Faktura 12/2011, opłacona 01/2012 - KPiR

Data: 2012-01-23 10:18:42
Autor: radekp@konto.pl
Faktura 12/2011, opłacona 01/2012 - KPiR
Faktura za usługi telekomunikacyjne z grudnia, opłacona w styczniu.
KPiR "standarsdowy", 1-os DG.

Czy dobrze rozumiem:
1. VAT można wpisać w 1/2012
2. koszt netto tylko w 12/2011, bo dotyczy zeszłego roku podatkowego (i że nie
ma sposobu na wpisanie w styczeń 2012).

Data: 2012-01-24 22:53:25
Autor: cef
Użytkownik wrote:

Faktura za usługi telekomunikacyjne z grudnia, opłacona w styczniu.
KPiR "standarsdowy", 1-os DG.

Czy dobrze rozumiem:
1. VAT można wpisać w 1/2012

Nie podałeś informacji umożliwiających stwierdzenie, że to dobry temin.

2. koszt netto tylko w 12/2011, bo dotyczy zeszłego roku podatkowego
(i że nie ma sposobu na wpisanie w styczeń 2012).

Są sposoby. Np można zamnkąć 2011 zanim "przyjdzie" ta faktura :-)

Data: 2012-01-25 07:54:45
Autor: jureq
Dnia Tue, 24 Jan 2012 22:53:25 +0100, cef napisał(a):

2. koszt netto tylko w 12/2011, bo dotyczy zeszłego roku podatkowego (i
że nie ma sposobu na wpisanie w styczeń 2012).

Są sposoby. Np można zamnkąć 2011 zanim "przyjdzie" ta faktura :-)

Nie. "Zamknięcie" KPiR nie upoważnia do "przeniesienia" kosztu na następny rok podatkowy. Trzeba dopisać do tego "zamkniętego" i składać ewentualną korektę PIT.

Data: 2012-01-25 10:59:14
Autor: cef
jureq wrote:

[...]

Zawsze był przepis (chyba, że go wycięli) o zarachowaniu kosztów do danego roku z tym wyjątkiem,
że jeśli zarachowanie nie jest możliwe, to koszt ląduje gdzie indziej.
Uważam, ze zamknięcie KPIR wywoła taki skutek.
Korekta PIT jest w takim przypadku wg mojego rozumienia przepisĂłw bez sensu.

Data: 2012-02-01 11:18:37
Autor: radekp@konto.pl
Faktura 12/2011, opłacona 01/2012 - KPiR
Tue, 24 Jan 2012 22:53:25 +0100, w
<4f1f2856$0$1274$65785112@news.neostrada.pl>, "cef" <cezfar@interia.pl>
napisał(-a):

Użytkownik wrote:

> [...]
>
> Czy dobrze rozumiem:
> 1. VAT można wpisać w 1/2012

Nie podałeś informacji umożliwiających stwierdzenie, że to dobry temin.

A jakich informacji potrzeba?

> 2. koszt netto tylko w 12/2011, bo dotyczy zeszłego roku podatkowego
> (i że nie ma sposobu na wpisanie w styczeń 2012).

Są sposoby. Np można zamnkąć 2011 zanim "przyjdzie" ta faktura :-)

Hmmm, no to przyszła już po zamknięciu :).

Data: 2012-02-01 20:35:40
Autor: cef
Użytkownik wrote:

[...]

Istotna jest informacja kiedy przypada określony na fakturze termin płatności.
(art 86.10 ppkt 3)

[...]

No to rób jak uważasz. Ja bym dał do 2012, ale jureq miał inne zdanie.
Każdy odpowiada za siebie.

Data: 2012-02-02 13:11:30
Autor: radekp@konto.pl
Faktura 12/2011, opłacona 01/2012 - KPiR
Wed, 1 Feb 2012 20:35:40 +0100, w <4f29940e$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>,

Użytkownik wrote:

> A jakich informacji potrzeba?

Istotna jest informacja kiedy przypada określony na fakturze termin płatności.
(art 86.10 ppkt 3)

Wystawiona w grudniu, takoż termin płatności.

Data: 2012-02-02 14:23:10
Autor: cef
Użytkownik wrote:

[...]

No to można ująć już w deklaracji za grudzień.
A jak się nie zdążyło to w styczniowej -
obecnie chyba najpóźniej w lutowej deklaracji.
Chyba, że to 1/2012 oznacza u Ciebie pierwszy kwartał :-)

Data: 2012-02-03 20:25:09
Autor: radekp@konto.pl
Faktura 12/2011, opłacona 01/2012 - KPiR
Thu, 2 Feb 2012 14:23:10 +0100, w <4f2a8e3f$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>,

> Wystawiona w grudniu, takoż termin płatności.

No to można ująć już w deklaracji za grudzień.
A jak się nie zdążyło to w styczniowej -
obecnie chyba najpóźniej w lutowej deklaracji.

Dzięki, właśnie o takie upewnienie mi chodziło :)
1/2012 = styczeń 2012

Data: 2012-01-28 22:41:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 23 Jan 2012, radekp@konto.pl wrote:

[...]

  Nie wiem za co ta f-ra, ale bardzo formalnie, to powinna zostać
podzielona na dwie części. Koszt za rozmowy w grudzień 2011,
abonament w styczeń 2012.
  U niektórych operatorów jest wyraźnie opisane, że abonament dotyczy
*innego* okresu niż rozliczenie rozmów, a wynika to na ogół
z umowy (że abonament płatny jest "z góry")
  Dla porządku zeznaję, że aż tak się nie przejmuję ;>

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-28 22:21:51
Autor: jureq
Dnia Sat, 28 Jan 2012 22:41:01 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

  U niektĂłrych operatorĂłw jest wyraĹşnie opisane, Ĺźe abonament dotyczy
*innego* okresu niż rozliczenie rozmów, a wynika to na ogół z umowy (że
abonament płatny jest "z góry")

Jeśli przez 'KPiR "standarsdowy"' należy rozumieć metodę kasową, to nie ma żadnego dzielenia - to jest koszt w dacie wystawienia faktury.

Data: 2012-02-01 11:20:28
Autor: radekp@konto.pl
Faktura 12/2011, opłacona 01/2012 - KPiR
Sat, 28 Jan 2012 22:21:51 +0000 (UTC), w <jg1sdv$kmf$3@inews.gazeta.pl>, jureq
<jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał(-a):

Jeśli przez 'KPiR "standarsdowy"' należy rozumieć metodę kasową, to nie ma żadnego dzielenia - to jest koszt w dacie wystawienia faktury.

Metoda nie-kasowa (memoriałowa?).

Faktura 12/2011, opłacona 01/2012 - KPiR