Fakturowanie (z mag.) + KPiR - dla DOS

Data: 2010-12-30 17:58:08
Autor: radekp@konto.pl
Fakturowanie (z mag.) + KPiR - dla DOS
Zna kto¶ i może polecić jakie¶ programy dla DOS dla małej firmy?
Chodzi o fakturowanie (z magazynem) oraz KPiR i deklaracje VAT/PIT. Więcej nie
trzeba :).

Znalazłem CDN Klasyka, ale ceny jakie¶ zaporowe :).

Nie da się ukryć, że cało¶ć ma być po tanio¶ci...

Obecny soft jutro expiruje, a nowego producent nie pisze (dla DOS).

Data: 2010-12-30 18:18:31
Autor: Elab
W dniu 30.12.2010 17:58, radekp@konto.pl pisze:
[...]

nie wiem dlaczego upierasz się na dos, ja polecę ci inne ( w mojej ocenie znacznie lepsze ) rozwi±zanie, je¶li nie masz windowsa odpal sobie system linux z livecd ( np darmowe ubuntu) i skorzystaj z systemów onlinowych ( np. naszego elaboro ) , jest ono dla małych firm za darmo... a działa nawet na komórce ( z oper± mini to nawet całkiem fajnie )

Data: 2010-12-30 18:48:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 30 Dec 2010, Elab wrote:

W dniu 30.12.2010 17:58, radekp@konto.pl pisze:
Chodzi o [...] (z magazynem)

nie wiem dlaczego upierasz się na dos, ja polecę ci inne ( w mojej ocenie znacznie lepsze ) rozwi±zanie

  Pytaniem jest, ile pozycji ma na magazynie i jak łatwo mu je
będzie przenie¶ć :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-30 20:08:46
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Fakturowanie (z mag.) + KPiR - dla DOS
 Pytaniem jest, ile pozycji ma na magazynie i jak łatwo mu je
będzie przenie¶ć :D

Zauważ, że nie pyta jak sobie poradzić z programem X, co mu wygasł,
tylko ,,jaki program pod DOSa'', więc nie wygl±da, żeby miał jak±kolwiek
potrzebę utrzymania ci±gło¶ci.

--
Przemysław Adam ¦miejek

Słowo ciałem się stało i zamieszkało w¶ród nas, i ujrzeli¶my chwałę Jego
(J 1,14)

Data: 2010-12-30 19:48:41
Autor: radekp@konto.pl
Fakturowanie (z mag.) + KPiR - dla DOS
Thu, 30 Dec 2010 18:18:31 +0100, w <ifiet8$po8$1@news.onet.pl>, Elab
<elaboro@poczta.onet.pl> napisał(-a):

[...]

My¶lisz, że ten komputer z DOS-em wie, że na ¶wiecie jest internet? :)

Data: 2010-12-30 18:54:32
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
[...]

A dziwisz się? DOS to tylko pasmo problemów i kłopotów, a już na
obecnych sprzętach to porażka koncepcyjna w ogólno¶ci. WeĽ zmigruj w
końcu na system nowszy niż 15letni.

Data: 2010-12-30 19:49:51
Autor: radekp@konto.pl
Fakturowanie (z mag.) + KPiR - dla DOS
Thu, 30 Dec 2010 18:54:32 +0100, w <ifih0o$vn6$1@news.onet.pl>, Przemysław Adam
¦miejek <niechce@spamu.pl> napisał(-a):

A dziwisz się? DOS to tylko pasmo problemów i kłopotów, a już na
obecnych sprzętach to porażka koncepcyjna w ogólno¶ci.

Prawdę mówi±c nie dostrzegam żadnych problemów. Bezpieczny transport danych na
dyskietce, działa rewelacyjnie szybko, cichutki -- no może nie wtedy gdy igły
drukuj± :).

Data: 2010-12-30 23:15:00
Autor: Arturro
Fakturowanie (z mag.) + KPiR - dla DOS
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:m0lph6pmcje2lpfcgo262qgs9farb7ik824ax.com...
[...]

Brak wsparcia to nie problem?

Bezpieczny transport danych na
dyskietce, działa rewelacyjnie szybko, cichutki

LOL - dyskietka i bezpieczeństwo?!?
Cichutka dyskietka? To jakie s± pendrive?

-- no może nie wtedy gdy igły
drukuj± :).

Czyli bierzesz program pod Winde, archiwum robisz na penie a drukujesz na laserze i wreszcie masz spokój i ciszę. Eureka!!!

Data: 2010-12-31 09:40:16
Autor: Tomek Głowacki
W dniu 2010-12-30 19:49, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Ognisko na obozie też rozpalasz krzesiwem?

