(FUW) Freeware a jeszcze jeden podatek.

Data: 2013-03-14 21:35:05
Autor: Gotfryd Smolik news
(FUW) Freeware a jeszcze jeden podatek.
(FUT warning ->.podatki)
  Jakoś ostatnio parę dyskusji przetoczyło się z wiadomych powodów.
  Przy okazji potknąłem się o wpis u VaGli, zwracający uwagę,
że - podobnie jak przy sprawie spadku (i zachowku) - autor miejcami
nie ma nic do gadania, bo przepis rozporządza za niego.
  Mi nie chodzi o "niemożliwość skutecznego freeware" (ewentualnie
wyróżnianego niekiedy jako "public domain") w tym znaczeniu, że
autor nie może *nieodwołalnie* udzielić takiego uprawnienia
(o czym jest w artykule), lecz niuans:

http://prawo.vagla.pl/node/7424
+++
Producenci lub wydawcy egzemplarzy utworów [...] niekorzystajšcych
z ochrony autorskich praw majštkowych, sš obowišzani do przekazywania
na rzecz Funduszu (...), wpłaty wynoszšcej od 5 % do 8 % wpływów brutto
ze sprzedaży egzemplarzy tych utworów
-- -

  Strzeżcie się wzięcia od kogoś "opłaty za płytkę", jeśli na
tę płytkę nagraliście "treść niechronioną" :P
  Najpierw niech płytkę kupi (pustą!), wyjdzie za drzwi, wróci,
potem można za darmo nagrać :>
  Inaczej nie tylko kasa fiskalna, ale jeszcze wykroczenie za
nieodprowadzenie podatku (tej opłaty) :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-14 16:08:35
Autor: witek
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

czy jest jakas chocby pojedyncza dziedzina w ktorej nam nie dokopali.

Jak ktos ma jeszcze coś do darowania to radzilbym to robic szybko bo cos mi wrozki mowia, ze juz niedlugo nacieszymy sie zwolnianiami od spadkow i darowizn.

Data: 2013-03-15 09:01:40
Autor: z
[...]

I proszę. Kolejny powód żeby ten system pocałował mnie w d...

Data: 2013-03-15 10:17:40
Autor: Maruda
W dniu 2013-03-15 09:01, z pisze:

[...]

To nie tak... :)
Jeśli wyrośnie Ci gdzieś (absolutnie Ci tego nie życzę!) guz nowotworowy, to czy powiesz mu "pocałuj mnie w d."?
Nie! Bo wiesz, że pozostawiony sam-sobie będzie rósł, aż wyssie z Ciebie wszystko i Cię zabije. Użyjesz wszelkich dostępnych środków, aby go wypalić, zatruć, zniszczyć, zabić, wyciąć i wyrzucić.

Podobnie ten system jest nowotworem na tym Kraju i tym Narodzie. Nie odwracaj się do niego tyłem, bo Ci wbije nóż w plecy. To ten system trzeba wypalić, zatruć, zniszczyć, zabić, wyciąć i wyrzucić.
I patrzeć, jak płonie.

Udało się rozwalić "Sajuz nieruszimyj", to to też się uda.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-03-15 10:26:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
(FUW) Freeware a jeszcze jeden podatek.
Hello Maruda,

Friday, March 15, 2013, 10:17:40 AM, you wrote:

[...]

Jasne. Wystarczy tylko raz wygrać wybory. A nie tylko marudzić i
namawiać do rewolucji.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-15 10:35:00
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Ordynacja trochę utrudnia wejście "nowym"....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2013-03-15 10:59:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
(FUW) Freeware a jeszcze jeden podatek.
Hello Tomasz,

Friday, March 15, 2013, 10:35:00 AM, you wrote:

[...]

[...]

Ordynacja czy niedobór wyborców?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-15 11:31:12
Autor: Maruda
[...]

Ordynacja czy niedobĂłr wyborcĂłw?

