Faktura VAT UE a podatek

Data: 2009-05-19 10:26:47
Autor: wroo
Faktura VAT UE a podatek
Witam,

mam pytanie - bo kłóciłem się ostatnio z moim kolegą na temat płacenia VATu za
FV UE.

Kupuję towar w Wielkiej Brytanii i sprzedaję go w Polsce. Obie strony są
płatnikami VAT UE wiec FV dostaję jakoby netto.

I teraz punkt sporu:

Ja płacę VAT od całości FV niezależnie od tego co sprzedam. Mój kolega mówi że
Vat odprowadza się tylko od sprzedanej części a nie od całości FV.

Jak to wg Was wygląda?

pzdr
wroo

Data: 2009-05-19 10:49:48
Autor: Maddy
Faktura VAT UE a podatek
wroo pisze:
[...]

Jakoby - tzn na fakturze z WB nie pisze jaką zastosowano stawkę???

I teraz punkt sporu:

Ja płacę VAT od całości FV niezależnie od tego co sprzedam.

Płacisz? Tzn. oddajesz do US kwotę wyliczoną na fakturze wewnętrznej?
A po co? Czy od tego towaru który kupujesz nie przysługuje odliczenie VAT?

Mój
kolega mówi że Vat odprowadza się tylko od sprzedanej części a nie od
całości FV.

A kolega to może prowadzi skład celny??

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-05-19 11:01:28
Autor: a.dybek
Faktura VAT UE a podatek
wroo pisze:
> Witam,
> płacenia VATu za FV UE.
> są płatnikami VAT UE wiec FV dostaję jakoby netto.

Jakoby - tzn na fakturze z WB nie pisze jaką zastosowano stawkę???

TAX 0%

> I teraz punkt sporu:
A po co? Czy od tego towaru który kupujesz nie przysługuje odliczenie VAT?

Nie do końca rozumiem o co pytasz..

Mój
> kolega mówi że Vat odprowadza się tylko od sprzedanej części a nie od
> całości FV.
> A kolega to może prowadzi skład celny??

Na pewno nie :)

Maddy

Data: 2009-05-19 11:19:40
Autor: Maddy
Faktura VAT UE a podatek
a.dybek@op.pl pisze:
wroo pisze:
[...]

Aha, znaczy chciałeś napisać że masz fakturę ze stawką VAT "jakoby" 0%.

Ja sie nie znam ale pewnie Gotfryd będzie wiedział - jak sie traktuje w matematyce wartości "jakoby zerowe"?
Gotfrydzie, objaśnij!!!

[...]

A co zrozumiałeś ("nie do końca" sugeruje że coś tam świta)
Niestety, nie potrafiłam ująć mojego pytania prościej.

Mój
kolega mówi że Vat odprowadza się tylko od sprzedanej części a nie od
całości FV.

A kolega to może prowadzi skład celny??

Na pewno nie :)

No to po zostaje jedna z klasycznych diagnoz - albo on powiedział coś innego, nie zrozumiałeś i przekręciłeś albo kolega ma duuży problem tylko jeszcze o tym nie wie.

ps. tak, czepiam się słów, w podatkach każdy przecinek i każde "i" ma znaczenie

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-05-19 11:27:41
Autor: a.dybek
Faktura VAT UE a podatek
To jeszcze raz:

zarówno sprzedający jak i kupujący mają VAT UE. Na fakturze TAX 0%

Ja płacę na koniec miesiąca VAT od całości FV.

Mój kolega mówi że VAT płacę tylko od sprzedanego towaru z tej FV.

Data: 2009-05-19 12:05:01
Autor: aw
Faktura VAT UE a podatek
a.dybek@op.pl pisze:
To jeszcze raz:

zarówno sprzedający jak i kupujący mają VAT UE. Na fakturze TAX 0%

Wydaje mnie się, że chyba zrozumiałem o co tu chodzi
-- -- -- -- -- -- -- --
Ja płacę na koniec miesiąca VAT od całości FV.
Czyli płaci VAT liczony od faktury którą otrzymał (a gdzie wewnętrzna?)

Mój kolega mówi że VAT płacę tylko od sprzedanego towaru z tej FV.

A tu, że tylko od towaru który zdążył sprzedać (z tego co przyszło z tamtą fakturą).
Jednym słowem groch z kapustą.

Data: 2009-05-19 12:10:46
Autor: a.dybek
Faktura VAT UE a podatek
a.dybek@op.pl pisze:
> [...]
> A tu, że tylko od towaru który zdążył sprzedać (z tego co przyszło z tamtą fakturą).

Może pytanie jest źle zadane:

Czy podatek od faktury UE który mam odprowadzić do US powinien być zapłacony:
od razu w całości?
tylko od tego co na koniec danego miesiąca udało mi się z tej FV sprzedać.