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-12-31 09:56:37
Autor: Maddy
Śmiejek<niechce@spamu.pl> napisał(-a):

A dziwisz się? DOS to tylko pasmo problemów i kłopotów, a już na
obecnych sprzętach to porażka koncepcyjna w ogólności.

PrawdÄ™ mĂłwiÄ…c nie dostrzegam ĹĽadnych problemĂłw. Bezpieczny transport
danych na
dyskietce, działa rewelacyjnie szybko, cichutki -- no może nie wtedy
gdy igły
drukujÄ… :).

Ognisko na obozie teĹĽ rozpalasz krzesiwem?

Nie, to jest survival, to teraz modne.

Ale mnie te dyskietki ciekawiÄ…. "Bezpieczny transport danych na dyskietce" to oksymoron.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-12-31 10:23:35
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.12.2010 09:56, Maddy pisze:
Ale mnie te dyskietki ciekawiÄ…. "Bezpieczny transport danych na
dyskietce" to oksymoron.

Bo się skupiłaś na bezpieczeństwie ,,utrata danych''. Faktycznie na
dyskietce jest lekko większe niż inaczej, ale można w sumie zapewnić
sobie bezpieczeństwo ochronne redundancją.

Natomiast odizolowany komputer z wystawionym na zewnÄ…trz tylko
interfejsem dyskietkowym jest bezpieczniejszy w zakresie ,,włamanie''
lub ,,złośliwy cosiek, co zniszczył/wykradł dane'' od podłączonego do
internetu np.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
(J 1,14)

Data: 2010-12-31 10:31:03
Autor: Maddy
[...]

Miałam kiedyś 4 kopie klucza ZUSowskiego na dyskietkach, jednego dnia żadna nie chciał się czytać. Całe szczęście miałam klucz na twardym dysku.

[...]

A co to ma wspĂłlnego z systemem operacyjnym?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-12-31 11:35:14
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.12.2010 10:31, Maddy pisze:
[...]

No. Więc zapewniłaś sobie wystarczającą redundancję na odpowiednich
nośnikach.

[...]

A musi mieć?

Gość: przenoszenie dyskietkami zapewnia mi bezpieczeństwo.
Maddy: Ĺ‚oksymoron
Ja: [Wyjaśniam]

Data: 2010-12-31 11:47:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Fakturowanie (z mag.) + KPiR - dla DOS
On Fri, 31 Dec 2010, Maddy wrote:

W dniu 31-12-2010 10:23, Przemysław Adam ¦miejek pisze:

Natomiast odizolowany komputer z wystawionym na zewn±trz tylko
interfejsem dyskietkowym jest bezpieczniejszy w zakresie ,,włamanie''
[...]

A co to ma wspólnego z systemem operacyjnym?

  Ja w kwestii formalnej.
1. Była mowa wył±cznie o bezpieczeństwie w rozumieniu "security"
  a nie "safety", i nie (było mowy o) OS, niniejsza czę¶ć flejmu poszła
  w stronę dyskietek i krzesiwa ;)
2. Inny OS, z wyj±tkiem oczywi¶cie wszystkich DOSopodobnych, CP/Ma
  i paru takich, wyjdzie strasznie drogo w eksploatacji.
   Nie w±tpię że dasz rady zainstalować np. windows seven na pececie
  który ma *tylko* dyskietkę w roli interfejsu, ale ile za to
  weĽmiesz? ;)
  (przypominam: ja w sprawie formalnej... i wg stanu NA DZI¦ - 20 lat
  temu dyskietka stanowiła bardzo dobre Ľródło wirusów!)

  Żeby nie było: do codziennej pracy używam oczywi¶cie Windows.
  Ale żyję m.in. z klientów, którzy maj± "płaskie" bazy danych.
  Maj± m.in. z powodu drobnej różnicy wobec wszelkich relacyjnych
i obiektowych rozwi±zań typu Oracle czy Access ;)
(różnica? - szybko¶ć, szybko¶ć i jeszcze raz szybko¶ć - przy
np. ledwo 32 GB RAM).
  St±d skłonny jestem bronić tych od "krzesiwa", nawet je¶li jest
to trochę ad absurdum :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-03 16:19:53
Autor: radekp@konto.pl
Fakturowanie (z mag.) + KPiR - dla DOS
Fri, 31 Dec 2010 09:56:37 +0100, w
<4d1d9ac6$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>, Maddy <maddy@esi.com.pl>
napisał(-a):

W dniu 31-12-2010 09:40, Tomek Głowacki pisze:

> Ognisko na obozie też rozpalasz krzesiwem?

Jak rozumiem mam koniecznie używać zapalniczki, nawet jeżeli waży 20kg, mam ni±
nosić w plecaku, a na obóz będę musiał jechać autem, żeby j± przewieĽć? Nawet
gdy umiem krzesiwem?

Ale mnie te dyskietki ciekawi±. "Bezpieczny transport danych na dyskietce" to oksymoron.

Rozumiem, że kasujesz dane z HDD bezzwłocznie po ich skopiowaniu na CD/FDD?

Data: 2010-12-31 12:41:30
Autor: kenubi
radekp@konto.pl wrote:

[...]

Jak masz troche zdolno¶ci lub zdolnego pod ręk± to możesz poszukać w .exe ci±gów float(8) i podmienić.
Ja tak reanimowałem 15 letni (brak od dawna producenta) program DOSowy bo mimo wielu prób nie udało nam się znaleĽć dobrego następcy.
Trochę jeszcze musiałem pogrzebac (hiew-dos/win,hexedit-linux,itp.) i poprawić cze¶ć napisów typu "stawka 22%".

stawka_100 = ( 0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0xF0,0xBF ) # -1.0 (ZW)
stawka0000 = ( 0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x80 ) # -0.0
stawka2200 = ( 0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x36,0x40 )
stawka2300 = ( 0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x37,0x40 )
stawka0700 = ( 0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x1C,0x40 )
stawka0800 = ( 0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x20,0x40 )
stawka0022 = ( 0x29,0x5C,0x8F,0xC2,0xF5,0x28,0xCC,0x3F )
stawka0023 = ( 0x71,0x3D,0x0A,0xD7,0xA3,0x70,0xCD,0x3F )
stawka0007 = ( 0xEC,0x51,0xB8,0x1E,0x85,0xEB,0xB1,0x3F )
stawka0008 = ( 0x7B,0x14,0xAE,0x47,0xE1,0x7A,0xB4,0x3F )
stawka0500 = ( 0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x14,0x40 ) # 5.00
stawka0005 = ( 0x9A,0x99,0x99,0x99,0x99,0x99,0xA9,0x3F ) # 0.05

m.

Data: 2011-01-03 16:32:51
Autor: radekp@konto.pl
Fakturowanie (z mag.) + KPiR - dla DOS
Fri, 31 Dec 2010 12:41:30 +0100, w
<4d1dc1de$0$2457$65785112@news.neostrada.pl>, kenubi <nono@no.pl> napisał(-a):

Jak masz troche zdolno¶ci lub zdolnego pod ręk± to możesz poszukać w .exe ci±gów float(8) i podmienić.

Też o tym wcze¶niej my¶lałem.
Próbowałem przeszukać plik wg Twoich namiarów, ale jedynie znalazłem ci±gi 0x36
0x40 oraz 0x1c 0x40 -- lecz bez zer z przodu.

stawka0022 = ( 0x29,0x5C,0x8F,0xC2,0xF5,0x28,0xCC,0x3F )
stawka0023 = ( 0x71,0x3D,0x0A,0xD7,0xA3,0x70,0xCD,0x3F )

A te tutaj co oznaczaj±?

Data: 2011-01-04 11:04:40
Autor: kenubi

napisał(-a):

[...]

No to kiepsko. U mnie niemal 100% sukcesu. Napisałem tylko swój programik na podmiankę do fiskalnej - bo nie chciał zaczaić 8% jako stawki B (mozna probować wytestować DFemul na vatowiec.pl).
Mimo wszystko mozna było spróbować podbić o "oczko" i zobaczyć czy nie liczy 23.
stawka0022 = ( 0x29,0x5C,0x8F,0xC2,0xF5,0x28,0xCC,0x3F )
stawka0023 = ( 0x71,0x3D,0x0A,0xD7,0xA3,0x70,0xCD,0x3F )

A te tutaj co oznaczaj±?

0.22 , 0.23 Zależy jak program wylicza kwoty
netto * 0.22 = vat
netto * 1.22 = brutto itp., teraz chyba jasne, no ale na poczatku sie o tym nie mysli

Apropo, czy vatowiec.pl (darmo bodaj 2 stanowiska?) nie spełni kryterium tanio¶ci i użyteczno¶ci - no, trzeba by jakiego¶ Win98 wgrać lub Linux + Wine.

Data: 2011-01-04 11:41:46
Autor: kenubi
Fakturowanie (z mag.) + KPiR - dla DOS
kenubi wrote:

p.s. można jeszcze sprawdzić float(4)

#include <stdio.h>
// kompilacja borland C (BC4.5 lub 5.5 (darmowy) chyba tez tak.):
// SET PATH=C:\BC45\BIN;%PATH%
// bcc -efloat float.c
typedef unsigned char uint8_t;
int main( void )
{
 float l = 22.0; //4
// double l = 22.0;   //8
 uint8_t *p = (uint8_t*)&l;
 int i;
 for (i=0;i<sizeof(l);i++) printf("0x%hX ",*p++);
 printf("\n");
 return 0;
}

Na float(4) daje to:

[...]