Poczytaj o prawie Parkinsona i nie tylko. To jest mafia, która dorwała się do złotodajnej żyły i posiadła władzę, która uniemożliwia jakąkolwiek konkurencję. Po dobroci tego się zmienić nie da. "Nowotwór" jest bardzo dobrym porównaniem.

A trochę racji masz o tyle, że bydło rzeźne jest na tyle bezmózgie, że wystarczy mu zielone pastwisko i nie dociera do jego świadomości dokąd i po co odjeżdżają te ciężarówki. Teraz do pilnowania bydła nawet psa nie potrzeba. (A dawniej, psy pasterskie, to były do ochrony przed drapieżnikami.)

Trzeba więc huknąć, czy tupnąć na tyle mocno, żeby to bydło wystraszyło się i ruszyło z kopyta. Masę (bezmózgą) zamienić w energię i odpowiednio zagospodarować i skierować tę energię. :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-03-15 11:43:35
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, March 15, 2013, 11:31:12 AM, you wrote:

[...]

Bla, bla, bla.

Po raz kolejny: trzeba wygrać wybory a nie marudzić.

[...]

Trzeba więc huknąć, czy tupnąć na tyle mocno, żeby to bydło wystraszyło
się i ruszyło z kopyta. Masę (bezmózgą) zamienić w energię i odpowiednio
zagospodarować i skierować tę energię. :)

Jak dotąd, wszystkie rewolucje zeżarły swoje dzieci i kosztowały życie
MILIONÓW ludzi. Dziękuję - pomimo tego, że demokracja to najgorszy
ustrój - wolę ją od władzy nawiedzonych.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-15 14:09:56
Autor: m
On 15.03.2013 11:43, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
MILIONÓW ludzi. Dziękuję - pomimo tego, że demokracja to najgorszy
ustrój - wolę ją od władzy nawiedzonych.

Po pierwsze, nie wszystkie pożarły - tylko te które wygrały. I nie wszystkie kosztowały miliony żyć. Pierwsze 2 z brzegu - amerykańska i przemysłowa - nie mogą się chyba poszczycić taką liczbą ofiar.

p. m.

Data: 2013-03-15 12:44:43
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Ordynacja, oraz faworyzowanie partii w sejmie przede wszystkim daje duży, trudny do przeskoczenia próg wejścia. Bo wyborcy w swojej masie są durni, ale tego się nigdy nie zmieni, to po prostu trzeba wykorzystać.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2013-03-15 14:23:02
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, March 15, 2013, 12:44:43 PM, you wrote:

[...]

Chcesz przejąc władzę a nie jesteś w stanie nawet przeskoczyć 5% progu
wyborczego? To jakim prawem żądasz władzy? W imieniu kogo? Mniej niż
5%? Na drzewo!

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-15 14:34:43
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Tu nie chodzi tylko o 5% próg wyborczy - wczytaj się w ordynację dokładniej i może zrozum, gdzie są problemy, oraz gdzie trzeba wyłożyć dużo pieniędzy, konkurując z partiami dotowanymi z Twoich podatków, dodatkowo często mając mniej czasu na promocję niż one, a promocja przy obecnej ordynacji musi być droga, dodatków trzeba mieć znane nazwiska, oraz znajomości w którejś z firm tworzących przedwyborcze sondaże. Palikot to rozumiał, ale ma partie typu jedna wielka zbieranina.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2013-03-15 15:50:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
(FUW) Freeware a jeszcze jeden podatek.
Hello Tomasz,

Friday, March 15, 2013, 2:34:43 PM, you wrote:

[...]

[...]

