Falowa natura autostrad.

Data: 2016-07-04 01:23:33
Autor: sczygiel
Falowa natura autostrad.
Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
Non stop musze trzymać kierownicę i ją lekko popychać to w jedną to w drugą strone.

Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków- wa-wa tego nie ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem.

Postanowiłem dziś o tym napisać bo jechalem obwodnica łodzi, tą nową i prawie cała jest strasznie nierówna.
W kierunku na północ jedzie sie dosyć niewygodnie. Wibracje są mocno wyczuwalne.
Na odcinku stryków-toruń tego nie ma.
Nie pamiętam aby na gierkówce na odcinku piotrków- wawa, gdzie też jest beton było to tak odczuwlane.

I zeby bylo konstruktywnie:
Obwodnica łodzi skraca czas przejazdu o jakieś 30-35minut w nocy. W dzień pewnie o dobrą godzinę.

Data: 2016-07-04 08:31:48
Autor: masti
Falowa natura autostrad.
sczygiel@gmail.com wrote:

Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.

żebyś nie zasnął. Wymyślono to już dziesiątki lat temu.

Data: 2016-07-04 02:17:18
Autor: sczygiel
Falowa natura autostrad.
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 10:31:50 UTC+2 użytkownik masti napisał:
sczygiel@gmail.com wrote:

> Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.

żebyś nie zasnął. Wymyślono to już dziesiątki lat temu.

Kiepski pomysł IMHO.
Takie zakręty wg mnie wcale nie powodują większego zainteresowania drogą.

No, może troche to pomaga w nocy aby ci z przeciwka nie oślepiali sie nawzajem.

Hamerykańce tego nie stosują u siebie. Niemcy też jakoś tych nowych w enerdowie nie falowali bez uzasadnienia geograficznego.

No, ale jak nasi zrobili to jest...

Data: 2016-07-04 14:56:41
Autor: Shrek
Falowa natura autostrad.
sczygiel@gmail.com wrote:

Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.

żebyś nie zasnął. Wymyślono to już dziesiątki lat temu.

Kiepski pomysł IMHO.

Bardzo dobry - i opisany w normach. Inaczej było by już tak nudno, że w ogóle przestałbyś się skupiać na obiektach na drodze. Natury nie oszukasz - jak ci się coś pojawia w polu widzenia i potem przesuwa, to bardziej na to zwracasz uwagę niż na nieporuszający się przedmiot na który jedziesz. Nie mówiąc już o ocenie odległości - jak jedziesz na coś na wprost, to on się nie przesuwa, co najwyżej powiększa (ale raczej wolno) - naprawdę ciężko ocenić odległość.

Hamerykańce tego nie stosują u siebie. Niemcy też jakoś tych nowych w enerdowie nie falowali bez uzasadnienia geograficznego.

Ogólnie to znacznie starsze autostrady niż nasze.

Shrek

Data: 2016-07-04 15:17:20
Autor: J.F.
Falowa natura autostrad.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nldme7$iq4$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Niemieckie austrady jakies bardzo proste nie sa - nie wiem czy to wina warunkow terenowych naturalnych, czy np potrzeby omijania prywatnych terenow.

Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ?

J.

Data: 2016-07-04 06:25:03
Autor: sczygiel
Falowa natura autostrad.
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:18:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ?

Wystarczy zerknąć na A2. U nas fale u niemców nagle robią sie proste.
Co prawda budowane troche wcześniej ale cos mi sie wierzyć nie chce że te nasze fale to jakieś statystyczno-naukowe umocowanie mają.

Za to na pewno wymagają więcej uwagi przy prowadzeniu.
Bo jednak ciągle trzeba skręcać. A to może i zajmuje uwagę więc ale i męczy.

Data: 2016-07-04 15:52:19
Autor: J.F.
Falowa natura autostrad.
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup
[...]

Po mapie sadzac - owszem, przez kilkanascie km tak.
A potem kreci jak u nas.
Ale co - proponujesz jezioro przestawic, zeby droga byla prosta ?

Co prawda we Wroclawiu pare razy Odre przestawili :-)

[...]

IMO - nie meczy.
Wiecej pretensji mam na zwyklych drogach - moglbym miec np 5 km widoku do wyprzedzania, ale nie - jest 1km.
Wystarczy jeden samochod z przeciwka i okazja do wyprzedzenia znika.

J.

Data: 2016-07-04 06:59:28
Autor: sczygiel
Falowa natura autostrad.
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:52:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

>Wystarczy zerknąć na A2. U nas fale u niemców nagle robią sie proste.

