Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)

Data: 2019-09-25 19:40:45
Autor: A. Filip
Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
https://krakow.onet.pl/zbieral-pieniadze-na-sebastiana-koscielnika-oddal-je-zonie-prokuratura-umorzyla/rg3cnsz
Zbierał pieniądze na Sebastiana Kościelnika, oddał je
żonie. Prokuratura umorzyła śledztwo
; dzisiaj 16:47 ;

Zbiórka na fiata seicento dla Sebastiana Kościelnika przepadła, za co
nikt nie odpowie - prokuratura umorzyła bowiem śledztwo - informuje
RMF FM. Celem było zebranie 5 tys. zł na nowe auto dla uczestnika
wypadku z udziałem Beaty Szydło, ostatecznie uzbierano ponad 150
tys. zł. [...]

Cyniczna interpretacja prawno-polityczna jest tak że prokuratura woli
być "przymuszona" do ścigania tego "przypadku" a co po mediach będzie
ekstra to już czysty zysk polityczny  :-)

--
A. Filip

Data: 2019-09-25 19:47:48
Autor: u2
W dniu 25.09.2019 o 19:40, A. Filip pisze:
Cyniczna interpretacja prawno-polityczna jest tak że prokuratura woli
być "przymuszona" do ścigania tego "przypadku" a co po mediach będzie
ekstra to już czysty zysk polityczny

jak pełomafia zbiera, to wiadomo, że dla siebie, a nie dla frajerów:)))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-09-25 20:55:40
Autor: Robert Tomasik
[...]

Dziwna interpretacja. Zbiórka była celowa. Darczyńca został celowo
wprowadzony w błąd, a to oszustwo.

Data: 2019-09-25 20:58:45
Autor: A. Filip
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
[...]

A ewentualna linia obrony że zbiórka byłą na deklarowany cel ale _potem_
zbierającemu "przeszło" *tej* linii oskarżenia nie "utrudnia"?

--
A. Filip

Data: 2019-09-25 21:40:25
Autor: Robert Tomasik
W dniu 25.09.2019 o 20:58, A. Filip pisze:
[...]

Przejść m u mogvło i powinien pieniądze zwrócić.

Data: 2019-09-25 21:48:49
Autor: u2
Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
Przejść m u mogvło i powinien pieniądze zwrócić.

wnieś prywatny akt oskarżenia:)))))))))

--
I love love

Data: 2019-09-25 21:56:11
Autor: A. Filip
[...]

W ramach sprowadzenia dyskusji na tory ściśle prawne:
z jakich konkretnych paragrafów Kodeksu Karnego powinien organizator tej
zbiórki odpowiadać _twoim zdaniem_ ?

--
A. Filip

Data: 2019-09-26 00:07:28
Autor: Robert Tomasik
W dniu 25.09.2019 o 21:56, A. Filip pisze:

Przejść m u mogvło i powinien pieniądze zwrócić.
W ramach sprowadzenia dyskusji na tory ściśle prawne:
z jakich konkretnych paragrafów Kodeksu Karnego powinien organizator tej
zbiórki odpowiadać _twoim zdaniem_ ?

286§1 kk" "Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną
osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za
pomocą wprowadzenia  jej  w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności
do należytego pojmowania przedsiębranego działania,podlega karze
pozbawienia wolności od 6miesięcy do lat 8."

Zarzut mniej więcej wyglądałby tak w odniesieniu do każdego daru:
W dniu ..... doprowadził ................. do niekorzystnego
rozporządzenia mieniem w ten sposób, że wprowadzajac go w błąd co do
ostatecznego przeznaczenia środków finansowych na zakup pojazdu
samochodowego dla ................ i wyzyskując bład, co do należytego
pojmowania przedsiębranego działania, a w szczególności tego, że zgodnie
z regulaminem środki przekazane będą stanowić własność organizatora
zbiórki i mogą być przez niego dowolnie zadysponowane, przyjął od niego
kwotę ...............

Rzecz nie jest w tym, na co on te środki przeznaczył i co było w
regulaminie, tylko w tym, że w chwili organizowania zbiórki wprowadzał w
błąd ludzi, ze to zbiórka na samochód, podczas, gdy z regulaminu - jak
ustaliła prokuratura - wynikało, ze to była zbiórka na rzecz organizatora.

Data: 2019-09-26 00:24:56
Autor: Animka
[...]

Ten organizator to oszust i powinien te pieniądze ludziom zwrócić.

--
animka

Data: 2019-09-26 06:04:12
Autor: A. Filip
Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-) [KK286 ?]
[...]

<adwokat-diabła>  Darczyńca tak czy siak pozbyłby się mienia darowizny.
Dlaczego więc to co się stało ma być "bardziej niekorzystne" dla
darczyńcy (finansowo)?  </adwokat-diabła>

--
A. Filip

Data: 2019-09-26 04:30:20
Autor: Marcin Debowski
On 2019-09-26, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
[...]

Raz, że jakby nie został wprowadzony w błąd to niekoniecznie by się pozbył. Dwa, że przekazanie na cieniasa to było dla niego zamierzone (korzystne*) rozporządzenie jego mieniem, a na zone zbiórkowego wspanalca juz bezspornie nie. *) Korzystne lub nie rozporządzenie mieniem nie dotyczy oczywiście wyłącznie materialnych i wymiernych zysków a np. to, że odczułby satysfakcję, czy ucieszył sie, że pomógł tej konkretnej osobie.

PS. Cos dawno nie wspominałeś Polańskiego? Wszystko ok?

--
Marcin

Data: 2019-09-26 06:17:22
Autor: Shrek
W dniu 26.09.2019 o 06:04, A. Filip pisze:
[...]

Dlatego, że zapłacił za  przekazania kasy na sejcza, a "usługa" ta nie została wykonana.

Przez analogię - planowałeś urlop i zapłaciłeś 7 koła za wakacje all inclusive na bali. Biuro podróży wysłało cię do wąchocka. Ty jesteś oburzony, zgłaszasz sprawę do ziobrokaratury, a ziobrokurator mówi, że nie ma tu żadnej twojej szkody, bo chciałeś wydać 7 koło i wydałeś:P

--
Shrek

Data: 2019-09-26 14:54:35
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d8c3bd1$0$17348$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Kiedy wlasnie nie zaplacil za zadna usluge ... usluga przekazania miala byc darmo.

I w sumie czy w ogole moze byc mowa o usludze przekazania ?

[...]

Tu nie ma zadnej analogii.

Powiedzmy ze ksiadz by zbieral na wycieczke dzieci z parafi do Rzymu,
ale wyslal ich w koncu do Czestochowy.
Byles darczynca, dales na cudze dzieci, zeby pojechaly na wycieczke ....

J.

Data: 2019-09-26 19:20:39
Autor: Shrek
W dniu 26.09.2019 o 14:54, J.F. pisze:

[...]

Tak czy inaczej nie wykonano usługi. nawet jeśli zgodnie z regulaminem, to każdy normalny sąd dopatrzy się w tym oszustwa.

[...]

No jest - twoim celem było wydać kasę, wydałeś, nie ma mowy o oszustwie;)

Powiedzmy ze ksiadz by zbieral na wycieczke dzieci z parafi do Rzymu,
ale wyslal ich w koncu do Czestochowy.

