Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.gry.konsole   »   [X360] Fallout 3 - uko艅czony

[X360] Fallout 3 - uko艅czony

Data: 2009-05-01 11:18:10
Autor: SirMike
[X360] Fallout 3 - uko艅czony
Wczoraj przez przypadek sko艅czy艂em Fallouta 3 :) Podziel臋 si臋 wi臋c z
grup膮 moimi wra偶eniami z gry - b臋d膮 lekkie spoilery wi臋c jak kto艣 nie
chce to niech nie czyta.

Czas przej艣cia - oko艂o 50h, zak艂adaj膮c, 偶e delektujemy si臋 gr膮, czytamy
archiwa i nie przeskakujemy dialog贸w. W pewnym sensie ewenement w
obecnych produkcjach, ktore koncza sie po 3 wieczorach. Niestety nie
odwiedzi艂em wszystkich miejsc (a co tam, zagram sobie jeszcze raz :P) bo
przez przypadek rozpocz膮艂em ostatniego questa z g艂贸wnej linii
fabularnej, a 偶e by艂 bardzo fajnie zrobiony to par艂em dalej do przodu :)
Potem gra si臋 sko艅czy艂a...

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..



ju偶 wiem dlaczego nie mo偶na kontynuowa膰 gry po zako艅czeniu ;)

Fallout 3 jest przeogromny je艣li kto艣 chce przemierza膰 pustkowia pieszo.
Zreszt膮 lokacji jest tyle, 偶e spokojnie starczy na 2 pe艂ne przej艣cia.

W grze jest ca艂e mn贸stwo easter egg贸w, wiele nawi膮za艅 (a praktycznie
ci膮gle) do historii USA i przeogromna ilo艣膰 smaczk贸w. Je艣li kto艣 lubi te
klimaty, b臋dzie wniebowzi臋ty.

Questy pobocznie nie powalaj膮 ale kilka znich jest bardzo ciekawych i
trzeba dokonywa膰 wybor贸w. The Wasteland Survival Guide, Tenpenny Tower,
You Gotta Shoot 'Em in the Head, The Power of the Atom to moje ulubione.

Wiele dokonanych wyb贸r贸w, karma oraz spos贸b grania maj膮 wp艂yw na
zako艅czenie co mnie osobi艣cie bardzo cieszy - stary, dobry Fallout.

To co mi si臋 najbardziej podoba to przyt艂aczaj膮ce otoczenie. Przez
wi臋kszo艣膰 gry jeste艣my sami i ka偶da kolejna lokacja jeszcze bardziej to
pot臋guje. Chwilami rzeczywi艣cie mozna poczuc, ze jestesmy tylko malutkim
czlowieczkiem a swiat dookola nas jest zbyt wielki zeby go ogarnac.

Co do awansowania na poziomy. Mialem to szczescie, ze doszedlem do 20
levelu krotko przed koncem wedrowki - tak jak juz pisalem, ukonczylem
gre przypadkiem :) Mozna spokojnie nalapac tyle doswiadczenia w polowie
gry i potem, jesli ktos czuje potrzebe ciaglego zwiekszania sie jakiegos
licznika, bedzie zawiedziony.

Bronie - jest ich od cholery ale spokojnie udalo mi sie osiagnac Small
Guns na 100 i Energy Weapons na 80. Co za tym idzie, arsenal mialem
dosyc pokazny. Ciagle jednak brakowalo naboi do tych najfajniejszych
pukawek wiec kazdy strzal z Lincoln's Repeatera, Magnuma .44 czy
Snajperki byl przemyslany 3 razy :)

Hackowanie komputer贸w i otwieranie zamk贸w - majstersztyk! Przez ca艂膮 gr臋
nie znudzi艂o mi si臋 艂amanie hase艂 i kr臋cenie Bobby Pinem :) Moze
dlatego, ze mialem Lockpicking i Science na 100 ;) IMHO, zrobione po
mistrzowsku.

