Data: 2010-05-02 00:06:05 | |
Autor: Wojek | |
Fading tarczówek | |
Witam nocnych marków,
mam pytanie odnośnie hamowania bo dzisiaj zjeżdżałem dość szybko (65km/h) asfaltem z niezbyt dużej, niezbyt stromej górki (12%) kiedy zobaczyłem zbliżający się ostry zakręt i postanowiłem zwolnić, chciałem zobaczyć gdzie leży granica działania moich hamulców więc zahamowałem tylko jednym (tylnym). Okazało się że mój Avid Juicy 3 wystarczył na kilka sekund po czym siła hamowania zaczęła szybko spadać do +/- 1/3. Gdybym nie miał w zanadrzu przedniego to byłaby bęcka. Po zjechaniu tarcza (160mm) była czarnoniebieska i oczywiscie gorąca. Dodam że waga zestawu rowerzysta + rower to jakieś 105kg. Czy ktoś z Was ma podobne doświadczenia? Bo nie wiem czy moje3 hamulce jsą przeciętne czy warunki były ekstremalne. JEszcze jedno pytanie - czy warto kupić klocki ceramiczne (czy puszczają w wyższej temperaturze)? pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2010-05-02 00:07:14 | |
Autor: Wojek | |
Fading tarczówek | |
PS: Jak się mają do tego typowe V-ki ? Można stopić klocki?
pozdrawiam w. |
|
Data: 2010-05-02 07:05:20 | |
Autor: Krzysiek | |
Fading tarczówek | |
Dnia Sun, 02 May 2010 00:07:14 +0200, Wojek napisa³(a):
PS: Jak siê maj± do tego typowe V-ki ? Mo¿na stopiæ klocki? Ostatnio zje¿dza³em z sakwami spod schroniska Sliezki Dom. Masa moja i roweru z baga¿em to pewnie jakie¶ 115kg, 660m przewy¿szenia do wytracenia i hamowanie robione tylko przedni± V-k±. po zje¼dzie klamke d±³o sie doci±gn±æ do kierownicy sporo bli¿ej niz przed zjazdem :) ...ale poza szybkim ubywaniem klocków nie stwierdzi³em ¿adnych niepokoj±cych objawów. -- Krzysiek |
|
Data: 2010-05-02 08:39:38 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Fading tarczówek | |
Dnia Sun, 02 May 2010 07:05:20 +0000, Krzysiek napisał(a):
..ale poza szybkim ubywaniem klocków nie stwierdziłem żadnychPoza :) a jakby zjazd byłby dłuższy to byłby już problem i to znaczny. -- piecia aka dracorp |
|
Data: 2010-05-02 11:04:10 | |
Autor: MadMan | |
Fading tarczówek | |
Dnia Sun, 2 May 2010 08:39:38 +0000 (UTC), piecia aka dracorp
napisa³(a): ..ale poza szybkim ubywaniem klocków nie stwierdzi³em ¿adnychPoza :) a jakby zjazd by³by d³u¿szy to by³by ju¿ problem i to znaczny. Poka¿ mi tem palcem d³u¿szy zjazd w bliskiej okolicy :) Zje¿d¿a³em w Czarnogórze pod jezioro Pivsko. Wedle mapy jest to jakie¶ 700m w dó³ - mniej-wiêcej tu: http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=pivsko+jezero&sll=50.089545,18.597726&sspn=0.025111,0.054846&ie=UTF8&ll=43.178894,18.892794&spn=0.028541,0.054846&t=p&z=14 (Trsa-E762). Nic siê nie dzia³o, byæ mo¿e dlatego ¿e co chwilê mia³em postój na zdjêcia :) Tam po prostu nie da siê zjechaæ bez postojów na zdjêcia... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-05-02 07:19:39 | |
Autor: PeJot | |
Fading tarczówek | |
Wojek pisze:
PS: Jak się mają do tego typowe V-ki ? Można stopić klocki? Klocki to może nie, ale dętka może wystrzelić z gorąca. Ale do tego trzeba naprawdę długo i intensywnie hamować. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-05-02 08:43:00 | |
Autor: MadMan | |
Fading tarczówek | |
Dnia Sun, 02 May 2010 00:06:05 +0200, Wojek napisa³(a):
zahamowa³em tylko jednym (tylnym). Okaza³o siê ¿e mój Avid Juicy 3 wystarczy³ na kilka sekund po czym si³a hamowania zaczê³a szybko spadaæ do +/- 1/3. Gdybym nie mia³ w zanadrzu przedniego to by³aby bêcka Je¶li zasadniczo hamujesz tylko tylnym to... zmieñ technikê hamowania :) Tylny hamulec nie s³u¿y do hamowania, co najwy¿ej do spowalniania. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-05-02 10:10:32 | |