Po mapie sadzac - owszem, przez kilkanascie km tak.
A potem kreci jak u nas.

Eeee chyba sporo mniej. A przynajmniej jak mają odcinek prosty to jest prosty a jak coś omija to coś tam jest.

Ale co - proponujesz jezioro przestawic, zeby droga byla prosta ?

Ale u nas zazwyczaj nie ma co omijać. A fale są...

> [...]

Wystarczy jeden samochod z przeciwka i okazja do wyprzedzenia znika.

A i to racja. Ale wtedy jak jest zbyt prosto to zrobią wysepki i linię ciągłą przez 3 km :)

Data: 2016-07-04 16:11:11
Autor: J.F.
Falowa natura autostrad.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d0ff91fd-7d10-4a40-bcf0-5df3d61b01dc@googlegroups.com...
> [...]

Eeee chyba sporo mniej. A przynajmniej jak mają odcinek prosty to jest prosty a jak coś omija to coś tam jest.

https://www.google.pl/maps/@52.3178136,13.9783667,11.95z
https://www.google.pl/maps/@52.2991494,14.8272558,11.95z

Wiekszej roznicy nie widze.
Czyzby jakas jedna, unijna norma ? :-)

J.

Data: 2016-07-04 07:37:48
Autor: sczygiel
Falowa natura autostrad.
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:11:19 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

>Eeee chyba sporo mniej. A przynajmniej jak mają odcinek prosty to >jest prosty a jak coś omija to coś tam jest.

> [...]

https://www.google.pl/maps/@52.3184432,14.443569,12z
https://www.google.pl/maps/@52.5600387,13.7580757,12z
https://www.google.pl/maps/@52.9074185,13.822277,12z

A ja widze :)

Przy czym nie czepiam sie jak zakręt jest i coś tam omija.

Do tego łądnie widać że te niemieckie autostrady sa prowadzone na styk z obszarami zabudowanymi.
A u nas jednak jak jakiś lasek/pole jest to się wioski omija.
A i tak fale sie robią...

Data: 2016-07-04 18:52:06
Autor: J.F.
Falowa natura autostrad.

>Eeee chyba sporo mniej. A przynajmniej jak mają odcinek prosty to
>jest prosty a jak coś omija to coś tam jest.

> [...]

Nie wyciagaj wnioskow z jednego odcinka :-)

https://www.google.pl/maps/@52.5600387,13.7580757,12z
https://www.google.pl/maps/@52.9074185,13.822277,12z

A te juz wcale takie proste nie sa ...

Do tego łądnie widać że te niemieckie autostrady sa prowadzone na styk z obszarami zabudowanymi.
A u nas jednak jak jakiś lasek/pole jest to się wioski omija.

Wiesz ile problemow z wywlaszczeniami i protestami mieszkancow ?

A i tak fale sie robią...

Jak pisalem - fale obowiazkowe sa :-)

J.

Data: 2016-07-04 16:47:21
Autor: ddddddddd
Falowa natura autostrad.
W dniu 04.07.2016 o 15:25, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

ostatnio znowu jechałem przez Niemcy i znowu stwierdziłem że mamy lepsze autostrady. Tam to tak kręte, że mimo że ograniczenia nie ma, to trzeba zwalniać do 160km/h, a u nas na odcinku 200km to może trzy takie zakręty znajdziesz, a na pozostałych spokojnie 200km/h polecisz :)

Łukasz

Data: 2016-07-04 13:23:51
Autor: masti
Falowa natura autostrad.
J.F. wrote:

[...]

kiedyś drogi się krzywiło ze względu na obronę przeciwlotniczą :)

Data: 2016-07-04 15:34:02
Autor: Shrek
Falowa natura autostrad.
On 04.07.2016 15:17, J.F. wrote:

[...]

Nie wiem, bo nie jestem taki stary, ale raczej nawet jak nowa, to autostrady nasze nowsze;)

Shrek

Data: 2016-07-04 07:28:37
Autor: Bolko
Falowa natura autostrad.
Wierz mi że te zakręty mają sens
Jest
http://tiny.pl/g9gqq
W utah w USA autostrada nr 80 wzdłuż za jeziorem tam kopią/kopali sól.
Jechałem z dwoma zawodowymi kierowcami którzy jeżdżą tamtendy "często".
Obaj podkreślają że ten odcinek to poza górami najgorszy kawałek 80.
Dlaczego bo przez chyba 3 godziny jedziesz prosto i poprawej masz biało
 i po lewej.

 http://tiny.pl/g9gqt

i tak przez 2 czy 3 godziny

Data: 2016-07-04 07:41:32
Autor: sczygiel
Falowa natura autostrad.
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:28:39 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
[...]