Raczej przekazał kochankowi jeśli już ma być analogia do sejcza.

--
Shrek

Data: 2019-09-26 16:32:53
Autor: Robert Tomasik
[...]

Zakładając, że celem darczyńcy było dołożenie się do zakupu pojazdu dla
pokrzywdzonego, to "niekorzystność" wynika z faktu, że gdyby jednak
postanowił ów cel zrealizować, to musi drugi raz się dołożyć.

Data: 2019-09-26 16:40:23
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d8ccc17$0$17363$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dobra argumentacja ... ale jesli w miedzyczasie koncepcja winy sie zmieni i OC Szydło wyplaci ? :-)

J.

Data: 2019-09-26 23:18:38
Autor: 'TomN'
J.F. w <news:5d8cce78$0$503$65785112news.neostrada.pl>:

ale jesli w miedzyczasie koncepcja winy sie zmieni i OC Szydło wyplaci ? :-)

To obdarowany ma multum możliwości, ale nie o tym wątek trolliku kiepski!

J.

--
'Tom N'

Data: 2019-09-26 17:20:33
Autor: z
W dniu 2019-09-26 o 06:04, A. Filip pisze:

<adwokat-diabła>  Darczyńca tak czy siak pozbyłby się mienia darowizny.
Dlaczego więc to co się stało ma być "bardziej niekorzystne" dla
darczyńcy (finansowo)?  </adwokat-diabła>

Bo aby obdarować tego kogo chciał obdarować musiałby to zrobić 2 razy ;-)

PS. Im więcej czytam prawników tym bardziej jestem pewny że to ŁAJDAKI! ;-)

Data: 2019-09-26 14:49:39
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d8be521$0$528$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Biorac pod uwage, ze ten XXX zamierzal darowac pieniadze obcej osobie ....
to czy zmiana tej osoby aby na pewno jest niekorzystnym rozporzadzeniem ?

[...]

A jak sie podeprze, ze wtedy zamierzal przekazac, a taki zapis byl ze wzgledow formalno-prawnych ?

Bo jakby tak zapisu nie bylo ... jak to potem formalnie przekazac ?
Nie byloby problemow ze strony skarbowki ?

A potem dopiero wyszly inne okolicznosci, w wyniku ktorych nie przekazal ... i dodac "na razie" :-)

J.

Data: 2019-09-26 17:23:35
Autor: z
W dniu 2019-09-26 o 14:49, J.F. pisze:
Biorac pod uwage, ze ten XXX zamierzal darowac pieniadze obcej osobie ...
to czy zmiana tej osoby aby na pewno jest niekorzystnym rozporzadzeniem ?

Czy Ty jesteś prawnikiem? Albo inaczej... Czy napisałeś to na trzeźwo?

Ja pier...ę

Data: 2019-09-26 22:02:30
Autor: J.F.
Dnia Thu, 26 Sep 2019 17:23:35 +0200, z napisał(a):
[...]

Bardzo na trzezwo.
Darczynca zamierzal podarowac kierowcy SC pewna kwote pieniedzy, nie
otrzymujac nic w zamian, czyli tak w sumie - chcial bardzo
niekorzystnie rozporzadzic wlasnym majatkiem.

No a z winy organizatora zbiorki bardzo niekorzystnie rozporzadzil
wlasnym majatkiem, wiec o co pretensje ? :-)

J.

Data: 2019-09-26 20:40:40
Autor: Marcin Debowski
On 2019-09-26, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Czyli każda darowizna jest oszustwem. Jakoś Ci mocno podupadła jakość argumentów w tym wątku.

--
Marcin

Data: 2019-09-26 22:50:14
Autor: A. Filip
Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> pisze:
On 2019-09-26, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A ty jesteś taki cienki bolek że innego "paragrafu rezerwowego" nie
potrafisz wskazać jakby *o dziwo* sąd podzielił taką argumentacje
w kwestii różnicy w rozporządzeniu mieniem?
"Ścieżki orzecznictwa zadziwiającymi bywają" ;-)

--
A. Filip

Data: 2019-09-26 21:09:06
Autor: Marcin Debowski
On 2019-09-26, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Sąd podziela argumentację JFa, że jak ktoś coś darował to jest to de facto niekorzystne rozporządzenie mieniem? Zacytujesz? :) Z tych wycinków prasowych, które JF wkleił to wynika, że facetowi te pieniądze mogła zabrać owa żona, np. z ich wspólnego konta, co oznacza, że nie przywłaszczył. Co do oszustwa to trzeba wykazać zamiar a z tym jest zawsze kłopot. Tym może tłumaczyć decyzję sądu, a nie gadaniem, że jak sie darowuje komuś majątek to się nim rozporządza niekorzystnie co do zasady.  --
Marcin

Data: 2019-09-26 23:51:08
Autor: A. Filip
On 2019-09-26, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

AFAIK: Decyzji sądu nie ma (jeszcze).  Jest decyzja prokuratury.

--
A. Filip

Data: 2019-09-27 06:00:33
Autor: Shrek
W dniu 26.09.2019 o 23:51, A. Filip pisze:

Sąd podziela argumentację JFa, że jak ktoś coś darował to jest to de
facto niekorzystne rozporządzenie mieniem? Zacytujesz? :)

AFAIK: Decyzji sądu nie ma (jeszcze).  Jest decyzja prokuratury.

Marcin pyta czy linia "darowizna jest z zasady niekorzystnym rozporządzaniem mieniem" to utrwalaona linia orzecznictwa.

--
Shrek

Data: 2019-09-27 08:05:20
Autor: z
W dniu 2019-09-27 o 06:00, Shrek pisze:
Marcin pyta czy linia "darowizna jest z zasady niekorzystnym rozporządzaniem mieniem" to utrwalaona linia orzecznictwa.

ja pier... A pomoc staruszce na ulicy jest z zasady niekorzystnym rozporządzeniem swoimi mięśniami?
Skąd Wy się pourywaliście?

Data: 2019-09-27 09:06:17
Autor: J.F.
Dnia Fri, 27 Sep 2019 08:05:20 +0200, z napisał(a):
[...]

Na miesnie nie ma zapisu w KK :-)

Ale jak cie przy tej okazji samochod potraci, to bedzie niekorzystne
.... albo korzystne, jesli marzyla ci sie posada rencisty :-)

J.

Data: 2019-09-27 17:23:42
Autor: Shrek
W dniu 27.09.2019 o 08:05, z pisze:

[...]

Przeczytaj jeszcze raz co kto napisał i co z tego wynika. Bo nie błysnąłeś.

--
Shrek

Data: 2019-09-27 15:59:47
Autor: Animka
On 2019-09-26, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Moim zdaniem darczyńcy powinni wnieść do sądu (za pośrednictwem adwokata poszkodowanego) pozew o zwrot pieniędzy na to konto, z którego przekazali." Bilans musi wyjść na zero".

--
animka

Data: 2019-09-26 23:26:34
Autor: z
W dniu 2019-09-26 o 22:50, A. Filip pisze:
"Ścieżki orzecznictwa zadziwiającymi bywają"

O Jest Was tu więcej ;-)

Data: 2019-09-26 23:20:40
Autor: J.F.
Dnia Thu, 26 Sep 2019 20:40:40 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2019-09-26, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No nie, bo darczynca sie na to zgodzil.

