Fajne zdjęcia podwodne

Data: 2011-07-31 09:44:29
Autor: Pszemol
Fajne zdjęcia podwodne
http://www.daviddoubilet.com/portfolio/default.asp?catid=3
http://www.daviddoubilet.com/portfolio/default.asp?catid=8
http://www.daviddoubilet.com/portfolio/default.asp?catid=17

Chciałbym umieć takie zdjęcia robić i nurkować właśnie w takich
akwenach gdzie takie obrazki mogą trafić do obiektywu :-)

Data: 2011-07-31 16:56:42
Autor: krokodyl73
Fajne zdjęcia podwodne
Dnia 31-07-2011 o 16:44:29 Pszemol <Pszemol@polbox.com> napisał(a):

[...]

Tedy nie ucz sie tego na grupie dyskusyjnej

Data: 2011-07-31 17:03:20
Autor: Krzysztof 45
Fajne zdjęcia podwodne
krokodyl73 napisał(a):
-- Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
Kogo to obchodzi?
--
Krzysiek

Data: 2011-07-31 14:13:52
Autor: Pszemol
Fajne zdjęcia podwodne
"Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> wrote in message news:j13qrr$rb5$1news.vectranet.pl...
krokodyl73 napisał(a):
-- Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
Kogo to obchodzi?

Nie miej mu tego za złe - on sobie tego nie umie ustawić... ;-)

Data: 2011-07-31 21:25:00
Autor: krokodyl73
Fajne zdjęcia podwodne

krokodyl73 napisał(a):
-- Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
Kogo to obchodzi?

Nie miej mu tego za złe - on sobie tego nie umie ustawić... ;-)

Ale ja w przeciwienstwie do ciebie szybko sie ucze
--
Przemol to infantylny cymbal

Data: 2011-07-31 14:31:46
Autor: Pszemol
Fajne zdjęcia podwodne
"krokodyl73" <krokodyl73@wp.pl> wrote in message news:op.vzhz7yzi8otvtabenq.airlive...
[...]

No brawo!
Przy odrobinie motywacji z mojej stronie jesteś w stanie
przenosić góry całe i pisać długie epopeje o Thistlegorm!  :-)

Data: 2011-07-31 19:51:17
Autor: jacekplacek
Fajne zdjęcia podwodne
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a): www.daviddoubilet.com/portfolio/default.asp?catid=3
[...]

-- -- -

To dość proste. Aby nurkować w takich miejscach, wystarczy wnieść opłatę w odpowiednim biurze podróży i nie zaspać na wyjazd.
Aby umieć robić takie zdjęcia, wystarczy:
 - pasjonować się fotografią
 - u dobrego nauczyciela zdobyć podstawowe szlify w dziedzinie kompozycji obrazu i jej zasad w odniesieniu do fotografii
 - ciągle tą wiedzę pogłębiać
 - dużo, bardzo dużo fotografować
 - omawiać wykonane zdjęcia z osobami o co najmniej tym samym poziomie, acz nie koniecznie tym samym postrzeganiem świata
 - zainwestować w pełnoklatkową lustrzankę, np. 5D MK2 i kilka dobrej klasy obiektywów
 - zainwestować w obudowę podwodną i kilka szklanych portów, do tych swoich obiektywów
 - nauczyć się nurkować: żabka wsteczna, zawis w kompletnym bezruchu, umiejętnosc przemieszczania się - centymetr po centymetrze - w dowolnym kierunku, bez odrywania oka od wziernika aparatu  - mieć talent
Powodzenia i wielu sukcesów  życzę :)

Data: 2011-07-31 20:22:10
Autor:
Fajne zdjęcia podwodne
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
 - zainwestować w pełnoklatkową lustrzankę, np. 5D MK2 i kilka dobrej klasy obiektywów
 - zainwestować w obudowę podwodną i kilka szklanych portów, do tych swoich obiektywów
 O jakich szklanych portach mówisz ? To ma swoją nazwę i kilka wariantów konstrukcyjnych. pozdrawiam rc

Data: 2011-07-31 21:15:32
Autor: jacekplacek
Fajne zdjęcia podwodne
  <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): >  - zainwestować w pełnoklatkową lustrzankę, np. 5D MK2 i kilka dobrej
klasy
> [...]
> obiektywów
 O jakich szklanych portach mówisz ? To ma swoją nazwę i kilka wariantów konstrukcyjnych. pozdrawiam rc

Tak, ma nazwę "port" i kilka wariantów konstrukcyjnych: szkło jest jednym z nich. Podobnie jak obiektywy maja swoje nazwy i kilka wariantów konstrukcyjnych. Podobnie jak lusztrzanki mają swoje nazwy i kilka wariantów konstrukcyjnych. Podobnie jak karty pamięci do tych lustrzanek... Podobnie jak oświetlenie, podobnie jak płetwy, podobnie jak maska, podobnie jak osprzęt nurkowy.... i w ten prosty sposób, linijka po linijce, dochodzimy do konkluzji, ze Czarnecki nie lubi Żabierka, NOF jest do dupy a Poręba nie umie nic.

Data: 2011-08-01 05:08:25
Autor:
[...]

Nazwy iluminator nie znasz ?

[...]

Oznacza to całkiem coś innego, znakomita większość określeń które użyłeś, są bez pokrycia w zrozumieniu.

Zaproponuj układ iluminatora do makrofotografii podwodnej, gdzie odległość od iluminatora mierzona w wodzie wynosi 15cm, skala odwzorowania 1:1.
Taki dystans jest potrzebny do oświetlenia lub doświetlenia obiektu np krewetki na Torpedowni.
Liczę na merytoryczną odpowiedź. (Bez szans gość jest zielony)

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-31 22:31:20
Autor: Rechot
Fajne zdjęcia podwodne

Użytkownik <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j14dhi$a91$1inews.gazeta.pl...
[...]

Rysiek, jak dla Ciebie to nawet takie troszkę dłuższe, ciut za kolano możemy skonstruować. Mówię o portach oczywiście;-). Żeby Ci sie nie potłukły przy pierwszym wkładaniu to w te porty porty zatopimy druciki .
Ty zrobisz z tego zgłoszenie i będziesz miał następny numerek na koncie ;-))).