A mi akurat by tak pasowało :)
Ciekawe co by powiedzieli na takie fale jak u nas.

Może inaczej:
Ja bym nie miał nic przeciwko gdyby te zakręty były poprzetykane odcinkami prostymi.
Ale ostatnio się zorientowałem że prawie ciągle muszę tę kierownicę lekko szarpać w bok. Nie wiem czy to zdrowe dla ukądu jezdnego/opon czy nie ale już samo to mnie denerwuje.
Odcinek gierkówki cz-wa - piotrków mimo że podobnie kręty to jakoś mniej denerwujący pod tym względem...

Data: 2016-07-04 07:44:32
Autor: sczygiel
Falowa natura autostrad.
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:41:34 UTC+2 użytkownik sczy....@gmail.com napisał:
> [...]

Odcinek gierkówki cz-wa - piotrków mimo że podobnie kręty to jakoś mniej denerwujący pod tym względem...

o. np tu:
https://www.google.pl/maps/@52.2542379,19.4307264,12.92z
odcinek 10km. 4 zmiany kierunku i w praktyce cały czas trzeba napinać kierownicę.

Data: 2016-07-07 00:03:27
Autor: sczygiel
Falowa natura autostrad.
W dniu środa, 6 lipca 2016 19:54:58 UTC+2 użytkownik jerz...@irc.pl napisał:
On Mon, 4 Jul 2016 07:44:32 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com wrote:

>o. np tu:
>https://www.google.pl/maps/@52.2542379,19.4307264,12.92z
>odcinek 10km. 4 zmiany kierunku i w praktyce cały czas trzeba napinać kierownicę.

Czy ty nie przesadzasz?

Z czym?
Z tym że ciągle na odcinku 10 km trzeba kierownicę popychać/ciągnąć zamiast jechac prosto?

Data: 2016-07-07 09:24:15
Autor: RoMan Mandziejewicz
Falowa natura autostrad.
Hello Sczygiel,

Thursday, July 7, 2016, 9:03:27 AM, you wrote:

> [...]
Z czym?
Z tym że ciągle na odcinku 10 km trzeba kierownicę popychać/ciągnąć zamiast jechac prosto?

Czym Ty jeździsz, że musisz kierownicę popychać i ciągnąć? Jak sobie
radzisz przy bocznym wietrze? Najmujesz parobka do ciągnięcia i
popychania kierownicy? A na normalnych zakrętach zatrzymujesz ruch i
montujesz obrotnicę?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-07-07 01:10:01
Autor: sczygiel
Falowa natura autostrad.
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 09:24:16 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

> [...]

radzisz przy bocznym wietrze? Najmujesz parobka do ciągnięcia i
popychania kierownicy? A na normalnych zakrętach zatrzymujesz ruch i

Majster, co innego trzymać ją w miejscu i jechac prosto a co innego musieć ciągle napinać ją to w jedną to w drugą stronę. Na gierkówce tego problemu nie ma. Jest zakręt, pokonuje się go chwilę i dalej jedzie prosto. Na odcinku lódź-toruń prostych odcinkó jest jak na lekarstwo.

Moje auto może nawet 2-3km jechac prosto i dalej trzymać się na jednym pasie autostrady. Wtedy wystarczy trzymac kierownicę.
Podczas jazdy na tych łukach trzeba ciągle kierownicę lekko skręcać.

Ale wiesz co? Pogrzebię sobie w ustawieniach bo mam tam trzy tryby. Może w tym co mam ustawiony jest tak że nawet przy małym skręcie układ silniej próbuje wrócić do pozycji neutralnej.

Data: 2016-07-07 10:42:53
Autor: masti
Falowa natura autostrad.
sczygiel@gmail.com wrote:

> [...]

Majster, co innego trzymać ją w miejscu i jechac prosto a co innego musieć ciągle napinać ją to w jedną to w drugą stronę. Na gierkówce tego problemu nie ma. Jest zakręt, pokonuje się go chwilę i dalej jedzie prosto. Na odcinku lódź-toruń prostych odcinkó jest jak na lekarstwo.

moze jeździj taksówką jak cię prowadzenie męczy?

