FUTURES PKO BP

Data: 2009-10-02 21:32:25
Autor: Dars
FUTURES PKO BP
Może mi ktoś wytłumaczyc.... dlaczego nagle spadły tak kontrakty na PKO BP ?
Wiem że wczoraj był ostatni dzien aby dostac PP....
ale fiuty nagle spadły.......

pzdr
Dars

Data: 2009-10-02 15:46:06
Autor: WK
FUTURES PKO BP
On 2 Paź, 21:32, "Dars" <d...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Inaczej kurs kontraktow na akcje tez zostal skorygowany o wartosc PP
a teraz na dodatek jest inny mnoznik na akcje pko bp
zamiast dotychczasowego x100 jest x108 ;]

Pozdrawiam

Data: 2009-10-03 07:12:00
Autor: Dars
FUTURES PKO BP

Inaczej kurs kontraktow na akcje tez zostal skorygowany o wartosc PP
a teraz na dodatek jest inny mnoznik na akcje pko bp
zamiast dotychczasowego x100 jest x108 ;]

Pozdrawiam

No własnie troche się zdziwłem dlaczego kontrakty na PKO BP nagle chodzą nizej
a i tak są na plusie....... czyli prosze mi podpowiedziec.......
Mam S po 32,55 ... a chodzi teraz po 30,66zł bo nie mam kasy na rachunku.......
To ile mam sobie odliczyc od moich 32,55zł........

pzdr
Dars

Data: 2009-10-03 07:46:13
Autor: Dars
FUTURES PKO BP
znalazłem cos takiego
Na czwartkowym zamknięciu akcję banku wyceniano na 33,41 zł.
Dzisiaj notowania zaczną się na poziomie skorygowanym o wartość poboru - 30,83 zł.
33,41-30,83 = 2,58

Czyli fiuty miały 32,53 -2,58 = 29,95zł

Wychodzi na to że nie mam S po 32,55-2,58=29,97zł

Pierwszy raz coś takie widze..... ja sprzedałem kontrakt po 32,55zł to dlaczego
obnizyli mi do 29,97zł przeciez to kontrakt. Jak mogą mi obniżyc jego wartosc zakupu/sprzedaży.

Jak ktos bedzie na siłach to prosze mi wytłumaczy jak jestem w błedie.......

1 prawo = 0,25 akcji :)

pzdr
Dars

Data: 2009-10-03 06:55:48
Autor: WK
FUTURES PKO BP
On 3 Paź, 07:46, "Dars" <d...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

1.10.2009
Kursy odniesienia dla kontraktów terminowych na akcje spółki PKOBP na
sesję w dniu 2 października

Komunikat
Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.
z dnia 1 października 2009 roku
(Główny Rynek GPW)

W związku z ogłoszeniem przez PKO BP SA ceny emisyjnej akcji nowej
emisji na poziomie niższym niż kurs zamknięcia akcji PKO BP w dniu
dzisiejszym, Giełda Papierów Wartościowych informuje o szczególnych
operacjach dotyczących aktualnie notowanych kontraktów terminowych
wystawionych na akcje tej spółki (FPKOZ09, FPKOH10 oraz FPKOM10):

   1. Po dzisiejszej sesji giełdowej wszystkie zlecenia maklerskie na
kontrakty terminowe na akcje PKO BP S.A. przekazane na giełdę a
niezrealizowane do końca tej sesji zostały unieważnione.

   2. Kursy odniesienia na sesję w dniu 2 października 2009 r. zostały
skorygowane o teoretyczną wartość prawa poboru wyznaczoną zgodnie z
zasadami Szczegółowych Zasad Obrotu Giełdowego określonymi w Rozdziale
XIII, §3, ust 2 i zostały określone na poziomie:
      dla FPKOZ09 - 29,95 zł
      dla FPKOH10 - 29,55 zł
      dla FPKOM10 - 30,05 zł

   3. Liczba akcji przypadająca na jeden kontrakt terminowy, która
aktualnie wynosi 100 akcji, ulega od dnia 2 października 2009 r.
zwiększeniu do poziomu 108 akcji. Dla wskazanych serii kontraktów
terminowych nowa liczba akcji przypadająca na jeden kontrakt będzie
obowiązywała do czasu wygaśnięcia tych serii. Dla nowych serii
kontraktów terminowych obowiązywać będzie standardowa wartość tego
parametru czyli 100 akcji. Oznacza to, że po wygaśnięciu serii
FPKOZ09, do czasu wygaśnięcia serii FPKOM10 w obrocie giełdowym
znajdować się będą serie kontraktów terminowych na akcje PKOBP S.A. o
różnej liczbie akcji przypadającej na jeden kontrakt.
http://www.gpw.pl/gpw.asp?cel=ogieldzie&i=katarchiwum&nagnaz=Wydarzenia&ktore=015493_3&sky=1

Data: 2009-10-03 19:02:28
Autor: DJ\(stopazwrotu.pl\)
FUTURES PKO BP
Co do Futków na PKO, to teraz to wygląda tak:
http://www.stopazwrotu.pl/uploadFCK/Image/z09/fpko021009.png

DJ

Data: 2009-10-03 19:33:25
Autor: Dars
FUTURES PKO BP
Co do Futków na PKO, to teraz to wygląda tak:
http://www.stopazwrotu.pl/uploadFCK/Image/z09/fpko021009.png

DJ

Dj gram niby pod to ale za prosto to wyglada....
zobaczymy......
powiecie mi po ile mam w koncu te kontrakty???
bo sam juz nie wiem.........
??????
tak jak policzyłem że mam sprzedane 29,97 ?

pzdr
Dars

Data: 2009-10-03 10:59:38
Autor: WK
FUTURES PKO BP
On 3 Paź, 19:33, "Dars" <d...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

bo sam juz nie wiem.........
??????
tak jak policzyłem że mam sprzedane 29,97 ?

No nie. ni musisz nic liczyc korekta ich wartosci jest wyrazona w tym
teraz za twoj kontrakt opiewa na 108 akcji a nie jak 100 jak do tej
pory.

Data: 2009-10-03 21:16:48
Autor: Dars
FUTURES PKO BP

No nie. ni musisz nic liczyc korekta ich wartosci jest wyrazona w tym
teraz za twoj kontrakt opiewa na 108 akcji a nie jak 100 jak do tej
pory.

Oki, dzieki za podpowiedz........

pzdr
Dars

p.s. Teraz do mnie dotarło :)

Data: 2009-10-04 15:39:28
Autor: kigam
FUTURES PKO BP

Użytkownik "Dars" <dars@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

-> Szczegółowe zasady obrotu giełdowego.

Data: 2009-10-03 14:02:21
Autor: Loser
FUTURES PKO BP
Ciao

Ty mi lepiej wytlumacz -dlaczego wczesniej tak zle wycenialy odjecie praw poboru i placono o 1-2 zety za wysoko w stosunku do wartosci teoretycznej

Jacys dziwni gracze na tych kontraktach FKO bo na koniec piatku z kolei o 93 grosze ponizej ceny waloru - a teraz juz nie ma zadnych "mykow"

A sam punkt odniesienia jest dostosowywany po uzyskaniu pelnych informacji- czesciej mogl byc co najwyzej szacunkowo o 2.50-3 nisze od ceny waloru (chyba ze zalozyc ryzyko nie dojscia emisji do skutku)

Nikt nie kazal "sie stosowac" i mozna bylo nadal uparcie byc o 1-2 zety wyzej zawierac transakcje (jak sie znajdowalo 2ga strone chetna za taka cene)

:-)

Pozdrowko

Loser

--