Data: 2010-05-02 18:24:04 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
Czy ktoś z Was ma podobne doświadczenia? Bo nie wiem czy moje3 hamulce Waże 85kg, rower 10,3kg. Hamulec przód xt z tarczą 160, próbowałem ostrohamować z prawie 80 kmh przy prędkości około 30kmh hamulec praktycznie wcale nie hamował. Pod tym względem moje poprzednie v-ki xtr bija na głowę tarcze |
|
Data: 2010-05-02 19:02:19 | |
Autor: Wojek | |
Fading tarczówek | |
Wojtek M. pisze:
Swoją drogą ciekawe dlaczego nie montuje się jakichś owiewek kierujących więcej powietrza na tarczę. pozdr. w. |
|
Data: 2010-05-02 19:43:42 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
Swoją drogą ciekawe dlaczego nie montuje się jakichś owiewek kierujących Bo po pierwsze to dodatkowe gramy, a po drugie tarcza jest wyfrezowana co ma na celu swobodny przepływ powietrza i zwiększenie chłodzenia ( i zmniejszenie wagi). Jedno jest pewne. tarcza dobra dla lekich rowerzystów i tych co się boją zjeżdżać |
|
Data: 2010-05-02 20:04:40 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
Użytkownik "Wojtek M." <djmorda@tenbit.pl> napisał w wiadomości news:hrkdk9$ktf$1news.agh.edu.pl... Jedno jest pewne. tarcza dobra dla lekich rowerzystów i tych co się boją zjeżdżać Bzdura kompletna. Wielkość tarczy powinno się dobierać do konkretnego stylu jazdy oraz wagi zestawu rowerzysta+rower. 160mm+klocki żywiczne to podstawa większoście zestawów czyli to co jest najtańsze i działa tak aby cena wyjściowa była znośna. Zmiana klocków na metaliczne oraz założenie większej tarczy daja znaczącą poprawę. Poza tym jadąc na lekko zaciśniętym hamulcu, odpowiednio długo, każdy układ można zagotować. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-03 11:27:59 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Fading tarczówek | |
Poza tym jadąc na lekko zaciśniętym hamulcu, odpowiednio długo, każdy Sznurkowy też? ;-) zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2010-05-03 03:18:52 | |
Autor: Rowerex | |
Fading tarczówek | |
On 3 Maj, 10:27, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote: > Poza tym jad±c na lekko zaci¶niêtym hamulcu, odpowiednio d³ugo, ka¿dy Te¿. Pneumatyczny w autobusie równie¿. Zawsze s± klocki i tarcza, a te "zagotowaæ/usma¿yæ" mo¿na. Fading to zjawisko zwi±zane z rozgrzaniem klocków i tarczy, niekoniecznie z zagotowaniem p³ynu. No chyba, ¿e kto¶ za³o¿y sobie tarczówki "carbonowe" rodem z F1, tyle ¿e te zaczynaj± dzia³aæ po rozgrzaniu zdaje siê do 1k stopni, a jak s± zimne, to nie hamuj± wcale. Mo¿e kiedy¶ kto¶ wymy¶li tarcze hamulcowe z jednej strony stalowe, z drugiej kompozytowe, ewentualnie dwie odrêbne tarcze, jedna klasyczna, druga kompozytowa - jak jedna przestanie hamowaæ, to zacznie druga i problem teoretycznie rozwi±zany ;-) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2010-05-03 21:06:28 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
U¿ytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1adda0c8-ecff-405c-a2e8-092a242132d4d39g2000yqa.googlegroups.com... On 3 Maj, 10:27, "Zygmunt M. Zarzecki" <zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote: > Poza tym jad±c na lekko zaci¶niêtym hamulcu, odpowiednio d³ugo, ka¿dy Te¿. Pneumatyczny w autobusie równie¿. === Dok³adnie tak. Pamiêtam z precla sprzed lat :) zdjêcie gotuj±cej siê tarczy avida bb5/bb7 rozmiar 203mm. OIDP to za³atwi³ j± zjazd z Szyndzielni w³a¶nie na lekko zaci¶niêtym hamulcu :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-04 02:22:21 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Fading tarczówek | |
Poza tym jad±c na lekko zaci¶niêtym hamulcu, odpowiednio d³ugo, ka¿dy On pisa³ o gotowaniu, nie przegrzaniu. :> zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2010-05-03 18:19:54 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
.. Zmiana klocków na metaliczne oraz założenie większej tarczy daja znaczącą poprawę. Pomyliłem się, mam tarczę 180mm i klocki oczywiście metaliczne xtr. Przy zakupie wymieniłem 160 na 180mm. Przy mojej wadze i stylu jazdy odpowiednie by były tarcze 300mm chyba :) |
|
Data: 2010-05-03 21:15:59 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
Użytkownik "Wojtek M." <djmorda@tenbit.pl> napisał w wiadomości news:hrmt33$8o0$1news.agh.edu.pl...