Autor: karbar | |
Fading tarczówek | |
MadMan pisze:
Tylny hamulec nie s³u¿y do hamowania, co najwy¿ej do spowalniania. Generalnie tak, ale je¿d¿±c z sakwami zdziwi³em siê, jak mocno hamowaæ mo¿e tylny hamulec :) pozdrawiam karbar |
|
Data: 2010-05-02 04:09:44 | |
Autor: Rowerex | |
Fading tarczówek | |
On 2 Maj, 09:10, karbar <kar...@wp.pl> wrote:
MadMan pisze: Mo¿na siê zdziwiæ widokiem tylnych wide³ek stalowej ramy podczas hamowania tylnym hamulcem na prostej drodze przy ma³ej prêdko¶ci tarcz± 140mm.... A¿ mi siê odechcia³o u¿ywania tylnego hamulca. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2010-05-02 10:20:21 | |
Autor: MadMan | |
Fading tarczówek | |
Dnia Sun, 02 May 2010 10:10:32 +0200, karbar napisa³(a):
Tylny hamulec nie s³u¿y do hamowania, co najwy¿ej do spowalniania. Ja jak je¼dzi³em z sakwami w zesz³ym roku mia³em klocki, które nie dawa³y rady zablokowaæ tylnego ko³a gdy jecha³em "na lekko". Bieda straszna. Teraz mam jakie¶ Alligatory i jest lepiej, aczkolwiek tylnego hamulca u¿ywam w sumie tylko gdy na zakrêcie siê orientujê ¿e nieco przeszacowa³em jego k±t i jadê za szybko :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-05-02 08:55:50 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
Użytkownik "Wojek" <wojek@wywal.to> napisał w wiadomości news:hri8ke$pon$1z-news.wcss.wroc.pl... Witam nocnych marków, Warunki były za ciężkie. Stawiam, że zagotowałeś tarcze 160mm używając tylko tylnego hamulca. Dla lepeszego samopoczucia możesz sobie zmienić płyn hamulcowy na świeży (potrzebny zestaw do dopowietrzania), założyć większą tarczę oraz klocki metaliczne. Dla poprawy techniki hamowania zacznij używać obydwu hamulców a nie tylko tylnego. Zagotowanie jednego hamulca z tarczą 160mm jest łatwe, ale zagotować dwa jest dużo trudniej. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-02 09:29:07 | |
Autor: Wojek | |
Fading tarczówek | |
Dla poprawy techniki hamowania zacznij używać obydwu hamulców a nie tylko tylnego. Zagotowanie jednego hamulca z tarczą 160mm jest łatwe, ale zagotować dwa jest dużo trudniej. To był tylko test, dlatego uzywałem jednego. Jak w tych samych warunkach hamowałem na 2 to nic się nie działo. Dzięki za odpowiedzi. pozdrawiam w. |
|
Data: 2010-05-02 11:49:27 | |
Autor: Ktotek (K.P.) | |
Fading tarczówek | |
Wojek wrote:
mam pytanie odnośnie hamowania bo dzisiaj zjeżdżałem dość szybko (65km/h) asfaltem z niezbyt dużej, niezbyt stromej górki (12%) kiedy zobaczyłem zbliżający się ostry zakręt i postanowiłem zwolnić, chciałem zobaczyć gdzie leży granica działania moich hamulców więc zahamowałem tylko jednym (tylnym). Okazało się że mój Avid Juicy 3 wystarczył na kilka sekund po czym siła hamowania zaczęła szybko spadać do +/- 1/3. Gdybym nie miał w zanadrzu przedniego to byłaby bęcka. Po zjechaniu tarcza (160mm) była czarnoniebieska i oczywiscie gorąca. Dodam że waga zestawu rowerzysta + rower to jakieś 105kg. Kiedyś zjeżdżałem ze sporej góry - kilka km trzeba było non stop ostro dawać po hamulcach. Rower ze mną ważył mniej więcej tyle co w Twoim przypadku. Używałem dwóch hamulców i na obu miałem takie objawy jak u Ciebie - czarne, osmolone, bardzo gorące tarcze, wręcz się z nich dymiło przy charakterystycznym zapachu spalenizny, skuteczność hamowania radykalnie wówczas spadła. Moje hamulce to Tektro Auriga Comp, tarcze 160mm. Byłem bardzo zawiedziony działaniem tych hamulców, w sumie to była dla nich pierwsza poważna próba, ale wydarzenie miało też pozytywne konsekwencje - osmolone tarcze same się wyczyściły i hamulce zaczęły pracować zupełnie inaczej niż do tej pory, po prostu skuteczniej. Z tej samej góry zjeżdżałem już kilka razu i sytuacja się nie powtarza - hamulce nie palą się, są skuteczne. Jak widać taki chrzest dobrze im zrobił ;-). -- Pozdrawiam, ktotek (K.P.) |