Choc w sumie ... jesli literalnie spojrzec na przepis, to darowizna
jest niekorzystnym rozporzadzeniem mieniem, ale karalne tylko "kto za pomoca wprowadzenia w blad ..."

Czy powie ze da kierowcy SC a nie da, czy np powie ze to na jego
wlasne chore dzieci, a dzieci zdrowe ...

J.

Data: 2019-09-26 23:31:13
Autor: z
W dniu 2019-09-26 o 23:20, J.F. pisze:

Choc w sumie ... jesli literalnie spojrzec na przepis, to darowizna
jest niekorzystnym rozporzadzeniem mieniem, ale karalne tylko
"kto za pomoca wprowadzenia w blad ..."

Darowanie (dobrowolne) komuś nie musi być niekorzystne. Tak liczy tylko debil albo Żyd ;-) Udaremnienie darowizny powoduje szkodę albo u darującego albo obdarowanego ale zawsze szkodę bo mienie nie trafiło tam gdzie miało trafić.
Ja pier.... To jest zaraźliwe. TFUUUUUU ;-)

Data: 2019-09-27 04:40:00
Autor: J.F.
Dnia Thu, 26 Sep 2019 23:31:13 +0200, z napisał(a):
[...]

Nie musi, ale jak korzysc jest za duza, to sie US moze zainteresowac,
czy to aby na pewno darowizna :-)

Tak liczy tylko debil albo Żyd ;-)

Skupmy sie moze na tytulowej sprawie - darowujesz jakiemus nieznanemu
mlodziencowi z drugiego konca Polski drobna kwote ... jaka masz z tego
korzysc ?

Udaremnienie darowizny powoduje szkodę albo u darującego albo obdarowanego

Ale na obdarowanego to nie ma zapisu w KK :-)

ale zawsze szkodę bo mienie nie trafiło tam gdzie miało trafić.

Ale to juz inny art z KK trzeba zastosowac. J.

Data: 2019-09-27 08:03:17
Autor: z
W dniu 2019-09-27 o 04:40, J.F. pisze:

Skupmy sie moze na tytulowej sprawie - darowujesz jakiemus nieznanemu
mlodziencowi z drugiego konca Polski drobna kwote ... jaka masz z tego
korzysc ?

Korzyść jest taka że pomogłem potrzebującemu. Czyli dokonałem rozporządzenia moim mieniem zgodnie z moim zamiarem.

Jeśli ktoś mi to uniemożliwi to raz łamie moją wolność ;-) a dwa powoduję moją stratę bo muszę wykonać darowiznę jeszcze raz z godnie z moją wolą.

Udaremnienie darowizny powoduje szkodę albo u
darującego albo obdarowanego

Oszustwo jest oszustwem. Oszust oszukał ludzi że zbiera na pikaczento. Tymczasem zabrał kasę dla siebie.

Tłumaczenie i uniki nie mają sensu. Każdy normalny Sąd to przyzna.

Data: 2019-09-27 09:12:52
Autor: J.F.
Dnia Fri, 27 Sep 2019 08:03:17 +0200, z napisał(a):
[...]

Ale niekorzystnego :-)

Jeśli ktoś mi to uniemożliwi to raz łamie moją wolność ;-)

Oj tam - pomogles innemu potrzebujacacemu :-)

a dwa powoduję moją stratę bo muszę wykonać darowiznę jeszcze raz z godnie z moją wolą.

I to bylby dobry argument ... ale przyznaj - chciales pokazac ze
Szydlo nie lubisz, a nie tam potrzebujacemu pomoc :-P
A tego Ziobrotura popierac nie bedzie :-)

[...]

A widzisz - i tu trzeba zajrzec do KK.
Jak zbieral, to zbieral na SC. A potem sprawa sie przedluzyla,
przyszedl komornik, sam stal sie w potrzebie ...

A tu jeszcze cos pisza ze sam tego nie zabral czy ze zona stala sie w
potrzebie.

J.

Data: 2019-09-27 09:50:46
Autor: z
W dniu 2019-09-27 o 09:12, J.F. pisze:
I to bylby dobry argument ... ale przyznaj - chciales pokazac ze
Szydlo nie lubisz, a nie tam potrzebujacemu pomoc:-P

O widzisz. Nie lubię to ja PO ale potrafię cokolwiek obiektywnie podchodzić do tematów tu poruszanych w przeciwieństwie do tej powskiej farmy troli i zgrai prawników komplikujących  PROSTE sprawy żeby tylko mieć na czym zarobić. ŁAJDAKI! ;-)

Data: 2019-09-27 16:09:36
Autor: Animka
[...]

Nie główkuj "filozofku z Marsa".
Sam powiedział bezczelnie, że dał żonie.

--
animka

Data: 2019-09-27 10:11:03
Autor: u2
W dniu 27.09.2019 o 08:03, z pisze:
Oszustwo jest oszustwem. Oszust oszukał ludzi że zbiera na pikaczento. Tymczasem zabrał kasę dla siebie.

a wiesz co napisał tytułem zbiórki ? diabeł tkwi w szczegółach

znany mi jest, ale nie w szczegółach, przypadek obrotnego suwalczanina o hiszpańskim rodowodzie, który wysyłał biznesmenom w Bolanda wezwania do zapłaty podobne do urzędowych pism, drobnym drukiem na dole pisało, że to zapłata w zamian za umieszczenie rejestrze biznesmenów

biznesmeni wpłacali drobne kwoty rzędu 100 złotych, aby mieć święty spokój, ale w końcu się wydało, że suwalczanin oszukuje biznesmenów, bo nie prowadzi żadnego rejestru, a zgromadził pokaźny majątek

btw wczoraj zadzwoniła do mnie kobieta ze szlachetnej paczki, tak się przedstawiła, okazało się, że to wcale nie jest szlachetna paczka, ale szlachetny bohater, poczytałem negatywne opinie o tej działalności, wszedłem na ich stronę, a tam nie ma opcji wpłaty anonimowej i muszę wyrazić zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, więc zrezygnowałem z wpłaty, choć przypadki osób potrzebujące pomocy wyglądają wiarygodnie

--
I love love

Data: 2019-09-27 11:55:22
Autor: z
Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
Może i tkwi ale sąd nie musi trzymać się drobnych druczków bo paragraf o OSZUSTWIE jest dość szeroko napisany (TAKI JEST) i można a nawet trzeba skazywać opisane przez ciebie SZUJE chociażby się nie wiem jakimi drobnymi druczkami BRONIŁY.

Data: 2019-09-27 12:13:15
Autor: Trefniś
W dniu .09.2019 o 11:55 z <z@z.pl> pisze:

[...]

Bzdury na miarę egzaltowanej pensjonarki (ten krzyk)...
Sprawa nie wyszła poza prokuraturę, sądów w to nie mieszaj!

Właśnie ze względu na brzmienie umowy prokuratura nie mogła postawić  zarzutów z urzędu.
Ale to nie zamyka drogi odwołania od umorzenia!
Nie zamyka też drogi dochodzenia swoich racji przed sądem z powództwa  cywilnego!

