Fakty i akty

Data: 2013-01-15 00:56:15
Autor: jr
Fakty i akty

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:50f48cda$0$26694$65785112news.neostrada.pl...
.... czyli technika wirtualu :

http://niezalezna.pl/37198-operacyjne-techniki-narracji-czyli-triumf-wirtualu

W ostatnich pięciu latach, ale zwłaszcza w ostatnich kilkunastu
miesiącach, jesteśmy świadkami - a w zasadzie obiektami - intensywnych
Operacji Medialno-Politycznych (w skrócie OMP). OMP są realizowane
poprzez specjalne Operacyjne Techniki Narracji (OPN).

  Dziś nie chodzi już o to, aby przekaz "upiększał" rzeczywistość, lecz
żeby ją wręcz zastępował, kreując odpowiednie narracje, korzystne dla
urzędującej władzy. Słowem: jeśli fakty są niewygodne dla rządu i
salonu, to zostają zanegowane lub przemilczane bądź przekazane
społeczeństwu w kontekście, który spowoduje, że białe staje się czarne
albo białe przestaje się liczyć, bo czarne jest ważniejsze.

Pomieszanie z poplątaniem

  Przechodzę do konkretów. Poniżej przedstawiam kilkanaście przykładów
zaczerpniętych z rzeczywistości, które ilustrują kreowanie
rzeczywistości wirtualnej.

Fakt 1: Kolejki do gabinetów lekarskich. Narracja: Zapaść w służbie
zdrowia - ależ o co chodzi, przecież za koalicji PO-PSL miały miejsce
najwyższe podwyżki dla lekarzy i pielęgniarek. Oczywiście to nieprawda,
ale trudno to od razu zweryfikować w debacie radiowej czy telewizyjnej.
A zresztą, jeśli poda się prawdziwe dane świadczące, że największy
wzrost uposażeń w służbie zdrowia nastąpił za rządów PiS w latach
2005-2007, to zaraz można usłyszeć zaczerpnięty z krótkiego kursu
erystyki dla ubogich zwrot: "Ależ pan kłamie!". Lub krótko: "Kłamstwo!".

Fakt 2: Prywatyzacja szpitali w III RP uderza w pacjentów. Narracja:
"Nie ma żadnej prywatyzacji!". "To przecież zwykła komercjalizacja. To
nawet poszerzenie i zdywersyfikowanie oferty usług medycznych". I tu
następuje opis sukcesów dwóch czy trzech już prywatnych placówek, który
ma zakryć nędzę pozostałych tysiąca dwóch.

Fakt 3: Władze III RP zrzekają się suwerenności państwa polskiego.
Narracja 1: Ale przecież we współczesnym świecie nie ma całkowitej
suwerenności, no, może poza USA. Narracja 2: A co, może mamy wojnę wydać
Unii Europejskiej albo Niemcom? Narracja 3: O co chodzi, przecież inni
też tak robią, a my musimy być w głównym nurcie.

Fakt 4: Wielki wzrost bezrobocia w Polsce. Narracja 1: W Hiszpanii
przecież jest wyższy wzrost bezrobocia. Narracja 2: To przejściowy
problem, w drugim półroczu 2013 r. będzie lepiej. Narracja 3: Jest to
problem, ale gdzie indziej jest gorzej, my radzimy sobie z kryzysem
lepiej niż inni.

Fakt 5: Za rządów PiS przybyło 1 mln 100 tys. miejsc pracy. Narracja:
Jak jest koniunktura, to każdy głupi potrafi ją wykorzystać - gdyby PiS
teraz rządziło, byłoby jeszcze gorzej, niż jest (oczywiście nie sposób
udowodnić empirycznie, że byłoby inaczej).

Absurd goni absurd

Fakt 6: Dziesiątki tysięcy Polaków, zwłaszcza młodych, opuszczają kraj.
Narracja 1: To normalne, że w czasach globalizacji i integracji
następują procesy emigracji. Narracja 2: A co, może PiS chce zamknąć
granice, jak za czasów PRL? Narracja 3: Wyjadą, wrócą, przywiozą
pieniądze albo wyślą, każdy ma prawo wyboru własnej drogi życiowej, tym
PO różni się od PiS, że nikomu niczego nie narzuca. Tutaj jak na dłoni
widać absurd rządowej propagandy - przecież zadaniem państwa jest
stworzenie aktywnej polityki gospodarczej, która nie zmuszałaby ludzi do
emigracji zarobkowej.