Data: 2011-08-01 05:13:25
Autor:
Fajne zdjęcia podwodne
Rechot <rechot@onet.pl> napisał(a):
[...]

Ty bronisz "przyjaciela czy przyjaciółki" ?
Twoja reakcja pokazuje zupełnie słusznie, że gość nie wie o czym mówi.
Ty to wiesz i ja to wiem, również wiedzą inni.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-31 23:08:05
Autor: Pszemol
Fajne zdjęcia podwodne
" jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j14bnl$4fm$1inews.gazeta.pl...
[...]

łatwizna - będę gotowy za tydzień ;-)

Data: 2011-07-31 17:12:10
Autor: Alias Awatar
Fajne zdjęcia podwodne
W dniu 11-07-31 17:03, Krzysztof 45 pisze:
krokodyl73 napisał(a):
-- Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
Kogo to obchodzi?

Kogo to obchodzi co ciebie nie obchodzi?

G.

Data: 2011-07-31 17:34:44
Autor: Krzysztof 45
Fajne zdjęcia podwodne
Alias Awatar napisał(a):
-- Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
Kogo to obchodzi?
Kogo to obchodzi co ciebie nie obchodzi?
A gdzie ja napisałem że mnie nie obchodzi?
--
Krzysiek

Data: 2011-07-31 22:34:24
Autor: Rechot
Fajne zdjęcia podwodne
Popatrz sobie w tą galerię
http://www.pbase.com/hobohobo/image/86641886

Data: 2011-07-31 23:13:35
Autor: Pszemol
Fajne zdjęcia podwodne
"Rechot" <rechot@onet.pl> wrote in message news:j14e8h$a4d$1news.onet.pl...
Popatrz sobie w tą galerię
http://www.pbase.com/hobohobo/image/86641886

Te od Davida bardziej mi się podobają...
Na tych co Ty podałeś widzę ciągle gościa z czerwoną
obudową swojego aparatu - wolałbym więcej zdjęć
życia podwodnego: nurków mogę obejrzeć na lądzie :-)

Data: 2011-08-02 03:30:08
Autor: Haw
Fajne zdjęcia podwodne
W dniu 2011-08-01 06:13, Pszemol pisze:
[..]
nurków mogę obejrzeć na lądzie :-)

smoka chyba ;P

pzd,
haw.

Data: 2011-08-02 05:27:34
Autor:
Fajne zdjęcia podwodne
Haw <hawgroup@gazeta.pl> napisał(a):
W dniu 2011-08-01 06:13, Pszemol pisze:
[..]
> nurków mogę obejrzeć na lądzie :-)

smoka chyba ;P

Masz rację "Przemol" pochodzi z Krakowa.

pozdrawiam rc --

Data: 2011-08-02 03:29:01
Autor: Haw
Fajne zdjęcia podwodne
W dniu 2011-07-31 22:34, Rechot pisze:
Popatrz sobie w tÂą galeriĂŞ
http://www.pbase.com/hobohobo/image/86641886

dzieki kurde. chyba czas aparat sprzedac :(.

pzd,
haw.
P.S. ;-)

Data: 2011-08-02 07:08:12
Autor:
[...]

To stanąłeś przed poważną decyzją, albo przestajesz oglądać Ferdynanda Kiepskiego i porzucasz kontakty z idiotami sloganowo technicznymi i sięgasz do podstaw fotografii podwodnej (Orzepowski, Beker  Kaczyński). Albo tkwisz w świecie obecnym. Ponieważ zwykle głupio wybierasz, tym razem Hubercie również jestem spokojny o wynik.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-02 08:00:22
Autor: jacekplacek
Fajne zdjęcia podwodne
Haw <hawgroup@gazeta.pl> napisał(a): > dzieki kurde. chyba czas aparat sprzedac :(.
> [...]

podstaw fotografii podwodnej (Orzepowski, Beker  Kaczyński). Albo tkwisz w świecie obecnym. Ponieważ zwykle głupio wybierasz, tym razem Hubercie również jestem spokojny o wynik.

Ryszardzie, Ty książki Orzepowskiego, Bekera, Kaczyńskiego znasz na wylot. Możesz, na przykładzie swoich zdjęć, pokazać jaki artyzm dzięki nim osiągnąłeś? Na pewno zdeklasujesz wszystkich linkowanych w tym wątku autorów, nie mających być może pojęcia o istnieniu tych książek. Czekam niecierpliwie na ucztę dla duszy, jaką niewątpliwie za chwilę nam zapewnisz.

Data: 2011-08-02 08:51:25
Autor:
[...]

Jest w tym wątku pytanie do Ciebie skierowane, nie zauważyłem żadnej odpowiedzi.

Odpowiedź dotycząca iluminatora jest idiotyczna i z argumentacją osoby chorej psychicznie, nie odróżniającej konkretnego zastrzeżenia do całokształtu. Paweł Poręba fałszował nagłówek żeby przykopać Jackowi Kurządkowskiemu, bo był wściekły na "Duch Leszka". NOF to czysty kabaret Żabierek nie cierpi RD, mówi o tym że to gówno. Jego wierny uczeń jest zachwycony. Paweł Poręba twierdzi że zachowanie metody jest jakieś (UWAGA 2), a jest zupełnie odmienne od tego co stosuje U.S. Navy i jest znanym utrwalonym stanem wiedzy. Żabierek zna dobrze Jacka Kota z Komory cywilnej w Gdyni. Lecz Paweł Poręba omija recenzję swoich wydurnień w środowisku profesjonalnie zajmującym się leczeniem wypadków.
Dlaczego Taki ekspert jak Paweł Poręba doprowadził do zatrucia tlenem kursanta, mógł zastosować którąś z własnych "teorii" dekompresyjnych. Mógł po oddychać tlenem na powierzchni, po co udawał się w ramiona profesjonalistów i poddał się rekompresji ? Wiele zaleceń które propaguje Paweł Poręba jest nie zgodna z zaleceniami NOAA i U.S. Navy.
Nie próbuj zrozumieć tego co tu napisałem, jesteś za głupi, nie rozumiesz nawet podstaw.

