścigu, albo zniszczenie wpływające na jazdę, tutaj czegoś takiego jeszcze nie doświadczylem. Dostęp do samochodów jest ok, można pojeździć chyba wszystkimi w trybie quick race (czy jakaś podobna nazwa), w karierze też dostępne jest mnóstwo wozów jeśli ma się $$$. W porównaniu z GT PSP to duży plus, chociaż wydaje mi się, że te 2 gry nie powinny być porównywane, bo to inna klasa konsol ... Duży plus dla F3 za tuning, opcja szybkiego tuningu jest bardzo przydatna (afair nie było czegoś takiego w GT4, co powodowało, że w garażu spędzało się więcej niż jeżdżąc). Największy minus za brak pogody (lub nie było mi dane jej jeszcze zobaczyć). Ciągle świeci słońce i jest sucho. Być może są jakieś trasy z błotem lub śniegiem (ale nie widziałem jeszcze takiej), ale byłoby miło jakby w trakcie kariery też popadał czasem deszcz lub możnaby ustawiać pogodę (nawet w trybie testdrive). Jeśli rzeczywiście pogody nie ma to jest to największy minus tej gry. Co do tras to są urozmaicone, fajnie że są też takie, które nie są "kółkiem" tylko jedzie się z punktu A do punktu B. Ale nie znalazłem mojego ulubionego SPA, jest mi smutno z tego powodu ;(. W każdym razie w tej chwili mając wybór między F3, GT PSP i Dirt2 X0 wybieram F3. Zobaczymy jak długo, ale mimo, że bardziej lubie rally to coś w F3 jest, że chce się grać karierę. Może to dlatego, że jeszcze nie trafiłem na wyścigi czymś czym nie lubie jeździć (jak jeepy czy T1 w Dirt2). Pewnie o czymś istotnym zapomniałem, ale jak mi się przypomni to napiszę. W każdym razie polecam GT PSP, F3 i Dirta2, a co kto wybierze to zależy od jego upodobań ;), a każda z nich zapewnia mi dobrą zabawę, a to się przecież najbardziej liczy. Nie sprawdzałem jeszcze trybu online w F3, w dirt2 mi się podoba, także tutaj na pewno też. pzdr, Dentarg |
|
Data: 2009-10-31 14:59:53 | |
Autor: Marcin Gardeła | |
FM3 i GTPSP | |
Dentarg wrote:
W F3 grafika robi wrażenie, ale nie zabija. Ciągle brakuje mi FSAA w Początkowo odepchnął mnie totalnie sposób rozgrywek zrobiony w formie kalendarza, nie wiedziałem z kim się ścigam, znałem tylko ograniczenia, a nauczony z jedynki i dwójki zawsze tak robiłem, że kupowałem takie auto jak najlepszy z przeciwników i dopiero mogłem się ścigać - należę do tych ludzi, którzy muszą przejść każdy wyścig na I miejscu. Ale zacząłem łąpać ten sposób rozgrywek i nawet fajny jest, każdy wyścig na srebro mogę sobie powtórzyć z drugiego menu tak że moje ambicje są zaspokojone. No i chce się jeździć, próbować samochodów, naciskać prowadzącego itd itd, jakimś dziwnym sposobem gra mnie wciąż zachęca do grania. Model jazdy bardzo mi się podoba, czy jest to symulacja czy arcade ABS też? I linia hamowania? Wiele razy próbowałem ale jednak te dwie rzeczy muszę mieć, nie potrafię bez tego jeździć, znaczy potrafię ale za długo muszę się uczyć toru. Model zniszczeń jest raczej śmieszny, albo True, osłabili zniszczenia względem dwójki. Casual :) Dostęp do samochodów jest ok, można pojeździć chyba wszystkimi w Wczoraj trafiłem na Nurburgring z zachmurzonym niebem i chyba przed startem nawet grzmiało ale deszczu nie było :) -- Diobeu NT650V Deauville '98 GT: Diobeu PL |
|
Data: 2009-10-31 10:03:20 | |
Autor: Dentarg | |
FM3 i GTPSP | |
On Oct 31, 2:59 pm, Marcin Gardeła <dio...@gazeta.pl> wrote:
ABS też? I linia hamowania? Wiele razy próbowałem ale jednak te dwieJak wszystko to wszystko, linię hamowania miałem włączoną przez 2 wyścigi bo mi kumpel nagadał, że inaczej nie da się jeździć. Jak tylko wyłączyłem to zacząłem wygrywać z komputerowymi przeciwnikami. Po pierwsze i tak spokojnie przejeżdżałem większość zakrętów z całą żółtą linią hamowania, a sporo z krwiście czerwoną, a po drugie mocno mnie to ograniczało (taki czynnik psychologiczny). Mam nadzieję, że w multi nie ma tak, że jeden jeździ z ABS, ESP, ASR a drugi z wszystkim off? Albo przynajmniej widać kto jak jedzie? Bo w sumie miłe byłoby skopanie komuś tyłka jeśli on jedzie z pomagajkami a ja nie :). True, osłabili zniszczenia względem dwójki. Casual :)I to jest porażka, zniszczenia tak na prawdę mają tylko odbicie w zdobywanych $$$. W Dirt2 trzeba uważać, bo można naprawdę łatwo skasować auto. Wczoraj trafiłem na Nurburgring z zachmurzonym niebem i chyba przedKtoś wie jak jest z tą pogodą? Zdarza się deszcz lub śnieg? Czyżby jednak GT5 miałobyć idealnymi wyścigami (najbliższymi do ideału) dla mnie? Jeśli będzie w miare symulacyjny model jazdy, będzie dirt i śnieg, tylko ten pad do PS3, dłużej jak 1h podczas jednej sesji nie pogram. pzdr, Dentarg |
|