Facebook promuje "amerykańskie" standardy "wolności słusznego słowa" [ONR,NOP]

Data: 2018-04-27 18:01:36
Autor: A. Filip
Facebook promuje "amerykańskie" standardy "wolności słusznego słowa" [ONR,NOP]
Jak kwoty wystarczyłaby żeby:
a) narobić Facebook-owi _dużego_ medialnego wstydu w USA "ciąganiem po sądach"
b) mieć jakieś w miarę przyzwoite szansę na wygraną (po latach)
c) _z miejsca_ zastraszyć prawnie "cenzorów 21 wieku"?

http://www.rp.pl/Polityka/180429483-Facebook-Nie-ma-u-nas-miejsca-dla-ONR.html
Aktualizacja: 27.04.2018, 14:53 ; Publikacja: 27.04.2018
Facebook: Nie ma u nas miejsca dla ONR
 https://newsroom.fb.com/news/h/standardy-spolecznosci/

--
A. Filip

Data: 2018-04-27 20:12:36
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-04-27, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:

http://www.rp.pl/Polityka/180429483-Facebook-Nie-ma-u-nas-miejsca-dla-ONR.html
Aktualizacja: 27.04.2018, 14:53 ; Publikacja: 27.04.2018
Facebook: Nie ma u nas miejsca dla ONR

I prawidłowo. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-04-27 20:22:48
Autor: A. Filip
On 2018-04-27, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:

http://www.rp.pl/Polityka/180429483-Facebook-Nie-ma-u-nas-miejsca-dla-ONR.html
Aktualizacja: 27.04.2018, 14:53 ; Publikacja: 27.04.2018
Facebook: Nie ma u nas miejsca dla ONR

I prawidłowo. :)

Ja od lat nie mam miejsca na Facebooka a teraz to już się nie zmieni
z pewnością.  Na pozór nic u mnie nie stracili.

--
A. Filip

Data: 2018-04-27 21:07:37
Autor: J.F.
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+80whdnptyf-i4r5@wp.eu...
[...]

A dlaczego  FB narobic wstydu, a nie ONR ?
Jak oni sie nie wstydza korzystac z tego zydowskiego wynalazku :-)

Jesli oni nie chca Zydow w Polsce, to dlaczego Zuckerberg nie mialby ich wyp* z FB ? :-)

J.

Data: 2018-04-27 21:33:28
Autor: Sonn
W dniu 2018-04-27 o 18:01, A. Filip pisze:
[...]

Paszoł won miłośniku polackich faszystów

--
Sonn

Data: 2018-04-28 13:38:25
Autor: franek.zyto
użytkownik Słoń napisał:

Paszoł won miłośniku polackich faszystów

https://img5.dmty.pl//uploads/201310/1383061897_seaaxi_600.jpg

Podobno długo musieli szukać w archiwum tego fejsbukowego ONRu, sprzed
kilku lat żeby co znaleźć.

Data: 2018-04-27 21:50:37
Autor: A. Filip
Sonn <xxx123xxx@poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Poszoł won apologeto "ducha pierwszej poprawki olewających".
To ponoć *BYŁ* fundament _amerykańskich_ wartości.
Jak widać już nie jest przynajmniej dla Facebooka.

To że ONR i NOP to mogą (zapewne) Facebookowi prawnie "naskoczyć"
nie znaczy że USA nie poniesie wizerunkowych konsekwencji.
Czasem sprawę wytacza się nie (tylko) po to by wygrać _w sądzie_.

Facebokk _na razie_ ma pozycję "aż tak dominującą" że IMHO reguły
"dla zwykłej firmy" przestają obowiązywać.  W końcu Niemcy uchwaliły
specjalne prawo (na) Facebooka by wymusić cenzurę.  Jakby Facebookowcy
nie kombinowali dupa będzie z tyłu i oberwą (cenzura v. wolność słowa).
_Wszystkich_ nie mają szansy zadowolić, wybrali komu włażą.

--
A. Filip

Data: 2018-04-27 22:55:32
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-27, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
specjalne prawo (na) Facebooka by wymusić cenzurę.  Jakby Facebookowcy
nie kombinowali dupa będzie z tyłu i oberwą (cenzura v. wolność słowa).
_Wszystkich_ nie mają szansy zadowolić, wybrali komu włażą.