To jaki powinien być układ do makrofotografii ?

pozdrawiam rc
ps Kaczyński nurkował w klubie Krab, jest profesorem fotogrametrii.

Data: 2011-08-02 09:24:13
Autor: jacekplacek
Fajne zdjęcia podwodne
  <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):  > Ryszardzie, Ty książki Orzepowskiego, Bekera, Kaczyńskiego znasz na
> [...]

pozdrawiam rc
ps Kaczyński nurkował w klubie Krab, jest profesorem fotogrametrii.

Ujawnienie się Twoich fobii było tylko kwestią czasu. Ale żebys aż dwa dni kazał nam czekać? :)
http://tinyurl.com/3chhajn Miłego dnia, psycholku :)

Data: 2011-08-02 09:32:41
Autor:
Fajne zdjęcia podwodne
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Miłego dnia, psycholku :)

To co napisałem jest prawdą, mogę to udokumentować.
Panie Hrabio ..... . Nie spodziewałem się merytorycznej odpowiedzi dotyczącej czegokolwiek a w szczególności układu do makrofotografii np. krewetek żyjących w Bałtyku. Dederko i Marczak bez najmniejszego problemu umieli dobrać taki układ do fotografowania który zapewniał im pokazanie tego co chcieli tak jak chcieli.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-02 10:09:25
Autor: jacekplacek
Fajne zdjęcia podwodne
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > Miłego dnia, psycholku :)

To co napisałem jest prawdą, mogę to udokumentować.

Taaa... pyskówkami na forach w stylu: jedna baba drugiej babie.
[...]

To sie nazywa "warsztat", Ryszardzie. jakoś dziwnie mogę dać głowe, że pojęcia nie masz, jak wykonano np. takie zdjęcia:
http://plfoto.com/zdjecie,inne,zdjecie,1960873.html http://plfoto.com/zdjecie,inne,zdjecie,2271686.html a sama wiedza, jest nie wystarczająca, by osiagnać porównywalny poziom: dlatego pytam o twoje zdjęcia - musisz być nie lada mistrzem, skoro taki oczytany jesteś a nazwiskami sypiesz jak z rękawa... Kogo to Rysio nie zna a kogo nie czytał... ho, ho - mocarz z Rysia nie byle jaki... :))
http://underwaterphotography.com/photo-contest/Awards.aspx
pozdrawiam rc

Data: 2011-08-02 11:34:53
Autor:
Fajne zdjęcia podwodne
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> To co napisałem jest prawdą, mogę to udokumentować.

Taaa... pyskówkami na forach w stylu: jedna baba drugiej babie.

Bądź poważny, wartość merytoryczna Twoich wypowiedzi jest znikoma, natomiast forma prymitywna i spontanicznie psychiczna.

> [...]

http://plfoto.com/zdjecie,inne,zdjecie,1960873.html http://plfoto.com/zdjecie,inne,zdjecie,2271686.html a sama wiedza, jest nie wystarczająca, by osiagnać porównywalny poziom: dlatego pytam o twoje zdjęcia - musisz być nie lada mistrzem, skoro taki oczytany jesteś a nazwiskami sypiesz jak z rękawa... Kogo to Rysio nie zna a kogo nie czytał... ho, ho - mocarz z Rysia nie byle jaki... :))

Jacku Biernacki dlaczego nie przedstawiłeś swojego zdjęcia gdzieś nagrodzonego, dlaczego kumpel ideowy "Rechot" również niczego nie prezentuje.
Nie podałeś odpowiedzi jak powinien być skonfigurowany układ do makro fotografii. Przyznasz sam że o iluminatorach nie masz żadnego pojęcia, zostałeś jedynie na poziomie nowomowy marketingowej.
Makro czeka, jak na razie zupełnie słusznie zostałeś oceniony, zero.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-02 13:41:58
Autor: jacekplacek
Fajne zdjęcia podwodne
  <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):  > > To co napisałem jest prawdą, mogę to udokumentować.
> [...]

zna a
> kogo nie czytał... ho, ho - mocarz z Rysia nie byle jaki... :))
prezentuje.

Cóż, nie przedstawiłem, bo do takowej nagrody mi daleko. Staram się dużo fotografować, robić to jak najlepiej, ciągle się uczę i jak tylko mogę, czerpię od najlepszych. Fotografia to nie tylko warsztat, ale i sprzęt. Nie mniej nie mogę narzekać: kilka moich zdjęć było publikowane tu i ówdzie, więc mam nadzieję, że nie tylko mi się podobały.

Nie podałeś odpowiedzi jak powinien być skonfigurowany układ do makro fotografii.

Nie podałem i nie podam. Epatujesz nazwami, ale brak w nich sensu. Ryszardzie, pojęcie makrofotografii jest szerokie. Do dziś mam zestaw
(niestety gwintowany): od pierścieni po specjalny mieszek - co w połączeniu dawało możliwości prawie mikroskopowe. I takie zdjęcia robiłem.

Przyznasz sam że o iluminatorach nie masz żadnego pojęcia, zostałeś jedynie na poziomie nowomowy marketingowej.

Rysiu, wali mnie, co sobie zmyślasz. Nazywaj te porty jak sobie zechcesz: ty masz nazwy, ja porty. Obecnie: do kitu i kopułkę do 8mm - i takie na razie mi wystarczą.

Makro czeka, jak na razie zupełnie słusznie zostałeś oceniony, zero.

Nie, nie czeka. Makro mnie nie interesuje z kilku powodów. Jednym z nich, jest to, że temat jest mocno oklepany i ponieważ prawie każdy przechodził etap makro, to poprzeczka jest niesamowicie wysoko - wszystko pod nią, mało warte(pomijając wartości sentymentalne samego autora). To tak samo jak z portretem, czy okresową fascynacją 18-stką dla analogu. A poza tym wiadomo: Żabierek, Poręba, NOF, pozwolenie od CD, jestem gupi itd... :)

Data: 2011-08-02 19:09:21
Autor:
[...]

Dlaczego powstało powiedzenie dotyczące fotografii "Nie sprzęt fotografuje" ?