Data: 2016-07-07 05:05:30
Autor: sczygiel
Falowa natura autostrad.
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 12:42:54 UTC+2 użytkownik masti napisał:
sczygiel@gmail.com wrote:

moze jeździj taksówką jak cię prowadzenie męczy?

Coś ci szwankuje czytanie ze zrozumieniem. Gdzieś pisałem o męczeniu?
Zresztą nie widzę nic niestosownego w dbaniu aby roboty mieć jak najmniej.
Ty lubisz robić rzeczy niepotrzebne?

Data: 2016-07-07 12:08:56
Autor: masti
Falowa natura autostrad.

sczygiel@gmail.com wrote:

moze jeździj taksówką jak cię prowadzenie męczy?

Coś ci szwankuje czytanie ze zrozumieniem. Gdzieś pisałem o męczeniu?

skoro marudzisz, żę Ci to przeszkadza.

Zresztą nie widzę nic niestosownego w dbaniu aby roboty mieć jak najmniej.
Ty lubisz robić rzeczy niepotrzebne?

pokaż mi choć jedną drogę gdzie jadąc prosto nie musisz ruszać
kierownicy.

Słabo trollujesz

Data: 2016-07-09 07:47:36
Autor: sczygiel
Falowa natura autostrad.
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 14:08:57 UTC+2 użytkownik masti napisał:
sczygiel@gmail.com wrote:

> Coś ci szwankuje czytanie ze zrozumieniem. Gdzieś pisałem o męczeniu?

skoro marudzisz, żę Ci to przeszkadza.

Nadinterpretujesz.

> Zresztą nie widzę nic niestosownego w dbaniu aby roboty mieć jak najmniej.
> Ty lubisz robić rzeczy niepotrzebne?

pokaż mi choć jedną drogę gdzie jadąc prosto nie musisz ruszać
kierownicy.

Na tych prostych odcinkach między tymi zawijasami jakos nie muszę..

Słabo trollujesz

Postaram sie poprawić :)

Data: 2016-07-10 16:45:50
Autor: masti
Falowa natura autostrad.
sczygiel@gmail.com wrote:

Na tych prostych odcinkach między tymi zawijasami jakos nie muszę.

tylko tak ci się wydaje. Puść kierownicę. zobaczymy gdzie wylądujesz :)

Data: 2016-07-08 16:13:24
Autor: J.F.
Falowa natura autostrad.
[...]

Skrecic, a potem skrecona trzymac, na jedno wychodzi :-)

No chyba, ze droga dobrze wyprofilowana, zakrety plynne i promien ciagle sie zmienia, wtedy trzeba stale pracowac ... jednym palcem :-)
Choc bezpieczniej dwoma :-)

Ale wiesz co? Pogrzebię sobie w ustawieniach bo mam tam trzy tryby.
Może w tym co mam ustawiony jest tak że nawet przy małym skręcie układ silniej próbuje wrócić do pozycji neutralnej.

No coz, w mniej skomplikowanych autach roznie bywa - ale czesto pokonanie lagodnego zakretu niemal nie wymaga uzycia sily.

A jak juz i tak musisz kierownice trzymac (wole nie ufac autu, ze prosto pojedzie, mimo dziur, kamieni, podmuchow wiatru), to praktycznie zadnej roznicy nie ma czy skret czy prosto.

J.

Data: 2016-07-09 08:00:39
Autor: sczygiel
Falowa natura autostrad.
W dniu piątek, 8 lipca 2016 16:13:33 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

>Podczas jazdy na tych łukach trzeba ciągle kierownicę lekko skręcać.

Skrecic, a potem skrecona trzymac, na jedno wychodzi :-)

Gdyby było tak bezboleśnie to bym sie nawet nie odzywał :)

No chyba, ze droga dobrze wyprofilowana, zakrety plynne i promien ciagle sie zmienia, wtedy trzeba stale pracowac ... jednym palcem :-)
Choc bezpieczniej dwoma :-)

Feler taki ze w tej mojej foce jednak trzeba nieco ciągnąc tę kierownicę i jednak z siłą która po podróży w ciagu tych 1,5-2h jednak daje się odczuć.
Nie jest to kłopot na miare kontuzji. To raczej upierdliwość..

> [...]

No coz, w mniej skomplikowanych autach roznie bywa - ale czesto pokonanie lagodnego zakretu niemal nie wymaga uzycia sily.

Niestety, miałem ustawienie sport. Po przestawieniu na komfort albo standard niewiele sie zmienia albo wręcz nic w tym zakresie.