Większość ucieszy, że nie faszystom. Żadna wizerunkowa strata.

--
Marcin

Data: 2018-04-28 03:31:41
Autor: A. Filip
Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> pisze:
On 2018-04-27, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
[...]

Twoim zdaniem "duchem wolności słowa" amerykanie są już gotowi sobie
ostentacyjnie dupę podetrzeć byle Facebookowe było na wierzchu?
Dlaczego tak nisko oceniasz "podstawowe wolności" USA?

Ja się zgadzam że to nie będzie strata wizerunkowe w Merkel-Europa.
Jak to nie będzie strata wizerunkowa w USA to powinienem obniżyć swoją
opinię o USA _znacznie_ .

--
A. Filip

Data: 2018-04-28 05:27:12
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-27, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
[...]

Znaczy się hasłem na sztandarze? Nie, nigdy, ale Amerykanie mają dośc swobodny sposób interpretowania różnych rzeczy, byle by tylko dało się zachować patos i pozory. Przykładowo, jeśli przyjdzie mi kiedykolwiek ubiegac się o wizę ameykańska, to kto wie czy jakiś urządnik nie dogrzebie się do tego watku i zgdonie z duchem wolności słowa, nie odmówia mi wizy.

--
Marcin

Data: 2018-04-29 16:46:22
Autor: J.F.
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+hmqutiydkf-i4s6@wp.eu...
[...]

A oczywiscie, przeciez oni robia jak im wygodniej.

Wiezniow z Guantanamo juz zwolnili, czy ciagle trzymaja ?

J.

Data: 2018-04-28 11:06:01
Autor: Uncle Pete
On 2018-04-27 18:01, A. Filip wrote:
[...]

Dlaczego wielu zapomina, że Facebook to firma prywatna i właśnie w ramach tych wolności obywatelskich może robić co chce? I że polityka firmy prywatnej to nie polityka państwa, w którym jest zarejestrowana?

Przypominam ponadto, że wbrew powszechnej opinii posiadanie konta na Facebooku nie jest obowiązkowe.

Data: 2018-04-28 13:41:23
Autor: franek.zyto
użytkownik Uncle Pete napisał:

Dlaczego wielu zapomina, że Facebook to firma prywatna i właśnie w ramach tych wolności obywatelskich może robić co chce?

Bredzisz, u niemca nie może robić co chce. Klepiesz tylko wyuczone regułki.

Data: 2018-04-28 23:27:26
Autor: A. Filip
franek.zyto@gmail.com pisze:
[...]

Ależ Facebook ma pełną swobodę wprowadzania Niemieckich standardów
cenzury zamiast Amerykańskich standardów wolności słowa!
Dobra Merkel jest dumna a zły Trump się wścieka! ;-)

--
A. Filip

Data: 2018-04-29 10:33:11
Autor: Danusia

Użytkownik "Uncle Pete" <433koz@gmail.com> napisał w wiadomości news:pc1dh9$n5r$1node1.news.atman.pl...
On 2018-04-27 18:01, A. Filip wrote:
[...]

To jeszcze napisz że była firmą prywatną od samego początku, a przez pierwsze 5 lat istnienia jej prywatny właściciel wydał z swego prywatnego konta około 2 mld dolarów na reklamę, jako charytatywna działalność, bo przecież żadnych zysków wtedy nie przynosiła.

Data: 2018-04-29 11:49:49
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-29 o 10:33, Danusia pisze:

[...]

To nie była działalność charytatywna, to była inwestycja.
I się zwróciła.
Natomiast prywatnie nie wierzę że wywalił tyle z prywatnego konta.
Uważam za bardziej prawdopodobne że od drugiego roku likwidował zysk
wydając wszystko na reklamę.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-30 10:43:01
Autor: Danusia

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:pc44g2$b93$1node1.news.atman.pl...
[...]

Żartujesz? Pierwsze zyski netto pojawiły sie w 2009 r czyli po 8 latach działalności. Wcześniej były tylko totalne rekalmy typu "jak cię nie ma na Facebook to znaczy że cię nie ma, nie żyjesz", w tv ogólnych i stanowych, radiu i kolorowych czasopismach. Wydano miliardy dolarów.
I na pewno nie miało to nic wspólnego z działalnością inwestycyjną.