Po co marnować CO2 na jałowe posty...

--
Trefniś

Data: 2019-09-27 12:29:41
Autor: A. Filip
Trefniś <trefnis1@mailinator.com> pisze:
[...]

Jak zrozumiałem doniesienie było nie w duchu "a ten [zbierający] nie
przekazał pieniędzy na wskazany cel" ale samego [zbierającego] w
duchu "a ja zebranych pieniędzy już nie mam bo mi żona zabrała".
IMHO jakby prokuratura podjęła _taką_ sprawę to "mogłoby wyglądać" jak
obrona oszusta co totalnych frajerów totalnie wykiwał :-)
[ Mogę się mylić ("niedokładnie" pamiętać) bo nawet nie chce mi się tej
tragifarsy śledzić dokładnie kosztem własnego czasu ]

--
A. Filip

Data: 2019-09-27 12:47:24
Autor: Trefniś
W dniu .09.2019 o 12:29 A. Filip <anfi@pseudonim.pl> pisze:

[...]

O ile ja wiem, teksty "pieniądze ma już żona" niewiele wnoszą oprócz  zamieszania w głowach czytelniczej "tłuszczy". Dzięki temu można nadymać  temat (czego obaj jesteśmy dowodem) i pisać kolejne artykuły. To też jest  swego rodzaju oszustwo, ale dziennikarskie :)

Prokuratura bodaj kierowała się klauzulą (z regulaminu portalu), że  właścicielem wpłaconych pieniędzy jest _organizator_ zbiórki. Każdy, kto  wpłacał - domyślnie się na to godził, umowy trzeba czytać. Ktoś mógł  wierzyć, że będzie Seicento, ale inni (gdybym ja wpłacał - wiedziałbym, że  wpłacam na rzecz organizatora) wpłacali organizatorowi.

Prokuratura nie może milcząco założyć, że ktoś został oszukany. Chyba, że  zostanie powiadomiona o przestępstwie, ale wtedy pewnie i tak skończyłoby  się powództwem cywilnym.

--
Trefniś

Data: 2019-09-27 12:55:05
Autor: Trefniś
W dniu .09.2019 o 12:47 Trefniś <trefnis1@mailinator.com> pisze:

[...]

Kradzież pieniędzy przez żonę nie ma żadnego związku ze zbiórką.
Ukradła pieniądze męża niezależnie od źródła ich pochodzenia.

Prześledź - dostałem od ciebie 100 na wódkę, ale jakiś cham w sklepie  wyjął mi je z kieszeni.
To kogo okradł - ciebie, czy mnie?
Jeszcze lepiej - ja te pieniądze na wódkę od ciebie pożyczyłem.. To mam ci  je zwrócić, czy teraz jest ci winien kieszonkowiec?

--
Trefniś

Data: 2019-09-27 17:38:17
Autor: z
W dniu 2019-09-27 o 12:47, Trefniś pisze:
Prokuratura nie może milcząco założyć, że ktoś został oszukany. Chyba, że zostanie powiadomiona o przestępstwie, ale wtedy pewnie i tak skończyłoby się powództwem cywilnym.

I dziwić się że jest takie poparcie w narodzie na zrobienie porządku z wymiarem sprawiedliwości ;-) jak taki dyrdymały pociskacie

Co mi pier...icie o żonie. Facet oszukał kupę ludzi. ma być ścigany może wyrok złagodzony, może zadośćuczynienie rozłożone na raty ale ma być ŚCIGANY BO OSZUKAŁ.

Data: 2019-09-27 18:02:28
Autor: Trefniś
W dniu .09.2019 o 17:38 z <z@z.pl> pisze:

[...]

Nadal nie odróżniasz wymiaru sprawiedliwości od organów ścigania.

Prokuratura powinna postawić zarzuty twoim rodzicom i nauczycielom, że  uczynili cię analfabetą funkcjonalnym. A to może skutkować wieloma  przykrościami w całym życiu. O ile już nie skutkuje.

Co mi pier...icie o żonie. Facet oszukał kupę ludzi. ma być ścigany może  wyrok złagodzony, może zadośćuczynienie rozłożone na raty ale ma być  ŚCIGANY BO OSZUKAŁ.

Wpłaciłeś na Seicento? Złóż doniesienie do prokuratury.

EOT

--
Trefniś

Data: 2019-09-27 18:41:03
Autor: z
W dniu 2019-09-27 o 18:02, Trefniś pisze:
Prokuratura powinna postawić zarzuty twoim rodzicom i nauczycielom

Co Cię tak zabolało? To że logika, rozum, sprawiedliwość i moralność rozjechała się z twoim obrazem świata? ;-)

Data: 2019-09-27 18:51:55
Autor: Trefniś
W dniu .09.2019 o 18:41 z <z@z.pl> pisze:

[...]

Ależ to, co wypisujesz, to nie jest ani logika, ani rozum, ani  sprawiedliwość, ani moralność.
To jest zwyczajne zawracanie głowy.
Poza tym radzę, żebyś świat _obserwował_ zamiast sobie wyobrażać (twój  "obraz świata").
Będzie ci łatwiej.

--
Trefniś

Data: 2019-09-27 20:27:58
Autor: z
Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
Łatwiej jest jak jest prościej. Debilna prawnicza retoryka wszystko tylko utrudnia. Przykładem są Twoje posty.

Data: 2019-09-27 21:20:52
Autor: Trefniś
W dniu .09.2019 o 20:27 z <z@z.pl> pisze:

Łatwiej jest jak jest prościej. Debilna prawnicza retoryka wszystko  tylko utrudnia. Przykładem są Twoje posty.

Polegając na swojej ignorancji wobec prawa stajesz się całkowicie  bezbronny.
A to oznacza, że całkowicie też zależny od owych prawników. Bez możliwości  weryfikacji.
Co ci powiedzą - będziesz musiał wziąć na wiarę.

Póki tylko piszesz i wygłaszasz głupstwa - pół biedy.
Ale lepiej, żebyś nie trafił w tryby sprawiedliwości, bo albo polegniesz,  albo zapłacisz olbrzymią cenę. Chyba nie muszę podawać przykładów, w  rodzaju "za batonik do więzienia"...

--
Trefniś

Data: 2019-09-28 07:45:47
Autor: Shrek
W dniu 27.09.2019 o 12:47, Trefniś pisze:

Prokuratura nie może milcząco założyć, że ktoś został oszukany. Chyba, że zostanie powiadomiona o przestępstwie, ale wtedy pewnie i tak skończyłoby się powództwem cywilnym.

Trefniś manipulatorze. Skoro prokuratura umorzyła śledztwo to znaczy, że je prowadziła, więc o podejrzeniu dokonania przestępstwa została poinformowana. Naprawdę myślałeś, że nikt nie zauważy?

--
Shrek

Data: 2019-09-28 13:02:47
Autor: Shrek
W dniu 28.09.2019 o 09:28, J.F. pisze:

Trefniś manipulatorze. Skoro prokuratura umorzyła śledztwo to znaczy, że
je prowadziła, więc o podejrzeniu dokonania przestępstwa została
poinformowana. Naprawdę myślałeś, że nikt nie zauważy?

A bo to wiesz jak w ziobroturze bylo ?