|
Data: 2010-05-02 17:01:52 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
Użytkownik "Ktotek (K.P.)" <ktotek@op.pl> napisał w wiadomości news:hrjhr9$3f8$1news.onet.pl... Kiedyś zjeżdżałem ze sporej góry - kilka km trzeba było non stop ostro dawać po hamulcach. Rower ze mną ważył mniej więcej tyle co w Twoim przypadku. Używałem dwóch hamulców i na obu miałem takie objawy jak u Ciebie - czarne, osmolone, bardzo gorące tarcze, wręcz się z nich dymiło przy charakterystycznym zapachu spalenizny, skuteczność hamowania radykalnie wówczas spadła. Moje hamulce to Tektro Auriga Comp, tarcze 160mm. Byłem bardzo zawiedziony działaniem tych hamulców, w sumie to była dla nich pierwsza poważna próba, ale wydarzenie miało też pozytywne konsekwencje - osmolone tarcze same się wyczyściły i hamulce zaczęły pracować zupełnie inaczej niż do tej pory, po prostu skuteczniej. Z tej samej góry zjeżdżałem już kilka razu i sytuacja się nie powtarza - hamulce nie palą się, są skuteczne. Jak widać taki chrzest dobrze im zrobił ;-). Jedyne hamulce, które nie poddadzą się z tarczami 160mm to, moim zdaniem, gustaw m magury. Zasadniczo każde inne, a na pewno znakomita większość tego co jest na rynku, hamulce z tarczami 160mm polegną. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-02 12:49:01 | |
Autor: Wojek | |
Fading tarczówek | |
Wojek pisze:
Witam nocnych marków, A wiecie może jakie prędkości znoszą opony rowerowe? Samochodowe mają indeks prędkości którego przekroczenie o ok 20km/h skutkuje rozerwaniem opony. Dzieje się tak dlatego, że opona nie nadąża się odprostowywać przed kolejnym kontaktem z podłożem. Tu też jest taki problem czy nie? Bo opona jest jednak konstrukcyjnie zupełne inna. pozdr. w. |
|
Data: 2010-05-02 17:00:01 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
Użytkownik "Wojek" <wojek@wywal.to> napisał w wiadomości news:hrjlat$hcc$1z-news.wcss.wroc.pl... A wiecie może jakie prędkości znoszą opony rowerowe? Samochodowe mają indeks prędkości którego przekroczenie o ok 20km/h skutkuje rozerwaniem opony. Dzieje się tak dlatego, że opona nie nadąża się odprostowywać przed kolejnym kontaktem z podłożem. Tu też jest taki problem czy nie? Bo opona jest jednak konstrukcyjnie zupełne inna. Nie wiemy, ale jak spróbujesz pobić rekord świata w zjeżdzie to mamy nadzieję, że nam opowiesz ;) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-03 18:27:30 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
A wiecie może jakie prędkości znoszą opony rowerowe? Samochodowe mają Na początku lat 90' wracałem z Myślenic do Krakowa "zakopianką" na moim pierwszym rowerze górskim, mniej więcej w połowie drogi z parkingu wyjeżdżał autobus :) wycieczkowy. Droga tam dwupasowa i względnie gładka, długie zjazdy (i podjazdy). Miałem wtedy przełożenie 48-12, puściłem się za nim w dół. Do 70kmh jeszcze jakoś pedałowałem, potem to już tylko dzięki tunelowi aero i zjazdowi osiągnąłem za nim 95 kmh. Do tylu wytrzymują bez problemu opony firmy panaracer :) |
|
Data: 2010-05-03 18:54:26 | |
Autor: MadMan | |
Fading tarczówek | |
Dnia Mon, 3 May 2010 18:27:30 +0200, Wojtek M. napisa³(a):
