FVAT za media - VAT a termin płatności

Data: 2014-05-21 14:05:05
Autor: radekp@konto.pl
FVAT za media - VAT a termin płatności
Faktura za media (prąd, net itp.) -- VAT odliczamy w terminie płatności.

Czy termin płatności to data zapłaty czy termin zapłaty widniejący na takiej
fakturze?

Jeżeli to pierwsze (data zapłaty), to czy taką fakturę można wpisać np. po
kilku miesiącach od wystawienia?

Data: 2014-05-21 15:39:26
Autor: mkgp
FVAT za media - VAT a termin płatności
Faktura za media (prąd, net itp.) -- VAT odliczamy w terminie płatności.

Od 2014 VAT z faktur za media odliczamy w rozliczeniu za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy lub w którym otrzymano fakturę - w zależności, który z okresów jest późniejszy.

Data: 2014-05-21 23:37:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 21 May 2014, mkgp wrote:

[...]

  W drugiej części jeszcze było pytanie "czy można" (poźniej) - chyba
zakazu dla "następnego okresu" nie ma? (przyznam że nie chce mi się
sprawdzać :))

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-22 07:24:17
Autor: mkgp
[...]

Można odliczyć w deklaracji za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych jeżeli nie odliczono w terminie z art. 10, 10d i 10e. Art. 10 odnosi się do momentu powstania obowiązku podatkowego a nie do momentu otrzymania faktury. Więc są 2 miesiące od daty faktury.
Jeśli jest małym podatnikiem stosującym metodę kasową - data zapłaty + 2 m-ce. (art. 10e)

Data: 2014-05-22 10:24:33
Autor: Pete
W dniu 2014-05-22 07:24, mkgp pisze:
[...]

Jeśli zaliczki kwartalne, to 2 kwartały j.w.

--
Pete

Data: 2014-05-22 10:36:45
Autor: radekp@konto.pl
FVAT za media - VAT a termin płatno¶ci
Thu, 22 May 2014 07:24:17 +0200, w
<537d8a00$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>, "mkgp" <mkgp@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

Można odliczyć w deklaracji za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych jeżeli nie odliczono w terminie z art. 10, 10d i 10e. Art. 10 odnosi się do momentu powstania obowiązku podatkowego a nie do momentu otrzymania faktury. Więc są 2 miesiące od daty faktury.

Czyli w kwietniu można odliczyć fakturę z lutego?

Data: 2014-05-22 11:56:50
Autor: mkgp
[...]

- z powyższego wychodzi, że tak.

Data: 2014-05-23 16:33:49
Autor: radekp@konto.pl
FVAT za media - VAT a termin płatno?ci
Thu, 22 May 2014 11:56:50 +0200, w
<537dc9e1$0$2243$65785112@news.neostrada.pl>, "mkgp" <mkgp@wp.pl> napisał(-a):

> [...]
> otrzymania faktury. Więc są 2 miesiące od daty faktury.

Czyli w kwietniu można odliczyć fakturę z lutego?

Fajnie -- dzięki :).

Data: 2014-05-26 12:52:25
Autor: noname
FVAT za media - VAT a termin płatno?ci
radekp@konto.pl wrote:

Fajnie -- dzięki :).
Etymologia słowa "Fajnie" ;)

Data: 2014-05-26 13:13:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
FVAT za media - VAT a termin płatno?ci
Hello noname,

Monday, May 26, 2014, 12:52:25 PM, you wrote:

Fajnie -- dzięki :).
Etymologia słowa "Fajnie" ;)

etymologia:
    jid. פֿײַן ← niem. fein