Faktury elektroniczne

Data: 2011-01-05 10:42:47
Autor: \\n
Faktury elektroniczne
Pewnie było ale nie zaszkodzi przypomnieć:
http://www.rp.pl/artykul/6,588729_Wyjasnienia-MF-- -faktury-elektroniczne-.html
--
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

Data: 2011-01-05 19:08:43
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktury elektroniczne
On Wed, 5 Jan 2011, \n wrote:

Pewnie było ale nie zaszkodzi przypomnieć:
http://www.rp.pl/artykul/6,588729_Wyjasnienia-MF-- -faktury-elektroniczne-.html

  O, thx.
  Skorzystam:

+++ cytat +++
tak aby faktury elektroniczne stały się realnš alternatywš dla faktur papierowych w szczególnoœci poprzez:
[...]
- wprowadzenie obowišzku zapewnienia czytelnoœci faktur
  przez cały okres przechowywania,
-- -

  Proponuję medal.
(zwracam uwagę: nie ma mowy o zachowaniu *treści*, bo to chyba jest
oczywiste, mowa o *czytelności*).

  Ciekawe, czy to "biuro prawne" dorzuciło swoje trzy grosze (na .rowery
jest opis M.Hyły, rzucający trochę światła na to, jak powstają
potworki legislacyjne - nie w kontekście samej formy, lecz treści
właśnie, w postaci "dodania niezbędnego zastrzeżenia" - zdaniem
dodającego rzecz jasna, uwaga o tym czy dodający ma pojęcie
co dodaje wydaje się zbędna ;))

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-05 22:47:26
Autor: tomek
Faktury elektroniczne
On Wed, 5 Jan 2011, \n wrote:

Pewnie było ale nie zaszkodzi przypomnieć:
http://www.rp.pl/artykul/6,588729_Wyjasnienia-MF-- -faktury-elektroniczne-.html

O, thx.
Skorzystam

Usunąłem dwukropek (celowo) i zachęcam do pionierskiego wyczynu przetestowania czym jest owa "gwarancja integralności i autentyczności". Wyczym mógłby zostać wykonany poprzez wystawienie kilku faktur w PDF, przesłanie ich klientom a następnie wykonanie anonimowego donosu do lokalnego UKS odnośnie "potencjalnego procederu przestępczego polegającego na możliwym niezapewnieniu gwarancji integralności i autentyczności fakturom w PDF (czyli defacto nie-fakturom)".

Metoda wydaje się dużo pewniejsza niż pisanie wniosku o wiążącą intepretację, gdyż w interpretacji przeczytamy:

===
(Wstęp)
(Rozwinięcie - z wklejką przepisów)

Podsumowując, tutejszy organ uznaje stanowisko podatnika za prawidłowe, jeśli tylko podatnik zagwarantował - zgodnie z cytowanymi wyżej przepisami - integralność i autentyczność  fakturom wystawianym w formacie PDF".
===

--
Tomek

Data: 2011-01-05 23:47:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktury elektroniczne
On Wed, 5 Jan 2011, tomek wrote:

Usunąłem dwukropek (celowo) i zachęcam do pionierskiego wyczynu przetestowania czym jest owa "gwarancja integralności i autentyczności".

"No oni mi gwarancję dali, ustną" ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-06 00:23:08
Autor: tomek
Faktury elektroniczne
On Wed, 5 Jan 2011, tomek wrote:

Usunąłem dwukropek (celowo) i zachęcam do pionierskiego wyczynu
przetestowania czym jest owa "gwarancja integralności i autentyczności".

"No oni mi gwarancję dali, ustną" ;)

:-)

--
Tomek

Data: 2011-02-09 09:03:35
Autor: Piotr
Faktury elektroniczne
On Wed, 5 Jan 2011, tomek wrote:

Usunąłem dwukropek (celowo) i zachęcam do pionierskiego wyczynu
przetestowania czym jest owa "gwarancja integralności i autentyczności".

"3. Autentyczność pochodzenia, o której mowa w ust. 2 pkt 1, oznacza pewność co do tożsamości dokonującego dostawy towarów lub usługodawcy albo wystawcy faktury.
4. Integralność treści, o której mowa w ust. 2 pkt 1, oznacza, że w fakturze nie zmieniono danych, które powinna zawierać faktura."

Reasumując. Można wreszcie wysyłać faktury w PDF'ie bez użycia podpisu elektronicznego? Szczerze mówiąc dobija mnie już wysyłanie faktur bo pani Henia z księgowości chce mieć "oryginał"...

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2011-02-09 10:28:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktury elektroniczne
On Wed, 9 Feb 2011, Piotr wrote:

[...]

  Na mój gust oznacza to *co najmniej* że kupujący deklaruje, iż dane
na f-rze są wiarygone "bo on to wie".
  Nie na podstawie "dołożenia staranności", jak jest w przypadku "zwykłych"
faktur na papierze, ale położenia własnej głowy za to, że jest OK.
  Kwestię czy US może *niezależnie* oceniać, czy on (US) uważa że "środki"
są wystarczające pomijam - minister nie napisał *kto* ma mieć tę
"pewność". Na mój gust zgodność oryginału z kopią powinna być
wystarczającym dowodem iż środki były "wystarczające".

