Faktury 2013 szczegółowo

Data: 2013-03-20 00:15:47
Autor: Mateusz
Faktury 2013 szczegółowo
Witam.
Faktury w 2013 powinny zawierać m.in.:
1. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi,
2. miarę i ilość (liczbę) dostarczonych towarów lub zakres wykonanych
usług,
3. cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową
netto),
4. kwoty wszelkich rabatów, w tym za wcześniejsze otrzymanie należności, o
ile nie zostały one uwzględnione w cenie jednostkowej netto,
5. wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług, objętych transakcją,
bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto),
6. stawkę podatku,
7. sumę wartości sprzedaży netto z podziałem na sprzedaż objętą
poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku,
kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty
dotyczące poszczególnych stawek podatku,
8. kwotę należności ogółem. Ad.3.
Wciąż dostaję faktury gdzie nie ma ceny netto. Ze stacji paliw, Ikei,
Castoramy. Czy jakiś inny przepis dopuszcza stosowanie ceny netto na
fakturze?

Ad.5. Wartość sprzedaży netto dla danej pozycji na fakturze czy łącznie (w
tabelce VAT) ?

Ad.8. Nie jest wymagane umieszczanie należności ogółem słownie.

Pozdrawiam

Mateusz

Data: 2013-03-23 09:39:45
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktury 2013 szczegółowo
On Wed, 20 Mar 2013, Mateusz wrote:

Witam.
Faktury w 2013 powinny zawierać m.in.:

  Podaj PRZEPIS.
  Nie, mnie nie interesuje "DU numer".
  Mnie interesuje TREŚĆ, informacja skąd ją wziąłeś oraz informacja
podstawowa dla określenia ścisłości :>
(wyjaśniam: najczęstsza chyba forma kłamstwa to "nie cała
prawda", łatwo wybrać wycinek z przepisu tak, żeby ów wycinek
fałszował znaczenie).

[...]
Ad.3.
Wciąż dostaję faktury gdzie nie ma ceny netto. Ze stacji paliw, Ikei,
Castoramy. Czy jakiś inny przepis dopuszcza stosowanie ceny netto na
fakturze?

  Czyli jednak wersja "kłamstwo w wersji niecała prawda"? ;)
  Jak kto woli, słowa "faktura może nie zawierać" :D

Ad.5.
Wartość sprzedaży netto dla danej pozycji na fakturze czy łącznie (w
tabelce VAT) ?

  Dla odmiany wersja "podatnik może".
  Jak chce Ci się przekopać archiwa, to powinieneś znaleźć teksty
"siedem lub osiem możliwych prawidłowych sposobów wystawienia
faktury".
  Wiele się w tym zakresie nie zmieniło.
  A było na grupie, bo niejeden programista już wtopił na tym,
że w programie sobie sprawdzi czy dane z faktury są prawidłowe :>
  Do tego tak śmiesznie jest (konieczne sprawdź w ustawie)
że definicja podatku VAT bazuje na kwocie brutto.

Ad.8. Nie jest wymagane umieszczanie należności ogółem słownie.

  A nawet nie sprawdzałem :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-26 01:31:11
Autor: Mateusz
Faktury 2013 szczegółowo
Dnia Sat, 23 Mar 2013 09:39:45 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Oparłem się o
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 11 grudnia 2012 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom,
wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług,
do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług

[...]
Ad.3.
Wciąż dostaję faktury gdzie nie ma ceny netto. Ze stacji paliw, Ikei,
Castoramy. Czy jakiś inny przepis dopuszcza stosowanie ceny netto na
fakturze?

Tak, dopuszcza, to samo rozporządzenie w dalszej części.

Przepraszam nie doczytałem

Pozdrawiam.

Mateusz

Data: 2013-03-26 11:12:36
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktury 2013 szczegółowo
On Tue, 26 Mar 2013, Mateusz wrote:

Tak, dopuszcza, to samo rozporządzenie w dalszej części.

Przepraszam nie doczytałem

  :)
  Bez urazy poproszę, powarczałem bo czasem bazowanie na
"streszczeniach" w postaci artykułów dotyczących wybranych
przypadków bywa uciążliwe. Dlatego pisałem "skąd ta
informacja".

pzdr, Gotfryd

Faktury 2013 szczegółowo