Faktura VAT marza

Data: 2009-07-19 18:55:33
Autor: Gabi
Faktura VAT marza
 Witam wszystkich. Z tytułu sprzedazy samochodu zakupionego od osoby fizycznej na umowe kupna wystawilismy fakture VAT marza, na której nie ma obowiazku wykazywania kwoty podatku naleznego ani stawki VAT. Jak taka transakcje zaksiegować w rejestrze sprzedazy, w jaki sposób odprowadzic podatek od marzy? Pozdrawiam.

Data: 2009-07-20 05:18:46
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktura VAT marza
On Sun, 19 Jul 2009, Gabi wrote:

Witam wszystkich. Z tytułu sprzedazy samochodu zakupionego od osoby
fizycznej na umowe kupna wystawilismy fakture VAT marza, na której nie ma
obowiazku wykazywania kwoty podatku naleznego ani stawki VAT.

  Zaprotestuję: nie "nie ma obowiązku".
  Jest ZAKAZ umieszczania wartości podatku!

  Upewnię się dla porządku: idzie o potraktowanie pojazdu jako "towaru",
nie ma mowy o odsprzedaży używanego przez sprzedawcę samochodu, jak
rozumiem.

Jak taka
transakcje zaksiegować w rejestrze sprzedazy, w jaki sposób odprowadzic
podatek od marzy?

  Zaczynając od kasy fiskalnej:
http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/browse_thread/thread/b75ccf9015f8099a/f520cca6c59644fa
(w wątku wydłubywałem podstawy prawne, są w rozporządzeniu nt. kas
rejestrujących - ale nie w tych ze zwolnieniami i stawkami, lecz
"o warunkach stosowania"!)

  Jak chodzi o wykazanie kwoty podatku - to IMVHO albo wziąć z paragonów,
albo policzyć sobie "na boku"; jakby na mnie trafiło, to bym
obliczenia umieścił na kopii f-ry (np. na odwrocie).
  Głównie po to, aby mieć pod ręką w razie kontroli.

  A w rejestrze umieszcza się kwoty - bo do tego on (rejestr) służy,
nie dane z faktur, tak dla porządku :) (znaczy przykład z VAT marża
dobitnie to pokazuje - danych jawnie *wyszczególnionych* na f-rze
nie ma, choć merytorycznie i formalnie występują)

pzdr, Gotfryd
wKF: mam wyjazd, więc ew. dyskusji na bieżąco nie będę mógł śledzić :)

Data: 2009-07-20 08:53:07
Autor: Gabi
Faktura VAT marza

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0907200511330.2352quad...
On Sun, 19 Jul 2009, Gabi wrote:

[...]

Dziękuję za podpowiedzi, pojazd jest towarem jak sie słusznie domysliłes.Czyli tak poprostu na boku naliczyc marze , od tego 22% VAT , dodac do przychodu i rozliczyc wszystko razem w deklaracji VAT 7. A jak w podatku dochodowym?

Data: 2009-07-21 14:20:31
Autor: wspolna-flaszka.pl
Faktura VAT marza

Użytkownik "Gabi" <gabich6@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3vj5s$ivl$1achot.icm.edu.pl...
[...]

a ja przy okazji czy jest cos takiego jak
faktura VAT marża MP
i czy faktura vat marża może byc tylko ztowarami majacymi 22% stawke podatku czy może pojawić sie
inna stawka ?

http://sklep.wielobranzowy.eu  - sprawdź jak tanio!
http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99 brutto
http://oprogramowanie.dedykowane.szacuneczek.org.pl - aplikacje/www na zamówienie

Data: 2009-07-23 23:02:08
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktura VAT marza
On Tue, 21 Jul 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

a ja przy okazji czy jest cos takiego jak
faktura VAT marża MP

  :)
  Ministra pytaj ;)

i czy faktura vat marża może byc tylko ztowarami majacymi 22% stawke podatku czy może pojawić sie
inna stawka ?