Przykład:
Faktura na 10.000 funtów (powiedzmy 20 komputerów po 500 funtów). Sprzedałem
tylko 5 komputerów w danym miesiącu. Czy płacę do US podatek od całości Faktury
czy tylko od tej części za 5 komputerów które udało mi się sprzedać.

Data: 2009-05-19 12:37:36
Autor: Maddy
Faktura VAT UE a podatek
a.dybek@op.pl pisze:
a.dybek@op.pl pisze:
To jeszcze raz:

zarówno sprzedający jak i kupujący mają VAT UE. Na fakturze TAX 0%

Wydaje mnie się, że chyba zrozumiałem o co tu chodzi
-- -- -- -- -- -- -- --

Jak to mawiali starozytni Rzymianie - masz rację... wydaje Ci się...

[...]

Oczywiście. Ale ponieważ jestem wredna, ruda i piegowata, zamiast ci na tacy podać rozwiązanie, próbuje Cię zmusić do myślenia.

[...]

Płacisz do US kwotę która wynika z deklaracji VAT7.

Po raz kolejny - naprawdę _płacisz_ VAT od zakupów z UE? Sprzedajesz te komputery zwolnione z VATu czy co?

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-05-19 13:12:55
Autor: a.dybek
Faktura VAT UE a podatek
a.dybek@op.pl pisze:

> [...]

Po raz kolejny - naprawdę _płacisz_ VAT od zakupów z UE? Sprzedajesz te komputery zwolnione z VATu czy co?

-- *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Widze, że na forum niewiele się zmieniło :) pzdr.

Data: 2009-05-19 15:39:09
Autor: Maddy
Faktura VAT UE a podatek
a.dybek@op.pl pisze:
(po zacytowaniu trzech postów WRAZ z sygnaturą bo delimiter to dla
niektórych egzotyczna choroba)

Widze, że na forum niewiele się zmieniło :)

No, dalej sie nie tnie cytatów i nie czyta postów na które się odpowiada.

Same old, same old...

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-05-19 18:11:40
Autor: a.dybek
Faktura VAT UE a podatek
a.dybek@op.pl pisze:
> [...]

Same old, same old...

Maddy

-- *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

Bardziej chodziło mi o nic nie wnoszące posty w połączeniu z próbą pokazania kto
jest mądrzejszy..

Gdybym chciał się wdać w słowną przepychankę albo poczytać "o niczym" to bym się
na czaterii zalogował.. Tak trudno odpisać na temat? Jeżeli nie rozumiesz (a
faktycznie mogłem zamieszać) to nie odpisuj. Szkoda Twojego czasu.

pzdr

Data: 2009-05-19 19:49:35
Autor: cef
Faktura VAT UE a podatek
Użytkownik wrote:

Tak trudno odpisać na temat?
Jeżeli nie rozumiesz (a faktycznie mogłem zamieszać) to nie odpisuj.

Dobre sobie.
Na początku pytasz, udzielasz nawet wyjaśnień,
jak się okazuje, że "nie do końca rozumiesz o co pytają",
to nie zadałeś sobie trudu przeczytania tych podpowiedzi
i wyciągnięcia jakichś wniosków, tylko uciekasz w jakieś słowne przepychanki.
Przecież po tych pytaniach srednio inteligentny człowiek by zaskoczył.
Ale skoro uwag odnosnie estetyki (cytowanie) nie przeczytałeś,
to śmiało można założyć, że wyjaśnień w sprawie VAT też  nie przeczytałeś.
Chyba, że się mylę :-)

Data: 2009-05-20 10:10:53
Autor: Maddy
Faktura VAT UE a podatek
cef pisze:
Użytkownik wrote:

Tak trudno odpisać na temat?
Jeżeli nie rozumiesz (a faktycznie mogłem zamieszać) to nie odpisuj.
[ciach]
[...]

Niestety, Cef, obawiam się że się nie mylisz.
Za długi tu siedzimy żeby nie zauważyć pewnych prawidłowości - jak się komuś nie chce czytać to i myśleć z reguły też ...
Nie rozumiem tylko jak można się obrażać, że ktoś to zauważył skoro wali o oczach ;-) Ale ja naiwna jestem....

Maddy ciągle mająca nadzieję że coś się zmieni...

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-05-20 10:53:59
Autor: Piotrek
Faktura VAT UE a podatek
Maddy wrote:
Za długi tu siedzimy [...]

Oops! ;-)

Piotrek

Data: 2009-05-20 11:09:31
Autor: Tomek
Faktura VAT UE a podatek
Dnia 20-05-2009 o 10:53:59 Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał(a):

Maddy wrote:
Za długi tu siedzimy [...]