Do 70kmh jeszcze jako¶ peda³owa³em, potem to ju¿ tylko dziêki tunelowi aero i zjazdowi osi±gn±³em za nim 95 kmh. Do tylu wytrzymuj± bez problemu opony firmy panaracer :) Kurka, nie¼le. Mi na prze³o¿eniu 44-11 (czyli w zasadzie takim samym jak mia³e¶) kadencji starczy³o do jakich¶ 70 km/h. Potem niby te¿ krêci³em ale nie wiem czy to co¶ dawa³o :P Mxs 78 km/h. Tyle na pewno wytrzymuj± Schwalbe Smart Sam 1.6" 700C :P -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-05-03 20:23:34 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
Kurka, nie¼le. Mi na prze³o¿eniu 44-11 (czyli w zasadzie takim samym jak teraz mam 46-11 :) tyle, ¿e noga ju¿ nie podaje jak kiedy¶ |
|
Data: 2010-05-02 18:24:04 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
Czy ktoś z Was ma podobne doświadczenia? Bo nie wiem czy moje3 hamulce Waże 85kg, rower 10,3kg. Hamulec przód xt z tarczą 160, próbowałem ostrohamować z prawie 80 kmh przy prędkości około 30kmh hamulec praktycznie wcale nie hamował. Pod tym względem moje poprzednie v-ki xtr bija na głowę tarcze |
|
Data: 2010-05-02 19:02:19 | |
Autor: Wojek | |
Fading tarczówek | |
Wojtek M. pisze:
Swoją drogą ciekawe dlaczego nie montuje się jakichś owiewek kierujących więcej powietrza na tarczę. pozdr. w. |
|
Data: 2010-05-02 19:43:42 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
Swoją drogą ciekawe dlaczego nie montuje się jakichś owiewek kierujących Bo po pierwsze to dodatkowe gramy, a po drugie tarcza jest wyfrezowana co ma na celu swobodny przepływ powietrza i zwiększenie chłodzenia ( i zmniejszenie wagi). Jedno jest pewne. tarcza dobra dla lekich rowerzystów i tych co się boją zjeżdżać |
|
Data: 2010-05-02 20:04:40 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
Użytkownik "Wojtek M." <djmorda@tenbit.pl> napisał w wiadomości news:hrkdk9$ktf$1news.agh.edu.pl... Jedno jest pewne. tarcza dobra dla lekich rowerzystów i tych co się boją zjeżdżać Bzdura kompletna. Wielkość tarczy powinno się dobierać do konkretnego stylu jazdy oraz wagi zestawu rowerzysta+rower. 160mm+klocki żywiczne to podstawa większoście zestawów czyli to co jest najtańsze i działa tak aby cena wyjściowa była znośna. Zmiana klocków na metaliczne oraz założenie większej tarczy daja znaczącą poprawę. Poza tym jadąc na lekko zaciśniętym hamulcu, odpowiednio długo, każdy układ można zagotować. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-03 11:27:59 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Fading tarczówek | |
Poza tym jadąc na lekko zaciśniętym hamulcu, odpowiednio długo, każdy Sznurkowy też? ;-) zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2010-05-03 03:18:52 | |
Autor: Rowerex | |
Fading tarczówek | |
On 3 Maj, 10:27, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote: > Poza tym jad±c na lekko zaci¶niêtym hamulcu, odpowiednio d³ugo, ka¿dy Te¿. Pneumatyczny w autobusie równie¿. Zawsze s± klocki i tarcza, a te "zagotowaæ/usma¿yæ" mo¿na. Fading to zjawisko zwi±zane z rozgrzaniem klocków i tarczy, niekoniecznie z zagotowaniem p³ynu. No chyba, ¿e kto¶ za³o¿y sobie tarczówki "carbonowe" rodem z F1, tyle ¿e te zaczynaj± dzia³aæ po rozgrzaniu zdaje siê do 1k stopni, a jak s± zimne, to nie hamuj± wcale. Mo¿e kiedy¶ kto¶ wymy¶li tarcze hamulcowe z jednej strony stalowe, z drugiej kompozytowe, ewentualnie dwie odrêbne tarcze, jedna klasyczna, druga kompozytowa - jak jedna przestanie hamowaæ, to zacznie druga i problem teoretycznie rozwi±zany ;-) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2010-05-03 21:06:28 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