Oczywiście możesz sobie zapodać 203mm, ale do xc to moim zdaniem mija się z celem. Hamowanie z 80->0 jest bardzo obciążające dla każdego nie-zjazdowego systemu. Przy moich 525/535 i tarczy 203mm nie miałem problemu zaniku hamulca. Metaliczne klocki shimano uważam za naprawdę dobre. Nie wiem jak hamowałeś, ale być może trzeba było na sek popuścić klamki żeby klocki złapały zimnego powietrza :) Hamowałeś samym przodem/tyłem czy razem? -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-03 22:30:02 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
Oczywiście możesz sobie zapodać 203mm, ale do xc to moim zdaniem mija się z Prawie zawsze używam obydwu hamulców, swój styl jazdy określam jako "lekko dziki" ;) Rzadko zdarza się, żebym musiał z tak dużej prędkości zatrzymać się do zera, jednak taka wpadka daje do myślenia. Gdybym jescze raz się zabierał za hamulce to tylko jakieś dobre obręcze i klocki z v-kami. ZAWSZE hamowały! Pozdrawiam Wojtek z Krakowa |
|
Data: 2010-05-04 09:06:56 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
Użytkownik "Wojtek M." <djmorda@tenbit.pl> napisał w wiadomości news:hrnbo4$cqt$1news.agh.edu.pl...
Zawsze dopóki są okładziny a to znaczy tyle, że po jednym dobrym, błotnistym, zjeździe będziesz hamować nogami. Uważam, że nieco przesadzasz z tym zanikiem siły hamowania tym bardziej, że piszesz iż rzadko masz tak intesywne hamowania jak 80->0. Co innego gdybyś jeździł dh to rzeczywiście byłby powazny problem, ale w XC :P Dla mnie powrót do V-ke to byłaby klęska całkowita. Jeżeli xt Ci nie leżą to kup sobie coś innego. Hayes Stroker Ace/Avid Code/Foruma (modelu nie pomnę). -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-04 11:20:46 | |
Autor: Miko³aj \"Miki\" Menke | |
Fading tarczówek | |
Dnia 04.05.2010 09:06 u¿ytkownik kml napisa³ :
Zawsze dopóki s± ok³adziny a to znaczy tyle, ¿e po jednym dobrym, Bzdura. Wystarczy spojrzeæ na to co siê dzieje na pierwszym lepszym b³otnistym maratonie. Tarczowcy tylko p³acz±, ¿e klocki siê skoñczy³y. A vkowcy jad± dalej kolejny wy¶cig w brei na jednym i tym samym komplecie klocków. Dla mnie powrót do V-ke to by³aby klêska ca³kowita. Klêska ca³kowita to jest to, ¿e producenci robi± wszystko, ¿eby nie da³o siê nied³ugo je¼dziæ na porz±dnym rowerze z Vkami. W zasadzie to ju¿ teraz chyba siê nie da. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2010-05-04 11:49:18 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
U¿ytkownik ""Miko³aj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:fg55b7-2hs.ln1menek.one.pl... Dnia 04.05.2010 09:06 u¿ytkownik kml napisa³ : Kiedy¶ rozmawiali¶my na ten temat i mia³e¶ sprawdziæ czy ci co placz± maj± klocki zywiczne czy metaliczne. Poza tym, u¿ywasz obrêczy pokrytych ceramik± i klocków do tego dedykowanych, które _diametralnie_ ró¿ni± sie od zwyk³ych v-ek. Dla mnie powrót do V-ke to by³aby klêska ca³kowita. Mi to specjalnie nie przeszkadza ;> -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-04 12:32:26 | |
