Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną

Data: 2010-01-17 01:14:55
Autor: Tomek Szczeczykowski
Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną
Witam

Jakiś czas temu postanowiłem zmienić piec centralnego ogrzewania
( przy okazji zrobić komin ze stali nierdzewnej)

Zaprosiłem firmę - powiedzieli.
piec ok 2500
montaż pieca 1000 plus zużyte materiały
Wszystko ma wynieść 4500 - nie więcej niż 5000.

Nie zawieraliśmy żadnej umowy na piśmie była tylko ustna umowa :(
To było w listopadzie - piec został zamontowany.

O fakturę musiałem się dwa miesiące prosić , w końcu dowiedziałem się
telefonicznie ze suma jest ok 6000 !!

Poprosiłem o kosztorys :
A tam takie kwiatki jak 1200 za montaż
Jakieś dziwne zestawy montażowe dla pieca.

W rozmowie z osobą która robiła kosztorys (ta sama która była po raz
pierwszy w moim domu) dowiedziałem się że "on nie wiedział że to tyle
kosztuje"!!!

Firma jest duża i dość znana w moim mieście. To nie był jakiś pan
"Zdzisiu" z ulicy
Moje pytanie jest jakie są moje prawa?  umawialiśmy się na max 5000 a
oni teraz chcą 6000.
Jak mogą mnie zmusić do zapłaty tego dodatkowego 1000.

Gdym wiedział od razu że taka kwota będzie nie wymieniał bym pieca lub
wybrał bym inna firmę.

Co teraz ? Sąd konsumencki? Rzecznik Praw Konsumenta ?

Dziękuję i Pozdrawiam
Tomek

Data: 2010-01-17 10:28:43
Autor: Liwiusz
Tomek Szczeczykowski pisze:

Jak mogą mnie zmusić do zapłaty tego dodatkowego 1000.

   Udowodnić przed sądem, że umawiali się z Tobą na 6000zł.

Co teraz ? Sąd konsumencki? Rzecznik Praw Konsumenta ?

   Nie płacić nadwyżki, czekać na pozew lub przedawnienie.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-17 01:59:17
Autor: Tomek Szczeczykowski
On 17 Sty, 10:28, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Tomek Szczeczykowski pisze:

> Jak mog mnie zmusi do zap aty tego dodatkowego 1000.

   Udowodni przed s dem, e umawiali si z Tob na 6000z .

To bedzie slowo przeciwko slowu.
Czy moga naslac na mnie komornika bez mojej wiedzy ?

-- Tomek

Data: 2010-01-17 11:00:38
Autor: Liwiusz
[...]

   Dlatego teĹź szanse udowodnienia nadwyĹźki mają bardzo małe. To na nich będzie ciążył obowiązek udowodnienia faktu.

Czy moga naslac na mnie komornika bez mojej wiedzy ?

   Tylko jeśli będą juĹź mieli tytuł wykonawczy - czyli prawomocny nakaz zapłaty lub prawomocny wyrok z sądu.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-17 11:17:40
Autor: cef
Liwiusz wrote:

To bedzie slowo przeciwko slowu.

  Dlatego teĹź szanse udowodnienia nadwyĹźki mają bardzo małe. To na
nich będzie ciążył obowiązek udowodnienia faktu.

Jak przyjdzie co do czego, to może się okazać, że na wpłatę tych 5000
kolega Tomek nie ma żadnego kwita i bedzie musiał zapłacić raz jeszcze :-)

Data: 2010-01-17 11:21:11
Autor: Liwiusz
Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną
Tomek Szczeczykowski pisze:

Gdym wiedział od razu że taka kwota będzie nie wymieniał bym pieca lub
wybrał bym inna firmę.

   Tak trochę OT: zapewnie negocjowałeś cenę bez faktury, czyli na czarno i bez VATu. I teraz wygląda na to, że po wystawieniu faktury chcieliby odzyskać od Ciebie VAT, aby nie być stratnym. Na przyszłość warto wyjaśniać wcześniej takie rzeczy.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-17 02:34:47
Autor: Tomek Szczeczykowski
On 17 Sty, 11:21, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

czarno i bez VATu. I teraz wygląda na to, że po wystawieniu faktury
chcieliby odzyskać od Ciebie VAT, aby nie być stratnym. Na przyszłość

O tym nie było ani słowa. Pytałem się ile mnie to będzie kosztowało,
Nie bylo ani słowa o braku faktury albo VAT.

