Faktura i do kosza... :)

Data: 2021-04-21 16:37:34
Autor: Michal Jankowski
Faktura i do kosza... :)
Kiedyś dawno temu pytałem, co się dzieje, jeśli wezmę w sklepie fakturę na firmę, a potem mi tego zakupu firma nie rozliczy, albo fakturę zgubię, albo cokolwiek.

Wyszło, że raczej nic się nie dzieje.

A piszę w kontekście usłyszanej reklamy, że sklep X sprzedaje dla ludności zdalnie, ale dla firm - stacjonarnie...

Rozumiem, że jedyna strata to będzie rezygnacja z ochrony konsumenckiej?

   MJ

Data: 2021-04-21 17:44:59
Autor: J.F.
Faktura i do kosza... :)
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:608038ae$0$24051$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Przy jednej pewnie tak, ale jak tak w JPK'ach bedzie mnostwo faktur wystawionych na firme,
ktorych ona nie zglasza w swoim JPK jako zakupowych ... przyjdzie kontrola i sprawdzi?
Podejrzenie sprzedazy nierejestrowanej :-)

J.

Data: 2021-04-21 18:17:06
Autor: TomN
Faktura i do kosza... :)
J.F. w <news:6080487c$0$549$65785112news.neostrada.pl>:

IDIOTA J.F. znowu się POPISAŁ

Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup
Kiedyś dawno temu pytałem, co się dzieje, jeśli wezmę w sklepie fakturę
na firmę,
Podejrzenie sprzedazy nierejestrowanej :-)

KUPIŁ tempy ciuliku, co go interesują problemy sprzedającego (w kontekście
zakupu)

Nie napisał, że nabył "towar handlowy"

--
'Tom N'

Data: 2021-04-22 12:07:55
Autor: cef
Faktura i do kosza... :)
W dniu 2021-04-21 o 18:17, TomN pisze:
[...]

On będzie tym domniemanym sprzedającym cokolwiek.
Nie musi chodzić o to co wziął na fakturę i jej nie rozliczył.

Nie napisał, że nabył "towar handlowy"

Bez znaczenia.

Data: 2021-04-22 12:56:11
Autor: RadoslawF
Faktura i do kosza... :)

To dlaczego pisze:
"co się dzieje, jeśli wezmę w sklepie fakturę na firmę, a potem mi tego zakupu firma nie rozliczy"?

Nie napisał, że nabył "towar handlowy"

Bez znaczenia.

I znowu się mylisz.

Pozdrawiam

Data: 2021-04-22 21:50:31
Autor: cef
Faktura i do kosza... :)

To dlaczego pisze:
"co się dzieje, jeśli wezmę w sklepie fakturę na firmę, a potem mi tego zakupu firma nie rozliczy"?

Ale podaje też inne przykłady: że zgubi albo cokolwiek innego.

Nie napisał, że nabył "towar handlowy"

Bez znaczenia.

I znowu się mylisz.

A kiedy się pomyliłem ten poprzedni raz, że teraz jest znowu?

Data: 2021-04-23 13:45:00
Autor: RadoslawF
Faktura i do kosza... :)

To dlaczego pisze:
"co się dzieje, jeśli wezmę w sklepie fakturę na firmę, a potem mi tego zakupu firma nie rozliczy"?

Ale podaje też inne przykłady: że zgubi albo cokolwiek innego.

Co nie zmienia faktu że kupił a nie jak piszesz:
"On będzie tym domniemanym sprzedającym".

Nie napisał, że nabył "towar handlowy"

Bez znaczenia.

I znowu się mylisz.

A kiedy się pomyliłem ten poprzedni raz, że teraz jest znowu?

W kwestii nazwania kupującego domniemanym sprzedającym.

Pozdrawiam

Data: 2021-04-23 21:04:03
Autor: cef
Faktura i do kosza... :)

To dlaczego pisze:
[...]

Tak. Tu się faktycznie pomyliłem.
Odniosłem po prostu wrażenie, że pytającego interesują
konsekwencje dla stron transakcji (na fakturze) a nie tylko dla niego.
I ustawiłem go formalnie w roli strony transakcji.

