FV za towar którego nie mam

Data: 2009-04-15 08:32:12
Autor: Usrobo
FV za towar którego nie mam
Witam!

Proszę o radę
jak przeprowadzić sprzedaż towaru którego nie mam ( nie mam na niego FV w momencie sprzedaży)

Sytuacja wygląda tak:
robie zamówienia na np. pustak MAX,
ludzie chcą mi za te kwiatki zaplacić z góry, zebym mogl zaplacić dostawcy
ale nie moge im wystawić FV bo nie mam towaru
na jakiej podstawie ludzie mogą mi zaplacić?

jak to rozwiazac?

michal

Data: 2009-04-15 08:39:11
Autor: Piotrek
FV za towar którego nie mam
Usrobo wrote:
[...]

Jak Ci już wpłacą zaliczkę (choćby i 100% wartości) to wystawiasz fakturę zaliczkową.

Doczytaj sobie szczegóły w rozporządzeniu "w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, [...]" to Ci na dłużej zostanie w głowie.

Piotrek

Data: 2009-04-15 08:44:00
Autor: Usrobo
FV za towar którego nie mam
Piotrek pisze:
Usrobo wrote:
[...]

to wiem

ale to podwójna robota
FV zaliczkowa i na 2 dzien FV normalna ;/

ale chyba innego wyjścia nie ma ;/

michal

Data: 2009-04-15 08:54:28
Autor: Tristan
FV za towar którego nie mam
W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 08:44 (autor Usrobo publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <gs3vpo$s2h$1@news.onet.pl>):

FV zaliczkowa i na 2 dzien FV normalna ;/

Jaka normalna? Jak zaliczka jest 100% to już normalnej ZTCW nie wystawiasz. --
Tristan

Data: 2009-04-15 09:05:22
Autor: Usrobo
FV za towar którego nie mam
Tristan pisze:
[...]

czyli moge zrobić FV zaliczkową na 100% kwoty
i tyle ?

michal

Data: 2009-04-15 10:11:56
Autor: Tristan
FV za towar którego nie mam
W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 09:05 (autor Usrobo publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <gs411q$v70$1@news.onet.pl>):

czyli moge zrobić FV zaliczkową na 100% kwoty
i tyle ?

http://www.vat.pl/faktura_zaliczkowa_zaliczka_faktury_vat_1019.php

Jeżeli jednak faktury zaliczkowe obejmują całą cenę brutto towaru lub
usługi, sprzedawca po wydaniu towaru lub wykonaniu usługi nie wystawia
faktury w terminie określonym wyżej. Jeżeli po wystawieni faktur
zaliczkowych wystąpią przesłanki do zastosowania innej stawki VAT, wówczas
należy wystawić fakturę korygującą.

==========

Faktura zaliczkowa to przecie zwykła faktura, więc jak gość nic nie dopłaca,
to na co wystawiać kolejne? Na 0zł?

--
Tristan

Data: 2009-04-15 10:14:46
Autor: Piotr NetExpert
FV za towar którego nie mam
Usrobo pisze:
jak przeprowadzić sprzedaż towaru którego nie mam ( nie mam na niego FV w momencie sprzedaży)

A sam towar już masz? Pamiętaj, że towar musisz zaksięgować w dniu otrzymania, a nie otrzymania faktury. W tym wypadku, skoro go masz, możesz go sprzedać.
Piotr Szafarczyk

http://www.netexpert.pl

Data: 2009-04-15 10:43:40
Autor: Tristan
FV za towar którego nie mam
W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 10:14 (autor Piotr NetExpert publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <gs4547$90a$2@news.task.gda.pl>):

Usrobo pisze:
[...]

A jak ma zaksięgować towar, skoro nie ma faktury?

--
Tristan

Data: 2009-04-15 11:06:05
Autor: Piotrek
FV za towar którego nie mam
Tristan wrote:

A jak ma zaksięgować towar, skoro nie ma faktury?

Zgodnie z rozporządzeniem? ;-)

Piotrek

Data: 2009-04-15 11:35:23
Autor: Tristan
FV za towar którego nie mam
W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 11:06 (autor Piotrek publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <gs485l$5fk$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

A jak ma zaksięgować towar, skoro nie ma faktury?
Zgodnie z rozporządzeniem? ;-)

Którym? I co ono mówi w tym zakresie?