Facet, chcesz żebym postawił na partię, która nie potrafi zebrać
pieniędzy na kampanię i przekroczyć progu wyborczego? Po co mam
marnować na nich głos?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-15 16:03:43
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

A może zajrzyj do ordynacji?
Zdaj sobie sprawę, że obecnie dostępne partie również nie potrafią zebrac pieniędzy, biorą je z budżetu. Mają więcej czasu w którym mogą prowadzić kampanię wyborczą.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2013-03-15 16:17:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
(FUW) Freeware a jeszcze jeden podatek.
Hello Tomasz,

Friday, March 15, 2013, 4:03:43 PM, you wrote:

[...]

[...]
Nieśmiało przypomnę, że PSLowi odebrano dotację. I nadal żyją.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-15 14:25:24
Autor: Sławek
(FUW) Freeware a jeszcze jeden podatek.
(FUT warning ->.podatki)
  Jakoś ostatnio parę dyskusji przetoczyło się z wiadomych powodĂłw.
  Przy okazji potknąłem się o wpis u VaGli, zwracający uwagę,
Ĺźe - podobnie jak przy sprawie spadku (i zachowku) - autor miejcami
nie ma nic do gadania, bo przepis rozporządza za niego.
  Mi nie chodzi o "niemoĹźliwość skutecznego freeware" (ewentualnie
wyróşnianego niekiedy jako "public domain") w tym znaczeniu, şe
autor nie może *nieodwołalnie* udzielić takiego uprawnienia
(o czym jest w artykule), lecz niuans:

http://prawo.vagla.pl/node/7424
+++
Producenci lub wydawcy egzemplarzy utworĂłw [...] niekorzystajĹĄcych
z ochrony autorskich praw majĹĄtkowych, sĹĄ obowiĹĄzani do przekazywania
na rzecz Funduszu (...), wpłaty wynoszšcej od 5 % do 8 % wpływów brutto
ze sprzedaĹźy egzemplarzy tych utworĂłw
-- -

  StrzeĹźcie się wzięcia od kogoś "opłaty za płytkę", jeśli na
tę płytkę nagraliście "treść niechronioną" :P
  Najpierw niech płytkę kupi (pustą!), wyjdzie za drzwi, wrĂłci,
potem można za darmo nagrać :>
  Inaczej nie tylko kasa fiskalna, ale jeszcze wykroczenie za
nieodprowadzenie podatku (tej opłaty) :]

pzdr, Gotfryd

Witam,
Może zamiast sprzedawać nagrany nośnik lepiej sprzedawać pusty
nośnik plus usługę nagrania. W ten sposób de-facto nie sprzedajesz
utworu, a jedynie nośnik i usługę nagrania. Na fakturze lub
paragonie powinny być te dwie pozycje.

Sławek

Data: 2013-03-15 14:44:15
Autor: hiki kileri animali sori
On 15.03.2013 14:25, Sławek wrote:
[...]

Prawo przyjazne podatnikowi :D

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-03-15 17:39:00
Autor: Sławek
W dniu 15.03.2013 14:44, hiki kileri animali sori pisze:
[...]

Tak to już jest, że państwo tworzy prawo, które ma na celu wycisnąć
podatnika, ale to się nigdy nie uda, bo podatnik jak nie ma co do
gęby włożyć tak czy siak nie zapłaci podatku.
Dlaczego? Bo albo zrezygnuje w ogóle z działalności, która jest
zbyt wysoko opodatkowana, albo ominie to ich zachłanne prawo,
albo przejdzie do szarej strefy.
Tak czy siak państwo nic na tym nie zyska (a najpewniej nawet straci),
ale za to urzędasy będą czuli się nadal potrzebni i nadal będą ujadać,
jacy to podatnicy są wredni, bo podatków nie chcą płacić.

Dopóki urzędnicy i politycy nie zrozumieją, że pracują dla podatników,
a nie odwrotnie, to w tym kraju nigdy nie będzie dobrze.
Jak na razie ich zachowanie świadczy o tym, że nic nie rozumieją.
Nie rozumieją nawet tego, że podcinają gałąź, na której siedzą.

(FUW) Freeware a jeszcze jeden podatek.