Autor: Miko³aj \"Miki\" Menke | |
Fading tarczówek | |
Dnia 04.05.2010 11:49 u¿ytkownik kml napisa³ :
U¿ytkownik ""Miko³aj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:fg55b7-2hs.ln1menek.one.pl... Przy najbli¿szej okazji popytam. My¶lê, ¿e prêdko to bêdzie, bo pogoda upodoba³a sobie psuæ siê w miejscu i terminie Golonkowych maratonów. Poza tym, u¿ywasz obrêczy pokrytych ceramik± i klocków do tego U¿ywanie ceramicznych vek w dyskusjach tarcze vs vki jest chwytem poni¿ej pasa czy jak? :-P -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2010-05-04 04:22:14 | |
Autor: Rowerex | |
Fading tarczówek | |
On 4 Maj, 12:32, "Miko³aj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
Dnia 04.05.2010 11:49 u¿ytkownik kml napisa³ : Chwytem poni¿ej pasa s± klocki ceramiczne w tarczówkach :P (pytanie kto kogo chwyta ;-) Polecili mi w jednym sklepie ceramiczne alligatory do avidów, podobno zamawia³ je jaki¶ zawodnik DH i ponoæ by³ bardzo zadowolony (sklepowi ufam jak ma³o któremu). Fundn±³em sobie i za³o¿y³em na przód, na razie nie ma powodu do narzekania, ale na oceny przyjdzie czas w trudniejszym terenie. Co do ró¿nicy miêdzy metalicznymi i innymi - oryginalne metaliczne klocki Hayesa w sznurkowych HMX1 by³y niebywale trwa³e i dzia³a³y w ka¿dych warunkach, natomiast pó³metaliczne Hayesy koñczy³y siê kilkukrotnie szybciej i kiepsko radzi³y sobie z wod±. Po zakupie hydraulicznych Avidów (bez klocków), kupi³em pó³metaliczne klocki Zeit - pora¿ka pod wzglêdem trwa³o¶ci i hamowania w mokrych warunkach. Ceramiki Alligatora nie trac± si³y gdy s± mokre, ale o trwa³o¶ci jeszcze niewiele mogê powiedzieæ. Faktem jest, ¿e bez upewnienia siê czy "p³acz±cy" mieli klocki ¿ywiczne, pó³metaliczne czy metaliczne, nie ma co dyskutowaæ. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2010-05-04 13:04:43 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
U¿ytkownik ""Miko³aj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:qm95b7-0s2.ln1menek.one.pl... Poza tym, u¿ywasz obrêczy pokrytych ceramik± i klocków do tego No przeca, ¿e tak :) ale Ty u¿ywasz "ceramiki" co nie :P Chodzi mi o to, ¿e v-ki ceramiczne to jest zupe³nie co¶ innego ni¿ takie "zwyk³e" i st±d kolosalna ró¿nica in plus. Dla ludzi, którzy je¿dz± sporadycznie v-ki to a¿ nadto, ale do jazdy w górach i bardziej intesywnych zastosowañ IMO tarcze s± lepsze. Oczywi¶cie, jak ka¿dy system, posiadaj± swoje wady i zalety, ale w ca³okszta³cie uwa¿am ¿e s± lepsze poza kategori± light bike gdzie liczy siê ka¿dy gram roweru. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-05 02:38:32 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Fading tarczówek | |
Zawsze dopóki s± ok³adziny a to znaczy tyle, ¿e po jednym dobrym, Miki, co¶ ci siê pomerda³o albo u¿ywaj±cy tarczówek mieli klocki z tektury. zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2010-05-04 13:06:12 | |
Autor: kml | |
Fading tarczówek | |
