Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Fajne to SPV

Fajne to SPV

Data: 2009-07-10 09:57:05
Autor: Wooyek
Fajne to SPV
W Manitou.
Ktoś może rzucić hintami regulacyjnymi dot. Swingera 6-way?

http://ujeb.pl/setup5th/

A tak w skrócie:

Etap 1 (wstępny):
1) ciśnienie najniższe możliwe (masz napisane na zbiorniczku);
2) oba tłumienia najniższe możliwe;
3) objętość komory na max (czyli regulacja całkiem wykręcona);
4) ustawiasz SAG;
5) ustawiasz tłumienie powrotu.

Etap 2 (ustawiany po i w trakcie testów):
1) jak Ci za bardzo nurkuje przez skok, zmniejszasz objętość komory - ostrożnie wkręcasz czerwony regulator. Zwiększa się progresja, jest fajnie. Po zmianie możesz skontrolować ciśnienie;
2) jak nie chcesz, żeby Ci pompowało, zwiększasz ciśnienie (bardziej "gwałtowna" platforma) lub tłumienie wolnej kompresji (bardziej "płynna" platforma, przy okazji zapobiegająca częściowo usztywnianiu się zawieszenia od hamowania);
3) jak mimo dobrego SAGu zawiecha dobija, zwiększasz tłumienie szybkiej kompresji.

Generalnie zwykle najlepiej jest mieć najniższe możliwe ciśnienie (ew. trochę wyższe na wypadek, jakby z czasem spadło) i najniższe możliwe tłumienie (oba) - przy takich ustawieniach i tak zamula 5 razy bardziej, niż np. DHX 5.0. Progresją (objętością komory) można się bawić "do smaku".
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl //

Data: 2009-07-10 15:14:57
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Fajne to SPV

W Manitou.
Ktoś może rzucić hintami regulacyjnymi dot. Swingera 6-way?

http://ujeb.pl/setup5th/

A tak w skrócie:

Etap 1 (wstępny):
1) ciśnienie najniższe możliwe (masz napisane na zbiorniczku);
2) oba tłumienia najniższe możliwe;
3) objętość komory na max (czyli regulacja całkiem wykręcona);
4) ustawiasz SAG;
5) ustawiasz tłumienie powrotu.

Etap 2 (ustawiany po i w trakcie testów):
1) jak Ci za bardzo nurkuje przez skok, zmniejszasz objętość komory - ostrożnie wkręcasz czerwony regulator. Zwiększa się progresja, jest fajnie. Po zmianie możesz skontrolować ciśnienie;
2) jak nie chcesz, żeby Ci pompowało, zwiększasz ciśnienie (bardziej "gwałtowna" platforma) lub tłumienie wolnej kompresji (bardziej "płynna" platforma, przy okazji zapobiegająca częściowo usztywnianiu się zawieszenia od hamowania);
3) jak mimo dobrego SAGu zawiecha dobija, zwiększasz tłumienie szybkiej kompresji.

Generalnie zwykle najlepiej jest mieć najniższe możliwe ciśnienie (ew. trochę wyższe na wypadek, jakby z czasem spadło) i najniższe możliwe tłumienie (oba) - przy takich ustawieniach i tak zamula 5 razy bardziej, niż np. DHX 5.0. Progresją (objętością komory) można się bawić "do smaku".

Dzięki!
Zostanie dla potomnych.
I miłego pobytu w Tatrach.
Ehhh, 10 lat nie byłem.

Jak lubicie pod chmurką, to polecam nocleg kolibie (dopytaj o stan) w DPSP.

zyga

Fajne to SPV

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona