Faktura wystawiona po czasie

Data: 2011-12-01 15:32:20
Autor: Paweł Szostek
Faktura wystawiona po czasie
Przy finalizacji transakcji zapytałem klienta czy chcę fakturę.
Odpowiedział, że nie. Czy w takiej sytuacji taki klient może się
jeszcze zgłosić po jakimś czasie (np. do 7 dni) z żądaniem wystawienia
faktury (bo zmienił zdanie)?

Jeżeli tak jest, to byłoby to dość problematyczne, bo w przypadku
dużej liczby klientów mogę nie pamiętać, czy ta osoba była
rzeczywiście moim klientem i nie wiedzieć, czy rzeczywiście należy jej
się faktura.

Data: 2011-12-02 07:17:41
Autor: elephanto
W dniu 02-12-2011 00:32, Paweł Szostek pisze:
[...]

Do 7 to na pewno, ale zdaje sie, ze nawet do 3 miesiecy moze sie zwrocic z prosba o fakture.

[...]

Powinna przyniesc oryginal paragonu, ktory przypniesz do trzymanej przez siebie kopii faktury. Tej faktury i tak nie rejestrujesz, bo sprzedaz zarownno do vatu jak i dochodowego masz juz na kasie nabita.

--
Adam

Data: 2011-12-02 02:11:23
Autor: Paweł Szostek
On Dec 2, 7:17 am, elephanto <elepha...@cut.it.gmail.com> wrote:
> [...]

siebie kopii faktury. Tej faktury i tak nie rejestrujesz, bo sprzedaz
zarownno do vatu jak i dochodowego masz juz na kasie nabita.

I tutaj jest pies pogrzebany - bo ja nie mam kasy fiskalnej (mam dość
niskie obroty w roku).
Wpisuję więc takie transakcje do ewidencji sprzedaży bezrachunkowej.
No i jest ten termin 7 dni w którym klient ma prawo zażądać faktury
i na jakiej podstawie w mojej sytuacji mam tą fakturę wystawić?

Data: 2011-12-02 11:15:17
Autor: mvoicem
(02.12.2011 11:11), Paweł Szostek wrote:
[...]

Na takiej podstawie że wiesz że u Ciebie kupił.

p. m.

Data: 2011-12-02 11:17:00
Autor: Jarek Andrzejewski
Faktura wystawiona po czasie
On Fri, 2 Dec 2011 02:11:23 -0800 (PST), Paweł Szostek
<mojewebsites@gmail.com> wrote:

[...]

Na podstawie przepisów. Skoro wolno mu żądać, a Ty masz obowiązek
wystawić, to wystawiasz. Nie widzę problemu, przecież to nie
dodatkowych rodzi skutków podatkowych.

Data: 2011-12-02 02:21:07
Autor: Paweł Szostek
Faktura wystawiona po czasie
On Dec 2, 11:17 am, Jarek Andrzejewski <ptja...@gmail.com> wrote:
On Fri, 2 Dec 2011 02:11:23 -0800 (PST), Pawe Szostek

<mojewebsi...@gmail.com> wrote:
>I tutaj jest pies pogrzebany - bo ja nie mam kasy fiskalnej (mam do
>niskie obroty w roku).
>Wpisuj wi c takie transakcje do ewidencji sprzeda y bezrachunkowej.
>No i jest ten termin 7 dni w kt rym klient ma prawo za da faktury
>i na jakiej podstawie w mojej sytuacji mam t faktur wystawi ?

Na podstawie przepis w. Skoro wolno mu da , a Ty masz obowi zek
wystawi , to wystawiasz. Nie widz problemu, przecie to nie
dodatkowych rodzi skutk w podatkowych.

No tak, ale jeżeli mam dużo klientów, to mogę nie pamiętać czy ten
klient faktycznie był moim klientem.
A jeżeli będzie chciał mnie oszukać? Możne potrzebne mu są do czegoś
fikcyjne faktury?

Data: 2011-12-02 11:30:01
Autor: mvoicem

<mojewebsi...@gmail.com>  wrote:
[...]

A jak Ci klienci płacą? Gotówką? Przelewem?