> Nie podałeś odpowiedzi jak powinien być skonfigurowany układ do makro > fotografii. Nie podałem i nie podam. Epatujesz nazwami, ale brak w nich sensu. Ryszardzie, pojęcie makrofotografii jest szerokie. Do dziś mam zestaw
(niestety gwintowany): od pierścieni po specjalny mieszek - co w połączeniu dawało możliwości prawie mikroskopowe. I takie zdjęcia robiłem.

Wiedziałem że jesteś bez pokrycia w wiedzy. Krótko głupek.
Skala 1:1 odznacza że obiekt ma tą samą wielkość na matrycy kiedyś materiale fotograficznym
Ponieważ stawiałem wymóg dużej odległości przedmiotowej to od razu definiowany był zakres ogniskowych jakim to można osiągnąć (nadal liczb nie umiesz podać) tyle że podstawy trzeba znać a nie tylko popierdalać slogany z reklamowe.
Zaznaczyłem w pytaniu, że nie masz szans odpowiedzieć.

[...]

Nie zajmuję się "waleniem Ciebie z której strony pragniesz".
Zmyślaniem kłamstw na mój temat zajmuje się Paweł Poręba, Żabierek również Hrabia.

[...]

Wiesz realizowałem mapę satelitarną obrazową Tatr (Neokart GIS). Profesor Kaczyński realizował hybrydę zdjęcia lotniczego i satelitarnego ponuro to wyszło. Realizowałem fotografię reklamową z przygotowaniem do druku i klasyczną w dużym formacie i cyfrową. Również zajmowałem się fotografią reprodukcyjną tu również bardzo szeroka gama materiałów i technik obiektywy używane to Apochromaty (znowu gówno z tego zrozumiałeś) ogniskowa od 240mm do 750mm.
Mam dobre rozpoznanie fotografii.

A poza tym wiadomo: Żabierek, Poręba, NOF, pozwolenie od CD, jestem gupi itd... :)

Wiemy, od dawna. O jakie pozwolenie od CD Tobie chodzi, w TDI/SDI jest funkcja IT, w Padi i NAUI jest CD. Coś się znowu Hrabiemu ... pod czachą pozajączkowało.
Bardzo bardzo współczujemy (jaja).

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-02 21:04:46
Autor: jacekplacek
Fajne zdjęcia podwodne
  <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > Cóż, nie przedstawiłem, bo do takowej nagrody mi daleko. Staram się dużo > fotografować, robić to jak najlepiej, ciągle się uczę i jak tylko mogę, > czerpię od najlepszych. Fotografia to nie tylko warsztat, ale i sprzęt.
> [...]

Wiemy, od dawna. O jakie pozwolenie od CD Tobie chodzi, w TDI/SDI jest funkcja IT, w Padi i NAUI jest CD. Coś się znowu Hrabiemu ... pod czachą pozajączkowało.

Oczywiście masz rację, Ryszardzie. Zapomniałeś wspomnieć, gdzie te Twoje prace można zobaczyć...

Data: 2011-08-03 05:46:38
Autor:
Fajne zdjęcia podwodne
> Bardzo bardzo współczujemy (jaja).

Cieszę się że doszliśmy do uzgodnienia stanowisk.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-03 16:24:41
Autor: jacekplacek
Fajne zdjęcia podwodne
  <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):  > > > A poza tym wiadomo: Żabierek, Poręba, NOF, pozwolenie od CD, jestem
gupi
Padi i

Dalej nie podałeś linku do Twoich zdjęć. Kilka moich masz tu:
https://picasaweb.google.com/jacekplacek1207/Rowerek# --

Data: 2011-08-03 19:18:09
Autor:
Fajne zdjęcia podwodne
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Dalej nie podałeś linku do Twoich zdjęć. Kilka moich masz tu:
https://picasaweb.google.com/jacekplacek1207/Rowerek#

Rozumiem szczupaki uciekły do lasu.

Na FN opisałem jak "wyprostować dystorsję. Czy umiesz to zrobić z prezentowanymi zdjęciami ?

Pytałem o makro fotografię i konkretny układ do realizacji. Nie mam merytorycznej odpowiedzi. Iluminator, czyste pierdninięcie intelektu, głąb w czystej postaci. Stosujesz technikę "Przemol" zadać kolejne pytanie lub nabluzgać. Dlatego nie jesteś stroną.
Pisałem to wielokrotnie, nie zajmuję się fotografią podwodną, ze względu na wiedzę co potrzeba do tego żeby zdjęcia miały profesjonalną (wydawniczą) jakość techniczną.
Moje zdjęcia były drukowane w wielu czasopismach, stanowiły elementy projektów opakowań produktów, spożywczych farmaceutycznych czy perfumeryjnych, typowe dla gościa z reklamy
Projekty graficzne były w dużych nakładach. Jacku Biernacki nie istniejesz dla mnie merytorycznie, jako worek do obijania jak najbardziej się nadajesz.

Żeby Tobie było wesoło: "Następnym podręcznikiem jest na PN2 książka Kota i Żabierka. Dywagacje i uwagi kolegi PP wynikają głównie z zazdrości oraz z jakiegoś fanatycznego przeświadczenia o swojej nadprzeciętnej wiedzy w tym temacie. Sam też napisał swoje Nurkowanie Techniczne z błędami ale do tego już zapomniał się sam przyznać ... Tak że gorąco polecam na początek książkę T. Strugalskiego "

Jak widzisz ty kochasz Pawła, ludzie wiedzą że jest nie halo.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-04 06:43:19
Autor: jacekplacek
Fajne zdjęcia podwodne
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > Dalej nie podałeś linku do Twoich zdjęć. Kilka moich masz tu:
> https://picasaweb.google.com/jacekplacek1207/Rowerek# Rozumiem szczupaki uciekły do lasu.

Na FN opisałem jak "wyprostować dystorsję. Czy umiesz to zrobić z prezentowanymi zdjęciami ?

A po co? Uzasadnij. Prostowanie ma sens w dokumentowaniu, tu go nie widzę. Ale mogę Ci przesłać materiał wyjściowy, pokażesz co umiesz.

