Fajna klawiatura z podswietlanymi klawiszami

Data: 2010-07-15 00:41:27
Autor: raviz
Fajna klawiatura z podswietlanymi klawiszami
Witam,
Jakie sa Wasze typy klawiatury z podswietlanymi klawiszami? Przejrzalem allegro, ciezko sie na cos zdecydowac. Z sentymentu biore pod uwage Logitecha, za kazdym razem ich sprzet okazywal sie solidnie wykonany.
Nie ma jednak modelu, ktory w pelni mi odpowiadal.
Logitech Illuminated Keyboard wyglada interesujaco, tyle, ze troche droga a poza tym nie wiem jak bedzie z jej trwaloscia podczas grania.
Logitech Compact K300 - bylaby niezla gdyby nie tak mocne upchanie klawiszy, na biurku mam sporo miejsca i wolalbym normalny layout.
Bylbym wdzieczny za sugestie. Pozdrawiam

Data: 2010-07-15 00:52:07
Autor: Animka
W dniu 2010-07-15 00:41, raviz pisze:
[...]

Kup sobie taką małą fajną lampeczkę w supermarkecie, to taka klawiatura nie będzie Ci raczej potrzebna. Ta lampka ma maleńką żaróweczkę, która wygląda jak jakaś dioda, a oświetla klawiaturkę solidnie.

--
animka

Data: 2010-07-15 01:04:10
Autor: raviz
[...]

mam taki wynalazek :] ale jak dla mnie to mocna prowizorka. chcialbym delikatnie podswietlana klawiature, zeby nie rozpraszala a jednoczesnie powodowala, ze klawisze beda czytelne w kazdych warunkach osiwetleniowych.

Data: 2010-07-15 01:17:45
Autor: Animka
W dniu 2010-07-15 01:04, raviz pisze:

[...]

Ja odkąd mam tą lampkę (można ją różnie wyginać), to przestałam myśleć o podświetlanej klawiaturce :-)

--
animka

Data: 2010-07-15 09:35:44
Autor: zenek
raviz pisze:

[...]

  moze
Optimus Maximus
http://www.google.pl/images?client=opera&rls=pl&q=maximus%20keyboard&oe=utf-8&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=pl&tab=wi

Data: 2010-07-15 10:23:52
Autor: raviz
[...]

Ta klawiatura chyba kosztuje jakies niezdrowe pieniadze - 1564USD a jak dla mnie design to niezla porazka, ale to juz kwestia gustu.
Gdybym mial wybierac to nowa jablkowa klawiatura jest znacznie ladniejsza.

Data: 2010-07-15 11:25:36
Autor: Animka
W dniu 2010-07-15 09:35, zenek pisze:
  moze
Optimus Maximus
http://www.google.pl/images?client=opera&rls=pl&q=maximus%20keyboard&oe=utf-8&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=pl&tab=wi

Koszmar. Można oślepnąć od tego.

--
animka

Data: 2010-07-15 10:02:39
Autor: ąćęłńóśźż
Fajna klawiatura z podswietlanymi klawiszami
Rozumiem Cię jak najbardziej, moje marzenie to podświetlana klawiatura i w laptopie (do mojego lapka akurat nie ma takiej opcji,
buuu.....) i w stacjonarce - jak w telefonach, prześwitujące od spodu literki.
Oświetlenie diodką to [...] (przykładowow w Lenovo serii T, do niczego).

-- -- -

| chcialbym delikatnie podswietlana klawiature, zeby nie rozpraszala a jednoczesnie powodowala, ze klawisze beda czytelne w kazdych
warunkach oswietleniowych.

Data: 2010-07-15 12:30:18
Autor: Radosław Sokół
W dniu 15.07.2010 01:04, raviz pisze:
delikatnie podswietlana klawiature, zeby nie rozpraszala a jednoczesnie
powodowala, ze klawisze beda czytelne w kazdych warunkach osiwetleniowych.

1) Komputera należy używać tylko w *dobrych* warunkach oświet-
    leniowych (Å›wiatÅ‚o zza pleców, z góry, rozproszone).

2) Pisze się raczej bezwzrokowo na komputerze, więc po co
    podÅ›wietlenie? Z mojej klawiatury już 1/5 zwykÅ‚ych, na-
    pylanych opisów już gdzieÅ› zeszÅ‚a, a i tak da siÄ™ pisać...

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ÅšlÄ…ska                   |

Data: 2010-07-15 13:28:55
Autor: Animka
W dniu 2010-07-15 12:30, Radosław Sokół pisze:
[...]

