Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną

Data: 2010-01-17 17:50:33
Autor: Robert Tomasik
Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną

Użytkownik "Tomek Szczeczykowski" <wertun22@gmail.com> napisał w wiadomości news:7d236cb3-4260-42b4-a6d4-271de95f63a9c29g2000yqd.googlegroups.com...
Witam

Zapłać im bezsporną część należności - nei więc co za taką uznasz - i pozostałą część niech Cię pozywają do sądu. Ale mają bardzo małe szanse na wygraną.

Data: 2010-01-18 10:17:22
Autor: BETON

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hivg23$7t2$2inews.gazeta.pl...

[...]

Ale moze ta bezsporna to własnie te 5000 tyś. - ale netto.  Czyli brutto- z faktura ok 6000zł- czyli w zasadzie sie wszystko zgadza.

Data: 2010-01-18 10:41:10
Autor: Herald
Dnia Mon, 18 Jan 2010 10:17:22 +0100, BETON napisał(a):

Ale moze ta bezsporna to własnie te 5000 tyś. - ale netto.  Czyli brutto- z faktura ok 6000zł- czyli w zasadzie sie wszystko zgadza.

Żaden VAT, bo za chwile doliczą marżę, potem doliczą zysk, potem doliczą
cło, potem akcyzę .....
Pisałem już raz: CENA - ustawa o cenach.

Data: 2010-01-18 10:53:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 18 Jan 2010, BETON wrote:

Ale moze ta bezsporna to własnie te 5000 tyś. - ale netto.

  Herald podał obok podstawę prawną - ustawa o cenach.
  CENA zawiera WSZYSTKIE składniki.
  Oczywiście można umowić się na "zasady określania ceny",
czyli ustalić np. wycenę kosztorysową "od godziny usługi"
albo np. cenę netto (która de facto wtedy *nie jest* "ceną"
w rozumieniu ww. ustawy, lecz właśnie "określeniem sposobu
wyznaczenia ceny").

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-18 11:32:59
Autor: Marek K
On 2010-01-18 10:53, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Ja sie troche wetne, ale czy w przypadku usług budowlanych
(to jest usluga budowlana?) przy braku pisemnej umowy
nie obowiazuje kosztorys powykonawczy ?

Marek

Data: 2010-01-18 11:41:10
Autor: Herald
Dnia Mon, 18 Jan 2010 11:32:59 +0100, Marek K napisał(a):

[...]

Skoro tak kozaczysz - to dlaczego nie przedstawił po "wizji lokalnej"
kosztorysu ofertowego do akceptacji przez Inwestora?
Zdajesz sobie sprawę jak na "powykonawczym" będę mógł Ci wyśrubować wartość
końcową kosztorysu? I to w oparciu na KNR, KNNR - nie na kalkulacjach
indywidualnych czy KNZach :)
Zesrałbyś się z bólu widząc kwotę z kosztorysu :)

Data: 2010-01-18 02:54:09
Autor: Tomek Szczeczykowski
> [...]

indywidualnych czy KNZach :)
Zesrałbyś się z bólu widząc kwotę z kosztorysu :)
Nie było wizji lokalnej, kosztorys końcowy został stworzony na
podstawie "sprawozdania" ekipy instalującej.

Pozdrawiam
Tomek

Data: 2010-01-18 12:08:13
Autor: Herald
Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną
Dnia Mon, 18 Jan 2010 02:54:09 -0800 (PST), Tomek Szczeczykowski
napisał(a):

[...]

Nie było wizji lokalnej,

Może ja jakiś głupi jestem, ale to co jest:
Zaprosiłem firmę - powiedzieli.
piec ok 2500
montaż pieca 1000 plus zużyte materiały
Wszystko ma wynieść 4500 - nie więcej niż 5000.

kosztorys końcowy został stworzony na
podstawie "sprawozdania" ekipy instalującej.

Zaprosiłeś ta firmę na kawę czy na drinka? Czy też aby zapoznali się z
zakresem prac i dokonali wyceny tej usługi?
Powiem nawet że wówczas przedstawili Ci swoją ofertę na wykonanie tej
usługi.

PS - obecnie od 10 lat jestem kosztorysantem (wcześniej byłem normalnym
fizolem) :)

Data: 2010-01-18 03:57:43
Autor: Tomek Szczeczykowski
napisał(a):

> [...]

usługi.

PS - obecnie od 10 lat jestem kosztorysantem (wcześniej byłem normalnym

Zadzwoniłem do firmy i powiedziałem że chcę zmienić piec. Połączone
mnie telefonicznie z Panem z którym umowiłem się na wizję lokalną..
"Pan" ogladał oryginalny piec, był na strychu żeby zobaczyć jak
wygląda komin i jakiej jest długości.
Na koniec wizji lokalnej padła suma 5000 PLN.

Pozdrawiam
Tomek

Data: 2010-01-18 12:01:24
Autor: Marek K
On 2010-01-18 11:41, Herald wrote:
[...]

Ja nie kozacze, tylko sie pytam.
A nie przedstawil, bo wykonawcy nie zalezy,
w takiej sytuacji prawnej, na umowie - wrecz przeciwnie.
Jeden znajomy przewiozl sie niezle na czyms takim.

Marek

Data: 2010-01-18 12:28:08
Autor: Herald
Dnia Mon, 18 Jan 2010 12:01:24 +0100, Marek K napisał(a):

A nie przedstawil, bo wykonawcy nie zalezy,
w takiej sytuacji prawnej, na umowie - wrecz przeciwnie.

Co masz na myśli - bo nie kumam?
Wykonawcy zależy na umowie? Bo to napisałeś de facto.
Jeżeli zależy, to dlaczego przystąpił do robót bez tej umowy?

Jeden znajomy przewiozl sie niezle na czyms takim.

Na czym się przewiózł?
Niezbyt logicznie budujesz zdania :/

Data: 2010-01-18 14:37:51
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "BETON" <brak@mejla.pl> napisał w wiadomości news:hj18v4$av2$1inews.gazeta.pl...

[...]

Bezsporna wg tego,. który płaci. Ja nie wiem, jak się umówili, ale zasadniczo umawiam się na kwotę brutto i jeśli nie uzgodnili tego ekstra, to jest to już problem wykonawcy.

Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną