FX8350 ile ramu

Data: 2014-01-15 14:23:32
Autor: robot
FX8350 ile ramu
Ile maksymalnie ramu może obsłużyć ten procesor?
Niestety producent nie zdecydował się na ujawnienie tego "szczegółu".

--
pozdro
2x XEON E5-2650@2,4GHz 16C/32T|64GB RAM|2xGTX780|1xHD7850|ASUS Z9PE-D8WS

Data: 2014-01-15 16:09:04
Autor: Przemysław Ryk
FX8350 ile ramu
Dnia Wed, 15 Jan 2014 14:23:32 +0100, robot napisał(a):

Ile maksymalnie ramu może obsłużyć ten procesor?
Niestety producent nie zdecydował się na ujawnienie tego "szczegółu".

Nie zdecydował się, gdyż maksymalna ilo¶ć obsługiwanej pamięci zależy od
chipsetu płyty głównej.

[ Szczę¶liwy mężczyzna, to taki, który więcej zarabia, niż jego żona jest  ]
[ w stanie wydać. Szczę¶liwa kobieta, to taka, która takiego znajdzie.     ]
[                                                            (Mario Adorf) ]

Data: 2014-01-15 16:39:36
Autor: miab
FX8350 ile ramu
W dniu 2014-01-15 14:23, robot pisze:
Ile maksymalnie ramu może obsłużyć ten procesor?
Niestety producent nie zdecydował się na ujawnienie tego "szczegółu".

1TB.

miab

Data: 2014-01-15 17:09:04
Autor: Przemysław Ryk
FX8350 ile ramu
Dnia Wed, 15 Jan 2014 16:39:36 +0100, miab napisał(a):

W dniu 2014-01-15 14:23, robot pisze:
Ile maksymalnie ramu może obsłużyć ten procesor?
Niestety producent nie zdecydował się na ujawnienie tego "szczegółu".

1TB.

¬ródło?

[ Na tym ¶wiecie nikt nie może być neutralny. Możesz jedynie wybrać sobie  ]
[ kłopoty, w które chcesz się wpakować.  (Murgen, Glen Cook "Ponure Lata") ]

Data: 2014-01-15 21:15:32
Autor: MadMan
FX8350 ile ramu
Dnia Wed, 15 Jan 2014 14:23:32 +0100, robot napisał(a):

Ile maksymalnie ramu może obsłużyć ten procesor?
Niestety producent nie zdecydował się na ujawnienie tego "szczegółu".

Zależy od liczby slotów na płycie głównej. Na pewno 64 giga obsłuży. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-01-15 23:01:15
Autor: 2late
FX8350 ile ramu
On 1/15/2014 1:23 PM, robot wrote:
Ile maksymalnie ramu może obsłużyć ten procesor?
Niestety producent nie zdecydował się na ujawnienie tego "szczegółu".

RAM to raczej w plyte glowna wkladasz:
http://www.asrock.com/mb/AMD/990FX%20Extreme3/?cat=Specifications
Cos wspominales o tej?

Data: 2014-01-16 08:07:51
Autor: robot
FX8350 ile ramu
W dniu 2014-01-16 00:01, 2late pisze:

RAM to raczej w plyte glowna wkladasz:
http://www.asrock.com/mb/AMD/990FX%20Extreme3/?cat=Specifications
Cos wspominales o tej?

Tak, wspomniałem.
W Intelu ilość obsługiwanego ramu zależy też od procesora. Może w AMD jest inaczej.
Nie znam siÄ™.
A, coś mi się przypomina, że w intelach kontroler pamięci jest w procesorze.
Chociaż jestem prawie pewien, że maksymalna ilość ramu jest też ograniczana przez
procesor bez względu na producenta.

Data: 2014-01-16 08:51:24
Autor: Czarek
FX8350 ile ramu

W dniu 2014-01-16 08:07, robot napisał/a:
A, co¶ mi się przypomina, że w intelach kontroler pamięci jest w
procesorze.

W AMD od bardzo dawna też. I co¶ mi się wydaje, że wcze¶niej niż w Intelu został przeniesiony do procesora.