V.A.T.S. - jak dla mnie strzal w dziesiatke. Nie wyobrazam sobie grania
bez tego, tym bardziej, ze jest kilka interesujacych perkow zwiazanych z
tym systemem. Uwielbiam podziwiac jak oddalony przeciwnik spada z
jakiejs platformy po pieknym headshocie ze snajperki :P
Samo strzelanie "w FPP" jest kiepskie i podziwiam ludzi, ktorzy tak
przechodza Falluota - profanacja w pewnym sensie.

Muzyka - Ci臋偶ka, przyt艂aczaj膮ca. Radio, kt贸re mo偶na w艂膮czy膰 w pipboyu,
bynajmniej w wersji angielskiej, 艣wietne.
Kawa艂ek "I Don't Want to Set the World on Fire" rz膮dzi. Idealnie pasuje
do gry. Reszta licencjonowanych utwor贸w te偶 jest 艣wietna i utrzymana w
klimacie. Bill Crosby, Roy Brown, The Ink Spots naprawd臋 daj膮 rad臋.

No i grafika. Szarobura praktycznie wsz臋dzie :) Wszystko porozpieprzane,
klimat postnuklearny pe艂n膮 g臋b膮. Nie oznacza to, 偶e jest brzydka, wr臋cz
przeciwnie, pasuje bardzo dobrze. Najbardziej urzek艂y mnie rozwalone
kawa艂ki autostrad widoczne daleko na horyzoncie, zw艂aszcza jak patrzymy
na to z jakiego艣 wzniesienia.

Jedyne co mi si臋 w tej grze nie podoba to "drewniany" model naszego
bohatera. Bethesda mogla sie bardziej postarac bo wyszlo to komicznie.
Same modele NPC i innych modeli "ruszajacych sie" nie sa az takie zle
ale mimo wszystko kluja w oczy sztywnoscia animacji. Za to bardzo ladne
sa ragdolle i rozbryzgujace sie flaki, zwlaszcza z perkiem "Bloody Mess" :)

Podsumowujac, gra jest swietna i mimo monotonii, ktora czasem wkrada sie
w rozgrywke, naprawde warto ja ukonczyc. Pod warunkiem, ze jestesmy
typem gracza "szwedacza", ktory zaglada w kazdy kat i lubi czytac
dzienniki / archiwa i inne takie. Fani dynamicznej rozgrywki beda
zawiedzeni. Hardkorowi cRPGowcy moga sie czuc troszke nieswojo (widok
FPP i te sprawy) ale sam system rozgrywki i podejscie do tematu jest jak
najbardziej udane. Do skelpu, marsz! :)

--
SirMike - http://www.sirmike.org
C makes it easy to shoot yourself in the foot;
C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg. -
Bjarne Stroustrup

Data: 2009-05-01 12:44:16
Autor: Mithos
[X360] Fallout 3 - uko艅czony
SirMike pisze:

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



ju偶 wiem dlaczego nie mo偶na kontynuowa膰 gry po zako艅czeniu ;)

Tyle, 偶e zako艅czenia mog膮 by膰 2. W tej drugiej opcji (do komory puszczamy "kole偶ank臋") jak najbardziej powinna by膰 mo偶liwo艣膰 kontynuowania gry.

Questy pobocznie nie powalaj膮 ale kilka znich jest bardzo ciekawych i
trzeba dokonywa膰 wybor贸w. The Wasteland Survival Guide, Tenpenny Tower,
You Gotta Shoot 'Em in the Head, The Power of the Atom to moje ulubione.

Mi si臋 jeszcze podoba艂o jak przekona艂em "Prezydenta", 偶eby zrobi艂 autodestrukcj臋 :)

Poza tym w wielu miejscach wcze艣niejsze wybory maj膮 odzwierciedlenie w przysz艂o艣ci - jak uratowa艂em Super Mutanta to po 1. przyni贸s艂 mi walizk臋 ze ska偶onego pomieszczenia, a p贸藕niej dodatkowo gdzie艣 go spotka艂em i pom贸g艂 mi w walce.