Data: 2016-07-04 17:58:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Falowa natura autostrad.
Hello Bolko,

Monday, July 4, 2016, 4:28:37 PM, you wrote:

[...]

Trochę kłamiesz z tymi 2-3 godzinami. Chyba, że rowerem.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-07-04 18:21:05
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Falowa natura autostrad.
W dniu .07.2016 o 16:28 Bolko <suryga@gmail.com> pisze:

Wierz mi że te zakręty mają sens
Jest
http://tiny.pl/g9gqq
W utah w USA autostrada nr 80 wzdłuż za jeziorem tam kopią/kopali sól.

Ta ichnia autostrada to standard takiej naszej powiatowej...

TG

Data: 2016-07-04 18:30:04
Autor: J.F.
Falowa natura autostrad.
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.yj23pfxeg01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

Po pierwsze - nie nalezy utozsamiac amerykanskiego "highway" z autostrada, to czasem "zwykla krajowka".

Po drugie - ale czego od tej chcesz ?
Autostrada jak sie patrzy, tyle, ze "pas zieleni" ma ze 100m.

J.

Data: 2016-07-04 18:39:44
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Falowa natura autostrad.
W dniu .07.2016 o 18:30 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Ta ichnia autostrada to standard takiej naszej powiatowej...

Po pierwsze - nie nalezy utozsamiac amerykanskiego "highway" z  autostrada, to czasem "zwykla krajowka".

A jednak :

https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada_mi%C4%99dzystanowa_nr_80

Po drugie - ale czego od tej chcesz ?
Autostrada jak sie patrzy, tyle, ze "pas zieleni" ma ze 100m.

Powiedz to tym co narzekają na naszą A4. Ja od zawsze tu piszę, że  autostrady mamy jedne z lepszych w EU (szerokie, z pasem awaryjnym,  długimi rozbiegówkami, przyzwoitą nawierzchnią) .
Teraz to wychodzi na to, że i przy USA nie mamy się czego wstydzić :-)

TG

Data: 2016-07-04 18:48:24
Autor: J.F.
Falowa natura autostrad.

https://en.wikipedia.org/wiki/Highway

[...]

Nowe, to i przyzwoite.
Tylko wiesz - Niemcy co roku buduja wiecej autostrad niz my.
A przeciez oni te autostrady juz maja, a my ... no, juz nie jest tak zle, tez troche mamy, cos ze 6 razy mniej  :-(

Ale tu nie bardzo rozumiem zarzutow - przeciez ta I80 jest szeroka, z pasami awaryjnymi, dlugimi rozbiegowkami i przyzwoita nawierzchnia.

J.

Data: 2016-07-04 19:15:05
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Falowa natura autostrad.
W dniu .07.2016 o 18:48 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Nowe, to i przyzwoite.
Tylko wiesz - Niemcy co roku buduja wiecej autostrad niz my.

Tylko wiesz:
PKB Niemiec - 3,73 tryliarda USD (2013)
PKB Polski - 525,9 miliarda USD (2013)

Na głowę:
Niemcy - 45 620 USD ?(2013)
Polska - 13 647,96 USD ?(2013)

A przeciez oni te autostrady juz maja, a my ... no, juz nie jest tak  zle, tez troche mamy, cos ze 6 razy mniej  :-(

Nie mamy co narzekać.

TG

Data: 2016-07-04 18:42:14
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Falowa natura autostrad.
W dniu .07.2016 o 18:30 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Po pierwsze - nie nalezy utozsamiac amerykanskiego "highway" z  autostrada, to czasem "zwykla krajowka".

Masz rację, doczytałem:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Interstate_Highway_System

TG

Data: 2016-07-04 18:41:07
Autor: Shrek
Falowa natura autostrad.
On 04.07.2016 16:28, Bolko wrote:
 http://tiny.pl/g9gqt

i tak przez 2 czy 3 godziny

Co to?

https://www.google.pl/maps/@40.7329694,-113.551452,3a,53.9y,1.68h,91.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7ujeMefj5_u-1DMrVyYsDA!2e0!7i13312!8i6656

Data: 2016-07-04 18:45:55
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Falowa natura autostrad.
W dniu .07.2016 o 18:41 Shrek <1@wp.pl> pisze:

Co to?

https://www.google.pl/maps/@40.7329694,-113.551452,3a,53.9y,1.68h,91.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7ujeMefj5_u-1DMrVyYsDA!2e0!7i13312!8i6656

Na jak to co:

"L'Arbre de l'Utah du sculpteur Karl Momen "

sztuka Panie...