--
Tristan

Data: 2009-04-15 12:50:25
Autor: Piotrek
FV za towar którego nie mam
Tristan wrote:
Którym? I co ono mówi w tym zakresie?

w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów
paragraf 16 ustęp 2

Piotrek

Data: 2009-04-15 12:50:59
Autor: Piotr NetExpert
FV za towar którego nie mam
Tristan pisze:
[...]

Tworzy dokument (nazwijmy go sobie PZ ;-)) zawierający listę przyjmowanego towaru wraz z ilością i cenami. Księguje dokument. Potem, jeżeli ceny na fakturze są inne, koryguje.
Piotr Szafarczyk

http://www.netexpert.pl

Data: 2009-04-15 12:53:18
Autor: Piotr NetExpert
FV za towar którego nie mam
Piotr NetExpert pisze:
Tristan pisze:
[...]

Cytat z infora:
Dokument ten powinien zawierać opis otrzymanego materiału budowlanego, imię i nazwisko lub nazwę dostawcy, jego adres, ilość i rodzaj, cenę jednostkową oraz wartość materiału. Na podstawie tego dokumentu należy dokonać zapisu w księdze, w kolumnie 10, tak aby data dostawy poprzedzała dokonanie obrotu tym towarem (materiałem budowlanym). Podatnik może zwolnić się z obowiązku sporządzania opisu dostawy, jeżeli zakup materiału jest udokumentowany specyfikacją dostawcy, a ta zawiera wszystkie ww. elementy wymagane dla opisu dostawy. Dopuszczalna jest również praktyka dotąd stosowana przez Czytelniczkę, tj. wobec braku faktury w momencie otrzymania towaru wystawienie dokumentu wewnętrznego PZ, jeśli zawiera dane wymagane dla opisu dostawy. Jeżeli okaże się, że w fakturze, która zostanie później podatnikowi dostarczona, zostały zawarte inne wartości, zapis dotyczący zakupu towaru (materiału) należy odpowiednio skorygować na plus albo na minus, w zależności od rodzaju tej różnicy.
Piotr Szafarczyk

http://www.netexpert.pl

Data: 2009-04-15 13:21:18
Autor: Tristan
FV za towar którego nie mam
W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 12:50 (autor Piotr NetExpert publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <gs4e96$sf0$1@news.task.gda.pl>):

Tworzy dokument (nazwijmy go sobie PZ ;-)) zawierający listę
przyjmowanego towaru wraz z ilością i cenami. Księguje dokument. Potem,
jeżeli ceny na fakturze są inne, koryguje.

A jak są identyczne, to co, faktury nie księguje?

--
Tristan

Data: 2009-04-15 13:48:27
Autor: Tomek
FV za towar ktĂłrego nie mam
Dnia 15-04-2009 o 13:21:18 Tristan <niechce@spamu.pl> napisał(a):

[...]

IIRC podpinasz pod ten PZ

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-15 10:24:25
Autor:
FV za towar którego nie mam
Proszę o radę

Jak to Gotfryd powtarza, po rady należy iść do doradcy. My tylko dyskutujemy.

jak przeprowadzić sprzedaż towaru którego nie mam ( nie mam na niego FV w momencie sprzedaży)

Nie ma możliwości.

Sytuacja wygląda tak:
robie zamówienia na np. pustak MAX,
ludzie chcą mi za te kwiatki zaplacić z góry, zebym mogl zaplacić dostawcy
ale nie moge im wystawić FV bo nie mam towaru

Zgadza się, bo na co? Ale...

na jakiej podstawie ludzie mogą mi zaplacić?

Na podstawie umowy, jaką zawarliście. Niektórzy wystawiają pisemne potwierdzenie finansowych warunków tej umowy wystawiajac "zamówienie", "proforma", "faktura proforma" itd.

Po otrzymaniu pieniędzy wystawisz na zaliczkę f-rę VAT. I wszystko.

FV za towar którego nie mam