A jeżeli będzie chciał mnie oszukać? Możne potrzebne mu są do czegoś
fikcyjne faktury?

Masz ewidencję sprzedaży, więc możesz sobie zaznaczać że do tego poszła faktura a do tego nie. Jeżeli wyjdzie że ktoś chce fakturę do czegoś do czego już wystawiłeś, wtedy się martw i rób dochodzenie.

p. m.

Data: 2011-12-02 11:39:03
Autor: Tomasz Chmielewski
On 02.12.2011 11:21, Paweł Szostek wrote:

A jeżeli będzie chciał mnie oszukać? Możne potrzebne mu są do czegoś
fikcyjne faktury?

Wystawiasz fikcyjne faktury? O_o

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-12-02 12:22:33
Autor: dK

Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> napisał w wiadomości news:9jro67Flv7U1mid.uni-berlin.de...
On 02.12.2011 11:21, Paweł Szostek wrote:

A jeżeli będzie chciał mnie oszukać? Możne potrzebne mu są do czegoś
fikcyjne faktury?

Wystawiasz fikcyjne faktury? O_o

Może ten klient to prowokator? :)
W normalnym sklepie jak nie ma paragonu to w przypadkach wątpliwych co do zachowaia klienta interweniuje ochrona wystawiając gościa za drzwi. To ja klient muszę wykazać, że własnie u tego kontrahenta kupiłem towar. Na gębe nikt mi faktury nie wystawi.
Kupując mógł zarządac choćby pokwitownia. Teraz można go spokojnie odprawić z kwitkiem.

dK

Data: 2011-12-02 03:35:20
Autor: Paweł Szostek
On Dec 2, 12:22 pm, "dK" <ca...@wp.pl> wrote:
U ytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@nospam.wpkg.org> napisa w wiadomo cinews:9jro67Flv7U1mid.uni-berlin.de...

> Wystawiasz fikcyjne faktury? O_o

Mo e ten klient to prowokator? :)
W normalnym sklepie jak nie ma paragonu to w przypadkach w tpliwych co do
zachowaia klienta interweniuje ochrona wystawiaj c go cia za drzwi. To ja
klient musz wykaza , e w asnie u tego kontrahenta kupi em towar. Na g be
nikt mi faktury nie wystawi.
Kupuj c m g zarz dac cho by pokwitownia. Teraz mo na go spokojnie odprawi
z kwitkiem.

dK

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
Pokwitowanie spełniło by trochę rolę paragonu, w tym sensie, że przy
finalizacji usługi klient ma prawo zażądać od sprzedawcy pokwitowania
i jeżeli chce w ciągu 7 fakturę, to powinien zgłosić się z tym
pokwitowaniem do sprzedawcy?

Data: 2011-12-02 03:40:48
Autor: Paweł Szostek
On Dec 2, 12:35 pm, Paweł Szostek <mojewebsi...@gmail.com> wrote:
> [...]

finalizacji usługi klient ma prawo zażądać od sprzedawcy pokwitowania
i jeżeli chce w ciągu 7 fakturę, to powinien zgłosić się z tym

Przepraszam, miało być - "w ciągu 7 DNI fakturę"

Data: 2011-12-02 18:28:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 2 Dec 2011, Paweł Szostek wrote:

Pokwitowanie spełniło by trochę rolę paragonu,

  Nie trochę, tylko jeśli stwierdza sprzedaż (i taka jest jego
główna funkcja, a nie "bycie dowodem przyjęcia pieniędzy"),
to właśnie *jest* paragon.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-12-04 20:15:35
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Fri, 2 Dec 2011 02:21:07 -0800 (PST), Paweł Szostek napisał(a):

No tak, ale jeżeli mam dużo klientów, to mogę nie pamiętać czy ten
klient faktycznie był moim klientem.

 Masz poniżej 40k/rok obrotu i nie pamiętasz swoich klientów?
 To identyfikuj ich sobie jakoś, choćby kartką z pieczątką.

A jeżeli będzie chciał mnie oszukać? Możne potrzebne mu są do czegoś
fikcyjne faktury?

 I niby co strasznego miałby zrobić z Twoją fakturą? :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Faktura wystawiona po czasie