Fabia 2 skrzypi i stuka zawieszenie

Data: 2017-08-14 08:21:57
Autor: ww
Fabia 2 skrzypi i stuka zawieszenie
Witam. W Fabii 2 (2012) skrzypi i stuka zawieszenie. Auto było już chyba z 10 razy w serwisie i stacji diagnostycznej. Ostatnim razem każdy mechanik po kolei to oglądał i wszyscy stwierdzili, że żaden element
nie jest zużyty. Coś tam ostatecznie zostało nasmarowane i jest troszkę
lepiej (mniej puka) ale skrzypienie na głębszych nierównościach pozostało. Skrzypi raczej gdzieś z przodu (ale może mi się tylko tak
wydawać).

Ma ktoś pomysł co to może być? Męczy mnie już zarówno skrzypienie jak
i opinie w stylu "to skoda więc musi skrzypieć". Ostatnio powiedziałem
już nawet, że mają wymieniać wszystko co się wyda podejrzane.
Ostatecznie niestety nic się nie wydało podejrzane. Nikt nie chce
naprawiać auta, które nie ma żadnego oczywistego uszkodzenia.

Data: 2017-08-13 23:54:37
Autor: Iglo
Fabia 2 skrzypi i stuka zawieszenie
Sworzeń wahacza, łącznik stabilizatora. To bym w pierwszej kolejności podejrzewał. No i okolice sprężyny.

Data: 2017-08-14 09:27:07
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 2017-08-14 o 08:21, ww pisze:
[...]

Łożysko MacPhersona daje podobny objaw i kiedyś tak miałem podobnie. Po wymianie było OK

Data: 2017-08-14 17:56:27
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  ww pisze tak:

[...]

Skrzypią niedokręcone wahacze i łożysko oporowe.

Jeśli jest stabilizator odkręć go na próbę i pojeździj.

Pół sukcesu to upewnić się przód czy tył.

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Data: 2017-08-15 02:06:19
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 14 Aug 2017 08:21:57 +0200, ww napisał(a):

[...]

Zawieszenie jest dość proste w budowie i znalezienie pukadła to nie jest
jakaś wielka filozofia. Trzeba po prostu każdą część sprawdzić, nie
pomijając mocowań wózka czy różnych mniej oczywistych elementów takich jak
mocowania wydechu, górne mocowania amortyzatorów, a również same
amortyzatory czy poduszki silnika.

Z opisu i "niemocy" na kanale, stawiałbym na obejmy trzymające
stabilizator, ale to taka tylko szklana kula.
Stailizator można po prostu obpiąć z obu stron na czas jazdy testowej i
zobaczyć czy pomogło.
Z naprawą tego może być problem, bo sama wymiana gum może nie pomóc jeśli
stabilizator się pod nimi wytarł.

[...]

Może się wydawać, bo takie zjawiska potrafią oszukiwać co do kierunku.

[...]

Musisz znaleźć jakkolwiek kumatego człowieka w dziedzinie mechaniki
pojazdowej i on to znajdzie w 20 minut.
Tam gdzie byłeś to musiałybyć niezłe asy - no chyba że nic nie stuka, albo
stuka np. bałagan w schowku ;)

Data: 2017-08-23 09:01:26
Autor: ww
W dniu 2017-08-15 o 02:06, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Wątpie. Ale mimo wszystko pewnie spróbuje u kogoś innego. Tylko do wyboru mam różnych "Januszy" albo serwisy autoryzowane.

Tam gdzie byłeś to musiałybyć niezłe asy - no chyba że nic nie stuka, albo
stuka np. bałagan w schowku ;)

Raz już wyszło, że koło zapasowe nie jest dokręcone. Ale teraz nie tylko
stuka ale też skrzypi. Wjeżdżam na nierówność i mam wrażenie, że nie jadę kilkuletnim (chociaż jak na fabie to pewnie i tak dużo) autem tylko
jakaś zardzewiałą taczką. Ale mechanicy upierają się, że w aucie tej klasy to normalne i nie oznacza to zużycia żadnego z elementów.