Fakt 7: W Polsce ograniczana jest wolność słowa, wolność mediów, a
niewygodni dla władzy dziennikarze są wyrzucani z pracy. Narracja 1: Co
za bzdura, w Polsce nie ma żadnej cenzury, przecież wychodzi tyle
prawicowych pism, a pan teraz też w tym programie (telewizyjnym,
radiowym) wygaduje, co pan chce, bez żadnych konsekwencji. Narracja 2:
PiS przecież też wyrzucał dziennikarzy.
  Oczywiście tak pierwsza, jak i druga narracja to typowe dla
prorządowego dyskursu pomieszanie z poplątaniem, prosta ucieczka od
rzeczywistości, jaką jest asymetria mediów nurtu salonowego i
niepodległościowego. A to wszystko służy temu, by na jednym poziomie
zestawić czystki dotykające dziennikarzy "kaczystowskich" nie tylko w
mediach publicznych, ale również prywatnych, papierowych i
elektronicznych, z relatywnie dużymi zwolnieniami w mediach publicznych
w latach 2001-2007, które odbywały się równoległe z przyjęciem do TVP
Tomasza Lisa i innych szczerze nienawidzących prawa i sprawiedliwości
(albo jak to woli: Prawa i Sprawiedliwości).

Kłamstwa powtarzane po wielokroć.

Fakt 8: Wyrok na doktora Mirosława G. to triumf CBA czasów PiS. Narracja
1: Nikt nie kwestionuje wyroku, bo ludzie w Polsce nie akceptują
korupcji, ale metody CBA były absolutnie niedopuszczalne. Narracja 2:
CBA to policja polityczna PiS, która wsadzała do więzienia niewinnych
ludzi. Przez to zrujnowano w Polsce transplantologię, a pacjenci
umierali, bo CBA zastraszyło lekarzy.
  Oczywiście w obrębie dwóch powyższych narracji nikt nie zwraca uwagi,
że wyrok, którego rzekomo się nie kwestionuje, zapadł na podstawie
dowodów uzyskanych według takich, a nie innych metod CBA. Zagłusza się
też oczywiste pytanie, czy czasem w Polsce przez wiele lat nie umierało
wielu ludzi tylko dlatego, że rodziny nie były w stanie opłacić lekarza.

Fakt 9: PO i PSL obsadzają pociotkami spółki skarbu państwa i
samorządowe na skalę dotąd niespotykaną. Narracja 1: Wszystkie partie
tak robiły (cicho sza o tej skali.). Narracja 2: Czy Wacek ma cierpieć
przez to, że jest siostrzeńcem ministra. Narracja 3: To nieprawda,
powiązania rodzinne czy partyjne nie odgrywały tu żadnej roli, liczyły
się tylko wartości merytoryczne, kwalifikacje i doświadczenie
kandydatów. Widocznie są dobrzy, skoro do tej pory pracują.

Fakt 10: Polska przegrywa na arenie międzynarodowej wszystkie
najważniejsze sprawy, o które się stara: od lokalizacji unijnych agend
przez pakiet klimatyczny z jego skutkami dla polskiej gospodarki,
kończąc na bardzo słabej obecności Polski w eurostrukturach, w tym
unijnej dyplomacji. Narracja: Nie przegrywa, ale wygrywa - a w ogóle to
nigdy nas tak nie chwalono, jak teraz. No i wszyscy lubią naszego premiera.
  Cóż, papier wszystko zniesie, nawet jeśli zamiast "porażka" będzie się
pisać "wygrana" czy w inny sposób zaklinać rzeczywistość. Ale fakt, że
pisze się o Polsce cieplej niż w latach 2005-2007, świadczy tylko o tym,
że III RP - w odróżnieniu od IV RP - nie sprawia Brukseli czy Berlinowi
kłopotów wychowawczych i nie walczy o swoje.

  To nie polityk PO sformułował zasadę, że kłamstwo powtórzone 100 razy
staje się prawdą, ale sentencja ta jest podstawą propagandy premiera
Tuska i jego doradców medialnych opłacanych z pieniędzy podatników.