U¿ytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1adda0c8-ecff-405c-a2e8-092a242132d4d39g2000yqa.googlegroups.com... On 3 Maj, 10:27, "Zygmunt M. Zarzecki" <zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote: > Poza tym jad±c na lekko zaci¶niêtym hamulcu, odpowiednio d³ugo, ka¿dy Te¿. Pneumatyczny w autobusie równie¿. === Dok³adnie tak. Pamiêtam z precla sprzed lat :) zdjêcie gotuj±cej siê tarczy avida bb5/bb7 rozmiar 203mm. OIDP to za³atwi³ j± zjazd z Szyndzielni w³a¶nie na lekko zaci¶niêtym hamulcu :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-04 02:22:21 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Fading tarczówek | |
Poza tym jad±c na lekko zaci¶niêtym hamulcu, odpowiednio d³ugo, ka¿dy On pisa³ o gotowaniu, nie przegrzaniu. :> zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2010-05-03 18:19:54 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
.. Zmiana klocków na metaliczne oraz założenie większej tarczy daja znaczącą poprawę. Pomyliłem się, mam tarczę 180mm i klocki oczywiście metaliczne xtr. Przy zakupie wymieniłem 160 na 180mm. Przy mojej wadze i stylu jazdy odpowiednie by były tarcze 300mm chyba :) |
|
Data: 2010-05-03 21:15:59 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
Użytkownik "Wojtek M." <djmorda@tenbit.pl> napisał w wiadomości news:hrmt33$8o0$1news.agh.edu.pl...
Oczywiście możesz sobie zapodać 203mm, ale do xc to moim zdaniem mija się z celem. Hamowanie z 80->0 jest bardzo obciążające dla każdego nie-zjazdowego systemu. Przy moich 525/535 i tarczy 203mm nie miałem problemu zaniku hamulca. Metaliczne klocki shimano uważam za naprawdę dobre. Nie wiem jak hamowałeś, ale być może trzeba było na sek popuścić klamki żeby klocki złapały zimnego powietrza :) Hamowałeś samym przodem/tyłem czy razem? -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-03 22:30:02 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
Oczywiście możesz sobie zapodać 203mm, ale do xc to moim zdaniem mija się z Prawie zawsze używam obydwu hamulców, swój styl jazdy określam jako "lekko dziki" ;) Rzadko zdarza się, żebym musiał z tak dużej prędkości zatrzymać się do zera, jednak taka wpadka daje do myślenia. Gdybym jescze raz się zabierał za hamulce to tylko jakieś dobre obręcze i klocki z v-kami. ZAWSZE hamowały! Pozdrawiam Wojtek z Krakowa |
|
Data: 2010-05-04 09:06:56 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
Użytkownik "Wojtek M." <djmorda@tenbit.pl> napisał w wiadomości news:hrnbo4$cqt$1news.agh.edu.pl...
Zawsze dopóki są okładziny a to znaczy tyle, że po jednym dobrym, błotnistym, zjeździe będziesz hamować nogami. Uważam, że nieco przesadzasz z tym zanikiem siły hamowania tym bardziej, że piszesz iż rzadko masz tak intesywne hamowania jak 80->0. Co innego gdybyś jeździł dh to rzeczywiście byłby powazny problem, ale w XC :P Dla mnie powrót do V-ke to byłaby klęska całkowita. Jeżeli xt Ci nie leżą to kup sobie coś innego. Hayes Stroker Ace/Avid Code/Foruma (modelu nie pomnę). -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-04 11:20:46 | |
Autor: Miko³aj \"Miki\" Menke | |
Fading tarczówek | |
Dnia 04.05.2010 09:06 u¿ytkownik kml napisa³ :
Zawsze dopóki s± ok³adziny a to znaczy tyle, ¿e po jednym dobrym, Bzdura. Wystarczy spojrzeæ na to co siê dzieje na pierwszym lepszym b³otnistym maratonie. Tarczowcy tylko p³acz±, ¿e klocki siê skoñczy³y. A vkowcy jad± dalej kolejny wy¶cig w brei na jednym i tym samym komplecie klocków. Dla mnie powrót do V-ke to by³aby klêska ca³kowita. Klêska ca³kowita to jest to, ¿e producenci robi± wszystko, ¿eby nie da³o siê nied³ugo je¼dziæ na porz±dnym rowerze z Vkami. W zasadzie to ju¿ teraz chyba siê nie da. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2010-05-04 11:49:18 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