Nie wszyscy sÄ… takimi mistrzami klawiatury jak Ty :-(

--
animka

Data: 2010-07-20 10:10:35
Autor: Radosław Sokół
W dniu 15.07.2010 13:28, Animka pisze:
Nie wszyscy sÄ… takimi mistrzami klawiatury jak Ty :-(

Nie trzeba być jakimś "mistrzem klawiatury", by pisać bez-
wzrokowo. Wystarczy z rok praktyki.

Data: 2010-07-20 15:29:14
Autor: ąćęłńóśźż
Fajna klawiatura z podswietlanymi klawiszami
Na tych współczesnych gównach z marketów z klawiaturami zrobionymi ze starych bieżnikowanych opon też??

-- -- -

Data: 2010-07-20 15:58:36
Autor: GLaF
Fajna klawiatura z podswietlanymi klawiszami
Dnia Tue, 20 Jul 2010 10:10:35 +0200, Rados³aw Sokó³ napisa³(a):

Nie trzeba byæ jakim¶ "mistrzem klawiatury", by pisaæ bez-
wzrokowo. Wystarczy z rok praktyki.

Jaki rok? Wystarczy 3 tygodnie nauki, a potem po prostu pisaæ. Szybko¶æ i
bezb³êdno¶æ z czasem bêdzie coraz lepsza, a wygodê odczuje siê od razu.

--
GLaF

Data: 2010-07-15 14:23:34
Autor: raviz
Radosław Sokół wrote:
[...]

swiatlo zza plecow obecnie w notebooku z matryca glare powoduje sliczne odbicia. Kupilem juz dwa panele anti-glare ale nadal lubie miec oswietlenie rozjasniajace w sposob rozproszony sciane za monitorami, dzieki czemu nie ma duzego kontrastu miedzy lcd i otoczeniem.
Mowie o wieczorze/nocy, w ciagu dania to juz inna sprawa.

2) Pisze się raczej bezwzrokowo na komputerze, więc po co
   podÅ›wietlenie? Z mojej klawiatury już 1/5 zwykÅ‚ych, na-
   pylanych opisów już gdzieÅ› zeszÅ‚a, a i tak da siÄ™ pisać...

Jak Animka napisala ponizej - nie kazdy jest mistrzem klawiatury ;]
Pracuje z grafika 3D gdzie dosc czesto uzywam klawiatury ale nie na tyle, zeby nauczyc sie pisac bezwzrokowo.

Ale nie o tym chcialem dyskutowac, wiem czego i dlaczego chce, potrzebuje tylko sugestii, kto robi fajne podswietlane klawiatury.

Data: 2010-07-17 13:42:42
Autor: ąćęłńóśźż
Fajna klawiatura z podswietlanymi klawiszami
Do swoich laptopów np. Dell i Panasonic ;-)
Jak już znajdziesz coś do desktopa to pochwal się.

-- -- -

Data: 2010-07-17 20:01:50
Autor: raviz
ąćęłńóśźż wrote:
Do swoich laptopów np. Dell i Panasonic ;-)
Jak już znajdziesz coś do desktopa to pochwal się.

Poki co uzywam jednego lapka Dell Precision M6300. Bylem szczerze zdziwiony gdy bez problemu obsluzyl dwa zewnetrzne panele :]

Data: 2010-07-17 20:10:33
Autor: Tasiorsa
W dniu 2010-07-15 14:23, raviz pisze:
Ale nie o tym chcialem dyskutowac, wiem czego i dlaczego chce,
potrzebuje tylko sugestii, kto robi fajne podswietlane klawiatury.
Moze KLAWIATURA RAZER LYCOSA GAMING ~250PLN

Krzysiek

Data: 2010-07-20 17:55:23
Autor: Animka
W dniu 2010-07-17 20:10, Tasiorsa pisze:
W dniu 2010-07-15 14:23, raviz pisze:
Ale nie o tym chcialem dyskutowac, wiem czego i dlaczego chce,
potrzebuje tylko sugestii, kto robi fajne podswietlane klawiatury.
Moze KLAWIATURA RAZER LYCOSA GAMING ~250PLN

Tu jakąś zobaczyłam:
http://www.morele.net/klawiatura-microsoft-sidewinder-x6-196775/
Jest regulacja świecenia.

--
animka

Data: 2010-07-20 18:15:32
Autor: Animka
[...]

Tu jeszcze dwie:
http://www.crn.pl/news/sprzet/akcesoria/2010/07/swiecaca-klawiatura-w-multioffice
http://www.komputerswiat.pl/nowosci/sprzet/2009/06/ocz-sabre-klawiatura-z-diodami-oled.aspx

--
animka

Data: 2010-07-20 18:37:10
Autor: Animka
[...]