Żeby wiedzieć jak nie było wystarczy pomyśleć. Trefniś stwierdził, że nikt nie zgłosił, więc umorzyli. No to teraz zastanów się skąd wogóle śledztwo, skoro z publicznego nielzja a prywatnego nie było. I jeszcze manipulant wyzywa innych od przedszkolaków:P

Moze chcieli utrącic nieprawomyslna zbiorke,

Sugerujesz, że ziobrokurator przekroczył uprawnienia, żeby dogryźć "nieprawomyślnym" (nie pisim) obywatelom. Grubo - zgłoś do zobrokuratury.

Tylko ze w 286 to pisze, ze w razie czynu na szkode osoby najblizszej
to sciganie jest na wniosek pokrzywdzonego ... a w pozostalych
przypadkach z urzedu ?

To wracamy do punktu wyjścia - czemu umorzył.

--
Shrek

Data: 2019-09-30 10:29:42
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d8f3dd6$0$540$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie znam szczegolow, a poza tym ... jakos wiele osob sie czuje oszukanych, to moze nie przekroczyl.

Tylko ze w 286 to pisze, ze w razie czynu na szkode osoby najblizszej
to sciganie jest na wniosek pokrzywdzonego ... a w pozostalych
przypadkach z urzedu ?

To wracamy do punktu wyjścia - czemu umorzył.

Bo sie nie dopatrzyl "znamion przestepstwa" ?
Kto wie, jak to tam dokladnie bylo, i jak to prokurator zinterpretowal.

J.

Data: 2019-09-30 11:48:59
Autor: Trefniś
W dniu .09.2019 o 10:29 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Robię sobie z gęby cholewę, trudno...
Ale to w obronie własnej, a co najważniejsze - ku prawdzie i ku szerzeniu  wiedzy o działaniu prokuratury w społeczeństwie!

Pisałem przecież, jak komu mądremu. Wystarczyło czytać ze zrozumieniem:
Zawiadomienie o przestępstwie uskutecznił ORGANIZATOR zbiórki (sorry za  krzyk, ale Shrek słabo rozgarnięty):

"Nie ma śladu po 150 tys. zł, jakie internauci zebrali na nowe seicento  dla Sebastiana K. Mężczyzna uczestniczył w wypadku z udziałem kolumny  Beaty Szydło. Do prokuratury trafiło już zawiadomienie w tej sprawie.  Złożył je organizator zbiórki Rafał Biegun - ustaliła Wirtualna Polska."

https://wiadomosci.wp.pl/zniknely-pieniadze-na-nowe-seicento-dla-sebastiana-k-jest-zawiadomienie-do-prokuratury-6368800719464065a

[...]

Naprawdę Sreku uważasz, że prokuratura nie prowadzi (lub NIE MA PRAWA  prowadzić) śledztw, póki nie było powiadomienia? Napisz wyraźnie - tak  uważasz???

To skąd biorą się akty oskarżenia z urzędu, które w ściśle określonych  sytuacjach prokuratura ma OBOWIĄZEK wnieść przed sąd?
Pisz wyraźnie - skąd???

BTW - "przedszkolak" to był nieuprawniony eufemizm.
Macie szansę zakończyć ten wątek zwłaszcza, że to pewnie nie koniec sprawy  i lepiej poczekać na dalszy ciąg. Na 100% będą kolejne kroki w sprawie.
A ja postaram się zamilknąć lub ograniczyć uczestnictwo do absolutnego  minimum.

--
Trefniś

Data: 2019-09-30 12:21:18
Autor: u2
W dniu 30.09.2019 o 11:48, Trefniś pisze:
[...]

polecę klasykiem z Sowy :

ale jaja ale jaja ale jaja:))))))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-09-30 17:34:47
Autor: Shrek
Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
W dniu 30.09.2019 o 11:48, Trefniś pisze:

Robię sobie z gęby cholewę, trudno...

Było do przewidzenia;)

Ale to w obronie własnej, a co najważniejsze - ku prawdzie i ku szerzeniu wiedzy o działaniu prokuratury w społeczeństwie!

Partia ci nie zapomni:P

[...]

No i? Było zawiadomienie - było.

[...]

Zacytuję ciebie:

[...]

Z prokuratury.

A ja postaram się zamilknąć lub ograniczyć uczestnictwo do absolutnego minimum.

I super.

--
Shrek

Data: 2019-09-30 19:52:12
Autor: Trefniś
W dniu .09.2019 o 17:34 Shrek <1@wp.pl> pisze:

[...]

Tu cię boli, przebrzydła POcioto.

I super.

Wal śmiało dalej ze swoimi genialnymi przemyśleniami.
Może tu się wyprztykasz i w realu się uspokoisz :)

--
Trefniś

Data: 2019-09-30 17:27:16
Autor: Shrek
W dniu 30.09.2019 o 10:29, J.F. pisze:

[...]

No ale sugestia była, że nikt nie zgłosił, dlatego prokurator nie mógł uznać że nastąpiło niekorzystne rozporządzenie. Skoro ściga się z powiadomienia a nie urząedu, a sugerujesz, ze prok bez powiadomienia zacząć śledztwo, żeby dogryźć "nieprawomuyślnej zbiórce" to pod co to by podpadało jak nie przekroczenie uprawnień?

To wracamy do punktu wyjścia - czemu umorzył.

Bo sie nie dopatrzyl "znamion przestepstwa" ?

No ale było, ze nie mógł się dopatrzyć, bo nikt nie zgłosił.

Kto wie, jak to tam dokladnie bylo, i jak to prokurator zinterpretowal.

Za to dokładnie wiadomo jak nie było. Nie było tok, że nie było zgłoszenia, co tu sugerowano i na co odpowiedzią był post, na który odpowiadasz.

--
Shrek

Data: 2019-09-30 20:01:58
Autor: Trefniś
W dniu .09.2019 o 17:27 Shrek <1@wp.pl> pisze:

[...]

P...lisz.
Ab ovo jak krowie na rowie - powiadomienie prokuratury było ze strony  ORGANIZATORA zrzuty.
Nie będę ci tłumaczył, jak taki inteligentny manewr wpłynął na poczynania  prokuratury, boś tłuk.
Efekty widzi każdy, a niektórzy się aż zapienili.

--
Trefniś

Data: 2019-09-27 18:29:01
Autor: u2
Andrzej Adam Filip
A. Filip w Message-ID: <anfi+m6l2r0hhhf-j9r5@wp.eu>  zeznaje:

[ Mogę się mylić ("niedokładnie" pamiętać) bo nawet nie chce mi się tej
tragifarsy śledzić dokładnie kosztem własnego czasu ]

Tak oto Jądruś się poddał i obiecał, że tematów na usenecie zmieniać nie będzie -- świadomie..

Data: 2019-09-27 19:07:07
Autor: u2
Andrzej Adam Filip
W dniu 27.09.2019 o 18:29, piździak pisze:
[...]

nie ściemniaj piździak:)))))))))))

--
I love love

Data: 2019-09-27 19:09:46
Autor: u2
Andrzej Adam Filip
W dniu 27.09.2019 o 19:07, u2 pisze:
[...]

btw

neva.ru i wszystko jasne:)

--
I love love

Data: 2019-09-28 12:11:38
Autor: u2
Andrzej Adam Filip
neva.ru i wszystko jasne:)

czyli?