TG

Data: 2016-07-04 19:49:55
Autor: Shrek
Falowa natura autostrad.
On 04.07.2016 18:45, Tomasz Gorbaczuk wrote:

[...]

Trochę mnie zmyliło, że zasiekami ogrodzone;)

Rzeczywiście sztuki nie rozumiem - palma czy tęcza na rondzie - no dobra - nie wiadomo po co, ale ile ludzi to "podziwia", ale takie w środku niczego...

Shrek.

Data: 2016-07-04 18:49:19
Autor: tck
Falowa natura autostrad.

https://en.wikipedia.org/wiki/Metaphor:_The_Tree_of_Utah

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2016-07-05 19:33:23
Autor: re
Falowa natura autostrad.

Użytkownik "Bolko"

[...]

-- -
Na A1 jest to samo bo jest nowa, nie ma MOPów, tankszteli, nic

Data: 2016-07-08 16:19:28
Autor: J.F.
Falowa natura autostrad.
Użytkownik  jerzu.xyz napisał w wiadomości
On Mon, 4 Jul 2016 15:17:20 +0200, "J.F."
Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ?
Nie wiem od kiedy, ale czytałem o tym jakieś 15 lat temu w jakimś
pisemku pop-naukowym. Chyba to był Focus.

Nasze rozporzadzenie jest z 1999.

Ale niemieckie autostrady to nierzadko Hitlera pamietaja - wtedy chyba jeszcze takiej normy nie bylo ?

J.

Data: 2016-07-05 19:28:39
Autor: re
Falowa natura autostrad.

Użytkownik

> [...]

No, może troche to pomaga w nocy aby ci z przeciwka nie oślepiali sie nawzajem.
Obwodnica jest owalna. Drgania nie są z tego.

Data: 2016-07-04 10:38:16
Autor: Robert Wańkowski
Falowa natura autostrad.
W dniu 2016-07-04 o 10:31, masti pisze:
sczygiel@gmail.com wrote:

Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.

żebyś nie zasnął. Wymyślono to już dziesiątki lat temu.

Albo jakieś dziwne przedmioty-rzeźby na poboczu.

Robert

Data: 2016-07-05 19:27:35
Autor: re
Falowa natura autostrad.

Użytkownik "masti"

Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.

żebyś nie zasnął. Wymyślono to już dziesiątki lat temu.
-- -
W PRLu

Data: 2016-07-04 10:51:37
Autor: J.F.
Falowa natura autostrad.
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:19d368c5-03d0-4571-a406-d99831295e71@googlegroups.com...
Jakiś czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
Non stop musze trzymać kierownicę i ją lekko popychać to w jedną to w drugą strone.

Jest takie rozporzadzenie, i tam mozesz znalezc rozne zasadady
www.droga.zut.edu.pl/drogi/zasady_projektowania_niwelety.pdf
M.in "najwieksza dlugosc odcinka prostego" (par. 20.1). 2km na autostradach.

Czemu tak ? Nie wiadomo, moze by tak poprosic ministra o odpowiedz.

Z kontekstu by wynikalo, ze chodzi o ograniczenie widocznosci.

Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków-wa-wa tego nie ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem.

Bylo, bardzo prosta to ona nie byla.

Takich naprawde prostych drog to u nas jest raptem kilka, np 92 Kolo-Kłodawa.

Mnie do wscieklosci doprowadzaja Niemcy na Dolnym Slasku - kawalka prostej drogi nie umieli zrobic :-)

Postanowiłem dziś o tym napisać bo jechalem obwodnica łodzi, tą nową i prawie cała jest strasznie nierówna.
W kierunku na północ jedzie sie dosyć niewygodnie. Wibracje są mocno wyczuwalne.

A to calkiem inna kwestia. Jakis blad wykonawcow ?
Moze tiry dadza rade to wyrownac :-)

Nie pamiętam aby na gierkówce na odcinku piotrków- wawa, gdzie też jest beton było to tak odczuwlane.

O ile pamietam, to na starym betonie gdzies bylo. Ale moze to bylo na odcinku A1 kolo Piotrkowa (w ciagu Belchatow-Warszawa).

Jeszcze jedno - jestes pewny, ze droga, a nie opony ?
Opony potrafia wibrowac przy wyzszych predkosciach.

J.

Data: 2016-07-04 02:21:00
Autor: sczygiel
Falowa natura autostrad.
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 10:51:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

>Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków-wa-wa tego >nie ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem.