Ta jest tez niezła (chyba):

http://allegro.pl/item1127865792_klawiatura_podswietl_omega_cassiopeia_dark_glow.html

--
animka

Data: 2010-07-21 15:37:15
Autor: raviz
Fajna klawiatura z podswietlanymi klawiszami

Ta jest tez niezła (chyba):

http://allegro.pl/item1127865792_klawiatura_podswietl_omega_cassiopeia_dark_glow.html
Znalazlem na jednym s forow info, ze klawisze ciezko chodza.

Data: 2010-07-20 10:13:40
Autor: Radosław Sokół
W dniu 15.07.2010 14:23, raviz pisze:
swiatlo zza plecow obecnie w notebooku z matryca glare powoduje sliczne

Dlatego:

1) notebooki nie nadajÄ… siÄ™ do pracy,

2) matryce z połyskiem powodują poważne problemy z właściwym
    oÅ›wietleniem stanowiska pracy.

odbicia. Kupilem juz dwa panele anti-glare ale nadal lubie miec
oswietlenie rozjasniajace w sposob rozproszony sciane za monitorami,

Oświetlenie zza pleców też będzie oświetlać cokolwiek za
monitorem.

Swoją drogą dlatego też ramka monitora jednak powinna mieć
jakąś szerokość i być szara, a nie czarna.

Pracuje z grafika 3D gdzie dosc czesto uzywam klawiatury ale nie na
tyle, zeby nauczyc sie pisac bezwzrokowo.

Więcej praktyki :) A klawiatura powinna być oświetlona.

Ale nie o tym chcialem dyskutowac, wiem czego i dlaczego chce,
potrzebuje tylko sugestii, kto robi fajne podswietlane klawiatury.

To jest grupa dyskusyjna. Tu nie słucha się "klienta", bo
nie ma tu klientów, tylko *dyskutuje*. A dyskusja uwzględnia
też kwestionowanie potrzeb dyskutantów i informowanie ich o
ustalonych sposobach konfigurowania stanowiska pracy, może
niezgodnych z ich widzimisiÄ™, ale zgodnych z "kanonem" za-
pewniającym mniejsze zmęczenie oczu.

Data: 2010-07-20 16:00:40
Autor: GLaF
Fajna klawiatura z podswietlanymi klawiszami
Dnia Tue, 20 Jul 2010 10:13:40 +0200, Rados³aw Sokó³ napisa³(a):

Swoj± drog± dlatego te¿ ramka monitora jednak powinna mieæ
jak±¶ szeroko¶æ i byæ szara, a nie czarna.

Popieram. Ergonomia ponad wszystko. Mam nadziejê, ¿e nied³ugo minie ta
g³upia moda, ¿e wszystko jest "piano black".
--
GLaF

Data: 2010-07-20 01:13:19
Autor: Przemys³aw Ryk
Fajna klawiatura z podswietlanymi klawiszami
Dnia Thu, 15 Jul 2010 00:41:27 +0200, raviz napisa³(a):

[...]
(ciach...)

Zanaby³em kiedy¶ Logitecha G11. Pod¶wietlenie, dodatkowe przyciski, uk³ad i
skok klawiszy - przypasowa³a mi na tyle mocno, ¿e nied³ugo pó¼niej tak± sam±
kupi³em do pracy. Zastanawiam siê teraz, czy przypadkiem jednej sztuki na
zapas nie kupiæ...

Jedna, jedyna, wk****aj±ca mnie kwestia - co za debil wpad³ na pomys³, ¿eby
porty USB pracowa³y w standardzie 1.1, to naprawdê nie wiem...

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ B±d¼ uczynny, pomagaj innym... a wtedy wszyscy wokó³ pomy¶l±, ¿e to, co  ]

Data: 2010-07-20 15:05:33
Autor: Saiko Kila
Fajna klawiatura z podswietlanymi klawiszami
Proces Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> zwróci³ b³±d:

[...]

Mo¿e warto. W mojej siê po roku czy dwóch trochê kilka klawiszy popsu³o,
przestaj± czasem kontaktowaæ.

Jedna, jedyna, wk****aj±ca mnie kwestia - co za debil wpad³ na pomys³, ¿eby
porty USB pracowa³y w standardzie 1.1, to naprawdê nie wiem...

Jeden z powodów dla których naby³em G19... (Drugi to mo¿liwo¶æ zmiany
kolorów) Wszystkie pod¶wietlane klawiatury dla graczy które znam maj±
USB 1.1 (je¶li w ogóle maj± USB), z wyj±tkiem G19. Dodatkowo wiêkszo¶æ
klawiatur które ma USB 2.0 nie ma zasilania, co powoduje ¿e s± takim
sobie hubem.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2010-07-20 20:10:43
Autor: Przemys³aw Ryk
Fajna klawiatura z podswietlanymi klawiszami
Dnia Tue, 20 Jul 2010 15:05:33 +0200, Saiko Kila napisa³(a):

[...]

