FV na usluge > sprzedaz za granice

Data: 2009-05-27 07:45:39
Autor: To///ek
FV na usluge > sprzedaz za granice
1.Nie jestem zarejestrowanym platnikiem VAT EU
2.Odbiorca (Czech) jest platnikie VAT EU.
3.Wystawiam fakture za reklame w serwisie internetowym - usluga swiadczona na terenie Polski.
Jaki mam wpisac VAT?
Wg informacji ze skarbowki - normalnie 22%, Czech upiera sie na 0%.

To///ek

Data: 2009-05-27 08:10:35
Autor: Tomek
Dnia 27-05-2009 o 07:45:39 To///ek <fomicz_no_spam_@wp.pl> napisał(a):

[...]

Ani tak ani tak :) Jeśli już to "nie podlega"

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-27 08:25:32
Autor: To///ek
FV na usluge > sprzedaz za granice
Dnia 27-05-2009 o 07:45:39 To///ek <fomicz_no_spam_@wp.pl> napisał(a):

Ani tak ani tak :) Jeśli już to "nie podlega"
A jezeli wystawie z VAT 22%  i zaplace normalnie VAT a odbiorca zaplaci mi tylko netto to czy nikt nie bedzie sie czepial?

To///ek

Data: 2009-05-27 09:49:21
Autor: my way

Użytkownik "To///ek" <fomicz_no_spam_@wp.pl> napisał w wiadomości news:gvimef$ri1$1news.task.gda.pl...
[...]

naprawdę chcesz zasilić budżet państwa nie mając takiego obowiązku ? ;)
usługa wykonana przez Ciebie na rzecz podatnika z Czech nie podlega opodatkowaniu w Polsce
opodatkuje ją u siebie Czech
Ty wystawiasz fakturę bez naszego podatku Vat

a co do opinii otrzymanej ze skarbówki - albo coś źle wytłumaczyłeś albo trafiłeś na wyjątkowego osła ;)

pozdr,
m.w.

Data: 2009-05-27 10:04:02
Autor: To///ek
FV na usluge > sprzedaz za granice

Użytkownik "To///ek" <fomicz_no_spam_@wp.pl> napisał w wiadomości
a co do opinii otrzymanej ze skarbówki - albo coś źle wytłumaczyłeś albo
Dzwonilem 2 razy, tlumaczylem tak jak tu

To///ek

Data: 2009-05-27 10:07:42
Autor: Tomek
FV na usluge > sprzedaz za granice
Dnia 27-05-2009 o 10:04:02 To///ek <fomicz_no_spam_@wp.pl> napisał(a):

UÂżytkownik "To///ek" <fomicz_no_spam_@wp.pl> napisaÂł w wiadomoÂści
a co do opinii otrzymanej ze skarbĂłwki - albo coÂś Âźle wytÂłumaczyÂłeÂś albo
Dzwonilem 2 razy, tlumaczylem tak jak tu

Ale tam siedzą lemingtony za 1200 brutto, do tego nie mają doradzania na pasku wynagrodzenia, więc czego oczekujesz  ;-)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-27 10:51:54
Autor: cef
FV na usluge > sprzedaz za granice [OT]
Tomek wrote:

lemingtony

Mógłbyś naświetlić etymologię dla tego tworu językowego?
Czegoś nie wiem?

Data: 2009-05-27 11:01:44
Autor: Maddy
cef pisze:
Tomek wrote:

lemingtony

Mógłbyś naświetlić etymologię dla tego tworu językowego?
Czegoś nie wiem?

Mam wrażenie że to od "lemingów", takie stado co lezie i nie patrzy gdzie ;-)

Jest tez powieść Sf "Błędne lemingtony" - to sugeruje coś technologicznego (mnie się z błędnymi klastrami kojarzy).
Ale nie czytałam książki więc to może być tylko autosugestia.

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-05-27 11:41:25
Autor: Tomek
Dnia 27-05-2009 o 11:01:44 Maddy <maddy@esi.com.pl> napisał(a):

cef pisze:
Tomek wrote:

lemingtony

Mógłbyś naświetlić etymologię dla tego tworu językowego?
Czegoś nie wiem?

Mam wraĹźenie Ĺźe to od "lemingĂłw", takie stado co lezie i nie patrzy

:) Dobre skojarzenia --
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-27 11:04:00
Autor: Tomek
Dnia 27-05-2009 o 10:51:54 cef <cezfar@interia.pl> napisał(a):

Tomek wrote:

lemingtony

Mógłbyś naświetlić etymologię dla tego tworu językowego?
Czegoś nie wiem?

Uznajmy to za niefortunne uĹźycie neologizmu :)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-27 12:11:44
Autor: cef
Tomek wrote:

lemingtony

Mógłbyś naświetlić etymologię dla tego tworu językowego?
Czegoś nie wiem?

Uznajmy to za niefortunne uĹźycie neologizmu :)

Ale jest bardzo udany, bo ja od razu wiedziałem o co chodzi ;-)
Może się przyjmie...

Data: 2009-05-27 10:33:35
Autor: my way

Użytkownik "To///ek" <fomicz_no_spam_@wp.pl> napisał w wiadomości news:gvis7t$bnm$1news.task.gda.pl...

Użytkownik "To///ek" <fomicz_no_spam_@wp.pl> napisał w wiadomości
a co do opinii otrzymanej ze skarbówki - albo coś źle wytłumaczyłeś albo
Dzwonilem 2 razy, tlumaczylem tak jak tu

no to napisz, do którego US nie mamy w przyszłości dzwonić z prośbą o pomoc ;)

a wracając do tematu:
tu masz podstawę prawną
art.27 ust. 3 i 4 ustawy o ptu

miejsce swiadczenia to miejsce opodatkowania ;)

a jeśli chcesz sobie dodatkowo poczytać,to:

http://www.podpowiada.gofin.pl/6,339,1753,93498.html

tutaj wybrane fragmenty:

terytorium Polski może być miejscem świadczenia dla tych usług tylko w dwóch przypadkach: gdy usługobiorcą będzie podmiot z Polski, a także wtedy, gdy usługobiorcą będzie "niepodatnik" z innego kraju członkowskiego.

Wśród usług niematerialnych znajdują się:

- usługi w zakresie reklamy;

- usługi elektroniczne;

Zgodnie z regulacjami zawartymi w rozporządzeniu, za usługi elektroniczne uznawane są usługi świadczone przy pomocy Internetu lub sieci elektronicznej, których świadczenie jest zautomatyzowane i które wymagają niewielkiego udziału człowieka, a ich wykonanie bez wykorzystania technologii informacyjnej jest niemożliwe. Przykładowa lista usług elektronicznych, którą stanowił załącznik L VI dyrektywy, została uszczegółowiona w załączniku I rozporządzenia nr 1777/2005oraz uzupełniona o szereg nowych usług. Usługi te zostały wymienione w art. 11 ust. 2 oraz w załączniku I rozporządzenia nr 1777/2005. Są to np. usługi umożliwiające lub wspomagające obecność przedsiębiorstw lub osób w sieci elektronicznej, takie jak witryna lub strona internetowa, tworzenie witryn internetowych.

pozdr,

m.w.

FV na usluge > sprzedaz za granice