Tomel

Data: 2010-01-17 12:02:54
Autor: barbakan
Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną
Użytkownik "Tomek Szczeczykowski" <wertun22@gmail.com> napisał

O tym nie było ani słowa. Pytałem się ile mnie to będzie kosztowało,
Nie bylo ani słowa o braku faktury albo VAT.

A co z gwarancją? Bez faktury raczej jej nie będzie

--
pozdro
barbakan

Data: 2010-01-17 03:22:45
Autor: Tomek Szczeczykowski
On 17 Sty, 12:02, "barbakan" <barba...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Tomek Szczeczykowski" <wertu...@gmail.com> napisał

> O tym nie było ani słowa. Pytałem się ile mnie to będzie kosztowało,
> Nie bylo ani słowa o braku faktury albo VAT.

A co z gwarancją? Bez faktury raczej jej nie będzie

Gwarancja jest podbita i piec przeszedl przeglad rozruchowy :) juz w
grudniu

Tomek

Data: 2010-01-17 13:58:26
Autor: barbakan
Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną

Użytkownik "Tomek Szczeczykowski" <wertun22@gmail.com> napisał

Gwarancja jest podbita i piec przeszedl przeglad rozruchowy :) juz w
grudniu

A to 5 tys zapłaciłeś? Masz na to jakieś pokwitowania? Jaki jest tytuł wpłaty?

--
pozdro
barbakan

Data: 2010-01-17 08:45:55
Autor: Tomek Szczeczykowski
> [...]

> grudniu

A to 5 tys zapłaciłeś? Masz na to jakieś pokwitowania? Jaki jest tytuł

Nic jeszcze nie wpłaciłem, konkretnie o kwocie dowiedziałem się w
piątek,
Z pieniędzmi nie będzie problemu, tylko nie lubi być robiony w ....
Zbieram informacje na negocjacje, we wtorek się do nich wybieram.

Pozdrawiam
Tomek

Data: 2010-01-17 18:30:44
Autor: barbakan
[...]

Jeżeli to duża firma (jak piszesz) to musi mieć procedury wykonywania zleceń.
Jeżeli nic nie podpisywałeś to jesteś górą.
Zażądaj dokumentów, które potwierdzą ustalenie wartości zlecenia na 6 tys. zł
Jeżeli nie ma takich dokumentów to możesz ich wyśmiać i powiedzieć,
dlaczego nie każą Ci zapłacić 20 tys. zł?

Jeżeli trzeba to zaproponuj wyjaśnienie sprawy w obecności właściciela firmy.
Sprawiaj wrażenie, że w takiej sytuacji niech się cieszą, że w ogóle im coś zapłacisz.

Brak dokumentacji z historii wykonania zlecenia pogrąża firmę, a nie Ciebie.

--
pozdro
barbakan

Data: 2010-01-18 10:18:42
Autor: Herald
Dnia Sun, 17 Jan 2010 11:21:11 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

A od kiedy to KONSUMENTa obchodzą jakieś podatki, narzuty, marże?
CENA to cena i basta :)
umawiał się na 5000zł to zapłaci 5000zł - i nie interesują go czy w tym
jest podatek, VAT, akcyza, klimatyczne, cło i inne ciulstwa.
Hint: ustawa o cenach.

Data: 2010-01-18 10:37:05
Autor: spp
W dniu 2010-01-18 10:18, Herald pisze:

umawiał się na 5000zł to zapłaci 5000zł - i nie interesują go czy w tym
jest podatek, VAT, akcyza, klimatyczne, cło i inne ciulstwa.
Hint: ustawa o cenach.

Tylko jedna strona twierdzi że umowa była na 5000 zł.