Moja katowana intensywnie ju¿ prawie rok. Na razie odpukaæ ¿adnych
problemów.

[...]

To niebieskie pod¶wietlenie w G11 mi akurat bardzo odpowiada. Poza tym - G19
ma o 6 dodatkowych przycisków mniej - tak siê sk³ada, ¿e te wykorzystujê
intensywnie.

[...]

Wiesz - tego potrzebowa³bym tylko i wy³±cznie do wpiêcia pendrive'a,
telefonu czy kalibratora. Do bardziej obci±¿aj±cych pr±dowo zadañ mam
wyci±gniêtego huba.

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Starzec i pijany s± po dwakroæ jak dzieci.                      (Platon) ]

Data: 2010-07-20 21:11:06
Autor: Saiko Kila
[...]

Wtedy to by³o z dnia na dzieñ a nic nie pi³em :) Pó¼niej ust±pi³o, ale
jeszcze wróci³o i na razie klawa le¿akuje.

[...]

Oh, w porównaniu do G11 to G19 ma jeszcze trochê wad. Nigdy nie
nauczy³em siê na niej tak dobrze pisaæ jak na G11, mo¿e dlatego ¿e pasek
funkcyjnych z lewej jest innej szeroko¶ci, a mo¿e dlatego ¿e w ogóle
klawisze s± innej szeroko¶ci (ca³a G19 jest mniejsze ni¿ G11 w ka¿dym
wymiarze, mo¿e to akurat nie wada ale ró¿nica). Czêsto mam takie
percepcyjne przesuniêcie o jeden klawisz w lewo czy co¶.

--
Saiko Kila
"It was a hot sunny day with almost no wind, and I sat in the sun and

Data: 2010-07-20 21:40:43
Autor: Przemys³aw Ryk
Fajna klawiatura z podswietlanymi klawiszami
Dnia Tue, 20 Jul 2010 21:11:06 +0200, Saiko Kila napisa³(a):

Moja katowana intensywnie ju¿ prawie rok. Na razie odpukaæ ¿adnych
problemów.

Wtedy to by³o z dnia na dzieñ a nic nie pi³em :) Pó¼niej ust±pi³o, ale
jeszcze wróci³o i na razie klawa le¿akuje.

A to mo¿na inaczej klawiatury u¿ywaæ, ni¿ dzieñ w dzieñ (pomijaj±c urlop)?
;D

[...]

Serio przyciski s± innej wielko¶ci? Bo patrz±c po zdjêciach, to w³a¶nie G11
ma przesuniêty ESC i kolejne funkcyjne...
http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2009/01/logitech-g19-keyboard1.jpg
http://images.bit-tech.net/content_images/2007/06/logitech_g11/b10.jpg

Ale w sumie... Mo¿e jednak zanabyæ jeszcze jedn± na zapas... Tak siê
przyzwyczai³em, i tak mi przypasowa³a, ¿e ciê¿ko bêdzie znale¼æ teraz co¶
równie mi³ego w u¿yciu (zw³aszcza, ¿e my¶lê od razu o dwóch stanowiskach).

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie nale¿y siadaæ na honorze, bo jedynym efektem bêd± odciski na dupie.  ]

Data: 2010-07-20 14:45:24
Autor: rs
On Thu, 15 Jul 2010 00:41:27 +0200, raviz <ravizusunto@vp.pl> wrote:

[...]

jakies pol roku temu kupilem te:
http://www.logitech.com/en-us/keyboards/keyboard/devices/4740
12-14 godzin pisania dzien w dzien, nie wyrzadzily jej zadnej krzywdy,
ani nawet specjalnych znakow uzytkowania na niej nie pozostawilo.  co
prawda kupilem ja dlatego, ze byla plaska i odpowiadal mi skok
klawiszy, nie ze wzgledu na to, ze jest podsweitlana, ale przy
kiepskim oswietleniu moze sie to podswietlanie przydac i pare razy po
nocy przydalo. spokojnie moge polecic. <rs>

Data: 2010-07-20 14:46:31
Autor: rs
Fajna klawiatura z podswietlanymi klawiszami
On Tue, 20 Jul 2010 14:45:24 -0400, rs <no.address@no.spam.pl> wrote:

a! no i jest w miare cicha, co tez bylo waznym czynnikiem. <rs>

Fajna klawiatura z podswietlanymi klawiszami