Faktura Vat 8%

Data: 2013-01-23 15:04:18
Autor: t-1
Faktura Vat 8%
Dostawca klimatyzatora z usługą montażu a więc VAT 8%, zażądał dokumentu (lub co najmniej jego skanu) potwierdzającego metraż mojego budynku mieszkalnego.
Czy to nie przegięcie?

Data: 2013-01-23 15:40:00
Autor: Liwiusz
Faktura Vat 8%
W dniu 2013-01-23 15:04, t-1 pisze:
Dostawca klimatyzatora z usługą montażu a więc VAT 8%, zażądał dokumentu
(lub co najmniej jego skanu) potwierdzającego metraż mojego budynku
mieszkalnego.
Czy to nie przegięcie?

A jak nie dostanie, to...?

Przegięcie to niezrozumiałe pisanie na usenecie :)

--
Liwiusz

Data: 2013-01-23 16:03:56
Autor: t-1
Faktura Vat 8%

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kdoso1$jdn$2news.task.gda.pl...
[...]

A jak nie dostanie wiarygodnego dokumentu to naliczy 23% VAT

Ale już sobie wyjaśniłem znajdując odpowiedź w sieci.

Niestety zgodnie z interpretacją Dyrektora Urzędu Skarbowego w Warszawie ma rację.
Powinien zachować wiarygodny dokument potwierdzający metraż domu lub mieszkania w którym wykonywał usługę.
Oświadczenie klienta nie wystarczy gdyż nie jest w żadnym przypadku wiarygodne.

Vivat urzędnicy.

Data: 2013-01-23 16:18:58
Autor: Liwiusz
Faktura Vat 8%
W dniu 2013-01-23 16:03, t-1 pisze:

[...]

Ale o co chodzi? Lokal nie może być za mały, czy nie może być za duży, czy nie może być ani za mały, ani za duży? Jak mam 50m mieszkania, to nie mogę sobie walnąć montażu klimatyzatora na 100m?

--
Liwiusz

Data: 2013-01-23 18:41:16
Autor: t-1
Faktura Vat 8%

[...]

Lokal mieszkalny nie może być za duży.
Granicą jest 300m2 powierzchnii użytkowej dla domu i 150m2 dla mieszkania.
Jeśli są większe to jesteś burżuj, mieszkasz w pałacu i masz płacić po 23%VAT za materiały i robotę.
I nie chodzi tylko o klimatyzator ale też okna, drzwi itd. itp.

Data: 2013-01-23 21:47:39
Autor: Liwiusz
Faktura Vat 8%
W dniu 2013-01-23 18:41, t-1 pisze:

[...]

Za uj tego nie rozumiem :)

--
Liwiusz

Data: 2013-01-24 06:20:27
Autor: spp
Faktura Vat 8%
W dniu 2013-01-23 21:47, Liwiusz pisze:

[...]

"
Aby zastosować stawkę vat z 8% podatkiem należy zwrócić uwagę na metraż domu gdyż zgodnie z art. 41 ust. 12 b ustawy VAT do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym nie są zaliczane budynki mieszkalne jednorodzinne, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2 oraz lokale mieszkalne, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.
"

:)

--
spp