--
spp

Data: 2010-01-18 10:44:07
Autor: Herald
Dnia Mon, 18 Jan 2010 10:37:05 +0100, spp napisał(a):

[...]

No masz, a ten znowu :/
Czytałeś wątek?
To masz na tacy: Message-ID: <hiun47$vlm$1@news.onet.pl>

Data: 2010-01-18 10:40:45
Autor: Liwiusz
Herald pisze:
[...]

   Od wtedy, kiedy to on te podatki ma płacić, i często woli ich nie płacić i nie mieć faktury.

umawiał się na 5000zł to zapłaci 5000zł - i nie interesują go czy w tym
jest podatek, VAT, akcyza, klimatyczne, cło i inne ciulstwa.
Hint: ustawa o cenach.

   Hint: życie to nie tylko paragrafy.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-18 10:51:26
Autor: Herald
Dnia Mon, 18 Jan 2010 10:40:45 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

ROTFL
No wiesz też co Liwiusz ... :)
Przychodzę wobec tego do kasy w Tesco/Real/MediaMarkt i stawiając na taśmie
kasowej np. telewizor - mówię kasjerowi:
- nie biorę rachunku - wbijaj cenę bez podatku dochodowego i bez VATu :))))

Bo chyba to miałeś na myśli pisząc swojego posta :)

Data: 2010-01-18 11:42:08
Autor: Liwiusz
Herald pisze:

[...]

   Oczywiście, że nie. Nie patrz na życie tak jak urzędnik skarbowy. Obrót gospodarczy to nie tylko kasy fiskalne.

   Jak Ci sąsiad pomaluje ścianę w pokoju, to zapłacisz mu 50zł, czy może  1220zł, z czego 220zł VATu, 900zł na ZUS (przecież musi DG otworzyć), 20zł jako zaliczkę na dochodowy itp.?

  To byłby dopiero ROTFL.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-18 11:54:00
Autor: Herald
Dnia Mon, 18 Jan 2010 11:42:08 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

Dlatego też skoro przyszedł kosztorysant na miejsce, dokonał rozeznania i
kalkulacji i przedstawił ofertę na "maksymalnie 5000zł" to uważam ze kwota
którą mam do zapłaty jest MAKSYMALNIE 5000zł a nie teraz jakiś 1000zł
więcej.
Teoretycznie, gdyby okres realizacji był długotrwały (np. parę miesięcy) i
w międzyczasie ceny użytych materiaów drastycznie by zdrożały - to wówczas
wykonawca powinien uzgodnić "podwyżkę z inwestorem.
Nawet gdyby założyć że ktoś chciał "uszczknąć na podatku VAT" to li tylko
.... wykonawca - bo teraz sobei go (tak na oko) dolicza do tych 5000zł.

   Jak Ci sąsiad pomaluje ścianę w pokoju, to zapłacisz mu 50zł, czy może  1220zł, z czego 220zł VATu, 900zł na ZUS (przecież musi DG otworzyć), 20zł jako zaliczkę na dochodowy itp.?

Zapłacę mu tyle na ile się umówiliśmy. Chyba że....
Spartoli robotę to potrącę za konieczność zamówienia innego fachowca, a
pewnie i materiał (farba) pójdzie w straty.
Jego rozliczenia mam w dupie. Czy on zapłaci podatek, czy zapłaci składki
ZUS, czy zapłaci abonament za telefon komórkowy, czy za czynsz - nie moja
brocha.
Ja płacę ustaloną kwotę - on wykonuje dobrze przedmiot zlecenia. Czysty
układ.

Data: 2010-01-18 02:57:31
Autor: Tomek Szczeczykowski
> [...]

brocha.
Ja płacę ustaloną kwotę - on wykonuje dobrze przedmiot zlecenia. Czysty

Podoba mi się ta argumentacja,
Mogę dodać że od momentu sporządzenia "kosztorysu" słownego do
instalacji upłynął tydzień.
W tym czasie nie było żadnych wojen, załamania gospodarczego ani
drastycznej zmiany kursu waluty.

Pozdrawiam
Tomek

Data: 2010-01-18 11:58:53
Autor: Liwiusz
Herald pisze:

[...]

