FVAT za media - VAT a termin płatności

Data: 2014-05-21 15:39:26
Autor: mkgp
FVAT za media - VAT a termin płatności
Faktura za media (prąd, net itp.) -- VAT odliczamy w terminie płatności.

Od 2014 VAT z faktur za media odliczamy w rozliczeniu za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy lub w którym otrzymano fakturę - w zależności, który z okresów jest późniejszy.

Data: 2014-05-21 23:37:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 21 May 2014, mkgp wrote:

[...]

  W drugiej części jeszcze było pytanie "czy można" (poźniej) - chyba
zakazu dla "następnego okresu" nie ma? (przyznam że nie chce mi się
sprawdzać :))

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-22 07:24:17
Autor: mkgp
[...]

Można odliczyć w deklaracji za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych jeżeli nie odliczono w terminie z art. 10, 10d i 10e. Art. 10 odnosi się do momentu powstania obowiązku podatkowego a nie do momentu otrzymania faktury. Więc są 2 miesiące od daty faktury.
Jeśli jest małym podatnikiem stosującym metodę kasową - data zapłaty + 2 m-ce. (art. 10e)

Data: 2014-05-22 10:24:33
Autor: Pete
W dniu 2014-05-22 07:24, mkgp pisze:
[...]

Jeśli zaliczki kwartalne, to 2 kwartały j.w.

--
Pete

Data: 2014-05-22 10:36:45
Autor: radekp@konto.pl
FVAT za media - VAT a termin płatno¶ci
Thu, 22 May 2014 07:24:17 +0200, w
<537d8a00$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>, "mkgp" <mkgp@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

Można odliczyć w deklaracji za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych jeżeli nie odliczono w terminie z art. 10, 10d i 10e. Art. 10 odnosi się do momentu powstania obowiązku podatkowego a nie do momentu otrzymania faktury. Więc są 2 miesiące od daty faktury.

Czyli w kwietniu można odliczyć fakturę z lutego?

Data: 2014-05-22 11:56:50
Autor: mkgp
[...]

- z powyższego wychodzi, że tak.

Data: 2014-05-23 16:33:49
Autor: radekp@konto.pl
FVAT za media - VAT a termin płatno?ci
Thu, 22 May 2014 11:56:50 +0200, w
<537dc9e1$0$2243$65785112@news.neostrada.pl>, "mkgp" <mkgp@wp.pl> napisał(-a):

> [...]
> otrzymania faktury. Więc są 2 miesiące od daty faktury.

Czyli w kwietniu można odliczyć fakturę z lutego?

Fajnie -- dzięki :).

Data: 2014-05-26 12:52:25
Autor: noname
FVAT za media - VAT a termin płatno?ci
radekp@konto.pl wrote:

Fajnie -- dzięki :).
Etymologia słowa "Fajnie" ;)

Data: 2014-05-26 13:13:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
FVAT za media - VAT a termin płatno?ci
Hello noname,

Monday, May 26, 2014, 12:52:25 PM, you wrote:

Fajnie -- dzięki :).
Etymologia słowa "Fajnie" ;)

etymologia:
    jid. פֿײַן ← niem. fein