No, ok. Mam zaszczekać? :-)

Data: 2021-04-22 13:21:49
Autor: TomN
Faktura i do kosza... :)
cef w <news:60814afd$0$557$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Ale dlaczego on, a nie nabywca z faktury?
Nie musi chodzić o to co wziął na fakturę i jej nie rozliczył.

To o co? Kupił "coś" na fakturę na swojego pracodawcę, pracodawca odmówił
zwrotu za ten zakup, nie zaksięgował faktury i nagle kupujący staje sie
przedsiębiorcą?

Nie napisał, że nabył "towar handlowy"
Bez znaczenia.

Poproszę o wyjaśnienie dlaczego bez znaczenia:

poszedł na spotkanie z dostawcą, zjedli obiad, chciał zwrotu wydatków, miał
fakturę na pracodawcę, ale mu nie zechcieli oddać...

--
'Tom N'

Data: 2021-04-22 21:55:17
Autor: cef
Faktura i do kosza... :)
W dniu 2021-04-22 o 13:21, TomN pisze:
[...]

Ale dlaczego myślisz tak krótkowzrocznie?
Ja odniosłem wrażenie, że jego interesują konsekwencje stron
transakcji a nie, że akurat on kupił.

[...]

Znowu krótkowzroczne myśłenie.

[...]

Przy jednym takim zdarzeniu nic się nie stanie, ale konkluzja JF
dotyczyła MNÓSTWA transakcji i do tego się wypada odnieść inaczej.

Data: 2021-04-23 14:58:04
Autor: TomN
Faktura i do kosza... :)
cef w <news:6081d4a5$0$519$65785112news.neostrada.pl>:

On będzie tym domniemanym sprzedającym cokolwiek.
Ale dlaczego on, a nie nabywca z faktury?

On, czyli ten, który fizyczne był w sklepie...

Ale dlaczego myślisz tak krótkowzrocznie?

???

Ja odniosłem wrażenie, że jego interesują konsekwencje stron
transakcji a nie, że akurat on kupił.

Toż to napisałem, że fizyczny kupujący nijak się ma do stron transakcji,
czyli sprzedawcy i nabywcy na fakturze

--
'Tom N'

Data: 2021-04-23 18:58:11
Autor: J.F.
Faktura i do kosza... :)
Użytkownik "TomN"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:z3hypi4gvwuv.dlg@emil.not.valid...
cef w
On będzie tym domniemanym sprzedającym cokolwiek.
Ale dlaczego on, a nie nabywca z faktury?

On, czyli ten, który fizyczne był w sklepie...

O ile bedzie do ustalenia.
A teraz podpis nieobowiazkowy ...

[...]

Ale konsekwencje dla obu stron moga sie pewne zdarzyc.
A na tym mu nie zalezy ...

J.

Data: 2021-04-23 20:59:00
Autor: cef
Faktura i do kosza... :)
W dniu 2021-04-23 o 14:58, TomN pisze:
[...]

No właśnie krótkowzroczne jest to, że Ty nie przewidujesz,
że pytającego interesują konsekwencje nie tylko dla niego,
ale też dla podmiotów będących stronami takiej transakcji.
A oczywiście odniesienie do MNÓSTWA
transakcji skrzętnie wyciąłeś A mnie akurat ta
ilość transakcji zaciekawiła.

Data: 2021-04-23 21:40:42
Autor: TomN
Faktura i do kosza... :)
cef w <news:608318f3$0$514$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Cały czas sie chciałbym sie dowiedzieć dlaczego pytający a nie "nabywwca".
I skąd masz informację, że pytającego interesują problemy firmy (z US),
która mu nie oddała za 1000 obiadów z kontrahentem. IMHO gdyby chciał się odgryźć, mógłby "uprzejmie donoszę", skoro tego nie
robi, to ma w dupie, czy wyjdzie coś w JPK.
A oczywiście odniesienie do MNÓSTWA
transakcji skrzętnie wyciąłeś

Proszę, 1000 wystarczy? Tylko skąd wziąłeś MNÓSTWO? Z postu J.F.? On nie pytał, tylko trollował!