Pytałem o makro fotografię i konkretny układ do realizacji.

I odpisałem, że mnie makro nie interesuje. Tym bardziej, że posiadany zestaw jest na gwintach.
Iluminator, czyste pierdninięcie intelektu, głąb w czystej postaci.

Cóż za samokrytyka. Pozwól, że ja dalej krawata nie nazwę zwisem prostym męskim. Z ciekawości: jakiej nazwy używa Orzepowski? Nie jest to "port" przypadkiem? Ale nazywaj sobie porty oknami - mi to nie przeszkadza.

Stosujesz technikę "Przemol" zadać kolejne pytanie lub nabluzgać. Dlatego nie jesteś stroną.

To się obraź i nie rozmawiaj. To forum wyłącznie na tym zyska.

Pisałem to wielokrotnie, nie zajmuję się fotografią podwodną, ze względu na wiedzę co potrzeba do tego żeby zdjęcia miały profesjonalną (wydawniczą) jakość techniczną.

A co stoi na przeszkodzie, abyś taką wiedzę nabył? Sam pisałeś "nie sprzęt robi zdjęcia", więc w czym problem?

[...]

Słowa, słowa... faktów brak. Nie kłam Rysiu.

Dlaczego miałby zepsuć mi humor? Każdy ma prawo do swojego zdania, opinii. Nawet taki psychopata jak Ty. Że każdy wątek sprowadzisz do Twoich fobii na punkcie Żabierka i Poręby, napisałem już tutaj:
http://tinyurl.com/3chhajn Kończę, bo i tak masz wewnętrzny przymus napisania ostatniego słowa a rozwijanie tego w kilkadziesiąt postów nie wniesie nic. A już na pewno nie podlinkujesz ANI JEDNEJ swojej pracy. Miłego dnia Rysiaku.

Data: 2011-08-04 07:36:16
Autor:
> [...]

A po co? Uzasadnij. Prostowanie ma sens w dokumentowaniu, tu go nie widzę. Ale mogę Ci przesłać materiał wyjściowy, pokażesz co umiesz.

Nie umiesz dystorsji wyprostować.

> Pytałem o makro fotografię i konkretny układ do realizacji. I odpisałem, że mnie makro nie interesuje. Tym bardziej, że posiadany zestaw jest na gwintach.

Nie wiesz, wskazówkę zostawiłem. Nie czytelna ? bo trochę trzeba umieć.

> Iluminator, czyste pierdninięcie intelektu, głąb w > czystej postaci. Cóż za samokrytyka. Pozwól, że ja dalej krawata nie nazwę zwisem prostym męskim. Z ciekawości: jakiej nazwy używa Orzepowski? Nie jest to "port" przypadkiem? Ale nazywaj sobie porty oknami - mi to nie przeszkadza.

Nie wiesz nic istotnego. To Ty bredziłeś o szklanych portach, o jakim kształcie nie mogłeś nic powiedzieć, typowe dla sloganowego głupka.

> Stosujesz technikę "Przemol" zadać kolejne pytanie lub > nabluzgać. Dlatego nie jesteś stroną.

To się obraź i nie rozmawiaj. To forum wyłącznie na tym zyska.

Tu jest spokojniej jak masz szlaban od IT na odzywanie się.

> [...]

A co stoi na przeszkodzie, abyś taką wiedzę nabył? Sam pisałeś "nie sprzęt robi zdjęcia", więc w czym problem?

Wiedzę mam, lecz nie zamierzam wchodzić w ten kierunek, mam dużo lepszy.

> [...]
> dla gościa z reklamy
> Projekty graficzne były w dużych nakładach. Słowa, słowa... faktów brak. Nie kłam Rysiu.

Nie mam potrzeby kłamania. Klasycznie Hrabio .... , jak się nie ma argumentu to do ataku, forma nie ważna cel uświęca środki.

> [...]
http://tinyurl.com/3chhajn Kończę, bo i tak masz wewnętrzny przymus napisania ostatniego słowa a rozwijanie tego w kilkadziesiąt postów nie wniesie nic. A już na pewno nie podlinkujesz ANI JEDNEJ swojej pracy. Miłego dnia Rysiaku.

Niektórzy istnieli jeszcze w czasach przed linkowych. Okładka do "Komin Pokutników" 1994. Mapa Satelitarna Obrazowa Tatr dla Neokart GIS. Monografia Klacid dla Abbot, o Renault i Coca-Cola Poland Services nie wspominając.
Okładka zdjęcie i opracowanie lakieru hybrydowgo "Print & Publishing"
Wresień 2004. Efektów nie zobaczysz w internecie, trzeba mieć w garści. Tym lakierem PWPW było zainteresowane. W sąsiednim temacie masz odejście GUE od RD.
Znowu jesteś na manowcach dekompresji, ale łatwo się liczy, w sam raz dla Ciebie, jak też innych idiotów.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-04 09:02:48
Autor: jacekplacek
Fajne zdjęcia podwodne
  <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):  > > Na FN opisałem jak "wyprostować dystorsję. Czy umiesz to zrobić z > > prezentowanymi zdjęciami ?
> Ale mogę Ci przesłać materiał wyjściowy, pokażesz co umiesz.

Nie umiesz dystorsji wyprostować.

Jak napisałem: prześlę materiał źródłowy, pokaz co potrafisz

> podlinkujesz ANI JEDNEJ swojej pracy. Miłego dnia Rysiaku.

Niektórzy istnieli jeszcze w czasach przed linkowych. Okładka do "Komin Pokutników" 1994.

Chcesz powiedzieć, że to TY wykonałes to zdjęcie? http://empikmedia.pl/c/komin-pokutnikow-bprod3390022.jpg czy tylko dołożyłeś napisy do zdjęcia?

Mapa Satelitarna Obrazowa Tatr dla Neokart GIS.

Zdjęcia zostały wykonane przez satelitę SPOT-1 a Ciebie NIKT NIGDZIE nie wymienia w gronie ludzi tworzących ta mapę. Sądzę, że o ile brałeś jakikolwiek udział w projekcie, pełniłeś drugorzędną rolę. Prawdopodobnie jako szeregowy pracownik w reprodukcji.

