Fabryczne CNG

Data: 2010-02-24 06:40:23
Autor: kaszpir
Fabryczne CNG
Co do CNG:

Jak dla mnie teoretycznie te paliwo powinno być promowane , bo CNG
mamy pod dostatkiem a będziemy mieli jeszcze więcej i jest to paliwo w
100% ekologiczne i powinno być tańsze od LPG ...

Ale ...

No właśnie ...

Instalacja CNG jest droższa niż LPG. Butla do CNG jest dużo cięższa a
co za tym idzie mniej w nią wchodzi gazu. Butle w "koło" kosztują
majątek i stosuje się zwykłe walcowate butle ...
Dodatkowo bardzo często trzeba kombinować z tylnim zawieszeniem
(mocniejsze spręzyny zawieszenia).
Stacji jest bardzo mało ...

Niestety bez zachęty pieniężnej (dofinansowanie do instalacji CNG) ,
preferencyjne ceny paliwa CNG (np. dać 1zł za 1l kg (czy też m3))
według mnie nie ma co się pchać z CNG ...

LPG zatankujesz wszędzie w PL i w większości bez problemu także w
Europie ...

Jak dla mnie CNG było by dobre dla samochodów/autobusów które jeżdzą
głównie po mieście (w którym znajduje się stacja CNG). Wtedy taki
samochód pali tyle samo CNG (a nawet trochę mniej) niż benzyny i
oszczedności są spore ...

W Niemczech są (były ?) spore finansowe "bonusy" i państwo promowało
ekologię i powstało dużo stacji CNG a po drogach dużo jeździł (jeździ)
samochodów zasilanych CNG ...

Fabryczne CNG