A mnie akurat ta
ilość transakcji zaciekawiła.

Transakcje to nie woda w rzece... LICZBA

--
'Tom N'

Data: 2021-04-23 22:00:49
Autor: cef
Faktura i do kosza... :)
W dniu 2021-04-23 o 21:40, TomN pisze:
[...]

Przeczytałem i przeanalizowałem odrobinę to co napisał.
I uznałem, że jest zainteresowany i pyta o konsekwencje dla wszystkich.
A Ty chciałeś się tylko przypieprzyć do czegoś.

[...]

Ale ja odnosiłem się do jego postu niezależnie czy
trollował czy bajdurzył czy to co zwykle.

A mnie akurat ta
ilość transakcji zaciekawiła.

Transakcje to nie woda w rzece... LICZBA

Niech będzie, że liczba.
Pisałem przed chwilą, że się chcesz przyp...? :-)

Data: 2021-04-23 22:54:55
Autor: TomN
Faktura i do kosza... :)

Tu masz co napisał pytający:

"Wyszło, że raczej nic się nie dzieje."
Przeanalizowałeś? Wątpię, że to analizowałeś...

Z postu J.F.?
On nie pytał, tylko trollował!
Ale ja odnosiłem się do jego postu niezależnie czy
trollował czy bajdurzył czy to co zwykle.

No i wszystko jasne, Ty się dałeś strolować JFu, coś w głowie uwarzyłeś, i
odpowiadałeś w taki a nie inny sposób, nie na pytającemy, tylko trolu.

Wróć do pierwszej wiadomości:  ON -- ten , który kupił fizycznie i wziął fakturę, której...
ONA -- firma/pracodawca Onego -- nie rozliczyła
Pytający: MJ a nie J.

Za trudne? ;P

A mnie akurat ta
ilość transakcji zaciekawiła.
Transakcje to nie woda w rzece... LICZBA

Niech będzie, że liczba.
Pisałem przed chwilą, że się chcesz przyp...? :-)

Byś podziękował za darmowe dokształcanie z języka polskiego :/

--
'Tom N'

Data: 2021-04-24 02:03:13
Autor: Kubuś Puchatek
Faktura i do kosza... :)
W dniu 23.04.2021 o 22:54 TomN <newxs@inx.dyndnxs.invalid> pisze:

odpowiadałeś w taki a nie inny sposób, nie na pytającemy, tylko trolu.

"trolu" czy "trolowi"? Cy też "trollowi"?
Byś podziękował za darmowe dokształcanie z języka polskiego :/

Z góry dziękuję.

Kamil

Data: 2021-04-24 08:25:32
Autor: cef
Faktura i do kosza... :)

Tu masz co napisał pytający:

"Wyszło, że raczej nic się nie dzieje."
Przeanalizowałeś? Wątpię, że to analizowałeś...

Chcesz się doktoryzować?
Proszę bardzo. Zacznij analizować całość:
"Kiedyś dawno temu pytałem, co się dzieje, jeśli wezmę w sklepie fakturę na firmę, a potem mi tego zakupu firma nie rozliczy, albo fakturę zgubię, albo cokolwiek.
Wyszło, że raczej nic się nie dzieje."

Co to znaczy nic się nie dzieje? Czego autor oczekuje?
Ile stron jest zamieszanych w takie zdarzenie, które opisał?
Czy spodziewa się konsekwencji jako tylko realizujący ten zakup
czy spodziewa się restrykcji ze strony podanego do faktury nabywcy
czy może nie wie, że coś nieoczekiwanego może spotkać też sprzedawcę?
Użycie "raczej" wskazuje, że nie zgłębił tematu do końca.

[...]

Rozumiem Twoje uprzedzenia do JF i to, że traktujesz go jak trolla.
Ja mam swoje zdanie na temat JF. Podobnie na Twój temat i też mógłbym
tym się kierując zaniechać dyskusji.