U¿ytkownik ""Miko³aj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:fg55b7-2hs.ln1menek.one.pl... Dnia 04.05.2010 09:06 u¿ytkownik kml napisa³ : Kiedy¶ rozmawiali¶my na ten temat i mia³e¶ sprawdziæ czy ci co placz± maj± klocki zywiczne czy metaliczne. Poza tym, u¿ywasz obrêczy pokrytych ceramik± i klocków do tego dedykowanych, które _diametralnie_ ró¿ni± sie od zwyk³ych v-ek. Dla mnie powrót do V-ke to by³aby klêska ca³kowita. Mi to specjalnie nie przeszkadza ;> -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-04 12:32:26 | |
Autor: Miko³aj \"Miki\" Menke | |
Fading tarczówek | |
Dnia 04.05.2010 11:49 u¿ytkownik kml napisa³ :
U¿ytkownik ""Miko³aj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:fg55b7-2hs.ln1menek.one.pl... Przy najbli¿szej okazji popytam. My¶lê, ¿e prêdko to bêdzie, bo pogoda upodoba³a sobie psuæ siê w miejscu i terminie Golonkowych maratonów. Poza tym, u¿ywasz obrêczy pokrytych ceramik± i klocków do tego U¿ywanie ceramicznych vek w dyskusjach tarcze vs vki jest chwytem poni¿ej pasa czy jak? :-P -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2010-05-04 04:22:14 | |
Autor: Rowerex | |
Fading tarczówek | |
On 4 Maj, 12:32, "Miko³aj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
Dnia 04.05.2010 11:49 u¿ytkownik kml napisa³ : Chwytem poni¿ej pasa s± klocki ceramiczne w tarczówkach :P (pytanie kto kogo chwyta ;-) Polecili mi w jednym sklepie ceramiczne alligatory do avidów, podobno zamawia³ je jaki¶ zawodnik DH i ponoæ by³ bardzo zadowolony (sklepowi ufam jak ma³o któremu). Fundn±³em sobie i za³o¿y³em na przód, na razie nie ma powodu do narzekania, ale na oceny przyjdzie czas w trudniejszym terenie. Co do ró¿nicy miêdzy metalicznymi i innymi - oryginalne metaliczne klocki Hayesa w sznurkowych HMX1 by³y niebywale trwa³e i dzia³a³y w ka¿dych warunkach, natomiast pó³metaliczne Hayesy koñczy³y siê kilkukrotnie szybciej i kiepsko radzi³y sobie z wod±. Po zakupie hydraulicznych Avidów (bez klocków), kupi³em pó³metaliczne klocki Zeit - pora¿ka pod wzglêdem trwa³o¶ci i hamowania w mokrych warunkach. Ceramiki Alligatora nie trac± si³y gdy s± mokre, ale o trwa³o¶ci jeszcze niewiele mogê powiedzieæ. Faktem jest, ¿e bez upewnienia siê czy "p³acz±cy" mieli klocki ¿ywiczne, pó³metaliczne czy metaliczne, nie ma co dyskutowaæ. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2010-05-04 13:04:43 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
U¿ytkownik ""Miko³aj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:qm95b7-0s2.ln1menek.one.pl... Poza tym, u¿ywasz obrêczy pokrytych ceramik± i klocków do tego No przeca, ¿e tak :) ale Ty u¿ywasz "ceramiki" co nie :P Chodzi mi o to, ¿e v-ki ceramiczne to jest zupe³nie co¶ innego ni¿ takie "zwyk³e" i st±d kolosalna ró¿nica in plus. Dla ludzi, którzy je¿dz± sporadycznie v-ki to a¿ nadto, ale do jazdy w górach i bardziej intesywnych zastosowañ IMO tarcze s± lepsze. Oczywi¶cie, jak ka¿dy system, posiadaj± swoje wady i zalety, ale w ca³okszta³cie uwa¿am ¿e s± lepsze poza kategori± light bike gdzie liczy siê ka¿dy gram roweru. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-05 02:38:32 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Fading tarczówek | |
Zawsze dopóki s± ok³adziny a to znaczy tyle, ¿e po jednym dobrym, Miki, co¶ ci siê pomerda³o albo u¿ywaj±cy tarczówek mieli klocki z tektury. zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2010-05-04 13:06:12 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:hroh2f$a5p$1inews.gazeta.pl... Prawie zawsze używam obydwu hamulców, swój styl jazdy określam jako "lekko dziki" ;) Rzadko zdarza się, żebym musiał z tak dużej prędkości zatrzymać się do zera, jednak taka wpadka daje do myślenia. Gdybym jescze raz się zabierał za hamulce to tylko jakieś dobre obręcze i klocki z v-kami. ZAWSZE hamowały! http://www.foto.rower.org.pl/Pychowice_24_04_2010/images/DSC_7887.jpg ale tam widać tarcze TYLKO z przodu:> -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-04 17:30:46 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