Reasumując. Można wreszcie wysyłać faktury w PDF'ie bez użycia podpisu elektronicznego? Szczerze mówiąc dobija mnie już wysyłanie faktur bo pani Henia z księgowości chce mieć "oryginał"...

  Jeśli mam rację, to albo pani Henia dostanie odgórny prikaz od osoby
upoważnionej i ta osoba położy głowę za "integralność", albo właśnie
pani Henia musi to zrobić.
  Znaczy to ona odpowie jeśli ew. się zdarzy że oryginał i dane na
Twojej kopii będą niezgodne.

  Gdzieś się mylę? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-09 11:34:04
Autor: Piotr
Faktury elektroniczne

[...]

Ja tam mam dosyć wysyłania każdej faktury pocztą bo Pani Henia się boi o swoją skórę..

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2011-02-09 12:13:11
Autor: Piotrek
Faktury elektroniczne
On 2011-02-09 11:34, Piotr wrote:
Ja tam mam dosyć wysyłania każdej faktury pocztą [...]

Ale to "Panią Henię" może mało interesować. A musisz mieć zgodę odbiorcy na wysyłanie faktur elektronicznych, czy to z podpisem czy bez.

Piotrek

Data: 2011-02-09 05:23:01
Autor: witek
Faktury elektroniczne
On 2011-02-09 11:34, Piotr wrote:
Ja tam mam dosyć wysyłania każdej faktury pocztą [...]

Ale to "Panią Henię" może mało interesować. A musisz mieć zgodę odbiorcy (*)
na wysyłanie faktur elektronicznych, czy to z podpisem czy bez.

*) nie dotyczy TP
ktora ostatnio zrobiła sobie numer i przerobiła wszystkich na "elektroniczny obraz faktury", chyba, ze aktywnie zaprotestujesz.

zaprotestowałem, z kopią do UKE.

Data: 2011-02-09 12:54:25
Autor: Wojciech Bancer
Faktury elektroniczne
On 2011-02-09, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

ktora ostatnio zrobiła sobie numer i przerobiła wszystkich na "elektroniczny obraz faktury", chyba, ze aktywnie zaprotestujesz.

TP to akurat chyba ma podpisywane faktury elektroniczne?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-09 10:23:39
Autor: witek
Faktury elektroniczne
On 2011-02-09, witek<witek7205@gazeta.pl.invalid>  wrote:

[...]

ktora ostatnio zrobiła sobie numer i przerobiła wszystkich na
"elektroniczny obraz faktury", chyba, ze aktywnie zaprotestujesz.

TP to akurat chyba ma podpisywane faktury elektroniczne?

niewazne co maja
wazne, ze nikogo o zdanie sie nie pytają.
po prostu grzecznie zostałem poinformowany, ze wlasnie dostałem swojego pierwszego pdfa i jak mi nie odpowiada to moge do nich zadzwonic i to odkrecic.
zadzwonilem i napisalem, ale nie  do nich.

Data: 2011-02-09 23:18:14
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktury elektroniczne
On Wed, 9 Feb 2011, Wojciech Bancer wrote:

TP to akurat chyba ma podpisywane faktury elektroniczne?

  Ale na akceptację takich faktur należy mieć zgodę, prawda?
  Podpisaną albo "na papierze" albo certyfikowanym podpisem
elektronicznym.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-10 17:54:00
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Faktury elektroniczne
W dniu 2011-02-09 12:23, witek pisze:

*) nie dotyczy TP
ktora ostatnio zrobiła sobie numer i przerobiła wszystkich na
"elektroniczny obraz faktury", chyba, ze aktywnie zaprotestujesz.

zaprotestowałem, z kopią do UKE.

A co ma UKE do faktur? Izba Skarbowa i koniec.

Data: 2011-01-06 00:02:57
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Faktury elektroniczne
(zwracam uwagę: nie ma mowy o zachowaniu *treści*, bo to chyba jest
oczywiste, mowa o *czytelności*).

A co, dziwisz się? Bardzo dobre zastrzeżenie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
(J 1,14)

Data: 2011-01-06 00:56:05
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktury elektroniczne
On Thu, 6 Jan 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

(zwracam uwagę: nie ma mowy o zachowaniu *treści*, bo to chyba jest
oczywiste, mowa o *czytelności*).

A co, dziwisz się?

  Wiesz... mi się coś z "integralnością" kojarzy, i to dalece nie
w kontekście który autor przepisu miał na myśli ;)

Bardzo dobre zastrzeżenie.

  Adamie, a Ty przeczytałeś aby co jest przedmiotem opisu?
  Umiesz opisać przypadek, kiedy *da się* stwierdzić treść, ale *bez*
"czytelności"?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-06 01:38:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Faktury elektroniczne
 Adamie, a Ty przeczytałeś aby co jest przedmiotem opisu?

