FZ-1-jakie sa Wasze opinie?

Data: 2009-11-24 20:38:08
Autor: AlF
FZ-1-jakie sa Wasze opinie?
Koczis wrote:
Witam.

Tak, jak w tytule, jakie sa Wasze opinie na temat Yamahy FZ-1(2006-2008)?
Czy nadaje sie na miasto, jak z eksploatacja, plusy i minusy, spalanie itp.
Zastanawiam sie nad przesiadka z R1(2004) wlasnie na FZ, ale z owiewka, a
najlepiej na wersje GT.
Poruszam sie glownie po miescie i czasem gdzies dalej(tak z 200-300km), a R1
byla zawsze moim marzeniem, ale moze warto zmienic? Dlatego pytam Was o zdnanie.
A i jeszcze jedno, dosc wazne dla mnie pytanie, jak z oswietlaniem drogi w nocy,
bo w R1 to swieci jak na ksenonach, a jak jest w FZ-cie?

mojej '04 FZ-1 (genI) wlasnie stuknelo 60kkm. mialem tez okazje niedawno pojezdzic genII ('06+) i sumie jesli chodzi o jazde to sie bardzo duzo nie roznia aczkolwiek:

genI - ma wyczuwalnie wiekszy moment obrotowy na niskich obrotach
genI - rejettet gaznik duzo lepsze FI+PCIII
genII- lepsze siedzenie kierowcy, lepiej brzmi, lepiej wyglada chos to sprawa gustu
genII- wyczuwlanie lzejsze sterowanie na kierze
genII- bardziej sportowa pozycja jezdzca

jesli chodzi o zawieszenie to ja mam calkowicie przerobione a sprezyny na moja wage 100kg - takze tego nie moglem porownac. fabryczne genII jest tak czy owak duzo gorsze od mojego (Penske+racing forks)

gdybym mial wybierac dzis, prawdopodbnie bym poszukal genI w dobrym stanie i niskim przebiegiem bo genII wcale nie jest duuzo lepsza, a reszte kasy zainwestowal w akcesoryjny amor i fork internals. choc wszystko oczywiscie zalezy od budzetu. aczkolwiek nie wiem czy jak bym mial kupowac dzis to byla by to FZ-1. jesli naked, to raczej StreetTriple.

w prownaniu z R1 i podobnymi - podstawowa zaleta jest uniwersalnosc - od srednio dystnsowych wypadow,  do jazdy na torze: http://tinyurl.com/y8dcz8w.

udalo mi sie kiedys tez kiedys zrobic 3000km w dwa dni.

ale ta uniwerslanosc tez moze sie okazac wada numer 1. FZ-1 jest dobra w e wszytkim ale w niczym bardzo dobra.

moje 2c.

pozdr, A.

FZ-1-jakie sa Wasze opinie?