http://www.foto.rower.org.pl/Pychowice_24_04_2010/images/DSC_7887.jpg Tak, z tyłu ze względu na konstrukcje ramy zostawiłem v-ki i nie żałuję |
|
Data: 2010-05-04 02:23:25 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Fading tarczówek | |
. Zmiana klocków na metaliczne oraz założenie większej Bzdura! Wyreguluj. Hamulce włącza się wtedy, gdy trzeba a nie na ćwierć gwizdka przez cały czas. zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2010-05-03 18:30:08 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
.. 160mm+klocki żywiczne to podstawa większoście zestawów czyli to co jest najtańsze i działa tak aby cena wyjściowa była znośna. Zmiana klocków na metaliczne oraz założenie większej tarczy daja znaczącą poprawę. A tutaj ja i mój rower z tarczą która notorycznie się przegrzewa (zdjęcie aktualne) http://www.foto.rower.org.pl/Pychowice_24_04_2010/images/DSC_7887.jpg |
|
Data: 2010-05-03 18:32:59 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
A tutaj ja i mój rower z tarczą która notorycznie się przegrzewa (zdjęcie tutaj lepiej widać to dziadostwo: http://www.foto.rower.org.pl/Pychowice_24_04_2010/images/DSC_7706.jpg |
|
Data: 2010-05-04 02:26:26 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Fading tarczówek | |
A tutaj ja i mój rower z tarczą która notorycznie się przegrzewa (zdjęcie Czemu nikt tu o Pychowicach nie wspomniał? zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2010-05-04 12:52:46 | |
Autor: Jan Cytawa | |
Fading tarczówek | |
Wojtek M. napisa³:
A tutaj ja i mój rower z tarcz± która notorycznie siê przegrzewa (zdjêcie aktualne) BTW. Czy ten rower nie jest za maly dla ciebie? Jan Cytawa |
|
Data: 2010-05-04 17:33:39 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
A tutaj ja i mój rower z tarcz± która notorycznie siê przegrzewa (zdjêcie Hmm, trudno to stwierdzic. Je¼dzi mi siê genialnie. Po tych wszystkich cholernych scottach gdzie nawet team racing siê z³ama³, trek jest moim wybawieniem. T± ramê kupi³em w roku 1998 :) w sklepie w którym pracowa³em i mia³em do wyboru inne rozmiary. Nastepny to by³o 21", a ja mam 19,5". Dla mnie dos³ownie "MOJA RAMA" |
|
Data: 2010-05-03 11:28:27 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Fading tarczówek | |
Swoją drogą ciekawe dlaczego nie montuje się jakichś owiewek kierujących Przestań bzdurzyć! zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2010-05-04 16:01:06 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Fading tarczówek | |
Wojek bredzi/³¿e/gada/be³kocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶liæ):
Okaza³o siê ¿e mój Avid Juicy 3 wystarczy³ na kilka sekund po czym si³a hamowania zaczê³a szybko spadaæ do +/- 1/3. To ja sobie teraz tak poteoretyzujê, je¿eli mogê: czemu jeszcze nikt nie pokusi³ siê o sp³odzenie piasty (przedniej) z dwustronnym mocowaniem tarczy oraz widelca z dwoma mocowaniami? Czy takie rozwi±zanie bêdzie _znacznie_ skuteczniejsze? -- Pozdrowienia, | Pró¿no¶ repliki siê spodziewa³ Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies ciê j***³, Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci± | bo to mezalians by³by dla psa. |
|
Data: 2010-05-04 16:18:06 | |
Autor: Coaster | |
Fading tarczówek | |
