Data: 2009-10-05 08:57:35 | |
Autor: SET | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
Auto kumpla Fabia 2003r silnik 1.4 55kW przebieg znikomy.
Sprawa wygl±da nastêpuj±co. Gdy silnik mocno wych³odzony (np. z rana) odpala od dotkniêcia, gdy gor±cy i siê go zgasi i za kilkana¶cie minut odpali to te¿ problemów nie ma. Ale gdy trochê postoi a silnik nie ostygnie do koñca ma straszne problemy z odpaleniem. Trzeba kilkana¶cie razy próbowaæ i wreszcie zaskoczy. Ostatnio podobno mu siê pogarsza. 2 mechaniorów nie da³o rady ustaliæ co jest grane. Alarmów i innych zabezpieczeñ brak. Gazu brak. Informacji o b³êdach brak. Co to mo¿e byæ? |
|
Data: 2009-10-05 12:30:10 | |
Autor: Wycior | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
Mo¿e jaki¶ problem z kompresj±? Zime elementy siê rozszerzaj±, przez co zimny silnik jest bardziej uszczelniony. W przypadku rozgrzania elementy kurcz± siê i jest ju¿ problem. IMHO szuka³bym pod tym kontem. Mo¿e warto spróbowaæ dolaæ jakiego¶ magika uszczelniaj±cego i zobaczyæ efekt. Choæ chyba nawet przy poprawno¶ci takiej diagnozy uszczelniacz w p³ynie mo¿e nie pomóc mimo i¿ winowajc± bêdzie w³a¶nie kompresja.
-- Pzdr., Wycior |
|
Data: 2009-10-05 12:32:36 | |
Autor: SET | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
U¿ytkownik "Wycior" <wyciorek69_cutout_@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hacifd$4jj$1nemesis.news.neostrada.pl... Mo¿e jaki¶ problem z kompresj±? Zime elementy siê rozszerzaj±, przez conie pomóc mimo i¿ winowajc± bêdzie w³a¶nie kompresja. :-o Chyba jednak siê nie zastosujê. Jako¶ z fizyki pamiêtam co¶ zupe³nie innego. |
|
Data: 2009-10-05 12:41:01 | |
Autor: Wycior | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
Chyba jednak siê nie zastosujê. Jako¶ z fizyki pamiêtam co¶ zupe³nie innego. Dobra, faktycznie. Nie by³o posta, co¶ mi siê pomiesza³o ;P. Z tym kurczeniem i rozsze¿aniem jest odwrotnie. Przepraszam za g³upotê i faktycznie - lepiej nie stosowac siê do mojej "rady" :].. -- Pzdr., Wycior |
|
Data: 2009-10-05 12:53:12 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
Wycior pisze:
Chyba jednak siê nie zastosujê. Jako¶ z fizyki pamiêtam co¶ zupe³nie innego. No, ale je¶li cylinder rozszerza siê bardziej, a t³ok mniej, to co bêdzie z luzem? ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2009-10-05 13:01:28 | |
Autor: Wycior | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
No, ale je¶li cylinder rozszerza siê bardziej, a t³ok mniej, to co bêdzie z luzem? ;) Hehe :). A taka sytuacja jest w ogóle mo¿liwa?? -- Pzdr., Wycior |
|
Data: 2009-10-05 13:14:04 | |
Autor: MarcinJM | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
Wycior pisze:
No, ale je¶li cylinder rozszerza siê bardziej, a t³ok mniej, to co bêdzie z luzem? ;) Oczywiscie. Dlatego potrzebne sa pierscienie tlokowe, w innym przypadku bylyby niepotrzebne. Malo tego, tlok nie rozszerza sie w calej swej wysokosci jednakowo, ergo: obrysowo nie jest walcem -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-10-05 13:21:13 | |
Autor: Wycior | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
Dlatego potrzebne sa pierscienie tlokowe Ciekawe. Zawsze my¶la³em, ¿e s± po to aby t³ok nie by³ ¶ci¶le dopasowany do cylindra tylko ¿eby mia³ mo¿liwo¶æ wykonywania suwu i dziêki pier¶cieniom mia³ zapewnion± okre¶lon± szczelno¶æ. Wydawa³o mi siê, ¿e wylinder z racji na swoj± przynale¿no¶æ do bloku jako jednej ca³o¶ci nie ma mo¿liwo¶ci rozsze¿yæ siê bardziej ni¿ umieszczony w nim t³ok. Có¿, cz³owiek uczy siê ca³e ¿ycie :) -- Pzdr., Wycior |
|
Data: 2009-10-05 12:34:28 | |
Autor: MarcinJM | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
Wycior pisze:
Mo¿e jaki¶ problem z kompresj±? Zime elementy siê rozszerzaj±, przez co zimny silnik jest bardziej uszczelniony. W przypadku rozgrzania elementy kurcz± siê i jest ju¿ problem. IMHO szuka³bym pod tym kontem. Mo¿e warto spróbowaæ dolaæ jakiego¶ magika uszczelniaj±cego i zobaczyæ efekt. Choæ chyba nawet przy poprawno¶ci takiej diagnozy uszczelniacz w p³ynie mo¿e nie pomóc mimo i¿ winowajc± bêdzie w³a¶nie kompresja. O ja pierdole.... -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-10-05 12:40:52 | |
