Faktura VAT z PESEL, a bez NIP: co się da odliczyć?

Data: 2011-12-14 13:42:00
Autor: Jarek Andrzejewski
Faktura VAT z PESEL, a bez NIP: co się da odliczyć?
Czy s± jakies przeszkody, by w jednoosobowej działalno¶ci gospodarczej
(PIT wg zasad ogólnych, KPiR, VAT-owiec) odliczyć VAT (i dodać do KUP)
od faktury, w której nie wpisano NIP, a jest PESEL?
Mój operator GSM zaproponował mi ciekaw± ofertę, ale przeznaczon± dla
"klienta indywidualnego", a nie "firmy" (i nie ma dla niego znaczenia,
że "firma to ja"). Po zmianie konta klienckiego z "firmowego" na
"indywidualne" zmieni się zawarto¶ć faktury: nie będzie na niej NIP, a
będzie PESEL - st±d moje pytanie.

Data: 2011-12-14 12:59:59
Autor: jureq
Faktura VAT z PESEL, a bez NIP: co się da odliczyć?
Dnia Wed, 14 Dec 2011 13:42:00 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

Czy są jakies przeszkody, by w jednoosobowej działalności gospodarczej
(PIT wg zasad ogólnych, KPiR, VAT-owiec) odliczyć VAT (i dodać do KUP)
od faktury, w ktĂłrej nie wpisano NIP, a jest PESEL? MĂłj operator GSM
zaproponował mi ciekawą ofertę, ale przeznaczoną dla "klienta
indywidualnego", a nie "firmy" (i nie ma dla niego znaczenia, ĹĽe "firma
to ja"). Po zmianie konta klienckiego z "firmowego" na "indywidualne"
zmieni się zawartość faktury: nie będzie na niej NIP, a będzie PESEL -
stÄ…d moje pytanie.

Według rozporządzenia w sprawie faktur, faktury VAT za usługi telekomunikacyjne (w tym także dla firm) nie muszą zawierać NIP odbiorcy. Więc taka faktura będzie jak najbardziej poprawna i będzie upoważniać do odliczenia.

Faktura VAT z PESEL, a bez NIP: co się da odliczyć?