Data: 2017-08-16 12:38:04
Autor: Tomotron
Fabia 2 skrzypi i stuka zawieszenie
Witam,

Mam Roomstera z 2012r (przód to fabia) i również skrzypiał jak stary tapczan, pomogła wymiana gum drążka stabilizatora.
Gumy innych renomowanych firm nie sprawdziły się.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-23 09:03:12
Autor: ww
W dniu 2017-08-16 o 12:38, Tomotron pisze:
Witam,

Mam Roomstera z 2012r (przód to fabia) i również skrzypiał jak stary tapczan,

No właśnie. Czytam "stary tapczan" i mam swoją fabię przed oczami.

Data: 2017-08-23 10:13:03
Autor: T.
[...]

Powodów może być dużo. Poza wymienionymi przez przedpiśców powodami typowo "samochodowymi" może być ich jeszcze kilka:
- stukanie na sworzniach mocujących oparcie tylnej kanapy,
- klekotanie klucza/podnośnika na kole zapasowym
- złośliwość mechanika, któremu się naraziłeś - mocują np. w tylnym słupku dużą nakrętkę ma kawałku sznurka. Nie znajdziesz tak łatwo... :-) A na ucho to słychać coś w tylnym zawieszeniu.
Co do skrzypienia - zacząłbym od kanapy i sprężyn. Jeśli kanapa z tyłu gdzieś trze (a auto nie jest zbyt sztywne), to może dawać taki właśnie efekt.
T.

Data: 2017-08-23 10:19:20
Autor: cef
W dniu 2017-08-23 o 10:13, T. pisze:
[...]

O matko, naprawdę są tacy specjaliści?
Zrobił komuś ktoś konkretnemu tak czy tylko legenda głosi?

Data: 2017-08-23 13:10:01
Autor: Marek
Fabia 2 skrzypi i stuka zawieszenie
U mnie podobnie w astrze, zawieszenie jest zrobione, ale sobie skrzypi jak jest sucho.
Diagnosta twierdzi, ze to elementy gumowe. Trzebaby wszystko wymienic i moze bedzie lepiej, jednak nie ma sensu - tak po prostu jest.

Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2017-08-23 13:48:28
Autor: nom
Fabia 2 skrzypi i stuka zawieszenie
Jeżeli skrzypi to obstawiam gumy stabilizatora, też tak miałem.
Jeżeli stabilizator ma 18mm średnicę to kupujemy gumy na 17mm i smarujemy w talku.
Powinno pomóc. U mnie Fabia ma 15 lat i nic nie skrzypi ani nie stuka.

Data: 2017-08-23 18:53:21
Autor: t-1
[...]

Jeśli skrzypi to resor. (żeby nie powiedzieć, ze bieda)
Zapewne smar między piórami został wypłukany przez wodę z kałuż.

Data: 2017-08-23 22:01:07
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-08-23 o 18:53, t-1 pisze:

[...]

Zwykła zimna woda podana bez wysokiego ciśnienia smaru nie wypłucze.
Wiń księgowego który na smarze zaoszczędził.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-23 22:24:09
Autor: nom

Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:onkbtl$6nb$1@node1.news.atman.pl...

Jeśli skrzypi to resor. (żeby nie powiedzieć, ze bieda)
Zapewne smar między piórami został wypłukany przez wodę z kałuż.
Fabia to nie Fiat 126p, ona nie ma resorów. :-)

Data: 2017-08-24 21:42:58
Autor: t-1
W dniu 2017-08-23 o 22:24, nom pisze:

[...]

A to przepraszam.
Myślałem, że skoro Skoda to ma resor.
Tu jest dyskusja na temat stuków w Fabii.

https://www.autocentrum.pl/autorentgen/skoda/fabia/ii/stuki-klekotanie-zawieszenia-w-tyle-auta-1122088717/

Fabia 2 skrzypi i stuka zawieszenie