   No to jak - dobra, Herald, pomaluję Ci tę ścianę za dwie flaszki. A Ty po robocie mówisz: poproszę fakturę i wpis do EDG. Niby masz prawo, ale wówczas zwykły *** jesteś, a nie sąsiad ;-)

--
Liwiusz

Data: 2010-01-18 12:04:58
Autor: Herald
Dnia Mon, 18 Jan 2010 11:58:53 +0100, Liwiusz napisał(a):

Herald pisze:

[...]

Liwiusz, dziwię Ci się teraz, szukasz dziury w całym.
To powyżej było o "wynajęcia pana józka" - sąsiada, jak sam nazwałeś.
Temat dotyczy, jak pytający opisał - dosyć sporej FIRMY/ZAKŁADU PRACY.
Przecież oni z założenia świadczą USŁUGI.
Co innego pan józek :)

No chyba ze ten kosztorysant z dużej firmy przyszedł "prywatnie" do
pytającego i chciał odpierdolić fuchę. jeżeli tak - to teraz musiałbym Ci
przyznać rację i uznać przykład pana józka za adekwatny.

Ale szczerzę wątpię by pytający "szedł na fuchę" z takim zakresem prac.

Data: 2010-01-18 12:14:17
Autor: Liwiusz

Herald pisze:

[...]

Należy rozpatrzyć trzy sytuacje:

1/ Duża firma, robi tylko legalnie
2/ Firma średnia, robi legalnie oraz trochę taniej na czarno
3/ Józek - robi tylko na czarno.

Istnieje cała masa firm "2", które są zarejestrowane, ale część drobnych robót robią poza księgowością. Może to być korzystne i dla firmy, i dla klienta.

W tym wątku poruszyłem jedynie ten temat, aby uzmysłowić, że:

a/ być może strony "w sposób dorozumiany" godziły się na niewystawianie faktury, być może doszło tutaj do nieporozumienia
b/ w związku z tym wystawienie faktury przez firmę spowoduje, że będzie ona stratna na transakcji, stąd chęć przerzucenia VATu na odbiorcę

Podzwoń sobie po ogłoszeniach i powiedz, że chcesz pomalować 5m ściany, albo wymienić kibel i popytaj się ile to będzie kosztować. A potem powiedz, że chcesz fakturę - w wielu przypadkach cena wówczas cena podskoczy o 50%, takie są bowiem koszty związane z wystawieniem faktury (dochodowy i VAT). Nic dziwnego, że w drobnych sprawach z życia codziennego ludzie się obchodzą bez rachunków. Nie widzę najmniejszego powodu, aby emerytka płaciła za wymianę swojego cieknącego kranu 75zł, a nie 50zł, aby łatać dziurę budżetową spowodowaną tym, że rządzą nami idioci.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-17 11:36:51
Autor: Piotrek
Użytkownik "Tomek Szczeczykowski" <wertun22@gmail.com> napisał w wiadomości news:7d236cb3-4260-42b4-a6d4-271de95f63a9c29g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Jak nie ma umowy i żadnych kwitów to niech wogole udowodnią że to ich sprzęt....
jedyne zagrożenie to takie, że mogą Cię puścić z dymem...auto zniszczyć... takie tam....

Piotrek

Data: 2010-01-17 12:58:35
Autor: Liwiusz
Piotrek pisze:
[...]

   To jakaś nowa tradycja? Aby zamieniać oznaczenia cytatów z treścią postu?

--
Liwiusz

Data: 2010-01-17 16:06:51
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hiuu1d$kh9$1news.onet.pl...

  To jakaś nowa tradycja? Aby zamieniać oznaczenia cytatów z treścią
postu?

    Tak samo nowa jak i cytowanie całości posta aby jakąś bzdurną uwagę dopisać.

Podsumowując lamer lamerowi lamerskie błędy wytyka.

Data: 2010-01-17 16:21:15
Autor: Liwiusz
Marcin Wasilewski pisze:
[...]

   Łączysz się przez gprs, biedaku?