Autor: ..Aldi.. | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
U¿ytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:haci3l$q18$1news.onet.pl... Wycior pisze: O ja pierdole.... buahahahahhahahahaaaaaa MSPANC |
|
Data: 2009-10-05 14:48:33 | |
Autor: [Cichy] | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
Zaplulem monitor !!!!!!!!!!! :)))))))))))))))))
Pozdrawiam Cichy |
|
Data: 2009-10-05 19:23:15 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
U¿ytkownik "MarcinJM" Mo¿e jaki¶ problem z kompresj±? Zime elementy siê rozszerzaj±, przez co zimny silnik jest bardziej uszczelniony. W przypadku rozgrzania elementy kurcz± siê i jest ju¿ problem. IMHO szuka³bym pod tym kontem. Mo¿e warto spróbowaæ dolaæ jakiego¶ magika uszczelniaj±cego i zobaczyæ efekt. Choæ chyba nawet przy poprawno¶ci takiej diagnozy uszczelniacz w p³ynie mo¿e nie pomóc mimo i¿ winowajc± bêdzie w³a¶nie kompresja. A opaski termokurczliwe widzia³? ;-) |
|
Data: 2009-10-05 15:18:08 | |
Autor: teste | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
Wycior pisze:
Mo¿e jaki¶ problem z kompresj±? Zime elementy siê rozszerzaj±, przez co zimny silnik jest bardziej uszczelniony. W przypadku rozgrzania elementy kurcz± siê i jest ju¿ problem. IMHO szuka³bym pod tym kontem. Mo¿e warto spróbowaæ dolaæ jakiego¶ magika uszczelniaj±cego i zobaczyæ efekt. Choæ chyba nawet przy poprawno¶ci takiej diagnozy uszczelniacz w p³ynie mo¿e nie pomóc mimo i¿ winowajc± bêdzie w³a¶nie kompresja. Rany Boskie ! O, Jezu ! |
|
Data: 2009-10-05 15:36:06 | |
Autor: Wycior | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
D³ugo jeszcze bêdziecie tak rêce do Boga wznosiæ? Wielkie mi halo, pomyliæ siê nie mo¿na? ;)
-- Pzdr., Wycior |
|
Data: 2009-10-05 15:42:20 | |
Autor: ..Aldi.. | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
D³ugo jeszcze bêdziecie tak rêce do Boga wznosiæ? Wielkie mi halo, pomyliæ no sorry, ale pojecha³e¶ po calo¶ci... :)))) |
|
Data: 2009-10-05 16:47:49 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
U¿ytkownik "Wycior" <wyciorek69_cutout_@wp.pl> napisa³ w wiadomoœci news:hacifd$4jj$1nemesis.news.neostrada.pl...
Mo¿e jaki¶ problem z kompresj±? Zime elementy siê rozszerzaj±, przez co zimny silnik jest bardziej uszczelniony. W przypadku rozgrzania elementy kurcz± siê i jest ju¿ problem. IMHO szuka³bym pod tym kontem. Mo¿e warto spróbowaæ dolaæ jakiego¶ magika uszczelniaj±cego i zobaczyæ efekt. Choæ chyba nawet przy poprawno¶ci takiej diagnozy uszczelniacz w p³ynie mo¿e nie pomóc mimo i¿ winowajc± bêdzie w³a¶nie kompresja. O ile nie s¹ z bimutu, to siê rozszerzaj¹, nie kurcz¹. -- Yogi(n) |
|
Data: 2009-10-05 12:44:05 | |
Autor: MarcinJM | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
SET pisze:
Auto kumpla Fabia 2003r silnik 1.4 55kW przebieg znikomy. Ja bym kombinowal w strone czujnika temp silnika. Zlokalizowac, a kiedy nie chce odpalic po jednej probie odlaczyc czujnik i zobaczyc czy cos sie zmieni. mozliwe, ze na letnim komp dostaje sygnal zimnego silnika i ssanie wlacza. Ale to wrozenie z fusow. Powodow takiego stanu rzeczy moze byc wiele. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-10-05 16:41:16 | |
Autor: zinek | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
MarcinJM pisze:
SET pisze: POPIERAM. Pierwsze co nalezy sprawdzic, to czujnik temperatury idacy na kompa - nie wiem jak w fabiach ale z reguly ma niebieska koncowke ;) |
|
Data: 2009-10-05 21:15:25 | |
Autor: qnick | |
Faia - ciep³y silnik ma problemy z odpaleniem | |
zinek pisze:
MarcinJM pisze:Popieram. Trzeba pod³±czyæ komuterek i zobaczyæ jak± daje temperaturê na sterownik silnika. W fabii czujnik temperatury p³ynu jest "dwuobwodowy" jeden obwód idzie na wska¼nik a drugi na sterownik silnika. Na wska¼niku bêdzie wszystko ok. a do sterownika bêdzie zani¿ana temperatura i komputer bêdzie wzbogaca³ mieszankê powoduj±c zalewanie silnika i k³opoty z rozruchem. Nie pamiêtam bloków warto¶ci które trzeba sprawdziæ po podpiêciu kompa. Pozdr |
|