Data: 2017-07-05 13:31:05 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
Fa nie na tego klienta w maju a JPK | |
On 2017-07-05, papuga <gdzieswpl@gdzieswpl.pl> wrote:
[...] Internet mówi o wystawieniu korekty ze zmienionym nabywcą, czy jakoś A nie można tamtej anulować jako wadliwej i wystawić nowej? -- Wojciech Bańcer wojciech.bancer@gmail.com |
|
Data: 2017-07-05 13:50:30 | |
Autor: papuga | |
Fa nie na tego klienta w maju a JPK | |
On Wed, 5 Jul 2017 13:31:05 +0200
Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote: On 2017-07-05, papuga <gdzieswpl@gdzieswpl.pl> wrote: fa jest z 31 maja, klient przyjął towar (odebrał towar sam na magazynie) i wprowadził do obrotu nie wiem czy zaksięgował do maja czy czerwca i czy oni wysyłają JPK (kazałem ustalić te rzeczy - jeszcze nie wiadomo) My fakturę nr 1234567 wykazaliśmy w JPK za maj (na złego klienta). Cokolwiek teraz zrobić, może być podejrzane przez algorytmy US (jpk). Myśląc po staremu (przed JPK), można było zawsze jakoś się ratować, ale teraz (jpk) człowiek jest jak na sznurku, a przepisy nieprecyzyjne jak zawsze. Najwłaściwiej byłoby powiedzieć klientowi, że to tylko jego problem (zaksięgował nie swoją fa), tylko że wiadomo, że się wścieknie i koniec współpracy. |
|
Data: 2017-07-05 15:18:03 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
Fa nie na tego klienta w maju a JPK | |
On 2017-07-05, papuga <gdzieswpl@gdzieswpl.pl> wrote:
[...] fa jest z 31 maja, No i w lipcu wykażecie korektę do zera i wystawicie nową. W czym problem? Cokolwiek teraz zrobić, może być podejrzane przez algorytmy US (jpk). Dlaczego? Pomyłki się zdarzają. https://poradnik.wfirma.pl/-zmiana-nabywcy-na-fakturze-sprzedazy-w-jaki-sposob -- Wojciech Bańcer wojciech.bancer@gmail.com |
|
Data: 2017-07-05 15:39:56 | |
Autor: Michał Jankowski | |
Fa nie na tego klienta w maju a JPK | |
W dniu 05.07.2017 15:18, Wojciech Bancer pisze:
On 2017-07-05, papuga<gdzieswpl@gdzieswpl.pl> wrote: "należy również posiadać potwierdzenie otrzymania korekty (od kontrahenta, którego dane zostały ujęte na fakturze pierwotnej)," Które to dane są pomyłkowe, więc taka firma albo w ogóle nie istnieje, albo niczego nie kupowała, faktury pierwotnej nie dostała i nie zamierza odpowiadać na pisma z fakturami korygującymi, bo ma wszystko w nosie i nie uważa się za stronę. MJ |
|
Data: 2017-07-05 15:56:04 | |
Autor: papuga | |
Fa nie na tego klienta w maju a JPK | |
On Wed, 5 Jul 2017 15:18:03 +0200
Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote: On 2017-07-05, papuga <gdzieswpl@gdzieswpl.pl> wrote: ^^^^ link Klient "B" otrzymał towar i wprowadził go do obrotu, ma jeszcze 1/2 tego towaru dajmy. Wykażemy korektę? - czyli przyjąć i podpisać ją musi klient "A", który niczym nie zawinił i na oczy żadnej faktury ani towaru nie widział. Będzie chciał? - wątpię , i jeszcze dać mu oryginalną FA do której jest ta korekta i zasugerować by tego bałaganu nie księgował bo po co? Co teraz ma uczynić klient "B", wprowadził na stany i sprzedawał przez cały maj towar znikąd? Wykazał VAT od tej sprzedaży, VAT od zakupu nie, bo nie miał i nie ma nadal poprawnej FA na jego NIP. A jak nieświadomy wysłał JPK? (ciągle nie ustalone) Wystawić nową? no ale lipcem tylko możemy (->akapit wyżej), nadal zostaje problem danych w JPK, ..itd. [ na marginesie, zakres danych w JPK zmienił się w 2017r i teraz zawiera dane kontrahenta a na stronach MF nadal wiszą "Pytania i odpowiedzi JPK" do starszej wersji, gdzie zmiana klienta nie powodowała zmiany danych w JPK_VAT - patrz odpowiedz nr.28 ] Zdaje się że ciągle wałkujemy wariant noty korygującej a nie faktury korygującej ze zmianą nabywcy. Ale .. po poszukiwaniach znaleźliśmy "błąd w bazie" , symbol klienta źle był powiązany z danymi klienta, uszkodzone indeksy, informatyk podpisze oświadczenie o błędnym zadziałaniu programu, JPK vat zostanie wysłany ponownie z juz poprawnym NIPem nabywcy. dzięki |
|
Data: 2017-07-05 23:26:57 | |
Autor: cef | |
Fa nie na tego klienta w maju a JPK | |