Wróć do pierwszej wiadomości:
ON -- ten , który kupił fizycznie i wziął fakturę, której...
ONA -- firma/pracodawca Onego -- nie rozliczyła
Pytający: MJ a nie J.

Za trudne? ;P

Wróć też i przeanalizuj według pytań, które postawiłem wcześniej.

[...]

Dziękuję, choć mam tego dosyć na co dzień: córa jest korektorem.

Data: 2021-04-22 16:39:49
Autor: Robert Tomasik
Faktura i do kosza... :)
W dniu 21.04.2021 o 18:17, TomN pisze:

IDIOTA J.F. znowu się POPISAŁ

A żebyś wiedział ile masz racji :-) Tylko nie wiem, czy o tej samej
osobie myślimy.

[...]

Bo to ten kupujący będzie miał problemy, a nie sprzedający. Urząd
Skarbowy będzie widział, że kupuje jakieś rzeczy, których ostatecznie
nie przyjmuje na stan i - co za tym idzie - nie ewidencjonuje w
sprzedaży. Czyli obraca nimi poza ewidencją.

Oczywiście przy pojedynczych transakcjach, to można domniemać nawet, że
ktoś się pod niego podszył. Hurtownie nie sprawdzają raczej tożsamości
płacących gotówką czy kartą, bo i po co. ale przy większej ilości faktur
i to jeszcze w różnych hurtowniach, to skarbówka może się zrobić
podejrzliwa po prostu. Ostatecznie w opisanej sytuacji z punktu widzenia
podatkowego nic złego się nie dzieje, ale mogą przy okazji coś znaleźć.

Nie napisał, że nabył "towar handlowy"

Również nie napisał, że to był towar "niehandlowy". Po z atym w jpk są
tylko kwoty, a nie treść faktur - o ile wiem - więc to, co było w
fakturach, to dopiero jak znajdą fakturę, to się zorientują, co tam było.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-22 20:58:05
Autor: RadoslawF
Faktura i do kosza... :)

[...]

Urząd skarbowy będzie miał informację że kupił ktoś, coś na firmę.
Informacji kto już nie będzie miał.

Pozdrawiam

Data: 2021-04-22 21:03:36
Autor: Robert Tomasik
Faktura i do kosza... :)
W dniu 22.04.2021 o 20:58, RadoslawF pisze:
[...]

Tak, ale powtarzająca się taka sytuacja może doprowadzić do wytypowania
tego podmiotu do kontroli podatkowej. prowadzący działalność wiedzą,
jakie to przyjemne, nawet jeśli ostatecznie się okaże, że wszystko jest
w porządku.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-22 21:09:35
Autor: Shrek
Faktura i do kosza... :)

[...]

To trochę jak kontakty z policją. Nie ważnie czy w trybie przestępcy czy pokrzywdzonego czy świadka.

--
Shrek

Data: 2021-04-23 22:33:18
Autor: Michal Jankowski
Faktura i do kosza... :)
W dniu 22.04.2021 o 21:09, Shrek pisze:

[...]

Tego podmiotu, na który jest faktura? No ale każdy może wziąć fakturę na PKN Orlen S.A. i zapłacić gotówką. Wystarczy znać NIP, który jest publicznie dostępny.

   MJ

Data: 2021-04-24 08:32:36
Autor: cef
Faktura i do kosza... :)
W dniu 2021-04-23 o 22:33, Michal Jankowski pisze:
[...]

Na każdy inny podmiot możesz wziąć. Dane są jawne.
Warto się zastanowić kto i jak analizuje te dane.
Zależy pewnie co jest przedmiotem zakupu, w jakiej to jest skali
w stosunku do obrotu i w jakiej częstotliwości.

Data: 2021-04-24 12:53:04
Autor: Michal Jankowski
Faktura i do kosza... :)
W dniu 24.04.2021 o 08:32, cef pisze:
[...]

Bardziej bym się zastanawiał, kto staje się właścicielem tak zakupionego towaru...

   MJ

Data: 2021-04-24 13:14:45
Autor: cef
Faktura i do kosza... :)
W dniu 2021-04-24 o 12:53, Michal Jankowski pisze:
[...]

Też się można doktoryzować.
Gdzieś tu obok jest wątek o władaniu/posiadania -
(od lokalu się zaczęło)

Data: 2021-04-24 13:25:09
Autor: Shrek
Faktura i do kosza... :)
W dniu 24.04.2021 o 13:14, cef pisze:

Też się można doktoryzować.
Gdzieś tu obok jest wątek o władaniu/posiadania -
(od lokalu się zaczęło)

Ciekawy problem. Zwłaszcza gdy chodzi o jakieś konkretne rzeczy - z numerami seryjnymi, unikalne itp;)

--
Shrek

Data: 2021-04-26 10:49:59
Autor: Budzik
Faktura i do kosza... :)
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

[...]

Taki pomysł: moze brac te faktury na:
521-31-72-762 ;-)
lub w najgorszym razie na:
7542481169

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2021-04-26 05:32:16
Autor: Dawid Rutkowski
Faktura i do kosza... :)
poniedziałek, 26 kwietnia 2021 o 12:50:01 UTC+2 Budzik napisał(a):
Użytkownik Robert Tomasik robert....@gazeta.pl ...
Taki pomysł: moze brac te faktury na: 521-31-72-762 ;-) lub w najgorszym razie na: 7542481169

A kto zacz (jeden i drugi NIP)? e-krs nie pokazuje. Restricted? ;>

Data: 2021-04-26 05:55:44
Autor: Niktnaprawde Nobodyreally
Faktura i do kosza... :)
poniedziałek, 26 kwietnia 2021 o 14:32:18 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

A kto zacz (jeden i drugi NIP)? e-krs nie pokazuje. Restricted? ;>

Gugiel nie ma kłopotu ze znalezieniem.

Data: 2021-04-26 06:38:36
Autor: Dawid Rutkowski
Faktura i do kosza... :)
poniedziałek, 26 kwietnia 2021 o 14:55:45 UTC+2 Niktnaprawde Nobodyreally napisał(a):
poniedziałek, 26 kwietnia 2021 o 14:32:18 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a): > A kto zacz (jeden i drugi NIP)? e-krs nie pokazuje. Restricted? ;>
Gugiel nie ma kłopotu ze znalezieniem.

Rzeczywiście.
A ekrs nie pokazuje.
Hmm, jest to więc pewnego rodzaju restricted, bo w ekrs można przeszukiwać rejestry "przedsiębiorcy" i "Stowarzyszenia, inne organizacje społ. i zawodowe, fundacje, ZOZ".
"Organów państwowych" w KRS nie ma, w sumie logicznie. Ale partii politycznych też chyba nie.

Data: 2021-04-26 15:50:56
Autor: J.F
Faktura i do kosza... :)
On Mon, 26 Apr 2021 06:38:36 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Partie powinny podpadac pod "organizacje społ".
Tylko ze US pewnie olewa ich zakupy.

Ja bym tam sprobowal np 522-10-09-522.

J.

Data: 2021-04-26 14:59:59
Autor: Budzik
Faktura i do kosza... :)
Użytkownik J.F jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

Musze przyznac ze niespotynie konstruktywna rozmowa nam wyszła - tyle rozwiazań takich zeby wilk był syty i owca cała...

--
Pozdrawia... Budzik
"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

Data: 2021-04-22 15:59:51
Autor: Budzik
Faktura i do kosza... :)

[...]

Znowu pierdolisz?
Zaliczenie do kosztów to twoje prawo a nie obowiazek.

Data: 2021-04-22 18:41:21
Autor: Shrek
Faktura i do kosza... :)
W dniu 22.04.2021 o 17:59, Budzik pisze:

Znowu pierdolisz?
Zaliczenie do kosztów to twoje prawo a nie obowiazek.

Oj tam oj tam. Mentalność milicjanta.

--
Shrek

Faktura i do kosza... :)