Autor: Ryszard Czarnecki
Żródło: Gazeta Polska Codziennie

Po co tu wklejasz Czarneckiego pasciarzu jeden? Nie wystarczy ci, ze podasz link?
A moze boicz sie, ze nikt go nie przeczyta? Masz racje, Czarnecki to nawiedzony filozof, a nie polityk. Rozdziera szaty nad klamstwami PO, i nic poza swymi gorzkimi zalami nie jest w stanie z siebie wykrzesac.

Data: 2013-01-15 01:06:03
Autor: Chiron
Fakty i akty
Użytkownik "jr" <tractusalbus@gru.pl> napisał w wiadomości news:kd25us$81c$1node2.news.atman.pl...
[...]

Przeczytać możesz o erystyce dla ubogich- zamiast odnieść się o przedstawionych faktów- walisz w Czarneckiego. Żenada.
--
Demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

--

Chiron

Data: 2013-01-15 01:56:57
Autor: jr
Fakty i akty

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@onet.eu> napisał w wiadomości news:kd26ha$8if$1node2.news.atman.pl...
| Użytkownik "jr" <tractusalbus@gru.pl> napisał w wiadomości
|
| Przeczytać możesz o erystyce dla ubogich- zamiast odnieść się o
| przedstawionych faktów- walisz w Czarneckiego. Żenada.

Żenadą jest to, że wy macie rację, a oni rządza już szósty rok.
Po jakie licho odnosić mi się do wywodów Czarneckiego, które wygladają na skarge do Pana Boga, ze świat jest taki a nie inny. Wasza główna wada jest to, że nie nadajecie się do polityki, która jest sztuką zwyciężania, a nie dowodzenia swoich świętych racji. Polityka nie jest sztuką żalenia się na fakty, ale wpływania na nie.
Co do paściarstwa, to ścigałbym każdego, kto bez pozwolenia kopiowałby mój artykuł z jakiejś strony. Tu już niekoniecznie chodzi o prawa autorskie, ale o to, że tekst na stronie wyglada inaczej, bardziej estetyczie (a jeśli nie, to autor może go tam nie zamieszczac), na przykład nikt go tam nie będzie ciął w odpowiedziach i mieszał z własnym g...
:
Przyznaj no się u2 - pytałeś Czarneckiego o pozwolenie na pastowanie?

Data: 2013-01-15 10:02:15
Autor: Chiron
Fakty i akty
Użytkownik "jr" <tractusalbus@gru.pl> napisał w wiadomości news:kd29gm$b57$1node2.news.atman.pl...

> [...]
| przedstawionych faktów- walisz w Czarneckiego. Żenada.

Żenadą jest to, że wy macie rację, a oni rządza już szósty rok.

My- wy. Zaczęło się ciekawie. To_właśnie_jest_żenujące. My- Polacy. Wy- wolacy. Albo: my- patrioci, wy- lemingi. ŻENADA. Potrafisz z tego wyjść?

[...]
Dużo racji masz tutaj. Tyle, że nie mam pewności, czy wziąłeś pod uwagę fakt, że żyjemy w kraju postkolonialnym, gdzie inni narzucają nam umiłowanych przywódców. Jeszcze robią to w postaci wyborów- które oczywiście gdyby mogły coś zmienić- zostały by natychmiast zakazane. Oczywiście nie muszą się aż tak obcyndalać- mogą już zmieniać rządy jak chcą- nawet w takich wydawało by się demokratycznych, starych państwach jak Włochy. Szanse na przebicie się kogoś po prostu propolskiego- bez względu na to, czy to będzie radykał, klerykał czy ktokolwiek- ale propolsko czujący- są niewielkie. Piszesz, że polityka to sztuka zwycięstwa- fakt. Tyle, że w kraju postkolonialnym najczęstszą forma zwycięstwa jest wariant Tutsi i Hutu. No a takiego zwycięstwa to ja bym nie chciał...

Data: 2013-01-15 15:20:28
Autor: jr
Fakty i akty

| Użytkownik "jr" <tractusalbus@gru.pl> napisał w wiadomości

PO,
| > |

| My- wy. Zaczęło się ciekawie. To_właśnie_jest_żenujące.

