FOTO-pytanie

Data: 2009-05-15 22:48:00
Autor: PAweł
FOTO-pytanie
Nadszedł czas "przesiadki" z wysłużonego Olo 5050 na coś poważniejszego i w związku z tym rozgladam się za obudową do lustrzanki. Znalazłem takie coś: http://www.fotopodwodna.pl/index.php?products=product&prod_id=418 W związku z tym pytanie,a w zasadzie pytania: Czy ktokolwiek z Szanownych Kolegów/Koleżanek miał to w ręku? Ktokolwiek wie cokolwiek na ten temat? Cena raczej mało przystępna ale może warto zainwestować?Jak myslicie? Kręci mnie mozliwość zmiany aparatu a obudowa zostaje. To chyba duży plus, nie? Pozdrawiam podwodnych pstrykaczy (i resztę też  ) Paweł

Data: 2009-05-16 17:55:46
Autor: Karol Kopec
FOTO-pytanie
PAweł pisze:
[...]

Fajna sprawa ta obudowa tylko za tę cene (obudowa+port) masz 3x Ikelite, a za nim zmienisz lustrzanke na lepszą to minie troche czasu, starą mozesz jeszcze w dobrej cenie z obudową sprzedać.

Przy zakupie obudowy jak masz fundusze to koniecznie lampa błyskowa np. DS160 Ikelite (jako światło pilotujące ma LEDa 5W - odpada Ci latarka na nocnego/ciemnego nura)

Osobiście skłaniam sie do Ikelite, jeszcze jak masz możliwość zakupu w USA to rewelacja.

Jak bedziesz kupował lustrzanke to unikaj jak ognia obiektywów kitowych oraz średniej klasy markowych Canon/Nikon do 2-3tys. Dobrze sprawdzają się ich odpowiedniki czasem nawet przerastające możliwościami: Sigma/Tamron.
Miałem Tamrona 17-50mm 2.8 zmieniłem go na Sigme 18-50 2.8 MACRO i na razie jestem zadowolony. Bardzo przyjemnie wychodzi Macro z ogniskowej 18mm.
Obiektyw taki dlatego że: jest 18 i 50mm, jest Macro - ostrzenie z 18cm, ma stałe światło 2.8 czyli uniwersalny+dobry za nie dużą kasę (w porównaniu do Canona). O ile pamiętam to wersja dla Nikona ma jeszcze napęd ultrasonic.
No chyba, że przed nurem nastawiasz sie tylko na Macro albo szeroki kąt to wtedy dwa obiektywy + dwa porty wymienne.

poniżej link do fotek robionych Canon 400D + Sigma 18-50 2.8 Macro
http://picasaweb.google.pl/kar.kpc/Dahab_2009_05#

pozdrawiam Karol

Data: 2009-05-16 21:07:50
Autor: tu_droplet
FOTO-pytanie
Karol Kopec wrote:
PAweł pisze:
[...]

z ciekawości sprawdziłem ceny w USA w http://www.adorama.com/:
obudowa ikelite ok USD 1400, port Dome 8'' USD 380 (bez pierścienia)
= USD 1760 (5800,00 PLN) cena w Polsce ok PLN 7000,00

obudowa Leo 10000,00 PLN Plexiglasowy port kopułowy 2300,00 PLN
= 12300 PLN
Różnica przy cenach w Polsce jest mniejsza niż x2 :-)

W stosunku do Ikelite ma tą zaletę, że jest lżejsza i ma opcjonalny port   szklany.
Natomiast ja się obawiam, że może jednak kiedyś brakować dostępu do niektórych funkcji. Nie widzę przycisku do ustawiania WB. Ja lubię sobie    podglądnąć czasami zdjęcie.
Ciekawe też ile kosztuje kit do innego aparatu po zmianie.
Sam pomysł bardzo mnie się podoba.

Pozdrawiam
   Przemek

Data: 2009-05-16 23:30:31
Autor: PAweł
FOTO-pytanie
Karol Kopec wrote:
> [...]

Ciekawe też ile kosztuje kit do innego aparatu po zmianie.

Tak jak pisałem do Karola Ikelite jest niewątpliwie tańszy ale 60m to max.
A dowiedziłem się że zastosowanie innego aparatu w LEO wymaga tylko zmiany oprogramowania.
"Graty" zostaja bez zmian ;-). I to mnie kręci ;-)))

Pozdrawiam
PAweł --

Data: 2009-05-16 23:27:20
Autor: PAweł
FOTO-pytanie
PAweł pisze:
> [...]

poniżej link do fotek robionych Canon 400D + Sigma 18-50 2.8 Macro

Karol, masz rację co do ceny ikelite-a ale te obudowy ograniczaja mnie do 60m.
Ja już "wyrosłem" ;-) z pstrykania rybek i kręcą mnie głębsze sprawy.
Dlatego szukam czegoś 60+. Np. Hugyfot wychodzi dużo drozej dając podobne parametry.
Moje wątpliwości budzi raczej sposób sterowania w LEO.
Nie wiem jak ta elektornika pracuje;-(.
Czy np nie spowalnia działania zestawu.

Ale dzieki za uwagi ;-)
Pozdrawiam
PAweł

Data: 2009-05-16 20:08:58
Autor:
FOTO-pytanie
PAweł <inter@op.pl> napisał(a):
Znalazłem takie coś: http://www.fotopodwodna.pl/index.php?products=product&prod_id=418

Bardzo ciekawa strona pełna bałachu reklamowego

"EasyDive port kopułowy szklany

Szklany port kopułowy (Crystal Easy Dome) przeznaczony jest do współpracy z
obudową EasyDive Leo. Najwyższej jakości  materiały użyte do jego produkcji
zapewniają ponadprzeciętną jakość uzyskiwanych obrazów. Ograniczaja...
4399.00"

Dla osób (których jest bardzo mało, pozostałym kit reklamowy wystarcza)
chcących zapoznać się jak to jest naprawdę, z "ponad przeciętną jakością"
polecę zajrzenie na str 49 i dalsze książki "Fotografia i Fotogrametria
Podwodna" L. Beker R. Kaczyński. Dobrą jakość to mają obiektywy specjalnie
projektowane do fotografii podwodnej, inne rozwiązania to substytuty.

pozdrawiam rc

Data: 2009-05-16 23:35:01
Autor: PAweł
FOTO-pytanie
PAweł <inter@op.pl> napisał(a): > Znalazłem takie coś: > http://www.fotopodwodna.pl/index.php?products=product&prod_id=418 Bardzo ciekawa strona pełna bałachu reklamowego

[...]

Rychu, mimo całej sympatii do Ciebie i szacunku dla Twej wynalazczości czasami przeginasz. Wiem że Ty bys zrobił taki port z denka od coca coli i by grało ;-).
To jest link do sklepu. To czego się spodziewasz ? Wszystko MUSI być super hiper entra centra doskonałe.Idlatego własnie poszukuję informacji z innych zródeł.
Co prawda nie mam przekonania ze pl.rec jesn najlepszym żródłem wiedzy ale lepszeto niz nic ;-))))

Pozdrawiam
PAweł

Data: 2009-05-17 04:12:38
Autor:
FOTO-pytanie
PAweł <inter@op.pl> napisał(a):
Co prawda nie mam przekonania ze pl.rec jesn najlepszym żródłem wiedzy ale lepszeto niz nic ;-))))

Akurat ten fragment psuje jakość obrazu (zdolność rozdzielczą) najskuteczniej.
Dlatego zwracam na to uwagę.

pozdrawiam rc

--

FOTO-pytanie