[...]

Rysiu, nie pytałem o Twoją zecerską pracę. Znajomy drukował plakaty do Gwiezdnych wojen - za cholerę nie porównuje się do Lucasa i nigdy nie słyszałem, by mówił o sobie, że brał udział w tworzeniu filmu. Pobzykały Ci się pojęcia, co i tak nic nie zmienia w ogólnym galimatiasie Twojego umysłu.

W sąsiednim temacie masz odejście GUE od RD.
Znowu jesteś na manowcach dekompresji, ale łatwo się liczy, w sam raz dla Ciebie, jak też innych idiotów.

Nie, GUE nie odeszło od RD. Źle interpretujesz słowa - nomen omen - Ryszarda. Na pewno jest wykładane na poziomie T1. Podobnie jak MD na fundach. I na pewno jest używane w nurkowaniach planowanych na tym poziomie. Ale Ty, oczywiście wiesz lepiej...

Data: 2011-08-04 09:14:41
Autor:
  <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): >  jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): >  > > > Na FN opisałem jak "wyprostować dystorsję. Czy umiesz to zrobić z > > > prezentowanymi zdjęciami ?

Jak napisałem: prześlę materiał źródłowy, pokaz co potrafisz

Dlaczego miałbym mówić że to moje zdjęcie, skoro jego nie robiłem.
Nie masz właściwej okładki. To druga sprawa, chodzi o "Wydanie pierwsze pełne"

> Mapa Satelitarna Obrazowa Tatr dla Neokart GIS. Zdjęcia zostały wykonane przez satelitę SPOT-1 a Ciebie NIKT NIGDZIE nie wymienia w gronie ludzi tworzących ta mapę. Sądzę, że o ile brałeś jakikolwiek udział w projekcie, pełniłeś drugorzędną rolę. Prawdopodobnie jako szeregowy pracownik w reprodukcji.

Kłamiesz, jestem wymieniony wśród osób uczestniczących w tym projekcie "23" Ryszard Czarnecki.

> [...]
> Okładka zdjęcie i opracowanie lakieru hybrydowgo "Print & Publishing"
> Wresień 2004. Efektów nie zobaczysz w internecie, trzeba mieć w garści.
Tym
> lakierem PWPW było zainteresowane. Rysiu, nie pytałem o Twoją zecerską pracę. Znajomy drukował plakaty do Gwiezdnych wojen - za cholerę nie porównuje się do Lucasa i nigdy nie słyszałem, by mówił o sobie, że brał udział w tworzeniu filmu. Pobzykały Ci się pojęcia, co i tak nic nie zmienia w ogólnym galimatiasie Twojego umysłu.

Oceniasz innych ze swojej perspektywy. Dorzucę polską wersję plakatu do filmu "Doors".

> [...]
Na pewno jest wykładane na poziomie T1. Podobnie jak MD na fundach. I na pewno jest używane w nurkowaniach planowanych na tym poziomie. Ale Ty, oczywiście wiesz lepiej...

Akurat zapytałem "About Richard Lundgren
Location
Sweden
Certification Agency
GUE
Certification Level
Training Director"

Za trudne dla Ciebie, przetłumacz u tłumacza przysięgłego co odpisał.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-05 23:24:07
Autor: Rechot
Fajne zdjęcia podwodne
[...]

Rechot swoje zdjecia i filmy z pod wody wkłada do szuflady i nie gra roli GURU jak Rysio w dziedzinie deco.
A dlaczego chowa?
Bo w przeciwieństwie do Rysia ma świadomość że sa lepsi fotografowie/filmowcy i ich prace (a nie swoje) uznaje za warte publikacji.
Ale Rysio wierzy że jest jedynym mądrym i głosi to gdzie sie tylko da.
Nawet wtedy gdy jest to całkowicie pozbawionesensu ;-))

Rysiek!!! Do boju!!! ;-)))

Rechot

Data: 2011-08-06 06:15:32
Autor:
Fajne zdjęcia podwodne
Rechot <rechot@onet.pl> napisał(a):
Rechot swoje zdjecia i filmy z pod wody wkłada do szuflady i nie gra roli GURU jak Rysio w dziedzinie deco.

Rolę "guru" dekompresji gra "geniusz Bałtyku" Paweł Poręba.
Że to nie ma podstaw fizycznych to jest typowe, że tylu instruktorów było zachwyconych, to piękny przykład zbiorowej żenady.

Przetłumacz proszę dla Jacka Biernackiego ten tekst:
"GUE advocates the use of Deco Planner software when planning dives."

[...]

Znowu masz mylne wyobrażenie o mnie, tyle że to już żadna nowość.
Pokazywałeś nie swoje zdjęcia zamiast swoich, to wystarczy.
Wkładanie w usta "honzo" własnych przypuszczeń i negatywnych emocji, to zwykłe kurewstwo.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-06 19:20:33
Autor: Rechot
Fajne zdjęcia podwodne

Użytkownik <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j1im64$qan$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nadal nie pogodziłeś się z faktami ;-(((
I proponuję ponownie: zacytuj gdzie i kiedy napisałem że zdjęcia Doubileta są moimi zdjęciami.
Tyle że musiałby się przyznac do błędu. A to raczej nie wchodzi w grę. Jak nazwiesz taką postawę?

Data: 2011-08-06 17:33:51
Autor:
Fajne zdjęcia podwodne
Rechot <rechot@onet.pl> napisał(a):
Nadal nie pogodziłeś się z faktami ;-(((

Fakt jest prosty, "honzo" nie mówił tego co ogłosiłeś na sekcie.

I proponuję ponownie: zacytuj gdzie i kiedy napisałem że zdjęcia Doubileta są moimi zdjęciami.
Tyle że musiałby się przyznac do błędu. A to raczej nie wchodzi w grę. Jak nazwiesz taką postawę?