Nie muszę z tego wychodzić - nigdzie nie napisałem 'my'.

 My- Polacy. Wy-
| wolacy. Albo: my- patrioci, wy- lemingi. ŻENADA. Potrafisz z tego wyjść?

Z polskim patriotyzmem pożegnałem sie wtedy, gdy skutecznie został
wchłoniety przez sowietyzm.

Data: 2013-01-15 17:31:54
Autor: u2
Fakty i akty
W dniu 2013-01-15 15:20, jr pisze:
Z polskim patriotyzmem pożegnałem sie wtedy, gdy skutecznie został
wchłoniety przez sowietyzm.

To ile masz lat dziadku ? :)

Data: 2013-01-15 21:43:46
Autor: jr
Fakty i akty

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:50f5847c$0$1305$65785112news.neostrada.pl...

| To ile masz lat dziadku ? :)

Trochę masz rację, wyraziłem się skrótowo.
Trudno mi powiedzieć, kiedy polski patriotyzm został wchłoniety przez sowietyzm (J. Mackiewicz sugeruje, że stało się to jeszcze przed bolszewicką rewolucją). Osobiście zauważyłem to w roku 1989. W pełni ten fakt dotarł do mnie po wyborach w roku 2007.
pzdr

Data: 2013-01-15 21:47:46
Autor: u2
Fakty i akty
W dniu 2013-01-15 21:43, jr pisze:
  To ile masz lat dziadku ?:)

Troch� masz racj�, wyrazi�em si� skr�towo.
Trudno mi powiedzie�, kiedy polski patriotyzm zosta� wch�oniety przez
sowietyzm (J. Mackiewicz sugeruje, �e sta�o si� to jeszcze przed bolszewick�
rewolucj�). Osobi�cie zauwa�y�em to w roku 1989. W pe�ni ten fakt dotar� do
mnie po wyborach w roku 2007.

Czyli ty zwykly sqrwysyn sowiecki :-)

Data: 2013-01-15 22:16:07
Autor: jr
Fakty i akty

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:50f5c073$0$1307$65785112news.neostrada.pl...

| Czyli ty zwykly sqrwysyn sowiecki :-)

Nie obraź się u2, gdy nazwę cię ciotą.

Data: 2013-01-15 22:19:11
Autor: u2
Fakty i akty
W dniu 2013-01-15 22:16, jr pisze:
Nie obraďż˝ siďż˝ u2, gdy nazwďż˝ ciďż˝ ciotďż˝.

Niczego innego od sqrwysyna nie oczekuje :)

Data: 2013-01-15 21:17:46
Autor: Trybun
Fakty i akty
W dniu 2013-01-15 15:20, jr pisze:

Z polskim patriotyzmem pożegnałem sie wtedy, gdy skutecznie został
wchłoniety przez sowietyzm.

Teraz za to masz pole do popisu wykazyawć sie patriotyzmem. Z wszystkich "polskich" mediów zalewa cię najczystsza polszczyzna - to o którą wałczyły "Dzieci Wrzesińskie". Widzisz, za tego "sowietyzmu" to ktoś w tv bełkoczący o grylach, czy lanczach mógłby trafić do kryminału za kaleczenie mowy ojczystej.

Data: 2013-01-15 21:47:55
Autor: jr
Fakty i akty

Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:kd4dhg$r4v$1node1.news.atman.pl...

> [...]
| wałczyły "Dzieci Wrzesińskie". Widzisz, za tego "sowietyzmu" to ktoś w
| tv bełkoczący o grylach, czy lanczach mógłby trafić do kryminału za

Widzę komuchu, że nie lubisz języków obcych.
A Lenin tyle powtarzał, żeby sie uczyć!

Data: 2013-01-15 21:50:38
Autor: u2
Fakty i akty
W dniu 2013-01-15 21:47, jr pisze:
Widz� komuchu, �e nie lubisz j�zyk�w obcych.
A Lenin tyle powtarza�, �eby sie uczy�!

Lenin, dziadek Izrael, to twoj nauczyciel bielyj :-))

Data: 2013-01-15 22:01:11
Autor: Trybun
Fakty i akty
W dniu 2013-01-15 21:47, jr pisze:

Widzę komuchu, że nie lubisz języków obcych.
A Lenin tyle powtarzał, żeby sie uczyć!