Fajne jest te偶 to, 偶e wiele lokacji mo偶na pomin膮膰. Ja np. w Tenpenny Tower nigdy nie by艂em :)

Wiele dokonanych wyb贸r贸w, karma oraz spos贸b grania maj膮 wp艂yw na
zako艅czenie co mnie osobi艣cie bardzo cieszy - stary, dobry Fallout.

Raczej maj膮 wp艂yw na podsumowanie zako艅czenia.

Niestety rozwalaj膮c pierwsz膮 lokacj臋 (detonacja bombki) nabawi艂em si臋 full z艂ej karmy i do ko艅ca gry nie uda艂o mi si臋 wyj艣膰 na jasn膮 stron臋 mocy pomimo, 偶e raczej robi艂em wszystko ok (pomijaj膮c masakr臋 z no偶em w r臋ku w "alternatywnym 艣wiecie").

To co mi si臋 najbardziej podoba to przyt艂aczaj膮ce otoczenie. Przez
wi臋kszo艣膰 gry jeste艣my sami i ka偶da kolejna lokacja jeszcze bardziej to
pot臋guje. Chwilami rzeczywi艣cie mozna poczuc, ze jestesmy tylko malutkim
czlowieczkiem a swiat dookola nas jest zbyt wielki zeby go ogarnac.

Ale IMO klimat jest gorszy ni偶 w poprzednich Falloutach.

Bronie - jest ich od cholery ale spokojnie udalo mi sie osiagnac Small
Guns na 100 i Energy Weapons na 80. Co za tym idzie, arsenal mialem
dosyc pokazny. Ciagle jednak brakowalo naboi do tych najfajniejszych
pukawek wiec kazdy strzal z Lincoln's Repeatera, Magnuma .44 czy
Snajperki byl przemyslany 3 razy :)

Do tego ma艂o jest wszelkiego rodzaju 艣rodk贸w leczniczych. Ja np. pierwsz膮 przepraw臋 przez metro powtarza艂em wiele razy, bo mi si臋 ko艅czy艂a amunicja i medykamenty :/

Hackowanie komputer贸w i otwieranie zamk贸w - majstersztyk! Przez ca艂膮 gr臋
nie znudzi艂o mi si臋 艂amanie hase艂 i kr臋cenie Bobby Pinem :) Moze
dlatego, ze mialem Lockpicking i Science na 100 ;) IMHO, zrobione po
mistrzowsku.

A mi si臋 to np. nie podoba艂o.

V.A.T.S. - jak dla mnie strzal w dziesiatke. Nie wyobrazam sobie grania
bez tego, tym bardziej, ze jest kilka interesujacych perkow zwiazanych z
tym systemem. Uwielbiam podziwiac jak oddalony przeciwnik spada z
jakiejs platformy po pieknym headshocie ze snajperki :P
Samo strzelanie "w FPP" jest kiepskie i podziwiam ludzi, ktorzy tak
przechodza Falluota - profanacja w pewnym sensie.


Fakt system jest 艣wietny ale dopiero wtedy kiedy mamy odpowiednio rozwini臋te skille. Wcze艣niej to niestety w og贸le nie ma szansy trafi膰 wi臋c lepiej robi膰 to w real time.

Podsumowujac, gra jest swietna i mimo monotonii, ktora czasem wkrada sie
w rozgrywke, naprawde warto ja ukonczyc. Pod warunkiem, ze jestesmy
typem gracza "szwedacza", ktory zaglada w kazdy kat i lubi czytac
dzienniki / archiwa i inne takie. Fani dynamicznej rozgrywki beda
zawiedzeni. Hardkorowi cRPGowcy moga sie czuc troszke nieswojo (widok
FPP i te sprawy) ale sam system rozgrywki i podejscie do tematu jest jak
najbardziej udane. Do skelpu, marsz! :)

No nie jest to z艂y tytu艂 ale faktycznie wymaga sporo czasu. Ja sko艅czy艂em w kilkana艣cie h, wiele omin膮艂em ale jako艣 nie mam ch臋ci gra膰 ponownie.