Miałeś pokazać swoje prace, kim jesteś, pokazujesz kogoś innego.
Ile tematów założyłem na Twój temat, ile Ty założyłeś na mój.
To są fakty, nikt bez Twarzy, żeby przypierdolenie nie było tchórzowskie, trzeba to zrobić z otwartą przyłbicą. Inaczej jesteś gościem klasy "Duch Leszka", "Elektryczny Bandyta", też podszywanie się pod Pawła Porębę (to samo IP).

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-06 12:43:49
Autor: Pszemol
Fajne zdjęcia podwodne
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j1jttv$g9b$1inews.gazeta.pl...
To są fakty, nikt bez Twarzy, żeby przypierdolenie nie było tchórzowskie,

Rysiu, nie bądź wulgarny, proszę...

Data: 2011-08-06 18:12:32
Autor:
Fajne zdjęcia podwodne
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
> To są fakty, nikt bez Twarzy, żeby przypierdolenie nie było tchórzowskie,

Rysiu, nie bądź wulgarny, proszę...

Które słowo Ciebie obruszyło, może fraza: "nikt bez Twarzy" czy "żeby przypierdolenie nie było tchórzowskie".
Sam się nie przedstawiłeś, tak jak "Rechot "No i po chuj ja się odzywałem"".
Każde gadki umoralniające są małej wartości, w wykonaniu anonimów.
Jak anonim jeszcze kłamie, to jest kim, wzorem cnót ?

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-06 13:54:18
Autor: Pszemol
Fajne zdjęcia podwodne
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j1k06g$mjo$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Rysiu, nie bądź wulgarny, proszę...

Które słowo Ciebie obruszyło, może fraza: "nikt bez Twarzy" czy "żeby

Chyba na tyle rozumu masz aby domyślić się, że ta druga.

Sam się nie przedstawiłeś, tak jak "Rechot "No i po chuj ja się odzywałem"".
Każde gadki umoralniające są małej wartości, w wykonaniu anonimów.
Jak anonim jeszcze kłamie, to jest kim, wzorem cnót ?

Czyżbyś mnie oskarżał o kłamstwo?

Data: 2011-08-06 20:30:13
Autor:
> [...]
> przypierdolenie nie było tchórzowskie".

Chyba na tyle rozumu masz aby domyślić się, że ta druga.

Ta pierwsza fraza jest dużo ostrzejsza.
> [...]
> Każde gadki umoralniające są małej wartości, w wykonaniu anonimów.
> Jak anonim jeszcze kłamie, to jest kim, wzorem cnót ?

Przeczytaj pozostałe wpisy, ze zrozumieniem.
Dupotrujstwo Twoje i tego "co się nie potrzebnie odzywał" jest tyle samo mało warte.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-11 16:39:54
Autor: Włodek
Fajne zdjęcia podwodne

Użytkownik <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup
[...]

Rysiu Co ty znowu psocisz?
Pytasz o Mariana czy Witolda?
Rozumiem że to potrafili w fotografii podwodnej?

"I pomimo, że nie jest to "podręcznik fotografii artystycznej" - sztuki z
książek nie sposób jest się nauczyć, trzeba ją samemu w sobie wypracować -
jest to książka o fotografii pod kątem widzenia twórczości, sztuki. Omawiam
nie to co się dzieje w emulsji, lecz to co zachodzi w mózgu fotografa. A są
to zjawiska zadziwiające, złożone, emocjonujące".
To cytat z autorytetu fotograficznego Dederki

Rysiu i Ty próbujesz porównać prof R. Kaczyńskiego, znawcy fotogrametrii
podwodnej do wskazanego w tej dyskusji wybitnego artysty fotografa
podwodnego? (jego wybitność widać w jego pracach ponad wszelką wątpliwość)
Tylko dlatego że będzie potrafił dobrać parametry układu optycznego do celów
dokumentacji np wskazanej krewetki Dederki. Zresztą to naprawdę nie jest jakiś strasznie skomplikowaany problem techniczny aby się nim szczególnie zajmować. Poprostu bierzesz odpowiedni sprzęt ze sklepu i robisz tysiące krewetek jak tylko masz taką ochotę.

Wystarczy spojrzeć na fotki z publikacji "fotografia fotogrametria podwodna"
aby wiedzieć i rozumieć to że wybitny prof. Kaczyński nie jest w żadnej mierze artystą a
zwykłym naukowcem zajmującym się tą rzadką problematyką dokumentacyjną. Nic
więcej ponad techniki, cyferek. Które przystają do sztuki jak wieprz do
salonów.

Jeszcze o portach VS iluminatory
Iluminator to stara nazwa tego samego urządzenia w obudowie które dziś
nazywa się portem.

Się Rysiu przyjęło w środowisku praktykujących fotografów podwodnych i nawet jakbyś się posrał z wysiłku to nie odwrócisz rzeki
kijkiem. Czas sobie leci i już.
No opakowaniu portu za cholerę producent nie chce używać określenia iluminator.

W wiedzy optycznej i rozwiązaniach technicznych  niewiele się zmieniło może tylko to że zamiast mozolnie liczyć te efy, krzywizny dystorsje i aberacje robi to za inżyniera komputer.

Choć wiemy że kiedyś królowało wyłącznie szkło a dziś mamy porty w których optyka jest
plastykowa lub szklana. Kiedyś zwykle była płaska szyba dziś soczewka (grupa soczewek) portu/iluminatora
zwykle jest dostosowana do określonego obiektywu Kiedyś też tak było ale
były to rozwiązania bardzo rzadkie i jako takie niezwykle drogie.

 Może jeszcze jest taka różnica zewnętrzna że dawniej iluminator zwykle był
konstrukcją mocno związaną z obudowa np śrubami. Dziś jest to zwykle bardzo
łatwo wymienialny np bagnet element systemu do fotografi lub filmu
podwodnego.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl
tel. 501 109 697
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-08-03 02:16:28
Autor: Haw
Fajne zdjęcia podwodne
W dniu 2011-08-02 09:08, demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:
[...]

zbyt lotne, nie chwyciles, miales gorszy dzien - zdarza sie...
to co napisalem bylo slowami uznania dla autora zdjec, aparatu sprzedac nie planuje, mimo ze znam swoje miejsce w lancuchu pokarmowym. a czy Ty znasz swoje? raz jeden dales popis swoich umiejetnosci poprawiajac czyjes zdjece chyba jaskiniowe. nie nadawalo sie to nawet do komentowania.
wlosi maja takie powiedzenie: nigdy nie ufaj lysemu fryzjerowi.
Albo tkwisz w świecie obecnym. Ponieważ zwykle głupio wybierasz, tym razem
Hubercie również jestem spokojny o wynik.
cieszy mnie Twoj spokoj. to wazny element terapii. bede trzymac kciuki.

pozdrawiam rc

pzd,
haw.