--
Liwiusz

Data: 2010-01-17 17:00:55
Autor: Minotaur
Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną
nie ale przewijac tony tekstu jest kurna niewygodnie

Data: 2010-01-17 17:50:33
Autor: Robert Tomasik
[...]

Zapłać im bezsporną część należności - nei więc co za taką uznasz - i pozostałą część niech Cię pozywają do sądu. Ale mają bardzo małe szanse na wygraną.

Data: 2010-01-18 10:17:22
Autor: BETON

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hivg23$7t2$2inews.gazeta.pl...

[...]

Ale moze ta bezsporna to własnie te 5000 tyś. - ale netto.  Czyli brutto- z faktura ok 6000zł- czyli w zasadzie sie wszystko zgadza.

Data: 2010-01-18 10:41:10
Autor: Herald
Dnia Mon, 18 Jan 2010 10:17:22 +0100, BETON napisał(a):

Ale moze ta bezsporna to własnie te 5000 tyś. - ale netto.  Czyli brutto- z faktura ok 6000zł- czyli w zasadzie sie wszystko zgadza.

Żaden VAT, bo za chwile doliczą marżę, potem doliczą zysk, potem doliczą
cło, potem akcyzę .....
Pisałem już raz: CENA - ustawa o cenach.

Data: 2010-01-18 10:53:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 18 Jan 2010, BETON wrote:

Ale moze ta bezsporna to własnie te 5000 tyś. - ale netto.

  Herald podał obok podstawę prawną - ustawa o cenach.
  CENA zawiera WSZYSTKIE składniki.
  Oczywiście można umowić się na "zasady określania ceny",
czyli ustalić np. wycenę kosztorysową "od godziny usługi"
albo np. cenę netto (która de facto wtedy *nie jest* "ceną"
w rozumieniu ww. ustawy, lecz właśnie "określeniem sposobu
wyznaczenia ceny").

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-18 11:32:59
Autor: Marek K
On 2010-01-18 10:53, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Ja sie troche wetne, ale czy w przypadku usług budowlanych
(to jest usluga budowlana?) przy braku pisemnej umowy
nie obowiazuje kosztorys powykonawczy ?

Marek

Data: 2010-01-18 11:41:10
Autor: Herald
Dnia Mon, 18 Jan 2010 11:32:59 +0100, Marek K napisał(a):

[...]

Skoro tak kozaczysz - to dlaczego nie przedstawił po "wizji lokalnej"
kosztorysu ofertowego do akceptacji przez Inwestora?
Zdajesz sobie sprawę jak na "powykonawczym" będę mógł Ci wyśrubować wartość
końcową kosztorysu? I to w oparciu na KNR, KNNR - nie na kalkulacjach
indywidualnych czy KNZach :)
Zesrałbyś się z bólu widząc kwotę z kosztorysu :)

Data: 2010-01-18 02:54:09
Autor: Tomek Szczeczykowski
> [...]

indywidualnych czy KNZach :)
Zesrałbyś się z bólu widząc kwotę z kosztorysu :)
Nie było wizji lokalnej, kosztorys końcowy został stworzony na
podstawie "sprawozdania" ekipy instalującej.

Pozdrawiam
Tomek

Data: 2010-01-18 12:08:13
Autor: Herald
Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną
Dnia Mon, 18 Jan 2010 02:54:09 -0800 (PST), Tomek Szczeczykowski
napisał(a):

[...]

Nie było wizji lokalnej,

Może ja jakiś głupi jestem, ale to co jest:
[...]

Zaprosiłeś ta firmę na kawę czy na drinka? Czy też aby zapoznali się z
zakresem prac i dokonali wyceny tej usługi?
Powiem nawet że wówczas przedstawili Ci swoją ofertę na wykonanie tej
usługi.

PS - obecnie od 10 lat jestem kosztorysantem (wcześniej byłem normalnym
fizolem) :)

Data: 2010-01-18 03:57:43
Autor: Tomek Szczeczykowski
napisał(a):

> [...]

usługi.

