Fading tarczĂłwek

Data: 2010-05-02 08:43:00
Autor: MadMan
Fading tarczĂłwek
Dnia Sun, 02 May 2010 00:06:05 +0200, Wojek napisał(a):

zahamowałem tylko jednym (tylnym). Okazało się że mój Avid Juicy 3 wystarczył na kilka sekund po czym siła hamowania zaczęła szybko spadać do +/- 1/3. Gdybym nie miał w zanadrzu przedniego to byłaby bęcka

Jeśli zasadniczo hamujesz tylko tylnym to... zmień technikę hamowania :)
Tylny hamulec nie służy do hamowania, co najwyżej do spowalniania. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-05-02 10:10:32
Autor: karbar
Fading tarczówek
MadMan pisze:
Tylny hamulec nie służy do hamowania, co najwyżej do spowalniania.

Generalnie tak, ale jeżdżąc z sakwami zdziwiłem się, jak mocno hamować może tylny hamulec :)

pozdrawiam
karbar

Data: 2010-05-02 04:09:44
Autor: Rowerex
Fading tarczówek
On 2 Maj, 09:10, karbar <kar...@wp.pl> wrote:
MadMan pisze:

> Tylny hamulec nie służy do hamowania, co najwyżej do spowalniania..

Generalnie tak, ale jeżdżąc z sakwami zdziwiłem się, jak mocno hamować
może tylny hamulec :)

Można się zdziwić widokiem tylnych widełek stalowej ramy podczas
hamowania tylnym hamulcem na prostej drodze przy małej prędkości
tarczą 140mm.... Aż mi się odechciało używania tylnego hamulca.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-05-02 10:20:21
Autor: MadMan
Fading tarczówek
Dnia Sun, 02 May 2010 10:10:32 +0200, karbar napisał(a):

Tylny hamulec nie służy do hamowania, co najwyżej do spowalniania.

Generalnie tak, ale jeżdżąc z sakwami zdziwiłem się, jak mocno hamować może tylny hamulec :)

Ja jak jeździłem z sakwami w zeszłym roku miałem klocki, które nie
dawały rady zablokować tylnego koła gdy jechałem "na lekko". Bieda
straszna. Teraz mam jakieś Alligatory i jest lepiej, aczkolwiek tylnego hamulca
używam w sumie tylko gdy na zakręcie się orientuję że nieco
przeszacowałem jego kąt i jadę za szybko :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Fading tarczĂłwek