--
i hate hate

Data: 2019-09-28 12:33:43
Autor: u2
Andrzej Adam Filip
u2 <u_2@o2.pl>:

piździak jestem:))))))

Brawo ty.

--
I hate hate

Data: 2019-09-28 12:47:27
Autor: u2
Andrzej Adam Filip
W dniu 28.09.2019 o 12:33, piździak pisze:

Brawo ty.

--
I hate hate

zazdrościsz piździak:)))))))))))
--
I love love

Data: 2019-09-27 12:55:22
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-09-27 o 12:13, Trefniś pisze:

[...]

Mogła, ale nie chciała.
Poszkodowani byli ludzie umawiający się z organizatorem że
ich wpłata ma iść na konkretny cel.
Nie poszła? To zarzut.

Ale to nie zamyka drogi odwołania od umorzenia!
Nie zamyka też drogi dochodzenia swoich racji przed sądem z powództwa cywilnego!

Po co marnować CO2 na jałowe posty...

Nie pisz. Będzie ekologicznie.

Pozdrawiam

Data: 2019-09-27 13:19:35
Autor: Trefniś
W dniu .09.2019 o 12:55 RadoslawF <user@domain.invalid> pisze:

[...]

Bzdurzysz zwyczajnie i nawet nie wiesz, dlaczego :)
Czy ktoś złożył doniesienie do prokuratury o przestęsptwie?
Na pytanie odpowiedz _sobie_ bo to może cię skierować na właściwe tory i  będzie kosztowało mniej CO2.

[...]

Najbardziej ekologicznie będzie, kiedy zmuszę cię, żebyś choć raz napisał  z sensem, albo chociaż powstrzymał się od zawracania dupy.
To oznacza, że nie oczekuję od ciebie odpowiedzi.

--
Trefniś

Data: 2019-09-27 14:13:21
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-09-27 o 13:19, Trefniś pisze:

[...]

Tak.

Na pytanie odpowiedz _sobie_ bo to może cię skierować na właściwe tory i będzie kosztowało mniej CO2.

Ciebie jak rozumiem skierować nie może.

[...]

Napisałeś co potwierdza brak wiedzy w temacie jak i brak dbałości
o ekologię którą się chcesz zasłonić.

Pozdrawiam

Data: 2019-09-27 15:01:34
Autor: A. Filip
[...]

[...]

"Pośrednik w zbiórce" złożył doniesienie do prokuratury że mu forsa ze
zbiórki "wsiąkła".[A]  Więc owszem doniesienie jest ale chyba nie takie jak
domniemywałeś.  To nie wpłacający na zbiórkę albo "cel zbiórki" doniósł
na "pośrednika w zbiórce".  To doniesienie może wyglądać jak próba
wyłgania się "pośrednika w zbiórce" ze zobowiązań.

Czy prokuratura miała wszcząć śledztwo w sprawie żony pośrednika w
zbiórce "oskarżonej" o zagarnięcie forsy i pośrednio uznać że pośrednik
w zbiórce nie ma już zobowiązań zbiórkowych?  Przy _takim_ doniesieniu
decyzja prokuratury według mnie jest "dość sensowna" czy się jest
zwolennikiem PO czy PiS. IMHO Praktyka wszczynania postępowania karnego
przeciw temu co sam doniósł jest czymś czego powinno się unikać
(choć nie za wszelką cenę) a już szczególnie gdy szansa że kto inny
złoży odpowiednie/brakujące doniesienie jest duża+.

[A] https://wiadomosci.wp.pl/organizator-zbiorki-stracil-150-tys-zl-na-nowe-seicento-bedzie-zazalenie-6428591233701505a

--
A. Filip

Data: 2019-09-27 15:24:05
Autor: Trefniś
W dniu .09.2019 o 15:01 A. Filip <anfi@pseudonim.pl> pisze:

[...]

Niepotrzebnie go przekonujesz - prochu nie wymyśli.
"Wszystkiemu winne sądy" i sprawa załatwiona :)
Takich najłatwiej ogolić.

--
Trefniś

Data: 2019-09-28 01:17:50
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-09-27 o 15:24, Trefniś pisze:

[...]

"Domniewywałem" że złożono zawiadomienie o przestępstwie.
I faktycznie złożono.

Niepotrzebnie go przekonujesz - prochu nie wymyśli.
"Wszystkiemu winne sądy" i sprawa załatwiona :)
Takich najłatwiej ogoli

Przypisujesz mi słowa których nie napisałem.
No ale prochu to ty nie wymyślisz.
Napiszesz w usenecie kilka bzdur i dopiszesz ekologiczny bełkot.

Pozdrawiam

Data: 2019-09-28 07:42:43
Autor: Shrek
W dniu 27.09.2019 o 11:55, z pisze:
Może i tkwi ale sąd nie musi trzymać się drobnych druczków bo paragraf

Sądu w to na razie nie mieszajmy. W tytułowym przypadku ziobrokratura dała dupy.

--
Shrek

Data: 2019-10-02 03:09:47
Autor: Marcin Debowski
On 2019-09-27, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A możesz jakoś wyjasnić dlaczego nie uważasz korzyści niematerialnych za korzyść? Osobista satysfakcja? Godność i inne dobra osobiste? A takie obejrzenie filmu? A jak Ci ktoś bez Twojej zgody pomaluje samochód na sraczkowato-żółty to właściwie jest to korzyść czy strata (no nie wiem czym jeździsz :)?

--
Marcin

Data: 2019-09-26 22:35:02
Autor: 'TomN'
J.F. w <news:1kucostdn6115$.la607y3ydxqu.dlg40tude.net>:

[...]

czyli nie zamierzał podarować żonie organizatora

No a z winy organizatora zbiorki bardzo niekorzystnie rozporzadzil
wlasnym majatkiem, wiec o co pretensje ? :-)

O twój stosunek do tego co zostało napisane w tym watku, a co całkowicie ignorujesz.

--
'Tom N'

Data: 2019-09-26 15:35:38
Autor: J.F.
[...]

Robercie ... ale skad wiadomo, ze uzbieralo sie 150 tys ?
Sam podejrzany musial te kwote podac, bo kto inny ?

I juz mamy dowod, ze zamierzal przekazac "ofierze", bo po co mialby ujawniac ?
Zeby powk* ludzi i bezsilne organy ?

A mogl powiedziec ze uzbieralo sie 5, 6, 9 czy 15 tys i przekazac seicento czy nawet lepszy :-)

J.

Data: 2019-09-26 13:49:56
Autor: Marcin Debowski
On 2019-09-26, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nie chce mi się grzebać gdzie on to zbierał, ale jak się dorzucałem do paru innych akcji na tego typu portalach to zawsze bieżąca kwota była podana jawnie i to dla każdego kto tam wlazł.

--
Marcin

Data: 2019-09-26 16:02:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8m3jF.241152$hl4.183389@fx10.ams1...
On 2019-09-26, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Hm, brane z konta bankowego, wiec z zalozenia z opoznieniem pokazywane.
Chyba, ze platnosc kartą, to sie organizator dowiaduje wczesniej niz pieniadze wplynely.