W dniu 2017-07-05 o 15:56, papuga pisze:
Zdaje się że ciągle wałkujemy wariant noty korygującej a nie faktury A co sprawia Wam kłopot wyprostować to co w rzeczywistości się stało? Anulujecie tę sprzedaż i wystawiacie nową fakturę na prawidłowe dane dokonując stosownych korekt w ewidencjach. Czyli wasza sprzedaż jest anulowna ale pomyłkowo przecież wykazaliście wczesniej VAT, więc nic nie zmienia się u Was. U kilenta który sprzedawał towar, który od Was otrzymał, ale nie miał na to faktury jest trochę gorzej, bo VAT pewnie odliczył i to jedyny problem, leżący po stronie klienta i nie ma się co wkurzać na siebie, tylko sobie wytłumaczyć. Klient pewnie będzie musiał zrobić korektę swoich deklaracji a od Was dostanie nową fakturę do tamtego towaru. To tylkjo kwestia dokumentów do towaru WZ-RW itp. Takie same ruchy w JPK i zostawić jakieś papiery co i jak i dlaczego. Zawsze możecie skonsultować te ruchy w swocih US, żeby sie potem nikt nie przypier...ale nie przez telefon z "konsutantem formułkowcem" tylko na żywo z konkretną osobą obsługująca ten NIP. |
|
Data: 2017-07-06 00:56:22 | |
Autor: papuga | |
Fa nie na tego klienta w maju a JPK | |
W dniu 05.07.2017 o 23:26, cef pisze:
W dniu 2017-07-05 o 15:56, papuga pisze: cef, rozbijmy to na atomy (pomijając wysokoenergetyczna 10^E6256324 cząstkę elementarną z kosmosu przelatująca przez komórki pamięci różnych podzespołów i białek), stosujemy bardzo ogólnikowe terminy. 1/ -- -- "Anulujecie tę sprzedaż" 2/ -- -- "i wystawiacie nową fakturę na prawidłowe dane" 3/ -- -- "To tylkjo kwestia dokumentów do towaru WZ-RW itp." 4/ -- -- "Takie same ruchy w JPK" 5/ -- -- "skonsultować te ruchy w swocih US ... tylko na żywo z konkretną osobą obsługująca ten NIP" Co mam napisać? - "o ja durny, przecież to jest banał" ? Bardzo interesująco zapowiada się [5/] - "na żywo", było już kilku na żywo, drodzy byli, zawsze coś znaleźli,... No własnie chodzi o to by jednak nie spotykac się "na żywo". Zaproponuj kroki, podyskutujemy publicznie, tylko mam problem, ciut "zmienne" IP ;) i moge odpowiadać z poślizgiem bom zajęty strasznie naprawami systemu :) aktualnej "demokracji ludowej". |
|
Data: 2017-07-06 16:04:58 | |
Autor: cef | |
Fa nie na tego klienta w maju a JPK | |
W dniu 2017-07-06 o 00:56, papuga pisze:
W dniu 05.07.2017 o 23:26, cef pisze: I dlatego chcesz wykonywać jakieś chaotyczne operacje, żeby zamaskować prawdziwy stan rzeczy? Żeby potem więcej się tłumaczyć czy żeby nie konsultować czegoś z US na żywo? Zaproponuj kroki, podyskutujemy publicznie, tylko mam problem, ciut "zmienne" IP ;) i moge odpowiadać z poślizgiem bom zajęty strasznie naprawami systemu :) aktualnej "demokracji ludowej". Nie jest to pospolita sytuacja, która jest w poradnikach, ale nie rozumiem dlaczego chcecie wykonywać jakieś ruchy, które mają służyć maskowaniu czegoś żeby ktoś czegoś nie zobaczył w dokumentach czy w JPK. Dlatego zróbcie na odwrót - po kolei- to co zrobiliście źle. I to zaproponowałem. Zawsze możesz iść do jakiegoś doradcy podatkowego zapłacić i oczekiwać rozwiązań. 1. Anulowanie faktury - to się robi jednym ruchem - albo kupcie sobie pieczątkę z napisem :-). Do tego kilka zdań objasnienia, żebyś za ileś lat wiedział co i dlaczego. 2. Wystawiasz fakturę na prawidłowe dane klienta - oczywiście z datą dzisiejszą - do dokumentów WZ z dnia wydania towaru. Tak jakbyś dokumentował stan faktyczny. Sprzedałeś towar, wydałeś go ale nie wystawiłeś faktury - tak jakbyś zapomniał. Natomiast wystawiła Ci się jakaś przypadkowa faktura, którą rozliczyłeś ale potem anulowałeś. I taki ciąg zdarzeń, które powinny juz być prostsze analizuj. 3. Czy tu coś potrezba poprawiać - chyba nie - jeśli tak, to popraw 4a - klient niestety musi zrobić korekty, bo odliczył VAT z jakiegoś kwitka - tu nie pomoże nic - 4. W JPK - nic się nie robi - daje się to co rzeczywiście miało miejsce w rejestrach 5. z tego możesz zrezygnować jak nie umiesz rozmawiać z urzedem :-) Daj znać jak Ci poszło, jak wrócę za tydzień z urlopu to przeczytam. |
|