Faktura VAT z USA

Data: 2009-08-03 11:10:32
Autor: Kamil Grabowski
Faktura VAT z USA
Witam,

Zakupiłem oprogramowanie na komputer przez internet w jednym ze
sklepow w USA. Dostalem rowniez fakture VAT.

Mam problem z ksiegowaniem faktury VAT. Za oprogramowanie zapłaciłem
$49.95 (z rachunku wypłynęło 155,45 PLN). Na fakturze w polu PRICE mam
kwotę $49.95, jednak w polu (VAT @ 22%) mam kwotę $0.00.

Jak to księgować?
- zaksięgować tylko kwotę netto tj.  127.41 PLN
- zaksięgować cał± kwotę jako (127.41 PLN netto oraz 34.19 PLN VAT-u)?
- zaksięgować cał± kwotę (155.45 PLN) jako fakturę z 0% vat/zwolnion±?

Z góry dziękuję za pomoc.

PS. Jestem mał± firm±, prowadzę działalno¶ć gospodarcz±, rozliczam się
na zasadach PKPiR.

  Kamil Grabowski

Data: 2009-08-03 13:14:50
Autor: witek
Faktura VAT z USA
Kamil Grabowski wrote:
Witam,

Zakupiłem oprogramowanie na komputer przez internet w jednym ze
sklepow w USA. Dostalem rowniez fakture VAT.

A który sklep w USA wystawił ci fakturę VAT?

Data: 2009-08-03 11:29:39
Autor: Kamil Grabowski
Faktura VAT z USA
A który sklep w USA wystawił ci fakturę VAT?

eSellerate
5901 North 58th Street
Lincoln, NE 68507-3249
USA
VAT ID: EU372000063

Ta faktura to takie potwierdzenie zamówienia (ale jest napis INVOICE).
Czy takie co¶ w ogóle mogę księgować?

Data: 2009-08-04 14:17:16
Autor: Jacek Osiecki
Faktura VAT z USA
Dnia Mon, 3 Aug 2009 11:29:39 -0700 (PDT), Kamil Grabowski napisał(a):
[...]

No to chyba tak jak inne faktury z UE...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-08-03 21:07:49
Autor: Tomek
Faktura VAT z USA
Dnia 03-08-2009 o 20:14:50 witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):

Kamil Grabowski wrote:
Witam,

Zakupiłem oprogramowanie na komputer przez internet w jednym ze
sklepow w USA. Dostalem rowniez fakture VAT.

A który sklep w USA wystawił ci fakturę VAT?

Taki ktĂłry ma VAT ID. Np Google ma

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-08-03 14:40:02
Autor: witek
Faktura VAT z USA

Kamil Grabowski wrote:
[...]

Bo google ma też siedziby po za USA. Czego większość firemek amerykanskich nie ma.

Data: 2009-08-03 22:23:39
Autor: Tomek
Faktura VAT z USA

Kamil Grabowski wrote:
[...]

Nie wgłębiałem się w szczegóły, ale w ustawie o vat (i dyrektywie ue)
jest mechanizm dla firm z poza ue sprzedajÄ…cych dla konsumentĂłw w ue.
I chyba wtedy dostajÄ… numer ogĂłlnoeuropejski, a nie krajowy.
Ale to tylko kołacze mi się po głowie, nie interesowałem się tym nigdy.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-08-04 21:35:27
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktura VAT z USA
On Mon, 3 Aug 2009, Kamil Grabowski wrote:

Witam,

Zakupiłem oprogramowanie na komputer przez internet w jednym ze
sklepow w USA. Dostalem rowniez fakture VAT.

  Y tam, nie dostałe¶ f-ry opodatkowanej, znaczy albo oni nie s±
podatnikiem (co jest mniej prawdopodobne - nie pisaliby kwoty
VAT :)) albo "stwierdzili że nie podlega" (dla nich, i prawidłowo).

Mam problem z ksiegowaniem faktury VAT. Za oprogramowanie zapłaciłem
$49.95

  Zaraz zacznę gdybać co to było... pochwal się!

[...]

  Zdaje się, że (dotychczasowa) dyskusja pominęła meritum sprawy :D

  Proste: skoro, jako nabywca czego¶, co okre¶la się mianem
"importu usług", zostałe¶ przez władze .pl (w osobach Sejmu,
Senatu i  Prezydenta - w roli urzędu) mianowany podatnikiem,
to nie masz wyj¶cia, tylko musisz się zapoznać z poufnym
i dobrze ukrytym hasłem pt. "faktura wewnętrzna" :)

  Jak się dobrze przypatrzeć, to:
http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=28648&id_pismo=509&i=0
....w art.106.7 jest drobna wzmianka na ten temat

Z góry dziękuję za pomoc.

  E... nie, przechlapane, ja wyżej nic nie napisałem.
  Nie czytaj, po pomoc to do doradcy :> (i proszę zauważyć,
że ja *NIE* polecam wystawienia FW :>, a już ZUPEŁNIE nie
odnoszę się do pytania jak "to" zaksięgować - podyskutować
można w razie rezygnacji z pytania o pomoc :P)

PS. Jestem mał± firm±, prowadzę działalno¶ć gospodarcz±, rozliczam się
na zasadach PKPiR.

  Ja też, jakby co.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-04 15:25:44
Autor: witek
Faktura VAT z USA
Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

Gotfryd, czyzby kto¶ cię postraszył i masz pietra, czy tak profilaktycznie się boisz?

Data: 2009-08-04 23:08:02
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktura VAT z USA
On Tue, 4 Aug 2009, witek wrote:

Gotfryd, czyzby kto¶ cię postraszył i masz pietra, czy tak profilaktycznie się boisz?

  Profilaktycznie, 50 kzł piechot± nie chodzi, nawet je¶li
prawdopodobieństwo "trafienia" jest mniejsze niż w samochody
firmowe Optimusa :> (przypomnę: wojsko *ma prawo* zabrać
na krótki czas "na ćwiczenia" pojazdy służbowe...)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-12 09:35:45
Autor: ±ćęłń󶼿
Faktura VAT z USA
Ostatnio bior± chłopaczkom motocykle "¶cigacze" - inna podstawa prawna ;-)
JaC

-- -- -