--
Czarek

Data: 2014-01-16 09:15:22
Autor: robot
FX8350 ile ramu
W dniu 2014-01-16 08:51, Czarek pisze:

[...]

A możliwe. Moim zdaniem, tym bardziej maksymalna ilo¶ć ramu zależy też od procesora.

Data: 2014-01-16 11:30:19
Autor: Czarek
FX8350 ile ramu
W dniu 2014-01-16 09:15, robot napisał/a:

W AMD od bardzo dawna też. I co¶ mi się wydaje, że wcze¶niej niż w
Intelu został przeniesiony do procesora.

A możliwe. Moim zdaniem, tym bardziej maksymalna ilo¶ć ramu zależy też
od procesora.

Tak, od procesora, ale konstrukcja płyty może to "przycinać" zgodnie z założeniem konstruktora bo jest na rękę producentowi aby¶ kupił wyższy model je¶li chcesz mieć obsługę większej ilo¶ci pamięci RAM.

--
Czarek

Data: 2014-01-16 11:42:28
Autor: robot
FX8350 ile ramu
W dniu 2014-01-16 11:30, Czarek pisze:

Tak, od procesora, ale konstrukcja płyty może to "przycinać" zgodnie z założeniem konstruktora bo jest na rękę producentowi aby¶ kupił wyższy model je¶li chcesz mieć obsługę większej ilo¶ci pamięci RAM.

Tak jest.

Data: 2014-01-16 12:36:37
Autor: 2late
FX8350 ile ramu
On 1/16/2014 7:07 AM, robot wrote:

[...]

A to nawet nie wiedzialem. A kupilem w grudniu ASRock na Intelu.

Data: 2014-01-16 09:25:06
Autor: robot
FX8350 ile ramu
W dniu 2014-01-15 14:23, robot pisze:
Ile maksymalnie ramu może obsłużyć ten procesor?
Niestety producent nie zdecydował się na ujawnienie tego "szczegółu".

Na razie znalazłem, że maksymalnie 32GB. Czyli zależy od procesora.

Źródło:

http://www.extrahardware.com/article/amd-a10-6800k-cpu-tests-better-core-i3-3220-and-fx-4300

Data: 2014-01-16 09:16:15
Autor: Mirosław Kwa¶niak
FX8350 ile ramu
robot <robot@vnruvenreege.pl> wrote:
[...]

24h szukania i tylko tyle ;) Ja w 2min  mam 64GB:
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1899525/motherboard-supports-64gb-ram-amd-fx8350-fx8320-cpu.html

Data: 2014-01-16 11:19:37
Autor: robot
FX8350 ile ramu
W dniu 2014-01-16 10:16, Mirosław Kwa¶niak pisze:

24h szukania i tylko tyle ;) Ja w 2min  mam 64GB:

Większo¶ć tego czasu zajęło mi odnalezienie strony google ;)

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1899525/motherboard-supports-64gb-ram-amd-fx8350-fx8320-cpu.html

No dobra, ale to jest tylko jakie¶ forum, na którym jaki¶ kole¶ napisał, cytuję:
" As far as I understand those CPU's will support 64GB ram".

Żaden to dowód i w dodatku sprzeczny z tabel± która podałem w linku.
A to, że jaka¶ płyta główna obsłuży 64 nie znaczy, że procesor obsłuży.

Data: 2014-01-16 22:12:40
Autor: maX
FX8350 ile ramu

Użytkownik "robot" <robot@vnruvenreege.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lb8bnp$49b$1node2.news.atman.pl...
[...]

Płyty z 4 gniazdami pamięci obsługuj± 64GB RAM tylko w konfiguracji z modułami 16GB. A te s± rzadko spotykane i drogie. Więc nawet je¶li okaże się że nie wystarczy FX i trzebaby Opterona to i tak to byłby mały koszt w porównaniu z 4 x 16GB RAM.

Data: 2014-01-17 09:45:58
Autor: nrtrt
FX8350 ile ramu
W dniu 2014-01-16 22:12, maX pisze:

[...]

No i spoko. Od biedy 32GB wystarczy, a my¶lę że można ¶miało twierdzić,
że 32 na pewno "pójdzie".

Dziękuję wszystkim za pomoc.