Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Fabryczne CNG

Fabryczne CNG

Data: 2010-02-24 15:49:10
Autor: bratPit[pr]
Fabryczne CNG
Na rynku wtórnym w Niemczech jest sporo używanych "osobówek" z fabrycznaą instalacją CNG.

Jak z uruchamianiem tak napędzanych silników przy mrozach, jak dużo wzrasta masa auta, jak z trwałością silników.

na przykładzie Opla - była Zafira z fabrycznym CNG, to mimo iż silnik 1.6 jest oparty na znanej jednostce to różni się od bazy niemal wszystkim, tłokami, wałkami, zaworami, itd.,
więc trwałość na tym paliwie nie będzie się różnić od jazdy na benzynie, ktoś to przemyślał,
brat

Data: 2010-02-24 23:48:39
Autor: Ta-D-K
Fabryczne CNG
bratPit[pr] pisze:


na przykładzie Opla - była Zafira z fabrycznym CNG, to mimo iż silnik 1.6 jest oparty na znanej jednostce to różni się od bazy niemal wszystkim, tłokami, wałkami, zaworami, itd.,
więc trwałość na tym paliwie nie będzie się różnić od jazdy na benzynie, ktoś to przemyślał,

Jestem zaskoczony tym, że ten silnik tak znacznie się różni od tego który jest zasilany jedynie benzyną. Jak jest z dostępnością i ceną tych   części? Ciekawe czym podyktowane były zmiany skoro CNG spala się "łagodniej" niż etylina 98 (niektóre żródła podają, że ten gaz ma około 130 oktan. Nie sądzę, że odchudzali ten silnik skoro jest alternatywnie zasilany również benzyną, w sumie mało logiczne.
Zafira by mi pasiła :)

--
Tadek

Data: 2010-02-25 09:28:04
Autor: Mirek Ptak
Fabryczne CNG
Dnia 2010-02-24 15:49,  *bratPit[pr]* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Na rynku wtórnym w Niemczech jest sporo używanych "osobówek" z
fabrycznaą instalacją CNG.

Jak z uruchamianiem tak napędzanych silników przy mrozach, jak dużo
wzrasta masa auta, jak z trwałością silników.

na przykładzie Opla - była Zafira z fabrycznym CNG, to mimo iż silnik
1.6 jest oparty na znanej jednostce to różni się od bazy niemal
wszystkim, tłokami, wałkami, zaworami, itd.,
więc trwałość na tym paliwie nie będzie się różnić od jazdy na benzynie,
ktoś to przemyślał,

Jesteś pewien?
Ja wprawdzie tego nie sprawdzałem, ale jak były u nas robione Astry II i Zafiry CNG to wkładano tam takie same silniki jak do wersji benzynowych. Butle i instalacje nie były instalowane w Gliwicach i stąd te auta wyjeżdżały tylko z malutkim zbiornikiem paliwa - bodaj około 5 litrów. Z punktu wiedzenia lakierni wersje CNG różniły się tylko podłoga w tylnej części nadwozia.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2010-02-26 09:22:23
Autor: bratPit[pr]
Fabryczne CNG

Na rynku wtórnym w Niemczech jest sporo używanych "osobówek" z
fabrycznaą instalacją CNG.

Jak z uruchamianiem tak napędzanych silników przy mrozach, jak dużo
wzrasta masa auta, jak z trwałością silników.

na przykładzie Opla - była Zafira z fabrycznym CNG, to mimo iż silnik
1.6 jest oparty na znanej jednostce to różni się od bazy niemal
wszystkim, tłokami, wałkami, zaworami, itd.,
więc trwałość na tym paliwie nie będzie się różnić od jazdy na benzynie,
ktoś to przemyślał,

Jesteś pewien?

pewien jestem tego co widziałem :-)
a sprawdzałem sobie z ciekawości w EPC różnice pomiędzy X16XEL-em (lub Z16XE ?) a Z16YNG (OIDP takie miał zdaje się oznaczenie?) i numery były zupełnie inne,
brat

Fabryczne CNG

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona