Faktura korygująca - pytanie

Data: 2013-07-21 11:48:37
Autor: Jacek
Faktura korygująca - pytanie
Pierwszy raz robię fakturę korygującą:
klient kupił kilka różnych towarów na jednej fakturze, a potem jedną zwrócił.
Pytanie mam co do sposobu zapisania "po korekcie"

czy mam napisać: lp. nazwa towaru, cena, VAT, netto, brutto i podać ilość 0 (zero), czy też wogóle tego wiersza nie pisać?
Jacek

Data: 2013-07-21 22:50:12
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 21 Jul 2013, Jacek wrote:

Pierwszy raz robię fakturę korygującą:
klient kupił kilka różnych towarów na jednej fakturze, a potem jedną zwrócił.

  Chyba "jeden"?
  Bo tak to wychodzi, że zwrócił fakturę :)

Pytanie mam co do sposobu zapisania "po korekcie"

  Hm... zwyczaj dobry, nie powiem.
  I nie mam nic przeciw.
  Ale przepis dotyczący zmian "kwotowych" przeczytałeś czy nie?
  Bo to idzie tak: najpierw par.13.5, potem odesłanie do .2
  Nie jest to par.14, bo przecież pomyłki nie było (w par.14
jest wzmianka o "wartości po zmianie", choć nie jako zasadzie
generalnej a do konkretnych przypadków).
  I czytasz 13.2.3 i .2.4, potem jeszcze raz, a potem objaśniasz
mi dlaczego nie widzę tam "wartości po korekcie" ;)

czy mam napisać: lp. nazwa towaru, cena, VAT, netto, brutto i podać
ilość 0 (zero),

  To co powinno się znaleźć w korekcie pozycji "liczbowej", ukrywa się
zazwyczaj pod słowem "różnica", w przepisie jest pod bolącym fiskusa
wyrażeniem "zmniejszenie podatku należnego", a przynajmniej tak mi
wychodzi wedle aktualnej wersji rozporządzenia:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,1626,51600,20110401,szczegolowe-zasady-wystawiania-faktur-dane-ktore-powinny.html
....bo jako mniemam nie chodzi o f-rę sprzed lat kilku :)

czy też wogóle tego wiersza nie pisać?

  "W ogóle" raczej nie można, z powodu wyżej.
  Nie może NIE BYĆ pozycji zmiany, skoro obowiązuje wykazanie
różnicy wartości (w tym podatku) dla zmienianej pozycji.
  Za to wychodzi mi (chyba żebym coś przeoczył), że "po korekcie"
jest w tym przypadku niewymagane.
  Udało Ci się zadać pytanie obejmujące zbiory traktowane jako
zaprzeczenia, ale nie sumujące się do (zbioru) pełnego :O

  Potraktowałbym to tak.
  Żaden przepis nie zabrania podania na f-rach dodatkowych informacji.
  Można dopisać warunki gwarancji lub fakt jej nieudzielenia,
można też dopisać na korekcie pozycje które stosuje się do
danych "nieliczbowych" oraz pomyłek (znaczy wartości przed
i po), a niewielki nadmiar w tym przypadku nie zaszkodzi
(choćby odbiorcy f-ry), więc jakby na mnie trafiło, to na jakieś
100% bym wziął i dopisał :D
  Ale niezależnie od wartości "różnica"!
(żeby ktoś nie wymyślił, że jak poda "przed" i "po" to
może oszczędzać na kalkulatorze i nie liczyć różnicy)

BTW: ciekaw jestem, czy i ile wśród oprogramowania używanego
  w .pl odrzuca jako "błędny brak danych" prawidłową wg rozporządzenia
  korektę "niebłędów" :) (tj. zwrotów właśnie)
   To też przemawia za dopisaniem - bo oczywiście problem leży po
  stronie odbiorcy (że mu "system nie przyjmuje"), ale awanturę
  musi mu zrobić wystawca prawidłowej korekty :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-22 07:08:58
Autor: Jacek
Faktura korygująca - pytanie
  Chyba "jeden"?
  Bo tak to wychodzi, że zwrócił fakturę :)
Słuszna uwaga. Jeden.

Wygląda to mniej więcej tak:

PRZED  KOREKTĄ:
Lp.
1 Stacja lutownicza 180 W kpl. 1 100,00 100,00 23% 23,00
2 Topnik
szt. 5 5,00 25,00 23% 5,75
3 Szczypce płaskie szt. 1 40,00 40,00 23% 9,20
4 Lutownica 40/75 W szt. 1 80,00 80,00 23% 18,40

RAZEM wartość pierwotna faktury
Netto 245,00 VAT 56,35
BRUTTO 301,35

PO KOREKCIE:
1 Stacja lutownicza 180 W kpl. 1 100,00 100,00 23% 23,00
2 Topnik
szt. 5 5,00 25,00 23% 5,75
3 Szczypce płaskie szt. 1 40,00 40,00 23% 9,20
4 Lutownica 40/75 W szt. 0 80,00 0,00 23% 0,00

RAZEM wartość po uwzględnieniu
korekt:
Netto 165,00 VAT 37,95
BRUTTO 202,95

WARTOŚĆ KOREKTY:
Netto VAT Brutto
-80,00 -18,40 -98,40
Słownie (minus) dziewięćdziesiąt osiem 40/100
Uwagi:
Powód korekty: klient zwrócił
towar z pozycji 4

Jacek

Data: 2013-07-22 15:42:39
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktura korygująca - pytanie
On Mon, 22 Jul 2013, Jacek wrote:

Wygląda to mniej więcej tak:

[...]
KOREKTY:
Netto VAT Brutto -80,00 -18,40 -98,40
Słownie (minus) dziewięćdziesiąt osiem 40/100 Uwagi: Powód korekty: klient zwrócił
towar z pozycji 4

  No i na mój gust, nie koniecznych licząc danych faktury "1-6",
jest to "dopuszczalne minimum".
  Resztę można podać.
  I lepiej to zrobić "kontrolnie".
  Ale przymusu nie widać.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-22 11:24:41
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sun, 21 Jul 2013 22:50:12 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Aktualna jest ta wersja:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,1626,51600,20130101,szczegolowe-zasady-wystawiania-faktur-dane-ktore-powinny.html

A tam było sporo zmian, również w korektach - prawie wszystko na niebiesko.
Poza różnicą wartości można podać wprost prawidłową wartość.

Co nie zmienia faktu, że z dużym P-em "program nie przyjmuje" ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-07-22 15:37:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 22 Jul 2013, Borys Pogoreło wrote:

[...]

  Ups. Thx :)
  Szczęśliwie art.13, mimo że dość "niebieski", w poruszanej sprawie
niezbyt się zmienił :) (głównie poprzez zmianę określeń i dopuszczenie
"wspólnej korekty" dla wielu dostaw, co implikuje obowiązek
podawania daty).

A tam było sporo zmian, również w korektach - prawie wszystko na niebiesko.
Poza różnicą wartości można podać wprost prawidłową wartość.

  Mi chodziło właśnie o tę różnicę - w pytaniu nie było o niej mowy,
a to różnica jest obowiązkowa.
  Wartość oczywiście można podać, niezależnie od tego czy przepis
zawiera zapis że można, bo nie ma zapisów że czegoś podawać
nie wolno :)

Co nie zmienia faktu, że z dużym P-em "program nie przyjmuje" ;)

  :D

pzdr, Gotfryd

Faktura korygująca - pytanie