Tak czy inaczej - organizator decyduje co tam pokazac, i czy to bedzie prawda czy nie.

Byleby tylko nie przesadzil z klamaniem ...

J.

Data: 2019-09-26 20:45:35
Autor: Marcin Debowski
On 2019-09-26, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Wpłacasz kwotę, którą deklarujesz, a dalej jak przy zakupie organizator otrzymuje potwierdzenie od operatora. Online. Automatycznie. Nawet jak są przelewy bezpośrednie to przecież nie wiesz czy podana w tej sprawie kwota je zawiera i kto tę kwotę ujawnił, więc na jakiej podstawie twierdzisz, że to organizator przyznał ile dokładnie zebrał?

Tak czy inaczej - organizator decyduje co tam pokazac, i czy to bedzie prawda czy nie.

Skąd ta informacja?

--
Marcin

Data: 2019-09-26 23:35:31
Autor: J.F.
Dnia Thu, 26 Sep 2019 20:45:35 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2019-09-26, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Widze, ze zrobil to za pomoca i posrednictwem pomagam.pl, i faktycznie
wyglada tak jak piszesz.
Tzn pomagam.pl stworzyl stosowny system i ich programisci decyduja co
pokazac a czego nie, ale domyslam sie, ze nie oszukuje, bo to by moglo
miec krotkie nogi ...

Ale zbiorke mozna tez zorganizowac inaczej - podac nr konta i niech
wplacaja. I kto wtedy skontroluje ?

J.

Data: 2019-09-26 20:23:43
Autor: Sonn
[...]

286§1 kk"

Nie. 284 par. 2 k.k. - przywłaszczenie powierzonego mienia.

--
Sonn

Data: 2019-09-26 00:26:08
Autor: ąćęłńóśźż
Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
Doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem?

-- -- -
z jakich konkretnych paragrafów Kodeksu Karnego powinien organizator tej zbiórki odpowiadać

Data: 2019-09-26 17:17:41
Autor: z
W dniu 2019-09-25 o 21:56, A. Filip pisze:

W ramach sprowadzenia dyskusji na tory ściśle prawne:
z jakich konkretnych paragrafów Kodeksu Karnego powinien organizator tej
zbiórki odpowiadać _twoim zdaniem_ ?

To oczywiste. OSZUSTWO.
Oszukanie zostali ci co wpłacali.

Gdzie jak nie tu pasuje?

Art. 286

§ 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

Data: 2019-09-26 18:05:01
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2019-09-26 o 17:17, z pisze:
[...]

A można jeszcze zobaczyć te ogłoszenie? Jak to było sformułowane?

Robert

Data: 2019-09-26 19:22:25
Autor: z
Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)

A można jeszcze zobaczyć te ogłoszenie? Jak to było sformułowane?

Jesteś prawnikiem? ;-)
Sorry ale jakby nie było sformułowane to wprowadzało w błąd wpłacających. Wkurza mnie relatywizowanie bezczelnego oszustwa w zależności od tego kto OSZUKUJE.

tyle było bicia piany że oszukańcze SMSy to nie OSZUSTWO
Znowu się zaczyna
K...a mać

Data: 2019-09-26 19:34:30
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2019-09-26 o 19:22, z pisze:

A można jeszcze zobaczyć te ogłoszenie? Jak to było sformułowane?

Jesteś prawnikiem? ;-)

Może organizator zbiórki jest. Wiedział jak je napisać, aby być bezkarnym.
Dlatego chciałbym poznać ten majstersztyk. :-)

Robert

Data: 2019-09-26 21:23:51
Autor: z
Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
Może organizator zbiórki jest. Wiedział jak je napisać, aby być bezkarnym.
Dlatego chciałbym poznać ten majstersztyk. :-)

Jeśli dało by się to wybronić w sądzie to rozgoniłbym taki sąd na cztery wiatry ;-)

Data: 2019-09-26 22:15:25
Autor: J.F.
Dnia Thu, 26 Sep 2019 19:34:30 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
[...]

https://pomagam.pl/NowySeicento

https://oswiecim.naszemiasto.pl/gdzie-sa-pieniadze-na-seicento-dla-sebastiana-koscielnika/ar/c1-5079667

No i przestalem rozumiec.

J.

Data: 2019-09-26 22:24:46
Autor: A. Filip
[...]

Ja zrozumiałem tak: prokuratura mogła domniemać że _jeszcze_ nie zaszło
(łatwe do udowodnienia) przestępstwo a pieniądze ze zbiórki _mogły_
zostać użyte "jak pożyczka krótkoterminowa" [naganne ale trudne do
surowego ukarania "wykroczenie" w porównaniu z prostym zawłaszczeniem].

W sumie to "raj prawników" z taką pokręconą sprawą albo wymyślną linią
obrony przekrętu :-)

--
A. Filip

Data: 2019-09-26 23:23:19
Autor: J.F.
Dnia Thu, 26 Sep 2019 22:24:46 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):
[...]

Chyba jakos tak, skoro to organizator powiadomil prokuratora ...

W sumie to "raj prawników" z taką pokręconą sprawą albo wymyślną linią
obrony przekrętu :-)

Tez mozliwe :-)

J.

Data: 2019-09-27 10:29:06
Autor: ąćęłńóśźż
Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
Zadziwiające, że jak komuś ni z tego ni z owego pojawiają się pieniądze na koncie w wyniku jakiejś pomyłki to go zaraz zatrzymują i oskarżają.

-- -- -

Data: 2019-09-27 12:33:18
Autor: Trefniś
W dniu .09.2019 o 10:29 ąćęłńóśźż <a@e.pl> pisze:

Zadziwiające, że jak komuś ni z tego ni z owego pojawiają się pieniądze  na koncie w wyniku jakiejś pomyłki to go zaraz zatrzymują i oskarżają.

Areszt (bo na pewno nie zatrzymanie) za omyłkowo przelane pieniądze i  oskarżenie?
Znasz taki przypadek, podlinkuj.

Coś podobnego zdarzyło się:
https://kurierlubelski.pl/znany-tenor-oskarzony-o-przywlaszczenie-pieniedzy-ruszyl-proces-marka-torzewskiego/ar/c1-14285743

Nie ma żadnego aresztu, zatrzymania też nie było, a oskarżenie pojawiło  się dopiero po _odmowie_ zwrotu nienależnej kwoty. Ale nadal nie ma  żadnego aresztu!

To jest zupełnie inna sytuacja od tej, o której piszesz.

--
Trefniś

Data: 2019-09-27 13:15:05
Autor: ąćęłńóśźż
Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
No przecież jak wrzucam dwa złote do automatu i zamiast kawy mam pusty kubek to jedno i pocałuj nas w d..., a jak dostanę dwie kawy to moje przestępstwo, prawda?

-- -- -
To jest zupełnie inna sytuacja od tej, o której piszesz.

Data: 2019-09-27 13:34:24
Autor: Trefniś
W dniu .09.2019 o 13:15 ąćęłńóśźż <a@e.pl> pisze:

No przecież jak wrzucam dwa złote do automatu i zamiast kawy mam pusty  kubek to jedno i pocałuj nas w d..., a jak dostanę dwie kawy to moje  przestępstwo, prawda?

don't drink and post

--
Trefniś

Data: 2019-09-25 21:59:37
Autor: Budzik
Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
UĹźytkownik A. Filip anfi@pseudonim.pl ...