PS - obecnie od 10 lat jestem kosztorysantem (wcześniej byłem normalnym

Zadzwoniłem do firmy i powiedziałem że chcę zmienić piec. Połączone
mnie telefonicznie z Panem z którym umowiłem się na wizję lokalną..
"Pan" ogladał oryginalny piec, był na strychu żeby zobaczyć jak
wygląda komin i jakiej jest długości.
Na koniec wizji lokalnej padła suma 5000 PLN.

Pozdrawiam
Tomek

Data: 2010-01-18 12:01:24
Autor: Marek K
On 2010-01-18 11:41, Herald wrote:
[...]

Ja nie kozacze, tylko sie pytam.
A nie przedstawil, bo wykonawcy nie zalezy,
w takiej sytuacji prawnej, na umowie - wrecz przeciwnie.
Jeden znajomy przewiozl sie niezle na czyms takim.

Marek

Data: 2010-01-18 12:28:08
Autor: Herald
Dnia Mon, 18 Jan 2010 12:01:24 +0100, Marek K napisał(a):

A nie przedstawil, bo wykonawcy nie zalezy,
w takiej sytuacji prawnej, na umowie - wrecz przeciwnie.

Co masz na myśli - bo nie kumam?
Wykonawcy zależy na umowie? Bo to napisałeś de facto.
Jeżeli zależy, to dlaczego przystąpił do robót bez tej umowy?

Jeden znajomy przewiozl sie niezle na czyms takim.

Na czym się przewiózł?
Niezbyt logicznie budujesz zdania :/

Data: 2010-01-18 14:37:51
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "BETON" <brak@mejla.pl> napisał w wiadomości news:hj18v4$av2$1inews.gazeta.pl...

[...]

Bezsporna wg tego,. który płaci. Ja nie wiem, jak się umówili, ale zasadniczo umawiam się na kwotę brutto i jeśli nie uzgodnili tego ekstra, to jest to już problem wykonawcy.

Data: 2010-01-18 12:14:51
Autor: ikarek
Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną
Jako że też czeka mnie remont domu, chciałbym podrążyć
pewne wątki dyskusji.

1) w jaki sposób najlepiej ustrzec się przed sytuacją, która
spotkała Tomka - napisać umowę, gdzie będzie wstępny
kosztorys, zawierający maksymalną cenę usługi?

2) przyjmując, że firma czy osoba prowadząca DG wykonała
u mnie jakieś usługi "na lewo" i otrzymała zapłatę "od ręki" - czy
oprócz przyzwoitości/reputacji/itd. istnieje inny powód, który
by powstrzymywał tę firmę/osobę przed wystawieniem rachunku
za tę usługę i domaganiem się drugiej, "oficjalnej" zapłaty?

Innymi słowy, czy powinienem obawiać się sytuacji, że zapłacę
za usługę "do ręki", a następnie wykonawca wystawi oficjalny
rachunek i będzie żądał ponownej zapłaty?

(moje drugie pytanie jest czysto teoretyczne, gdyż wiem, że nie
należy dokarmiać szarej strefy, tylko dbać, by Nasze Kochane
Państwo miało jak najwięcej pieniędzy z podatków!)

Data: 2010-01-18 12:17:04
Autor: Liwiusz
ikarek pisze:

(moje drugie pytanie jest czysto teoretyczne, gdyż wiem, że nie
należy dokarmiać szarej strefy, tylko dbać, by Nasze Kochane
Państwo miało jak najwięcej pieniędzy z podatków!)

   Szara strefa to kilkadziesiąt % PKB, należy się MODLIĆ, aby nadal istniała, inaczej nasz kulawy wzrost gospodarczy diabli by wzięli.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-18 12:30:02
Autor: Herald
Dnia Mon, 18 Jan 2010 12:17:04 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

To wprost nawoływanie do anarchii :)))))
Propagowanie i nawoływanie do łamania prawa ;))

Data: 2010-01-18 12:36:33
Autor: Liwiusz
Herald pisze:
[...]

  Nawoływanie do normalności! Prędzej czy później ten złodziejski i niewolniczy system musi się zawalić. Kwestia czy szara strefa spowoduje, że będzie to szybciej (mniej pieniędzy w budżecie), czy wolniej (napędzanie gospodarki) to sprawa dyskusyjna.

