Faktura zaliczkowa

Data: 2011-12-06 12:07:26
Autor: suma
Faktura zaliczkowa
Witam,
pierwszy raz w historii swojej działalności (heh) muszę wystawić fakturę zaliczkową. Całośc sprzedawanego towaru będzie wynosiła 30.000zł netto + 23% VAT. Klient wpłacił 10.000 netto + 23% VAT. Przyjmijmy, że tak wygląda wystawiona przeze mnie faktura zaliczkowa http://www.infakt.pl/images/icons-for_articles/grafiki/nowa_zaliczka.png (pomińmy kwoty).

Wyczytałem, że faktura zaliczkowa rodzi obowiązek podatkowy w VAT, ale nie generuje przychodu do PD. Jak więc powinna wyglądać faktura końcowa i czy powinna ona zawierać całą kwotę za zamówienie (a zaliczkową skorygować do 0zł) czy tylko resztę. No i jeśli tylko resztę to jak w przychody wejdzie całość kwoty, skoro wcześniejsza faktura zaliczkowa w nią nie wchodzi. Czy faktura końcowa powinna być oznaczona jako "faktura VAT", czy "faktura VAT końcowa" no i czy powinna zawierać jakąś listę faktur zaliczkowych?

z góry dziękuję

Data: 2011-12-06 22:34:52
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktura zaliczkowa
On Tue, 6 Dec 2011, suma wrote:

Wyczytałem, że faktura zaliczkowa rodzi obowiązek podatkowy w VAT, ale nie
generuje przychodu do PD. Jak więc powinna wyglądać faktura końcowa

  Tak jak minister napisał w rozporządzeniu.
  Par.10.5 np. tu:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,1626,51600,20110401,szczegolowe-zasady-wystawiania-faktur-dane-ktore-powinny.html

i czy powinna ona zawierać całą kwotę za zamówienie

  Nie.
  Rozumieć poproszę dosłownie: "zaprzeczam jakoby powinna", nim zaczną
nisko latać kwantyfikatory (szczególnie ogólne a ogólnie szczegółowe) ;)
  Jednocześnie nie ma zakazu aby na fakturze były dane *ponad* to
co ma być (znaczy jak kto lubi, moze sobie i podsumowanie na wprost,
na wskroś i wstecz też dopisać).
  Przepis (wyżej) jest jasny: ma być lista faktur z zaliczkami.

No i jeśli tylko resztę to jak w przychody wejdzie
całość kwoty, skoro wcześniejsza faktura zaliczkowa w nią nie wchodzi.

  A skąd wziąłeś pomysł, że wcześniejsza f-ra zaliczkowa "nie wchodzi"??

  Do dochodowego nie wchodzi ZALICZKA!
  Z dniem wykonania umowy, zaliczka staje się KWOTĄ NALEŻNĄ.
  A teraz sprawdź w ustawie o podatku dochodowym co jest przychodem z DG ;)
  Zaś w rozporządzeniu o KPiR (sprawdź) co jest dowodem księgowym ;)

  Tak, owszem, "data zdarzenia" nie pokrywa się z datami na fakturze
(zaliczkowej).
  W sumie nikt nigdzie nie napisał że musi, prawda? :)
  Taki drobiazg (nim mnie kto napadnie, że w wersji liberalnej można
poprzestać na wpisaniu "końcowej", skoro na niej są odesłania do
reszty dokumentów) - w przypadku kiedy końcowej nie ma, wręcz
tak musi być.

Czy
faktura końcowa powinna być oznaczona jako "faktura VAT", czy "faktura VAT
końcowa"

  Patrz wyżej - przepis nie zabrania robienia na f-rze "dopisków".
  Ale nie ma nakazu ani zalecenia.

no i czy powinna zawierać jakąś listę faktur zaliczkowych?

  Masz już odpowiedź na przyszłość: najpierw należy PRZECZYTAĆ PRZEPIS!

pzdr, Gotfryd

Faktura zaliczkowa