[...]
Cyniczna interpretacja prawno-polityczna jest tak Ĺźe prokuratura
woli być "przymuszona" do ścigania tego "przypadku" a co po
mediach będzie ekstra to juĹź czysty zysk polityczny  :-)

[...]

Zalezy.
Jak jestes uczciwym człowiekiem a nie członkiem to nie.
Ale skoro masz wątpliwości...

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2019-09-26 14:41:04
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d8bb82d$0$540$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Istotnie dziwna.

Ale ... zakladajac ze prokuratura uzna przestepstwo, to co powinna potem zrobic ?

-odzyskac srodki w miare mozliwosci ... i przekazac na celowemu odbiorcy ?
-oglosic przepadek na rzecz SP ?
-zawnioskowac o 155 tys grzywny ?

To co sie dziwic, ze lepiej nie dostrzec przestepstwa :-)

J.

Data: 2019-09-25 22:46:10
Autor: Marcin Debowski
On 2019-09-25, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
[...]

Tu jest ciekawe stwierdzenie:
https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,25233981,prokuratura-umarza-sledztwo-w-sprawie-przywlaszczenia-pieniedzy.html#S.main_topic-K.C-B.4-L.1.maly
"Choć postępowanie umorzono, prokuratura akta skierowała do działu cywilnego, który ma monitorować, czy organizator zbiórki wywiąże się z podjętego zobowiązania."

--
Marcin

Data: 2019-09-27 13:26:52
Autor: szalaput.kleska.alfred
W dniu czwartek, 26 września 2019 00:46:11 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski napisał:
On 2019-09-25, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
> [...]

"Choć postępowanie umorzono, prokuratura akta skierowała do działu cywilnego, który ma monitorować, czy organizator zbiórki wywiąże się z podjętego zobowiązania."

Skoro nie można na drodze sądowej dochodzić spełnienia obietnic wyborczych,
dlaczego ktoś domaga się spełnienia obietnic na jakiejś stronie
internetowej?

Paczymy co w usa robią z wałkami?

cyt.
 W ramach ugody Holmes zgodziła się oddać kontrolę nad spółką i jej akcje oraz zapłacić 0,5 mln dolarów grzywny, a także otrzymała 10-letni zakaz zajmowania wyższych stanowisk w firmach notowanych na giełdzie

Oddała 0,5mln z zebranych 6 mln, co z resztą kasy?

Data: 2019-09-25 23:56:35
Autor: Animka
W dniu 2019-09-25 o 19:40, A. Filip pisze:
[...]

Tak jak postąpił ten typ to nawet świnia by tak nie postąpiła.
To się nie mieści w głowie jak perfidny potrafi być człowiek...i nie ma na niego żadnego paragrafu!

--
animka

Data: 2019-09-26 00:27:38
Autor: ąćęłńóśźż
Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
Przecież P0 i P0-wski TK postąpiły tak samo z naszymi składkami itp. itd.

-- -- -
Tak jak postąpił ten typ to nawet świnia by tak nie postąpiła.

Data: 2019-09-26 15:40:54
Autor: Uncle Pete
On 2019-09-26 00:27, ąćęłńóśźż wrote:
Przecież P0 i P0-wski TK postąpiły tak samo z naszymi składkami itp. itd.

Włożyły te składki _do własnej_ kieszeni?

Data: 2019-09-26 16:08:28
Autor: J.F.
On 2019-09-26 00:27, ąćęłńóśźż wrote:
Przecież P0 i P0-wski TK postąpiły tak samo z naszymi składkami itp. itd.

Włożyły te składki _do własnej_ kieszeni?

Poniekad.

Sprawa badziej skomplikowana, bo panstwo bylo nam obywatelom winne pieniadze, co potwierdzilo obligacjami wydanymi OFE.
Rzad w imieniu panstwa wycofal te obligacje, ale dlug przepisal do ZUS.
Tylko w nie w formie dlugu, a "stanu konta".
Z ktorego wyplaty sa takie troche palcem na wodzie pisane.

Wiec kto tu zyskal a kto stracil ? :-)

Idac dalej - obligacje panstwa to kto by splacil ? My, obywatele.
A premie za dobrze wykonana robote kto wzial ? :-)

J.

Data: 2019-09-27 10:21:55
Autor: ąćęłńóśźż
Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
A do Twojej, czy do mojej?

-- -- -
Włożyły te składki _do własnej_ kieszeni?

Data: 2019-09-26 17:25:39
Autor: z
W dniu 2019-09-25 o 23:56, Animka pisze:
Tak jak postąpił ten typ to nawet świnia by tak nie postąpiła.
To się nie mieści w głowie jak perfidny potrafi być człowiek...i nie ma na niego żadnego paragrafu!

Cóż... Takie to środowisko ;-)

Data: 2019-09-26 11:23:32
Autor: Robert Wańkowski
[...]
Ile dekad ma na wywiązanie się? :-)

Robert

Data: 2019-09-26 13:42:52
Autor: Marcin Debowski
On 2019-09-26, Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> wrote:
"Choć postępowanie umorzono, prokuratura akta skierowała do działu
cywilnego, który ma monitorować, czy organizator zbiórki wywiąże się z
podjętego zobowiązania."
Ile dekad ma na wywiązanie się? :-)

Użyjmy modnego na kartach przepisów prawa cywilnego określenia: bezzwłocznie :)

--
Marcin

Data: 2019-09-27 10:19:19
Autor: ąćęłńóśźż
Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
Dla sądu, czy dla poddanego?

-- -- -

Data: 2019-09-27 13:14:22
Autor: A. Filip
Podły komornik zajął pieniądzeÍë­Ä3n ˇzä na totalnie szczytny cel [Pomagam.pl SOBIE ;-)]
https://wiadomosci.wp.pl/organizator-zbiorki-stracil-150-tys-zl-na-nowe-seicento-bedzie-zazalenie-6428591233701505a
Krakowska prokuratura umorzyła śledztwo w sprawie zaginięcia 150 tys. zł
na nowe seicento dla Sebastiana Kościelnika. Jak poinformowało RMF FM,
śledczy nie doszukali się przestępstwa karnego, ponieważ regulamin
serwisu Pomagam.pl zakłada, że zebrane pieniądze są własnością osoby,
która wpadła na pomysł zbiórki.
[...] Organizatorem zbiórki był Rafał B. Mężczyzna *sam* złożył
zawiadomienie do prokuratury w sprawie tego, że pieniądze
zniknęły. Zebrane pieniądze nigdy nie trafiły ani na lokatę, ani do
Sebastiana K. Rafał B. przelał zebrane pieniądze na prywatne konto
jego żony, która - tak wynika z relacji mężczyzny - miała to na nim
wymusić.

Jak czytamy w zawiadomieniu, część kwoty ze zbiórki przelanej na
prywatne konto miał zająć komornik, reszta miała zostać przeznaczona
na spłatę czynszu i bieżące wydatki.

Czy za podłość komornika *też* odpowiada Ziobro (PiS+SP)? ;-)

--
A. Filip