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
Wojek bredzi/³¿e/gada/be³kocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶liæ): http://www.headbike.com/gallery/large/Head-DH-bicycle.jpg http://img.photobucket.com/albums/v136/Keener/36/P1020498.jpg -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-05-04 16:37:49 | |
Autor: Micha³G | |
Fading tarczówek | |
Coaster pisze:
Marek 'marcus075' Karweta wrote:pomo¿e do momentu zablokowania ko³a. Potem bedzie 'jak zawsze'. Zapewne ABS te¿ juz zastosowano.... ;) M. |
|
Data: 2010-05-04 07:49:06 | |
Autor: Rowerex | |
Fading tarczówek | |
On 4 Maj, 15:37, Micha³G <grodm...@wp.pl> wrote:
Coaster pisze:> Marek 'marcus075' Karweta wrote: A gdyby zastosowaæ mechanizm usi³uj±cy nadaæ ko³u wsteczn± rotacjê wzglêdem widelca....? ;-) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2010-05-04 16:53:20 | |
Autor: Coaster | |
Fading tarczówek | |
Rowerex wrote:
On 4 Maj, 15:37, Micha³G <grodm...@wp.pl> wrote: No problem: http://farm1.static.flickr.com/71/189231785_2548f92367.jpg?v=0 Ale czynnik ludzki i tak moze zadzialac: http://library.christchurch.org.nz/Heritage/Photos/Disc1/IMG0072.jpg -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-05-04 16:54:06 | |
Autor: Micha³G | |
Fading tarczówek | |
Rowerex pisze:
On 4 Maj, 15:37, Micha³G <grodm...@wp.pl> wrote: to sie nazywa bieg wsteczny. W dwuko³owym rowerze raczej ma³o u¿yteczny;) Pozdr. Micha³ |
|
Data: 2010-05-04 16:59:56 | |
Autor: Coaster | |
Fading tarczówek | |
Micha³G wrote:
Rowerex pisze: Doprawdy? http://tinyurl.com/39sd7aa ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-05-04 17:14:40 | |
Autor: Micha³G | |
Fading tarczówek | |
Coaster pisze:
Micha³G wrote: jak równie¿ i w cyrku.. ;) ile GB ma Twoje archiwum fotek i linków?? :0 Mi³ego dnia Micha³ |
|
Data: 2010-05-04 23:39:25 | |
Autor: Coaster | |
Fading tarczówek | |
Micha³G wrote:
Coaster pisze: Archiwum? Hmm, wystarczy kiladziesiat sekund, Google i wlasciwe slowo-klucz ;-) Wszystko juz bylo albo bedzie. Natomiast w przegladarce www pod haslem _rowery_ mam na razie 377 ciekawych 'bokmarkow'. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Gdy przyspieszasz na plaskim i lapiesz sie na tym, ze stajesz na pedalach, to oznaka, ze masz zbyt wysokie przelozenie lub zbyt nisko umieszcone siodlo." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-05-04 07:53:19 | |
Autor: Rowerex | |
Fading tarczówek | |
On 4 Maj, 15:37, Micha³G <grodm...@wp.pl> wrote:
pomo¿e do momentu zablokowania ko³a. Potem bedzie 'jak zawsze'. Przypomnia³ mi siê filmik: http://fishki.net/comment.php?id=31808 To dopiero jest fading ;-) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2010-05-04 22:27:09 | |
Autor: kosik | |
Fading tarczówek | |
U¿ytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:1w9b7qfdiuts7.dlgpedaluje.ile.moze... To ja sobie teraz tak poteoretyzujê, je¿eli mogê: czemu jeszcze nikt nie Ma³o widzia³e¶ :) Gatorbrake robi hamulce o dwóch zaciskach i ka¿dy po 8 t³oczków. A w Marzocchi Bomber Z1 z 97 roku by³y dwa adaptery pod tarcze. Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2010-05-05 08:41:37 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
U¿ytkownik "kosik" <kosik77@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hrpvua$567$1news.onet.pl...
A ile razy widzia³e¶ na ¿ywca w rowerze takie co¶? :) Ja ani razu. IMO nie ma sensu dublowaæ tarcz etc. Lepiej kupiæ mocniejszy hamulec. Je¿eli komus mocy brakuje to zawsze mo¿e sobie zapodaæ Gustawa M tyle, ¿e nie wiadomo czy golenie go wytrzymaj± :D -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|