  Przecież pic z VAT-marża jest taki, że *pojawić się* nie ma prawa
żadna stawka (nie wolno ujawnić na f-rze).
  Natomiast podstawa opodatkowania może być dowolna - z zastrzeżeniem,
że VAT marża dla opodatkowanych "zw" nie ma sensu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-24 10:39:26
Autor: wspolna-flaszka.pl
Faktura VAT marza

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0907232300350.3636quad...
[...]

to to ja wiem

 Natomiast podstawa opodatkowania może być dowolna - z zastrzeżeniem,
że VAT marża dla opodatkowanych "zw" nie ma sensu.

dorabiam do programu faktury marze i rejestr marza, wrzucam ta, stawki 22 i 7 % nie wiem czy dorzucic 3%

P.

Data: 2010-02-19 14:48:31
Autor: bartek0483
Faktura VAT marza

Podstawą opodatkowania jest w tym przypadku marża rozumiana jako różnica pomiędzy ceną sprzedaży, a ceną zakupu pomniejszona o wartość podatku VAT. Czyli: załóżmy, że kupiłeś samochód za 20000zł, a sprzedajesz za 30000zł. Marża wynosi 10000zł. Podstawa opodatkowania to 10000zł / 1.22 = 8192,72zł. Czyli netto to będzie 8192,72zł, a brutto 10000zł. Należny VAT wyniesie więc 1808,28zł. Najlepiej wystawiać takie faktury w jakimś programie, który potrafi to liczyć. Ja używam PAKIET PRZEDSIĘBIORCY - FAKTURA VAT. \"Potrafi\" on prawidłowo generować rejestry do takich faktur. Można go pobrać stąd: http://www.pakietprzedsiebiorcy.pl/faktura_vat.php

Data: 2010-02-19 16:39:39
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktura VAT marza
On Fri, 19 Feb 2010, bartek0483 wrote:

[...]

  Niewątpliwie.

  A ja w sprawie "przypadków programowych" :)

Podstawa opodatkowania to 10000zł / 1.22 = 8192,72zł.

  Albo kalkulator w Windowsach mi się zepsuł, albo 8196,72 :D
(acz to tak przy okazji, niemniej... *nas* kantować?? ;)).

Czyli netto to będzie 8192,72zł, a brutto 10000zł.
Należny VAT wyniesie więc 1808,28zł.

  Czy ktoś widzi przeszkodę w zakresie zastosowania przepisów
"podatnik może" oraz "usługi w zakresie handlu", znaczy
określenia że podatek to 1803 zł a tym samym "netto"
(niewykazywane) będzie miało wartość 8197 zł?
  Idzie oczywiście o kwestię "na ile sposóbów można wystawić
prawidłową f-rę", a na mój gust nawet w takim przypadku
można sobie powydziwiać (jak ktoś lubi)
  No i jaka satysfakcja, całe 28 groszy VAT do przodu ;P

Najlepiej wystawiać takie faktury w jakimś programie,
który potrafi to liczyć.

  Niech zgadnę: Excel? :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-19 17:15:57
Autor: wspolna-flaszka.pl
Faktura VAT marza

Użytkownik "bartek0483" <bartek0483@WYTNIJ_TOo2.pl> napisał w wiadomości news:hlm8bv$qnd$1z-news.wcss.wroc.pl...

[...]

10 000 to jest kwota marzy brutto, vat wiec liczymy w tył,
10 000 * 22 / 122 = 1803,28
wiec netto (czyli podstawa opodatkowania) = 10 000 - 1 803,28 = 8196,72.

zrobilem rejestr vat marza w programie dumpingowiec i nie ogranicza sie on do stawki 22%,
(w obecnej wersji zle ksieguje w ksiedze, na dniach wyjdzie nowa wersja gdzie bedzie dobrze ksiegowane
- obecnie ksieguje marze netto a powinien wartosc brutto faktury - vat z marzy, ale posilkujac sie rejestrem mozesz
samodzielnie dokonac wpisow)

pozdrawiam

Faktura VAT marza