Fajna mapka rowerowa (in statu nascendi)

Data: 2016-03-31 06:26:29
Autor: rmikke
Fajna mapka rowerowa (in statu nascendi)
Powstaje mapka rowerowa na danych OSM: http://pomorskieszlaki.pl/#7/52.255/18.875/osm-rowerowe

Na razie jest ładowana ręcznie, ale moim zdaniem wygląda
najprzejrzyściej ze znanych mi map rowerowych. W ogóle,
nie tylko tych opartych na OSM.

A, jakbyście mieli uwagi co do sposobu wyświetlania
różnych rzeczy, mogę przekazywać autorowi.

Data: 2016-03-31 23:32:28
Autor: Krycha
W dniu 31.03.2016 o 15:26, rmikke pisze:
[...]

Fajna sprawa :-)

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2016-04-06 14:42:38
Autor: cytawa
  Krycha pisze:
[...]

Dla mnie za malo tresci turystycznej i brak poziomnic. Ja uzywam http://mtbmap.cz. Robie sobie z tego mapki do Oziego. Wszystkie drogi dla rowerow sa tam zaznaczone ale tylko jednym kolorem. Sa ciekawe miejsca i sa poziomnice. Mapa, ktora podajecie ma zaznaczone kolory trasek rowerowych i to jest OK. Ale niestety nie ma poznaczonych zadnych zabytkow i poziomic.

Jan Cytawa

Data: 2016-04-06 17:00:58
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Wed, 06 Apr 2016 14:42:38 +0200, cytawa napisał(a):

[...]
Niby openstreetmap ale bardziej czytelna. Ja powoli szukam czegoś bardziej czytelnego na garminy. Bo jak chcę w trasie wybrać sobie trasę po gminnych szosach to nie każdej mapce to widać.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-04-07 10:12:12
Autor: cytawa
Piotr aka dracorp pisze:

[...]

MTBmap.cz to oczywiscie OSM. Musze powiedziec, ze jest doskonale skalibrowana i swietnie sie jezdzi po wszystkich drogach nawet gminnych czy polnych.  Wszedzie gdzie jade robie sobie mapke regionu w powiekszeniu 11, co mniej wiecej odpowiada 1:50 000 jesli chodzi o szczegoly. Uzywalem tych map rowniez w Szwecji i Finlandii. Jesli twoj garnmin czyta rastry to pewno by sie dalo przerobic programem OKMap na format kmz do garmina.

Jan Cytawa

Data: 2016-04-07 17:30:32
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Thu, 07 Apr 2016 10:12:12 +0200, cytawa napisał(a):

[...]

Mój nie czyta ale podobno nowsze tak ale nie wiem czy  wszystkie. Bo ja by brał pewnie jakiegoś następce Visty HcX.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-04-07 19:34:45
Autor: Jacek G.
W dniu 2016-04-07 10:12, cytawa napisał(a)::
czy polnych. Wszedzie gdzie jade robie sobie mapke regionu w
powiekszeniu 11, co mniej wiecej odpowiada 1:50 000 jesli chodzi o
szczegoly.
mtbmap.cz znałem, ale nie korzystałem nigdy offline. Czy robisz zrzut tej mapy opcją "Export"? Zrobiłem parę prób przykładowego rejonu Jury - między Olkuszem, a Ogrodzieńcem, w którym ostatnio byliśmy. Ustawiłem Zoom level na 11 jak radziłeś, zaznaczone domyślne check'boxy m.in "Resolution for print". No i wyszło kiepsko. Dopiero przy Zoom level 13 uzyskałem mapkę o szczegółowości pozwalającej poruszać się w terenie, po szlakach i leśnych drogach.
Może nie jest to jeszcze ten poziom szczegółowości co na papierowej mapie Compassu czy jej elektronicznej wersji, ale za to szlaki są zaktualizowane, a w tym rejonie pozmieniano ostatnio sporo i trochę byliśmy zdezorientowani, gdy mapa nie zgadzała się z "realem".
Ale w sumie w rejonach, dla których nie mam akurat mapy warto tę opcję wykorzystać.
--
Jacek G.

-- -

Data: 2016-04-08 09:27:26
Autor: cytawa
Jacek G. pisze:

[...]

Bardzo przepraszam. Rzeczywiscie masz racje. 13 to jest to o co mi chodzilo. 11-ke tez mam ale do szerszego wgladu na okolice. Po prostu piszac poprzednio pamiec mnie zawiodla. Ale sprawdzilem.

Co do robienia map zaczynalem od Exportu i kalibrowalem wedlug charakterystycznych punktow. Teraz napisalem sobie programik, ktory sciaga kafelki, laczy je w wieksze mapy w formacie png i generuje pliki kalibracyjne. W razie potrzeby mozna je pozniej polaczyc programem Mapmerge i cieszyc sie w Oziexplorerze swiatna mapa.