   Należy jedynie pamiętać, że poza czujnym okiem fiskusa też jest życie.  I to nieraz lepsze niż w "macierzy".

--
Liwiusz

Data: 2010-01-18 12:45:02
Autor: Herald
Dnia Mon, 18 Jan 2010 12:36:33 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

Kurde, Ty masz firmę wyburzeniowa czy jak?
Wszystko chcesz walić ;)
Poza tym, deczko Twoje treści zakrawają na tekstach JKM, który niektóre
swoje pomysły ma mocne :)

Data: 2010-01-18 12:50:13
Autor: ikarek
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hj1fvi$h1e$2news.onet.pl...
ikarek pisze:

[...]

Do pewnego stopnia zgadzam się z Twoim poglądem. Nie przywalone
nadmiernymi podatkami usługi mogą rozwijać się bardziej intensywnie,
a państwo i tak ma z tego korzyści, choćby VAT na materiały, większe
zatrudnienie w fabrykach, itd. No i na pewno korzyść ma zamawiający
usługę ;p

Ale wolałbym nie wchodzić w dyskusję, czy szara strefa jest dobra
czy niedobra, bo na pewno jest sprzeczna z prawem.

Data: 2010-01-18 13:20:56
Autor: Liwiusz
ikarek pisze:

Ale wolałbym nie wchodzić w dyskusję, czy szara strefa jest dobra
czy niedobra, bo na pewno jest sprzeczna z prawem.

   Tak naprawdę czy coś jest sprzeczne z prawem to nie ma żadnego znaczenia. W historii, i obecnie, wiele rzeczy nagannych było zgodnych z prawem, jak również wiele rzeczy nielegalnych obecnie było dozwolonych kiedyś, i na odwrót.

   To, do czego można się odwoływać, to moralność, sumienie, zwyczaj, ale nie aktualne prawo.

   Czy zatem pomaganie sobie ludziom nawzajem bez "doli" dla państwa jest sprzeczne z jakimiś ogólnymi normami? Bo to, że np. przyszywana ciocia daje swojemu przyszywanemu siostrzeńcowi jakieś drogie meble i od tego nie płacą podatku, to mimo złamania prawa nic innego strasznego się nie dzieje, nieprawdaż?

   Fetysz prawa jako najwyższej oceny ludzkich działań może bardzo łatwo zwieść na manowce, poprzez podajanie przykłady systemów prawnych, gdzie działanie zgodnie z nimi powoduje zagrożenie o wiele większych, ogólnie uznawanych  dóbr, takich jak wolność, życie itp.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-18 13:46:17
Autor: ikarek

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hj1jna$t1i$1news.onet.pl...
ikarek pisze:

[...]

Nie kwestionuję tego, moje myślenie szło raczej w stronę wizji
nadgorliwego urzędnika, który zacznie nas szukać i ściagać, bo
uzna, że "nawołujemy" do łamania prawa. Nie takie rzeczy ta
ziemia widziala, a "strzezonego..." :)

Data: 2010-01-18 13:48:26
Autor: Liwiusz
ikarek pisze:

[...]

   Wiesz, może w wolnej Polsce za takie prześladowania jakieś renty będą dawać? :)

--
Liwiusz

Data: 2010-01-18 13:26:56
Autor: mvoicem
(18.01.2010 12:14), ikarek wrote:
[...]

Wydaje mi się że trzeba po prostu przyjąć do wiadomości że w przypadku
napraw samochodów, remontów itd... kwota od pierwszej do ostatniej
rozmowy o pieniądzach rośnie o kilkanaście/kilkadziesiąt procent.

I mając tą wiedzę - uwzględniać ją w początkowych negocjacjach.

Oczywiście jest możliwość spisania szczegółowej umowy która ureguluje
wszystkie możliwe nieporozumienia (w tym dot. kwoty), tyle że zazwyczaj
firmy które takie umowy podpisują są co najmniej 2x droższe.

p. m.

Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną