Faktury 2013 szczegółowo

Data: 2013-03-23 09:39:45
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktury 2013 szczegółowo
On Wed, 20 Mar 2013, Mateusz wrote:

Witam.
Faktury w 2013 powinny zawierać m.in.:

  Podaj PRZEPIS.
  Nie, mnie nie interesuje "DU numer".
  Mnie interesuje TREŚĆ, informacja skąd ją wziąłeś oraz informacja
podstawowa dla określenia ścisłości :>
(wyjaśniam: najczęstsza chyba forma kłamstwa to "nie cała
prawda", łatwo wybrać wycinek z przepisu tak, żeby ów wycinek
fałszował znaczenie).

[...]
Ad.3.
Wciąż dostaję faktury gdzie nie ma ceny netto. Ze stacji paliw, Ikei,
Castoramy. Czy jakiś inny przepis dopuszcza stosowanie ceny netto na
fakturze?

  Czyli jednak wersja "kłamstwo w wersji niecała prawda"? ;)
  Jak kto woli, słowa "faktura może nie zawierać" :D

Ad.5.
Wartość sprzedaży netto dla danej pozycji na fakturze czy łącznie (w
tabelce VAT) ?

  Dla odmiany wersja "podatnik może".
  Jak chce Ci się przekopać archiwa, to powinieneś znaleźć teksty
"siedem lub osiem możliwych prawidłowych sposobów wystawienia
faktury".
  Wiele się w tym zakresie nie zmieniło.
  A było na grupie, bo niejeden programista już wtopił na tym,
że w programie sobie sprawdzi czy dane z faktury są prawidłowe :>
  Do tego tak śmiesznie jest (konieczne sprawdź w ustawie)
że definicja podatku VAT bazuje na kwocie brutto.

Ad.8. Nie jest wymagane umieszczanie należności ogółem słownie.

  A nawet nie sprawdzałem :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-26 01:31:11
Autor: Mateusz
Faktury 2013 szczegółowo
Dnia Sat, 23 Mar 2013 09:39:45 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Oparłem się o
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 11 grudnia 2012 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom,
wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług,
do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług

[...]
Ad.3.
Wciąż dostaję faktury gdzie nie ma ceny netto. Ze stacji paliw, Ikei,
Castoramy. Czy jakiś inny przepis dopuszcza stosowanie ceny netto na
fakturze?

Tak, dopuszcza, to samo rozporządzenie w dalszej części.

Przepraszam nie doczytałem

Pozdrawiam.

Mateusz

Data: 2013-03-26 11:12:36
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktury 2013 szczegółowo
On Tue, 26 Mar 2013, Mateusz wrote:

Tak, dopuszcza, to samo rozporządzenie w dalszej części.

Przepraszam nie doczytałem

  :)
  Bez urazy poproszę, powarczałem bo czasem bazowanie na
"streszczeniach" w postaci artykułów dotyczących wybranych
przypadków bywa uciążliwe. Dlatego pisałem "skąd ta
informacja".

pzdr, Gotfryd

Faktury 2013 szczegółowo