Faktura z fotolia

Data: 2011-10-17 14:01:49
Autor: Brick
Faktura z fotolia
Witam
Kupiłem zdjęcia w serwisie fotolia.pl. Z ich strony wydrukowałem coś
co jest nazwane "Faktura". Skan jest tutaj: http://www.creative.vel.pl/net/fotolia.jpg
Czy ktoś może mi powiedzieć jak to zaksięgować?
Nazywa się faktura ale nie ma na niej VATu, waluta to złotówki, firma
z USA i ma jakiś dziwny NIP z EU na początku.

Prowadzę KPiR + VAT, NIPu europejskiego nie mam.

Data: 2011-10-17 21:49:56
Autor: Wojciech Bancer
Faktura z fotolia
On 2011-10-17, Brick <suszycki@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

IMHO - zakup usług spoza UE, bo adres firmy wybitnie wskazuje na USA.
Firma obciąża VATem na zasadzie Special Scheme.

http://customs.hmrc.gov.uk/channelsPortalWebApp/channelsPortalWebApp.portal?_nfpb=true&_pageLabel=pageVAT_ShowContent&id=HMCE_CL_000922&propertyType=document

Kluczowe:
"""
[...] Example: A USA business registers for the Special Scheme in the UK. Its customers are located in the UK, Italy and Spain. The USA business charges UK VAT to its UK customers, Italian VAT to its Italian customers and Spanish VAT to its Spanish customers. The business enters the VAT for each country on the appropriate line of the electronic declaration. It sends the declaration electronically with payment to HM Customs and Excise, who retain the UK VAT and pass on the Italian VAT to the Italian authorities and the Spanish VAT to the Spanish authorities. [...]

When will I receive a VAT identification number?

We will normally send your VAT identification number by e-mail within five working days of us receiving your completed electronic registration request.

Identification numbers for the Special Scheme have their own unique format beginning with the prefix 'EU', followed by a nine digit number. These are different from VAT registration numbers issued under the normal rules. [...]
"""

Zakładam, że podałeś im NIP do rejestracji, więc IMHO sam musisz naliczyć  (i odliczyć) VAT od takiej transakcji. To że transakcja
w złotówkach to nie ma (IMHO) znaczenia. To, że pisze faktura też nie (nie pisze Faktura VAT).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-10-18 01:59:59
Autor: Brick
Faktura z fotolia
On 2011-10-17, Brick <suszy...@interia.pl> wrote:

[...]

> [...]

naliczyć  (i odliczyć) VAT od takiej transakcji. To że transakcja
w złotówkach to nie ma (IMHO) znaczenia. To, że pisze faktura też

prot...@post.pl

Dzięki za odpowiedź.
W jaki sposób mam naliczyć i odliczyć ten VAT? Mam to zrobić za pomocą
faktury wewnętrznej?
Nie wiem jak to się robi, nigdy tego nie księgowałem. Proszę o jakiś
jasny i zrozumiały przykład.

A nie mogę tego wrzucić po prostu w koszty poza rejestrem vat? Tak
samo jak księguje się rachunki od nie vatowca?

Data: 2011-10-21 21:45:03
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktura z fotolia
On Tue, 18 Oct 2011, Brick wrote:

[...]

  Ano.

Nie wiem jak to się robi, nigdy tego nie księgowałem. Proszę o jakiś
jasny i zrozumiały przykład.

  Przejrzyj archiwa, gotowca Ci nie podrzucę bo sam nie stosuję,
ale AFAIR "było".

A nie mogę tego wrzucić po prostu w koszty poza rejestrem vat? Tak
samo jak księguje się rachunki od nie vatowca?

  W koszta oczywiście możesz, VAT naliczony podarować państwu również
możesz, ale VATu należnego nie odprowadzić *nie* wolno :>

pzdr, Gotfryd

Faktura z fotolia