No ale nie byla fo "fala dunaju" tylko zakręty były uzasadnione np. tym ze sie do Emilianowa wjeżdzało czy wyjeżdzało.
A poza tym to droga była prosta tam gdzie niczego omijać nie trzeba było.

Mi nie przeszkadzają zakręty per se. Mnie denerwuje ze zakręty w sumie są ciągle. Bo na tym 140km odcinku stryków-toruń to prostej drogi jest dosyć niewiele.

Jeszcze jedno - jestes pewny, ze droga, a nie opony ?
Opony potrafia wibrowac przy wyzszych predkosciach.

To nie opony. Ani nie felgi :)
Pewnie ktoś kto tamtedy pojedzie potwierdzi/zaprzeczy.

Data: 2016-07-04 11:29:08
Autor: J.F.
Falowa natura autostrad.
Użytkownik sczygiel
> [...]

A poza tym to droga była prosta tam gdzie niczego omijać nie trzeba było.

Jak pamietam, to wcale taka prosta nie byla.
No i pagorkow bylo troche, to moze ministra satysfakcjonowala.

Mi nie przeszkadzają zakręty per se. Mnie denerwuje ze zakręty w sumie są ciągle. Bo na tym 140km odcinku stryków-toruń to prostej drogi jest dosyć niewiele.

Jak masz predkosc projektowa 120 czy 140, promien zakretu duzy, rozporzadzenie wymaga plynnych przejsc, to sie wcale nie zdziwie, ze naprawde prosty odcinek moze miec gora 1400 m :-)

J.

Data: 2016-07-05 19:42:35
Autor: re
Falowa natura autostrad.

Użytkownik

[...]

Taaaak, wjeżdża się na tę betonówkę i samochód zaczyna bardziej drgać. Nie sądzę by to się wyprostowało JF :-)

Data: 2016-07-04 15:40:12
Autor: Adam
Falowa natura autostrad.
W dniu 2016-07-04 o 10:51, J.F. pisze:
(...)
Mnie do wscieklosci doprowadzaja Niemcy na Dolnym Slasku - kawalka
prostej drogi nie umieli zrobic :-)
(...)

Swego czasu budowano drogi z myślą o transporcie wojska. Zakręty musiały być co kawałek, aby nie móc ostrzelać drogi z powietrza.

Widać to choćby gdzieniegdzie na Pomorzu - idą drogi przez las i praktycznie jeden zakręt przechodzi w kolejny. Brak miejscowości, rzek, gór.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-07-04 15:46:51
Autor: J.F.
Falowa natura autostrad.
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nldovr$40b$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

To chyba nie to - podejrzewam, ze wiele tamtych drog to starsze niz samoloty.

J.

Data: 2016-07-04 16:43:35
Autor: ddddddddd
Falowa natura autostrad.
W dniu 04.07.2016 o 10:23, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

to co tam ostatnio otworzyli? jakiś link? bo to nie moje rejony, ale może się przydać...

Łukasz

Data: 2016-07-04 15:18:39
Autor: masti
Falowa natura autostrad.
ddddddddd wrote:

[...]

Stryków-Tuszyn
<http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/autostrada-a1-strykow-tuszyn-otwarta-mapy-zdjecia-film,3787489,artgal,t,id,tm.html>

Data: 2016-07-04 17:38:46
Autor: ddddddddd
Falowa natura autostrad.
W dniu 04.07.2016 o 17:18, masti pisze:
ddddddddd wrote:

[...]

no to super :) tego mi właśnie tam brakowało

Łukasz

Data: 2016-07-05 10:55:36
Autor: elmer radi radisson
Falowa natura autostrad.
On 2016-07-04 10:23, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Oczywiscie ze bylo miedzy Piotrkowem a Wawa.  I na S8 czyli po remoncie jest rowniez - co wiecej, stad sie wziely ograniczenia predkosci w niektorych miejscach, jako ze ekspresowka leci torem starej drogi i
profile niektorych lukow nie odpowiadaja za bardzo standardom 100% S-ki.

I bardzo dobrze ze sa zakrety - serio chcialbys jechac tak ze cegla
na gaz, blokada na kierownice i idziesz spac? ;)

--

memento lorem ipsum

Data: 2016-07-05 10:58:30
Autor: J.F.
Falowa natura autostrad.
Użytkownik "elmer radi radisson"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nlfsmh$nq2$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2016-07-04 10:23, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Przed remontem sie dalo 150 zap*, a po remoncie nie ? :-)

I bardzo dobrze ze sa zakrety - serio chcialbys jechac tak ze cegla
na gaz, blokada na kierownice i idziesz spac? ;)

W sumie - czemu nie. Jesli zlikwidowali lewoskrety, to moze i Tesla da rade :-)

J.