Jan Cytawa

Data: 2016-04-08 12:59:26
Autor: kawoN
W dniu 07.04.2016 o 19:34, Jacek G. pisze:

[...]

Dzięki za info, wybieram się w te okolice niebawem
zatem muszę w domu porównać moją mapę z online.

pozdr.
kawoN

Data: 2016-04-08 04:14:07
Autor: Jacek G.
W dniu piątek, 8 kwietnia 2016 12:59:28 UTC+2 użytkownik kawoN napisał:
> [...]

Dzięki za info, wybieram się w te okolice niebawem
zatem muszę w domu porównać moją mapę z online.
Generalnie na mapach pieszy czerwony szlak z Rabsztyna idzie przez Januszkową Górę do Jaroszowca, i dalej na północ. Obecnie pod Januszkową G. skręca on na południe, a dawny czerwony został przeznakowany na zielony. mtbmap uwzględnia już te zmiany. Ale za to nie ma na niej np.. czarnego szlaku z Udórza przez Ryczów do Chechła, który istnieje na mapie papierowej i w terenie.
Przed chwila wrzuciłem zdjęcia z wycieczki. Co prawda po fakcie zmodyfikowałby trochę trasę, ale cóż - będzie motyw na kolejną wycieczkę w tym rejonie za jakiś czas.
--
Jacek G.

Data: 2016-04-01 16:08:14
Autor: cyklista
rmikke pisze:
[...]

przydała by się skala mapy na bieżąco zmieniana (jak w gogle mapach)

-- -

Data: 2016-04-02 05:54:04
Autor: rmikke
Fajna mapka rowerowa (in statu nascendi)
Nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi? W jakim sensie na bieżąco zmieniana?

Data: 2016-04-04 09:38:11
Autor: cyklista
rmikke pisze:
Nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi? W jakim sensie na bieżąco zmieniana?

Odpalam mapę i widzę całą Polskę, czyli mapę w skali np 100 000
potem powiększam kilka razy i widzę tylko jedno miasto i okolice i chciałbym wiedzieć czy widzę 20km wokoło czy też 100 km
w gogle mapach mam na dole aktualną skale i doskonale wiem czy w tej chwili 5 cm ekranu to 1 km czy 50km

Patrząc się na swoją okolicę to problemu nie mam bo wiem w jakiej odległości są okoliczne miasta i wsie. Jednak jakbym zerkał na trasę gdzieś indziej to by trzeba było sobie po zobaczeniu jakiejś ścieżki zobaczyć dodatkowo na innej mapie ile to tak naprawdę kilometrów np. między jej końcami.

-- -

Data: 2016-04-06 14:45:17
Autor: cytawa
cyklista pisze:

przydała by się skala mapy na bieżąco zmieniana (jak w gogle mapach)

To zalatwia program do obslugi map. Oziexplorer np. zakresla okrag o zadanym promieniu. Ja sobie ustawilem na 1km.

Jan Cytawa

Data: 2016-04-03 15:00:40
Autor: ivo.andric
rmikke wrote:

A, jakbyście mieli uwagi co do sposobu wyświetlania
różnych rzeczy, mogę przekazywać autorowi.

Na greenvelo chetnie bym widzial zaznaczenie MOR

Data: 2016-04-04 09:52:10
Autor: rmikke
W dniu niedziela, 3 kwietnia 2016 15:00:44 UTC+2 użytkownik ivo.andric napisał:
rmikke wrote:

> A, jakbyście mieli uwagi co do sposobu wyświetlania
> różnych rzeczy, mogę przekazywać autorowi.

Na greenvelo chetnie bym widzial zaznaczenie MOR

A MOR to jakieś Miejsce Odpoczynku Rowerzystów?

Data: 2016-04-04 19:31:54
Autor: Leszek Karlik
Fajna mapka rowerowa (in statu nascendi)
On Mon, 04 Apr 2016 18:52:10 +0200, rmikke <spamcatch@mailinator.com>  wrote:

[...]
> A, jakbyście mieli uwagi co do sposobu wyświetlania
> różnych rzeczy, mogę przekazywać autorowi.
Na greenvelo chetnie bym widzial zaznaczenie MOR
A MOR to jakieś Miejsce Odpoczynku Rowerzystów?

Tak, są toalety, miejsca do przypięcia rowerów, stoliki
żeby sobie zjeść jedzenie po ludzku, przyjemna sprawa. :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2016-04-04 10:39:28
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 4 kwietnia 2016 19:32:08 UTC+2 użytkownik Leszek Karlik napisał:
> [...]

Tak, są toalety, miejsca do przypięcia rowerów, stoliki
żeby sobie zjeść jedzenie po ludzku, przyjemna sprawa. :-)

Pewnie da się pokazać... o ile ktoś już wrzucił lokalizacje do bazy.

Fajna mapka rowerowa (in statu nascendi)