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:hroh2f$a5p$1inews.gazeta.pl... Prawie zawsze używam obydwu hamulców, swój styl jazdy określam jako "lekko dziki" ;) Rzadko zdarza się, żebym musiał z tak dużej prędkości zatrzymać się do zera, jednak taka wpadka daje do myślenia. Gdybym jescze raz się zabierał za hamulce to tylko jakieś dobre obręcze i klocki z v-kami. ZAWSZE hamowały! http://www.foto.rower.org.pl/Pychowice_24_04_2010/images/DSC_7887.jpg ale tam widać tarcze TYLKO z przodu:> -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit |
|
Data: 2010-05-04 17:30:46 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
http://www.foto.rower.org.pl/Pychowice_24_04_2010/images/DSC_7887.jpg Tak, z tyłu ze względu na konstrukcje ramy zostawiłem v-ki i nie żałuję |
|
Data: 2010-05-04 02:23:25 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Fading tarczówek | |
. Zmiana klocków na metaliczne oraz założenie większej Bzdura! Wyreguluj. Hamulce włącza się wtedy, gdy trzeba a nie na ćwierć gwizdka przez cały czas. zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2010-05-03 18:30:08 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
.. 160mm+klocki żywiczne to podstawa większoście zestawów czyli to co jest najtańsze i działa tak aby cena wyjściowa była znośna. Zmiana klocków na metaliczne oraz założenie większej tarczy daja znaczącą poprawę. A tutaj ja i mój rower z tarczą która notorycznie się przegrzewa (zdjęcie aktualne) http://www.foto.rower.org.pl/Pychowice_24_04_2010/images/DSC_7887.jpg |
|
Data: 2010-05-03 18:32:59 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
A tutaj ja i mój rower z tarczą która notorycznie się przegrzewa (zdjęcie tutaj lepiej widać to dziadostwo: http://www.foto.rower.org.pl/Pychowice_24_04_2010/images/DSC_7706.jpg |
|
Data: 2010-05-04 02:26:26 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Fading tarczówek | |
A tutaj ja i mój rower z tarczą która notorycznie się przegrzewa (zdjęcie Czemu nikt tu o Pychowicach nie wspomniał? zyga -- -- force -- nodeps -- all |
|
Data: 2010-05-04 12:52:46 | |
Autor: Jan Cytawa | |
Fading tarczówek | |
Wojtek M. napisa³:
A tutaj ja i mój rower z tarcz± która notorycznie siê przegrzewa (zdjêcie aktualne) BTW. Czy ten rower nie jest za maly dla ciebie? Jan Cytawa |
|
Data: 2010-05-04 17:33:39 | |
Autor: Wojtek M. | |
Fading tarczówek | |
A tutaj ja i mój rower z tarcz± która notorycznie siê przegrzewa (zdjêcie Hmm, trudno to stwierdzic. Je¼dzi mi siê genialnie. Po tych wszystkich cholernych scottach gdzie nawet team racing siê z³ama³, trek jest moim wybawieniem. T± ramê kupi³em w roku 1998 :) w sklepie w którym pracowa³em i mia³em do wyboru inne rozmiary. Nastepny to by³o 21", a ja mam 19,5". Dla mnie dos³ownie "MOJA RAMA" |
|
Data: 2010-05-03 11:28:27 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Fading tarczówek | |
Swoją drogą ciekawe dlaczego nie montuje się jakichś owiewek kierujących Przestań bzdurzyć! zyga -- -- force -- nodeps -- all |