Data: 2016-07-05 12:23:40
Autor: elmer radi radisson
Falowa natura autostrad.
On 2016-07-05 10:58, J.F. wrote:

Przed remontem sie dalo 150 zap*, a po remoncie nie ? :-)

To sa troche rozne sprawy.

--

memento lorem ipsum

Data: 2016-07-05 15:03:46
Autor: Shrek
Falowa natura autostrad.
On 05.07.2016 12:23, elmer radi radisson wrote:

Przed remontem sie dalo 150 zap*, a po remoncie nie ? :-)

To sa troche rozne sprawy.

Ile tam wolno było wcześniej jechać?

Shrek

Data: 2016-07-05 16:24:50
Autor: elmer radi radisson
Falowa natura autostrad.
On 2016-07-05 15:03, Shrek wrote:

Ile tam wolno było wcześniej jechać?

100, z czestymi skrzyzowaniami i redukcja do 70. Teraz
jest 120, gdzieniegdzie z ograniczeniami do 100 bo tak wyniklo
z normatyw bioracych pod uwage m.in. promienie lukow.

Natomiast chodzi o to ze co innego predkosc projektowa, a to
ile ktos realnie pocisnie swoja maszyna to inna para kaloszy.
A jak praktyka pokazuje mistrzowie pojada i dwiescie droga
przewidziana dla 50km/h.

--

memento lorem ipsum

Data: 2016-07-05 19:27:08
Autor: re
Falowa natura autostrad.

Użytkownik

[...]

Tak, ale ... wjazd do Torunia z tablicą "naprawiamy dla was drogi" jest jeszcze bardziej bujany i śmieszy

W kierunku na północ jedzie sie dosyć niewygodnie. Wibracje są mocno wyczuwalne.
-- -
W drugą też :-)

I zeby bylo konstruktywnie:
Obwodnica łodzi skraca czas przejazdu o jakieś 30-35minut w nocy. W dzień pewnie o dobrą godzinę.
-- -
Ale nie ma jej na mapach :-)

Data: 2016-07-05 23:15:54
Autor: sczygiel
Falowa natura autostrad.
W dniu wtorek, 5 lipca 2016 19:27:20 UTC+2 użytkownik re napisał:
Użytkownik

[...]

Na targeo jest :)
Na mapach osm-owych też pewnie. Bede sciagal uaktualnienie mapnavigatora w weekend to se obejrze.

Data: 2016-07-06 02:28:58
Autor: sczygiel
Falowa natura autostrad.
W dniu wtorek, 5 lipca 2016 19:27:20 UTC+2 użytkownik re napisał:
Użytkownik

Ale nie ma jej na mapach :-)
U mnie w guglu już jest.

Data: 2016-07-06 12:02:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Falowa natura autostrad.
Hello Sczygiel,

Wednesday, July 6, 2016, 11:28:58 AM, you wrote:

Ale nie ma jej na mapach :-)
U mnie w guglu już jest.

Dla Ciebie już, dla mnie dopiero...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2016-07-07 00:04:58
Autor: sczygiel
Falowa natura autostrad.
W dniu środa, 6 lipca 2016 12:02:16 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

> U mnie w guglu już jest.

Dla Ciebie już, dla mnie dopiero...

Za to w google już widać wycięte drzewa dookoła częstochowy. :)

Data: 2016-07-06 14:36:43
Autor: re
Falowa natura autostrad.

Użytkownik

Ale nie ma jej na mapach :-)
U mnie w guglu już jest.
-- -
To super, ale ja potrzebowałem tej informacji 1-go dnia, kiedy nie wiedziałem czy droga otwarta a teraz już wiem i mogę jeździć tamtędy bez nawigacji. Jest kwestią podstawową, że tej informacji chyba w ogóle nie udzielono a nie że nie było tylko na potrzeby producentów nawigacji. Medialnie "minister wie kiedy będzie otwarta ale nie powie". To k... niech sp...a od koryta.

Data: 2016-07-08 10:31:40
Autor: huri_khan
Falowa natura autostrad.
Poszukaj w przepisach informacji, że odcinek prosty nie może być dłuższy
niż około 2,5km. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Falowa natura autostrad.