Oops! ;-)

Kupujesz Simdatę, bierzesz małą komórkę z dostępem do netu i klawisze się nie skapują :)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-05-19 13:45:55
Autor: auto
Faktura VAT UE a podatek

[...]

Placisz podatek VAT tylko od sprzedanego towaru. Czyli powiedzmy sprowadziles 10 komputerow po 500 funtow netto i jesli nie sprzedales zadnego to nie placisz nic, a jesli sprzedales tylko jeden za 600 funtow to zaplacisz tylko od tych 600. Nie wiem jakim cudem placisz podatek od calosci przeciez w VAT7 ujmujesz kwote tych zakupow i podatku naliczonym i w naleznym wiec sumujac jest zawsze "zero" dopiero jak sprzedasz czeswc lub calosc to wychodzi ci do zaplacenia VAT.

Data: 2009-05-20 23:19:02
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktura VAT UE a podatek
On Tue, 19 May 2009, Maddy wrote:

[...]

  A nie nie.
  Obawiam się, że w kontekście podatków "matematyka" kojarzy się
wszystkim z hasłem "arytmetyka".
  A tu by pewnie trzeba było o zbiorach albo innych pierścieniach
i ustaleniu na czym polega różnica miedzy wskazaniem na linijce
odległości zero a brakiem tejże linijki, pozwolę sobie odesłać
do Wysokiego Sejmu, niech posłowie wyjaśnią :D
  Tym bardziej, że w rachubę wchodzi pozycja "kompensacja"
i sławna różnica między siłą dośrodkową o odśrodkową :>

A po co? Czy od tego towaru który kupujesz nie przysługuje odliczenie VAT?

Nie do końca rozumiem o co pytasz..

A co zrozumiałeś ("nie do końca" sugeruje że coś tam świta)

  Może jak zostawię *tylko* tę część cytatu (co została wyżej) to
przez sprowadzenie do czystej arytmetyki się wyjaśni ;)
(jak nie idea, to wartość).

Niestety, nie potrafiłam ująć mojego pytania prościej.

  Ja spróbuję, mogę? ;)
"Czy mieści Ci się w głowie możliwość odliczenia VAT od WŁASNEJ
faktury?"

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-21 08:46:20
Autor: Maddy
Faktura VAT UE a podatek
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

No widzisz, bo mnie tylko jakies liczby urojone chodziły po głowie. ;-)
Ale ja się nie znam, ja prosta księgowa...

Niestety, nie potrafiłam ująć mojego pytania prościej.

Ja spróbuję, mogę? ;) "Czy mieści Ci się w głowie możliwość
odliczenia VAT od WŁASNEJ faktury?"

Dzięki Gotfrydzie, o tym nie pomyslałam :-)
Ale wiesz jak to jest, jak się człowiek nauczy całkować to zapomina jak
wyjaśnić komuś równanie z jedną niewiadomą :-)

(dla dosłownych - to była METAFORA :-) )

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-05-19 13:32:04
Autor: cef
Faktura VAT UE a podatek
wroo wrote:

Ja płacę VAT od całości FV niezależnie od tego co sprzedam.

Mógłbyś opisać dokładniej "jak płacisz", bo podobnie jak inni
mam wrażenie, że coś tłumaczysz nie tak.
 Rozlicza ten VAT ktoś i tak Ci wytłumaczył czy robisz to sam
po omacku?

Data: 2009-05-19 13:41:24
Autor: a.dybek
Faktura VAT UE a podatek
wroo wrote:

> [...]

mam wrażenie, że coś tłumaczysz nie tak.
 Rozlicza ten VAT ktoś i tak Ci wytłumaczył czy robisz to sam

Rozmowa dotyczy czysto hipotetycznego przykładu. Chodzi o dodatkowe "koszty"
które powstają przy zakupach w UE.

Jeżeli kupuję coś w UE ze stawką 0% to po otrzymaniu FV powstaje obowiązek
podatkowy za FV wystawioną przez dostawcę UE. Czyli np. za FV na 10000 gbp
(czyli powiedzmy 50000 zł) muszę od razu odprowadzić 22% podatku czyli 11.000zł.

Kolega powiedział mi że nie muszę tego płacić "z góry" od razu tylko odprowadzać
podatek za to co z tej faktury UE sprzedałem w danym miesiącu.

pzdr.

Data: 2009-05-19 13:47:48
Autor: Piotrek
Faktura VAT UE a podatek
a.dybek@op.pl wrote:
Kolega powiedział mi że nie muszę tego płacić "z góry" od razu tylko odprowadzać
podatek za to co z tej faktury UE sprzedałem w danym miesiącu.

A mogłeś spytać kolegę Google ...

Podpowiedział by Ci wtedy choćby ten link:
click -- > http://tinyurl.com/wnt-fv

Piotrek

Faktura VAT UE a podatek