--
Mithos

Data: 2009-05-01 13:05:58
Autor: SirMike
[X360] Fallout 3 - uko艅czony
Mithos wrote:
SirMike pisze:

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



ju偶 wiem dlaczego nie mo偶na kontynuowa膰 gry po zako艅czeniu ;)

Tyle, 偶e zako艅czenia mog膮 by膰 2. W tej drugiej opcji (do komory
puszczamy "kole偶ank臋") jak najbardziej powinna by膰 mo偶liwo艣膰
kontynuowania gry.

W sumie, na sile moznaby ;)

Questy pobocznie nie powalaj膮 ale kilka znich jest bardzo ciekawych i
trzeba dokonywa膰 wybor贸w. The Wasteland Survival Guide, Tenpenny Tower,
You Gotta Shoot 'Em in the Head, The Power of the Atom to moje ulubione.

Fajne jest te偶 to, 偶e wiele lokacji mo偶na pomin膮膰. Ja np. w Tenpenny
Tower nigdy nie by艂em :)

Hehe, 偶a艂uj - jedna (o ile nie jedyna) lokacja w grze gdzie w 艣rodku nic
nie jest zniszczone :)

Wiele dokonanych wyb贸r贸w, karma oraz spos贸b grania maj膮 wp艂yw na
zako艅czenie co mnie osobi艣cie bardzo cieszy - stary, dobry Fallout.

Raczej maj膮 wp艂yw na podsumowanie zako艅czenia.

Tak.

Niestety rozwalaj膮c pierwsz膮 lokacj臋 (detonacja bombki) nabawi艂em si臋
full z艂ej karmy i do ko艅ca gry nie uda艂o mi si臋 wyj艣膰 na jasn膮 stron臋
mocy pomimo, 偶e raczej robi艂em wszystko ok (pomijaj膮c masakr臋 z no偶em w
r臋ku w "alternatywnym 艣wiecie").

Dlugo sie zastanawialem ale ja to raczej z tych dobrych jestem ;)
Chociaz w Mass Effect poszedlem w Renegata i bardzo podobaly mi sie
ciete dialogi w wykonaniu Shepparda.

Bronie - jest ich od cholery ale spokojnie udalo mi sie osiagnac Small
Guns na 100 i Energy Weapons na 80. Co za tym idzie, arsenal mialem
dosyc pokazny. Ciagle jednak brakowalo naboi do tych najfajniejszych
pukawek wiec kazdy strzal z Lincoln's Repeatera, Magnuma .44 czy
Snajperki byl przemyslany 3 razy :)

Do tego ma艂o jest wszelkiego rodzaju 艣rodk贸w leczniczych. Ja np.
pierwsz膮 przepraw臋 przez metro powtarza艂em wiele razy, bo mi si臋
ko艅czy艂a amunicja i medykamenty :/

Medykamentow mialem sporo ale skoro przeszedles gre w kilkanascie godzin
to rzeczywiscie mogles nie zdazyc nazbierac :D

Fakt system jest 艣wietny ale dopiero wtedy kiedy mamy odpowiednio
rozwini臋te skille. Wcze艣niej to niestety w og贸le nie ma szansy trafi膰
wi臋c lepiej robi膰 to w real time.

Wystarczy kilka poziomow, ktore zdobywamy bardzo szybko.

--
SirMike - http://www.sirmike.org
C makes it easy to shoot yourself in the foot;
C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg. -
Bjarne Stroustrup

Data: 2009-05-03 08:04:53
Autor: gacek
[X360] Fallout 3 - uko艅czony
Mithos wrote:
SirMike pisze:

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



ju偶 wiem dlaczego nie mo偶na kontynuowa膰 gry po zako艅czeniu ;)

Tyle, 偶e zako艅czenia mog膮 by膰 2. W tej drugiej opcji (do komory puszczamy "kole偶ank臋") jak najbardziej powinna by膰 mo偶liwo艣膰 kontynuowania gry.

Tudzie偶 kolega supermutant, ktory mia艂by to promieniowanie w nosie...


gacek

[X360] Fallout 3 - uko艅czony

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona