Fałszerstwa w sprawie zamachu smoleńskiego

Data: 2011-09-01 21:21:24
Autor: u2
Fałszerstwa w sprawie zamachu smoleńskiego
.... tym razem chodzi o dowód osobisty Tomasza Merty :

http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20110901&typ=po&id=po01.txt

Zniszczenie dowodu osobistego należącego do wiceministra kultury Tomasza
Merty, który zginął w katastrofie smoleńskiej, lub wręcz sfałszowanie
dokumentu to nie jedyny tego typu przypadek - wskazują pełnomocnicy
rodzin ofiar.
Prokuratura wojskowa wszczęła w tej sprawie śledztwo

Zenon Baranowski

Prowadząca śledztwo smoleńskie wojskowa prokuratura poinformowała
wczoraj, że wydzielono z niego odrębne postępowanie dotyczące
zniszczenia dowodu osobistego należącego do wiceministra kultury Tomasza
Merty.
- W dniu 23 sierpnia 2011 r. Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie
wyłączyła z akt śledztwa prowadzonego w sprawie katastrofy smoleńskiej
materiały do odrębnego postępowania w sprawie zniszczenia, bliżej
nieustalonego dnia w okresie od 11 kwietnia do 12 maja 2010 r., przez
nieustaloną osobę, dokumentu, którym nie miała prawa rozporządzać w
postaci dowodu osobistego Tomasza Merty, poprzez nadpalenie - stopienie
dolnej jego krawędzi - tj. o czyn z art. 276 kk - stwierdza w
komunikacie rzecznik prasowy Naczelnej Prokuratury Wojskowej płk
Zbigniew Rzepa. - To świadczy o wadze sprawy. Przez ostatnie czternaście
miesięcy składanych było pewnie kilkanaście zawiadomień w różnych
sprawach. O ile pamiętam, tylko raz prokuratura zdecydowała się wszcząć
śledztwo - dotyczyło niszczenia wraku przez Rosjan - podkreśla mec.
Bartosz Kownacki, pełnomocnik Magdaleny Merty.
- To drugi przypadek, w którym prokuratura zdecydowała się wszcząć
postępowanie z urzędu celem wyjaśnienia okoliczności tej sprawy.
Świadczy to o tym, że w każdym przypadku, kiedy mamy do czynienia z
materiałem porównawczym, okazuje się, że materiał rosyjski przekazywany
z Rosji jest nierzetelny, nieprawdziwy bądź sfałszowany - podkreśla adwokat.
- Niezależnie od tego, jaki był przebieg tego zdarzenia, na pewno doszło
do zniszczenia dokumentu. Jeżeli doszło do tego po katastrofie, to
popełniono przestępstwo - podkreśla Kownacki. Zaznacza, że jeżeli
wykluczy się sytuację, w której dokonano zniszczenia dowodu po
katastrofie, to oczywiste jest prowadzenie śledztwa w powiązaniu z
artykułem kodeksu karnego mówiącego o fałszowaniu dokumentów, w
powiązaniu z przepisami o utrudnianiu postępowania karnego. o
- Artykuł 276, czyli niszczenie dokumentów, kwalifikuje się również na
utrudnianie postępowania karnego, bo jeżeli doszło do takiego
zniszczenia, to powinien być sporządzony z tego protokół i dopiero
później stosowna dokumentacja przesłana stronie polskiej - podkreśla
mec. Bartosz Kownacki. - Sytuacja takiej rozbieżności świadczy o tym, że
ktoś celowo utrudnia postępowanie karne - ocenia adwokat.
- To nie jest jedyny udokumentowany w śledztwie przejaw tego, że
Rosjanie nie są rzetelni, takich przykładów jest więcej - mówi z kolei
mec. Piotr Pszczółkowski, pełnomocnik Jarosława Kaczyńskiego. - Uważam,
że są w aktach dowody na bezpośrednie fałszowanie przez organy rosyjskie
pewnych dokumentów wysyłanych do Polski. Raz przychodzi dokument
wyglądający w sposób niebudzący wątpliwości, a potem okazuje się, że ten
sam dokument ma odpis, który wygląda inaczej. I oba pochodzą od organów
rosyjskich - wskazuje Pszczółkowski. - W związku z tym należy przyjąć,
że organy rosyjskie dokonują co jakiś czas pewnych korekt w materiałach,
które przesyłają do Polski - dodaje mecenas.
W ocenie Pszczółkowskiego, Rosjanie czasami "starają się wprowadzić
polską stronę w błąd". A sprawa dowodu Tomasza Merty jest tego zaledwie
jednym z przykładów.

Jak dalej potoczy się postępowanie?
Kownacki wskazuje, że po stwierdzeniu, że do niszczenia dowodu nie
doszło na terenie Polski, sprawa zostanie przekazana prokuraturze
cywilnej. - Prawdopodobieństwo, że to zostało popełnione na terenie
Polski, jest znikome - mówi Pszczółkowski. - Prokuratura cywilna może
przesłuchiwać świadków, wnioskować o pomoc prawną, chociaż dotychczasowa
współpraca z Rosją pokazuje, że nie jest to łatwe - dodaje Kownacki. -
Jeżeli, a to jest oczywiste, odpowiedzialność w tej sprawie spoczywa na
nich, to będą robili wszystko, żeby to postępowanie utrudniać -
stwierdza. - Rosjanie pewnie wszystkiego się wyprą - wskazuje z kolei
Pszczółkowski.
Karnista prof. Piotr Kruszyński (UW) zaznacza, iż w przypadku
stwierdzenia, że przestępstwa dopuścił się obywatel rosyjski, można mu
postawić zarzuty. Powstaje jednak praktyczny problem z egzekwowaniem
dalszych czynności prawnych. - Jeżeliby pojawił się taki człowiek na
terenie Rzeczypospolitej, to można by podjąć kroki przeciwko niemu, ale
póki jest w Rosji, nie jest to możliwe - mówi. - Ekstradycja nie wchodzi
w grę. Rosja nie wydaje własnych obywateli - podkreśla.
Jest także inna droga, ściganie przez samych Rosjan. - Gdyby
rzeczywiście zostało stwierdzone, że zniszczono tam dokumenty, to wtedy
moglibyśmy zawiadomić o przestępstwie na terenie Rosji i Rosja mogłaby
sama rozpocząć dochodzenie - wskazuje prawnik.

Data: 2011-09-02 18:26:55
Autor: pluton
[...]

30 lat sybiru dla sprawcy.

Nullification

Data: 2011-09-02 18:30:26
Autor: Lorn
W dniu 2011-09-02 18:26, pluton pisze:
Zniszczenie dowodu osobistego należącego do wiceministra kultury Tomasza
Merty, który zginął w katastrofie smoleńskiej, lub wręcz sfałszowanie
dokumentu

30 lat sybiru dla sprawcy.

Nie wyciągaj paranoików z KF`a. Rzygam już tym Smoleńskiem.

Data: 2011-09-02 09:48:08
Autor: brat_olin
On 2 Sep, 18:30, Lorn <ateag...@poczta.fm> wrote:

> 30 lat sybiru dla sprawcy.

Nie wyci gaj paranoik w z KF`a. Rzygam ju tym Smole skiem.

Nie lepiej zwrocic sie do gastrologa?  Po pazdzierniku bedziecie
mieli
wieloletnie wymioty..

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2011-09-02 18:52:23
Autor: u2
W dniu 2011-09-02 18:48, brat_olin pisze:
Nie lepiej zwrocic sie do gastrologa?  Po pazdzierniku bedziecie
mieli
wieloletnie wymioty..

Tak jak Bronek K. :)

Data: 2011-09-02 18:54:31
Autor: Lorn
[...]

Lepiej dodać kolejnego paranoika do KF`a, by nie mieć odruchów wymiotnych... Wstrzymam się jeszcze do października, może skończysz zadawać głupie pytania :>

Fałszerstwa w sprawie zamachu smoleńskiego