Data: 2018-04-30 10:45:35
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-30, Danusia <dan5@wp.pl> wrote:

[...]

Aha.
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Facebook

--
Marcin

Data: 2018-04-30 12:17:30
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-04-30 o 10:43, Danusia pisze:

[...]

Zysk jest kwotą z przychodów która pozostaje po opłaceniu kosztów.
Jak wydasz to co miało być zyskiem na reklamę to formalnie zysku
nie masz. Jak uznasz że masz już wystarczająco dużo klientów, abonentów,
użytkowników to zmniejszasz wydatki na reklamę i zysk się pojawia.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-01 10:36:14
Autor: Danusia

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:pc6qft$upk$1node1.news.atman.pl...
[...]

Tylko że Facebook przez wszystkie pierwsze lata nie miał żadnych przychodów z działalności. Miał tylko sprzedaż udziałów które kupowały te firmy które miały je kupić. Bo co to za interes kupowanie udziałów firmy która nie ma przychodów, nie ma zysków, a ma olbrzymie wydatki.
Początkowe finanse Facebooka objęte są ścisłą tajemnicą, a to co jest udostępnione to tylko to co ma być udostępnione.

Data: 2018-05-01 11:15:03
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-01 o 10:36, Danusia pisze:

[...]

Skoro jest utajnione to na jakiej podstawie twierdzisz że nie było przychodów?

Pozdrawiam

Data: 2018-05-01 16:29:58
Autor: Danusia

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:pc9b6q$dc6$1node1.news.atman.pl...
[...]

A z czego miały być? z reklam w początkującej firmie? nie rozśmieszaj mnie.

Data: 2018-05-01 19:27:44
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-01 o 16:29, Danusia pisze:

[...]

Z reklam i ze sprzedaży udziałów. Bardzo rozśmieszyłem?

Pozdrawiam

Data: 2018-05-02 10:52:18
Autor: Danusia

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:pca82k$oc1$1node2.news.atman.pl...
[...]

Bardzo:-)
Jest oczywiste że od samego początku istniały inne źródła finansowania. Jak również że przez pierwsze lata czyli od 2002 r (wcześniejsza wersja) były tylko te inne źródła.

Data: 2018-04-30 13:18:36
Autor: J.F.
Użytkownik "Danusia"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pc6kus$fvo$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A kto wydal te mld ?

Bo owszem - Zuckerberg z kolegami zainwestowali troche czasu w programy i troche grosza w serwer, ale jak mowa o miliardach, to
-ktos musi je miec, zeby moc je wydac,
-zapewne nie wydaje z dobrego serca, tylko mysli jak na tym zarobic jeszcze wiecej mld ....

J.

Data: 2018-04-28 11:11:40
Autor: A. Filip
Uncle Pete <433koz@gmail.com> pisze:
On 2018-04-27 18:01, A. Filip wrote:
[...]

A po kiego wuja są regulacje antymonopolowe ze zwrotami w stylu
"pozycja dominująca"?  Wielki sukces ma cenę.  Niemcy ze swoim
"prawem (specjalnie na) Facebooka" nie dowiedli narodom że
Facebook *nie jest* "zwykłą firmą"?  A Facebook podwinął ogon.

--
A. Filip

Data: 2018-04-28 11:43:21
Autor: Uncle Pete
[...]

Ale co to ma do tego, że ktoś chce widzieć kogoś na swoim prywatnym terenie, a kogoś nie?

Pozycja dominująca dotyczy czegoś innego - ograniczania konkurencji (na rynku, nie na swoim prywatnym podwórku), stosowania cen monopolistycznych, wymuszania niekorzystnych warunków umów itp. I właśnie tego dotyczą regulacje antymonopolowe. Doczytaj sobie. A propos, u Facebooka konkurencja akurat jest, tyle że tłumy się do niego pchają, bo w innych miejscach nie zbierze się tyle lajków.

Główny problem Facebooka (i to za co obrywa od Niemców) dotyczy zarządzania i wykorzystywania danych osobowych, a nie tego, że ogranicza dostęp do swoich usług jakiejś kategorii użytkowników.

Data: 2018-05-01 22:45:16
Autor: radekp@konto.pl
"A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

> Facebook: Nie ma u nas miejsca dla ONR

i supcio :D

Facebook promuje "amerykańskie" standardy "wolności słusznego słowa" [ONR,NOP]