Faktycznie, 22 lipca ważniejsze święto jak jakiekolwiek

Data: 2009-06-01 05:50:42
Autor: cirrus
Faktycznie, 22 lipca ważniejsze święto jak jakiekolwiek
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:gvum29$ajg$1nemesis.news.neostrada.pl...
Święto Odrodzenia Polski
22 lipca czy 4 czerwca?
Przed 1990 rokiem dzień 22 lipca był świętem narodowym Polski. Ponoć
narzuconym  przez komunistów na cześć Manifestu PKWN z 1944 roku,
uchwalonego w Moskwie.  Uczono nas o tym w szkole i wmawiano, że to było
dobrodziejstwo władzy  socjalistycznej wywalczone przez ludzi pracy. Na
ile to było święto przymusowe,  a na ile spontaniczne mogę zaświadczyć.
Było bardziej spontaniczne i z radością  masowo obchodzone przez Naród
niż kreowany właśnie dzień 4 czerwca, który wmawia  się, że przyniósł
nam wolność. Pamiętam to tym bardziej, że urodziłem się 23  lipca...
http://www.ropoiwzk.com/gorace%20tematy/22%20lipca/22%20lipca.html
boukun

Głupich nie brak.

--
stevep

Faktycznie, 22 lipca ważniejsze święto jak jakiekolwiek