No może nie rozumiem :(

 Umiesz opisać przypadek, kiedy *da się* stwierdzić treść, ale *bez*
"czytelności"?

No. Bierzesz np. wydruk i treść na nim jest. Ale plik np. elektroniczny
jest już nieczytelny, bo np. soft się wyekspirował.

Data: 2011-01-06 13:42:21
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktury elektroniczne
On Thu, 6 Jan 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

 Adamie, a Ty przeczytałeś aby co jest przedmiotem opisu?

No może nie rozumiem :(

"Elektroniczna postać faktury".
  W PDFie, JPG, DOC albo czym tam sobie życzysz.

No. Bierzesz np. wydruk i treść na nim jest. Ale plik np. elektroniczny
jest już nieczytelny, bo np. soft się wyekspirował.

  To może sprawdź, że litera *nie zabrania* trzymania wydruku, co?
  Do tego, jak "soft wyekspirował", to wcale nie znaczy że dane
są nieczytelne.
  To, że *TY* ich nie umiesz odczytać, nie znaczy że "niedasię".
  Też mam kłopoty z japońskimi (teraterm) i chińskimi opisami do
programow, że tak to oględnie ujmę, ale to nie znaczy że są
nieczytelne ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-06 19:08:32
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Faktury elektroniczne
[...]

No właśnie... Z naciskiem na ,,czym tam sobie życzysz''.

No. Bierzesz np. wydruk i treść na nim jest. Ale plik np. elektroniczny
jest już nieczytelny, bo np. soft się wyekspirował.
 To może sprawdź, że litera *nie zabrania* trzymania wydruku, co?

No ale kluczowe jest trzymanie pliku, nicht wahr?

 To, że *TY* ich nie umiesz odczytać, nie znaczy że "niedasię".

,,Wysoka Kontrolo, dla Boga Wszechmocnego nie ma nic niemożliwego, więc
czemu Wysoka Kontrola uważa, że ta kupka spopielonych dokumentów jest
nieczytelna?''

 Też mam kłopoty z japońskimi (teraterm) i chińskimi opisami do
programow, że tak to oględnie ujmę, ale to nie znaczy że są
nieczytelne ;)

Kwestia definicji czytelności. Dla mnie są nieczytelne.

Data: 2011-01-06 23:48:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Faktury elektroniczne
On Thu, 6 Jan 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

 To może sprawdź, że litera *nie zabrania* trzymania wydruku, co?

No ale kluczowe jest trzymanie pliku, nicht wahr?

  Dla elementu którego się przyczepiłem tak, racja.
  I dla tego elementu (który właśnie uznałeś za "kluczowy")
teza o czytelności jest... śmieszna.
  Natomiast dla całości, a w szzczególnści mojego wtrącenia do Twojego
wtrącenia już nie - *sprawdź*, że minister postanowił że wydruk też
może być.
  Z zastrzeżeniem o "zapewnieniu integralności" rzecz jasna, które
(to zastrzeżenie) stanowi przedmiot flejmu w osobnej gałęzi.

[...]

  Ale zastrzeżenie moje co do zapisu o czytelności akurat dotyczyło postaci
elektronicznej, nie całego rozporządzenia :)

 Też mam kłopoty z japońskimi (teraterm) i chińskimi opisami do
programow, że tak to oględnie ujmę, ale to nie znaczy że są
nieczytelne ;)

Kwestia definicji czytelności. Dla mnie są nieczytelne.

  A ja po prostu tego ocenić nie umiem, bo nie umiem po ichniemu czytać.
  Nie wiem czy się rozumiemy.
  Jeszcze by tylko tego brakowało, żeby urzędnik US mógł stwierdzić
że w fakturze zapisanej po polsku "nie rozumie treści", bo
ona jest np. zazipowana. A on nie życzy sobie ingerencji
podatnika w treść, kiedy podatnik oświadcza że mu zaprezentuje
jak dane się z zipa wydłubuje :>
  A właśnie taką sugestię (że mógłby, bo "to jest nieczytelne",
*mimo*, że naprawdę "on nie umie przeczytać") aplikujesz.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-07 12:19:50
Autor: tomek
Faktury elektroniczne
On Wed, 5 Jan 2011, \n wrote:

[...]

papierowych w szczególno�ci poprzez:
[...]
- wprowadzenie obowiťzku zapewnienia czytelno�ci faktur
przez cały okres przechowywania,
-- -

Proponuję medal.
(zwracam uwagę: nie ma mowy o zachowaniu *treści*, bo to chyba jest
oczywiste, mowa o *czytelności*).

Zobacz http://www.podatki.biz/artykuly/32_12765.htm, pkt 8:

"Poprzez pojęcie czytelności nie należy rozumieć jednak, że wymogiem prawnym jest przechowywanie faktur w formie elektronicznej np. w plikach PDF, mających formę dokumentu zrozumiałego dla odbiorcy. "

--
Tomek

Faktury elektroniczne