FZ1 Fazer vs Fazer 1000

Data: 2009-06-06 11:48:18
Autor: p.krezlewicz
FZ1 Fazer vs Fazer 1000
Hej,

Planuje zakup FZ1 Fazer lub FAzer 1000. Motocykl bedzie glownie
wykorzystywany do jazdy wokol komina plus 1-2 razy w roku dluzszy
wyjazd z kuframi i pasazerem. Tutaj pojawia sie pytanie ktory wybrac?
Czytalem w sieci duzo opinii o obu motocyklach i wniosek jest taki ze
FZ1 Fazer pomimo faktu ze jest to nowszy model to ze wzgledu na slaba
reakcje na dodanie gazu  przy niskich i srednich obrotach jest gorszy
od swojego gaznikowego poprzednika. Na plus FZ1 Fazer przemawia nowsza
konstrukcja wtrysk i rama alu natomiast na minus wlasnie slaba reakcja
na raczke gazu. Jak dokuczliwe jest to w codziennym uzytkowaniu? Czy
ktos z precli moze jezdzil na obu maszynach i jest w stanie porownac
je ze soba? Ja sam testowalem Fazera 1000 i bylem zachwycony (inna
sprawa ze wowczas ujezdzalem XJ 600 :-).
Jak ma sie sprawa z zawieszeniem w obu moto? W fazerze 1000 byla
regulacja przedniego widelca napiecie sprezyny, tlumienia i dobicia
chyba a jak to jest w Fz1 Fazer ?? W starym Fazerze 1000 podobno
amortyzator dobijal przy jezdzie z duzym obciazeniem? Czy byla tam
jakas regulacja? Czy warto bawic sie w wymiane amora i przedniego
zawieszenia na bardziej jakosciowe np Ohlins i ktos z Was ma takie
doswiadczenia??

Pozdrawiam
Krezi
ex FJR
ex XJ 600

Data: 2009-06-07 10:05:46
Autor: primuss
FZ1 Fazer vs Fazer 1000
p.krezlewicz@gmail.com napisał(a):
slaba
reakcje na dodanie gazu  przy niskich i srednich obrotach

moim zdaniem to urban legends - co prawda oboma fazerami nie jezdzilem, ale podobna rzecz slyszalem w odniesieniu do FZ6 i starego Fazera 600 i moge potwierdzic ze to nowy zbiera sie co najmniej tak samo dobrze, jesli nie lepiej od starego. --
pozdr.,
primuss
FZ6n

Data: 2009-06-08 20:14:40
Autor: AlF
FZ1 Fazer vs Fazer 1000
p.krezlewicz@gmail.com wrote:
[...]

sprezyny w 1000 a i pewnie w FZ-1 sa zaprojektowane na jezdzca 75kg. takze kazdy ciezszy osobnik bedzie mial problem nie mowiac o podrozy we dwoje. przynajmniej u mnie wymiana sprezyn jest stosunkowo tania - jak dla mnie absolutne minimum. moj 1000 po stuningowniu zawiechy jest rewelacyjny i pojedynke i we dwoje.

FZ-1 jest na pewno troche gorsza jesli chodzi o srodkowy zakres obrowtow a model '06 ma problemy z wtryskiem porpawione w '07. na dluzsze podroze we dwoje kanapa na 1000 wydaje sie lepsza - ja zrobilem 3000km we dwa dni - bylo ciezko pod koniec ale sie dalo.

z tego co slysze to FZ-1 wiecej pali i ma mniejszy zbiornik paliwa co odbija sie na gorszym zasiegu nawet 30%. przed podrasowaniem gaznikow moj zasieg byl nawet 350km. FZ-1 moze z 200km (tyle robi moj znajomy)

jesli chodzi o sama jazde wg mnie obydwa sa fantastyczne i w sumie az tak wielich roznic nie ma. FZ-1 jest troche bardziej agresywny, a 1000 klasyczny: http://www.flickr.com/photos/onefuzzy/3606787073/sizes/o/ (w USA nawywamy je obydwa FZ-1 gen1 albo gen2).

sa zwolennicy gen1 i gen2. slyszalem o tych ktorzy przesiedli sie z powrotem na gen1.

ja bym poszukal osobiscie gen1 i reszte kasy zainwestowal w roznego rodzaju przerobki. chodz oczywiscie wszystko zalezy od budzetu.

Pozdr, A.

Data: 2009-06-09 16:48:31
Autor: Mike
FZ1 Fazer vs Fazer 1000

Uzytkownik "AlF" <spamgrinder.trylater@ggmail.com> napisal w wiadomosci news:4A2DD3A0.1080502ggmail.com...
[...]

Rzeczywiscie kanapa w FZ1 nie nadaje sie do dalekiej turystyki. Tylek dretwieje, byc moze mozna sie przyzwyczaic, ale kanape mozna zawsze zmienic.

z tego co slysze to FZ-1 wiecej pali i ma mniejszy zbiornik paliwa co odbija sie na gorszym zasiegu nawet 30%. przed podrasowaniem gaznikow moj zasieg byl nawet 350km. FZ-1 moze z 200km (tyle robi moj znajomy)

Nie sadze zeby FZ1 palil wiecej niz FZ1000. Na trasie mozna zejsc do 5,5 l/100km - czyli zasieg nawet ponad 300km. W miescie pali ok 7,5-8. Zbiornik ma rzeczywiscie mniejszy.

jesli chodzi o sama jazde wg mnie obydwa sa fantastyczne i w sumie az tak wielich roznic nie ma. FZ-1 jest troche bardziej agresywny, a 1000 klasyczny:

No i jest miedzy innymi jedna duza roznica - wyglad!!! Wg mnie FZ1 wyglada zajebiscie, poprzedni model zupelnie bez szalu.

pozdr

Mike

Data: 2009-06-09 18:11:58
Autor: AlF
FZ1 Fazer vs Fazer 1000
Mike wrote:

Nie sadze zeby FZ1 palil wiecej niz FZ1000. Na trasie mozna zejsc do 5,5 l/100km - czyli zasieg nawet ponad 300km. W miescie pali ok 7,5-8. Zbiornik ma rzeczywiscie mniejszy.

tez nie wiem na 100% ale na forum FZ-1 przewazaja opinie ze FZ-1  gen2 pali wiecej.

No i jest miedzy innymi jedna duza roznica - wyglad!!! Wg mnie FZ1 wyglada zajebiscie, poprzedni model zupelnie bez szalu.

mi sie oba podobaja.

Data: 2009-06-10 14:37:15
Autor: Mike
FZ1 Fazer vs Fazer 1000

Uzytkownik "AlF" <spamgrinder.trylater@ggmail.com> napisal w wiadomosci news:4A2F085E.8070207ggmail.com...

tez nie wiem na 100% ale na forum FZ-1 przewazaja opinie ze FZ-1  gen2 pali wiecej.

Moj FZ1S '07 tyle wlasnie pali. A co to za forum FZ1? - pytam bo nie znam.

pozdr

Mike

Data: 2009-06-10 09:06:33
Autor: AlF
FZ1 Fazer vs Fazer 1000
Mike wrote:
[...]

przed modyfikacja gaznikow mialem 4.5l/100km na trasie.

> A co to za forum FZ1? - pytam bo nie znam.

http://yamahafz1oa.com/ - glownie z USA ale tez sporo ludzi spoza.

pozdr,
A.

FZ1 Fazer vs Fazer 1000