W Polskiej TV istotnie nie lubię. Zwłaszcza w tej którą utrzymuje za swoja kasę.

wróciło stare.. A ja już myślałem że w czasie tej nieobecności na psp ktoś zdążył cię nauczyć języka ludzi cywilizowanych.

Data: 2013-01-15 22:22:23
Autor: jr
Fakty i akty

Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:kd4g2r$tss$1node1.news.atman.pl...
|W dniu 2013-01-15 21:47, jr pisze:
| > |

| W Polskiej TV istotnie nie lubię.

Dzisiaj zapłaciłem abonament.

  Zwłaszcza w tej którą utrzymuje za
| swoja kasę.
|
| wróciło stare.. A ja już myślałem że w czasie tej nieobecności na psp
| ktoś zdążył cię nauczyć języka ludzi cywilizowanych.

chorąży zawsze zdąży... Ale uczyć się Trybun! Języków obcych uczyć!

Data: 2013-01-16 17:04:56
Autor: Trybun
Fakty i akty
W dniu 2013-01-15 22:22, jr pisze:
Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości
|W dniu 2013-01-15 21:47, jr pisze:
| > |

| W Polskiej TV istotnie nie lubię.

Dzisiaj zapłaciłem abonament.

Wykup sobie subskrypcję SKY, albo Premiere, a nie TVP jak lubisz słuchać obcej mowy w telewizorze.

> [...]
| ktoś zdążył cię nauczyć języka ludzi cywilizowanych.

chorąży zawsze zdąży... Ale uczyć się Trybun! Języków obcych uczyć!

Raczej za stary juz jesteś żebyś mógł się przepoczwarzyć w kogoś kulturalnego.  Nie widzę potrzeby nauki.

Data: 2013-01-16 17:34:51
Autor: jr
Fakty i akty
Nie widzę potrzeby nauki.

Dostaniecie naganę partyjną..

Data: 2013-01-15 20:39:46
Autor: jr
Fakty i akty

> [...]
oczywiście
| gdyby mogły coś zmienić- zostały by natychmiast zakazane.

Co nie jest prawdą. PiS wygrał wybory w 2005 roku i mógłby rządzic do dziś,
gdyby nie kompleksy Jarosława Kaczyńskiego. Niepotrzebnie pozbył się
premiera Marcinkiewicza, niepotrzebnie zakladał pulapki na Leppera. W te
klocki Lepper okazał się lepszy od Kaczusia - ostrzegł go Kaczmarek, no i
Kaczuś rozpłakał sie na 'zdrajców'.
Dziecinada! Kaczynski powinien pilotować rząd z tylnego siedzenia
zostawiając sprawy personalne premierowi Marcinkiewiczowi. Jednak do takich
spraw trzeba miec charakter.

Data: 2013-01-15 21:06:07
Autor: jr
Fakty i akty

> [...]
| kraju postkolonialnym najczęstszą forma zwycięstwa jest wariant Tutsi i
| Hutu. No a takiego zwycięstwa to ja bym nie chciał...

Robisz kardynalny błąd przyrównując sowietyzm do zwykłej ekspansji
kolonialnej narodów wysoko rozwiniętych. Marksizm jest wirusem nienawiści do
ludzkiej cywilizacji jako takiej (ze szczególnym odniesieniem się do
cywilizacji duchowej - niezależnie jakiego pochodzenia). Nosicielem tej
wscieklizny nie jest jakiś określony naród, czy ludzka rasa. Sowietyzm jest
potencjalnie w każdym z nas. Jeżeli ktoś nie został tym wirusem zarażony, to
duży na to wpływ miał splot szcześliwych okoliczności (o jakich może nie
zdawać sobie sprawy).
Tu nie pomoże żadna religia, patriotyzm, ani nawet najszlachetniejsze
poglądy. Historia pełna jest patriotów i antykomunistów, którzy ulegli tej
zarazie w postaci takiej, czy innej jej mutacji. Sprawa jest dosyć
skopmplikowana i najwazniejszym jest nie ulegać pokusie łatwych rozwiązań,
porównań itp.

Fakty i akty