Faktura wystawiona w USA

Data: 2009-11-05 17:50:26
Autor: kamikadze
Faktura wystawiona w USA
Witam,

zakupiłem niedawno w Amerykańskim serwisie usługę. Jedyną fakturę jaką wystawiają to faktura, którą mogę sobie sam wydrukować ze strony. Czy mogę na podstawie takiej faktury wliczyć zakup usługi w koszty własnej działalności gospodarczej.

Wiem, że w Polsce nie można wystawiać takich faktur bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-11-05 18:55:39
Autor: Tomek
Faktura wystawiona w USA
Dnia 05-11-2009 o 17:50:26 kamikadze <steryddd@wp.pl> napisał(a):

[...]

U nich nich ma VAT, a koszty można zaliczyć na podstawie faxu ksera  paragonu,
więc takie najprawdopodobniej taka faktura jest zgodna z ich prawem - i  tyle.

Natomiasst każdy odpowiada za siebie :)

--
Tomek

Data: 2009-11-06 07:28:20
Autor: jureq
Faktura wystawiona w USA
Dnia Thu, 05 Nov 2009 17:50:26 +0100, kamikadze napisał(a):

Wiem, że w Polsce nie można wystawiać takich faktur bez kwalifikowanego
podpisu elektronicznego.

Wystawiać można, ale nie można na ich podstawie odliczać VAT/wliczać w KUP. W wypadku faktur z zagranicy w zasadzie dopuszczalna jest każda faktura wystawiona zgodnie z prawem kraju wystawienia. A więc nie ma problemu.

Data: 2009-11-06 09:21:53
Autor: Piotrek
Faktura wystawiona w USA
jureq wrote:
[...]

A masz jakieś wsparcie na nie wliczanie w KUP?

Piotrek

Data: 2009-11-06 08:35:51
Autor: jureq
Faktura wystawiona w USA
Dnia Fri, 06 Nov 2009 09:21:53 +0100, Piotrek napisał(a):

Wystawiać można, ale nie można na ich podstawie odliczać VAT/wliczać w
KUP. W wypadku faktur z zagranicy w zasadzie dopuszczalna jest kaĹźda
faktura wystawiona zgodnie z prawem kraju wystawienia. A więc nie ma
problemu.

A masz jakieś wsparcie na nie wliczanie w KUP?

Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów podaje jak ma wyglądać i co zawierać dowód księgowy. Wymaga ono podpisu wystawcy. Faktura VAT jest wyłączona z tego wymogu. To co np ściągamy w postaci pdf nie jest fakturą VAT i nie zawiera podpisu wystawcy, więc nie jest dokumentem potwierdzającym KUP.

Data: 2009-11-06 09:52:11
Autor: Piotrek
Faktura wystawiona w USA
jureq wrote:

[...]

Rozporządzenie jest aktem niższej rangi niż ustawa (o PDOF).
Definicje tego co jest KUP i co nie jest KUP masz natomiast w ustawie.

W art 23 nie zostały literalnie wymienione wydatki dokumentowane fakturami w postaci elektronicznej bez podpisu certyfikowanego jako nie będące KUP.

BTW, tu jest ciekawy wyrok
Click-- >http://tinyurl.com/kup-bez-kwitow

Piotrek

Data: 2009-11-06 10:12:23
Autor: Tomek
Faktura wystawiona w USA
Dnia 06-11-2009 o 09:52:11 Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info>  napisał(a):

jureq wrote:
[...]

Pozostaje mi się zgodzić, ostatnio miałem trochę kosztów "bez faktur"
i doradca podatkowy w pisemnej opinii mi napisał, że w przypadku
gdy taki koszt w oczywisty sposób jest związany z przychodem,
to mogę śmiało go wpisać do KPiR bo rozporządzenie nie może nadpisywać  ustawy.

--
Tomek

Data: 2009-11-06 11:25:57
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktura wystawiona w USA
On Fri, 6 Nov 2009, jureq wrote:

[...]

  Tak dla porządku: jednocześnie inne przepisy stanowią, że rachunek
jest fakturą, chyba też MF w rozporządzeniu zapisał.

pzdr, Gotfryd

Faktura wystawiona w USA