Data: 2011-08-03 06:02:01
Autor:
[...]

Przekaz warto dostosować do rozmówcy, Przypomnij jak to było z tymi butlami co się nie grzeją. Możesz też o Ctrl+C, Ctrl+V, dotyczącym zachowania gazów i braku możliwości odpowiedzi jak to będzie z mieszaninami.
Zdjęcie jaskiniowe na szybko miało zdjęte dominanty. Do opracowania potrzebny by był źródłowy materiał wtedy można by było powyciągać szczegóły z ciemniejszych partii obrazu i zmniejszyć jasność w wypalonych.
Nie znasz mojego miejsca ? Tam gdzie się myśli i są efekty.
Naprawdę chcesz usłyszeć jakie jest Twoje i kumpla sloganowego ?

wlosi maja takie powiedzenie: nigdy nie ufaj lysemu fryzjerowi.

To jest dobre, Paweł Poręba jest łysy.

> Albo tkwisz w świecie obecnym. Ponieważ zwykle głupio wybierasz, tym razem
> Hubercie również jestem spokojny o wynik.

cieszy mnie Twoj spokoj. to wazny element terapii. bede trzymac kciuki.

Jakiej terapii, coś się waszmości osoby pomieszały. Może szanowny Pan na jakiejś terapii wymaga lub przerwał.

pozdrawiam rc
ps. Pomożesz koledze sloganowemu z tym układem do makro ?

Data: 2011-08-01 07:26:56
Autor: Marek Wyszomirski
Fajne zdjęcia podwodne
W dniu 2011-07-31 16:44, Pszemol pisze:

[...]

Wydaje mi się, ze można znaleźć przykłady lepszych zdjęć robionych przez naszych krajowych autorów - polecam np.

http://www.adakris.com/index.html

Zdjęcia na stronie są w trochę małym formacie, ale miałem przyjemność oglądać je rzucone rzutnikiem na ścianę - opad szczęki z podziwu i to w gronie osób zajmujących się dość poważnie fotografia przyrodniczą - a więc przyzwyczajonych do oglądania dobrych zdjęć.

--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

Data: 2011-08-01 07:25:29
Autor: Pszemol
Fajne zdjęcia podwodne
"Marek Wyszomirski" <wyszomir@toya.net.pl> wrote in message news:j15deq$quj$1news.onet.pl...
[...]

Tak, piękne są: http://www.adakris.com/content/20091008_D3X_9667_Edit_large.html
Szkoda tylko że nie pisze gdzie są robione.

Data: 2011-08-01 09:31:27
Autor: Rechot
Fajne zdjęcia podwodne

Użytkownik "Marek Wyszomirski" <wyszomir@toya.net.pl> napisał w wiadomości news:j15deq$quj$1news.onet.pl...
[...]

Doubilet swoje zdjęcia robi takie troche "odrealnione".
Nie wiem czy to kwestia obróbki komputerowej czy po prostu tak mu wychodza ale mam wrażenie że jego prace poza rejestracją obrazu maja w sobie cośze "sztuki".
Tyle że każdy ma prawo odbierać to po zwojemu ;-)).

Pozdrawiam
Rechot

Data: 2011-08-01 08:45:41
Autor: Pszemol
Fajne zdjęcia podwodne
"Rechot" <rechot@onet.pl> wrote in message news:j15koh$mi7$1news.onet.pl...
[...]

Widać w jego zdjęciach też to, że albo ma dużo szczęścia
albo potrafi poświęcić całą butlę gazu na czekanie aż się
rybka ustawi idealnie z oczkami i pyskiem równiutko
w otworze swojej norki wydłubanej gdzieś w koralowcu (?)
w której się chowa :-) Popatrzcie na zdjęcie zatytułowane
"Sharptooth Conger, Cuba 00170" z kolekcji "Faces In The Sea":
http://www.daviddoubilet.com/portfolio/default.asp?catid=3
Albo czekać aż ryba otworzy pysk jak na zdjęciach z tytułem:
"Rhinopias Yawn, Papua New Guinea 00141" lub
"Red-Lipped Batfish, Cuba 00142" Te ryby siedzą na dnie
godzinami i łatwo im cyknąć fotkę, i mam parę takich, ale
czekać aż otworzy pysk gdy akurat Twoja migawka jest
otwarta to trzeba mieć dużo gazu w butli poświęconemu
na takie zdjęcie... Nie wiem czy wszyscy dostrzegają takie
szczegóły na jego zdjęciach, ale to są ważne szczegóły.

A już zupełnie trzeba mieć więcej szczęścia niż rozumu aby
trafiło Ci się że barakuda podpłynie Ci pod obiektyw tak jak
na zdjęciu "Barracuda Portrait, Little Cayman Island 00014".
No kuźwa fotograf może się posikać w suchy skafander ze
szczęścia jak się mu taki klejnocik trafi w całej gamie rybich
ogonów jakie się zwykle udaje cyknąć...

Co do zdjęcia "Black cod, Middleton Reef, Great Barrier Reef,
Australia 00106" to mam wątpliwości czy to nie jest fotomontaż.
Oprócz wyjątkowego szczęścia gdzie Ci się ryba ustawiła
mordą do obiektywu jeszcze udało się zrobić tak, że akurat
byłeś ustawiony przodem do wraku aby dał Ci ładne tło?
Czy to nie za dużo zbiegów okoliczności jak na jedno zdjęcie?

To są super zdjęcia, widać że perełki przeselekcjonowane
z tysięcy fotek i warte obejrzenia... Robią na mnie duże wrażenie.

Fajne zdjęcia podwodne