Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)

Data: 2019-09-25 22:46:10
Autor: Marcin Debowski
On 2019-09-25, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
https://krakow.onet.pl/zbieral-pieniadze-na-sebastiana-koscielnika-oddal-je-zonie-prokuratura-umorzyla/rg3cnsz
Zbierał pieniądze na Sebastiana Kościelnika, oddał je
żonie. Prokuratura umorzyła śledztwo
; dzisiaj 16:47 ;

Zbiórka na fiata seicento dla Sebastiana Kościelnika przepadła, za co
nikt nie odpowie - prokuratura umorzyła bowiem śledztwo - informuje
RMF FM. Celem było zebranie 5 tys. zł na nowe auto dla uczestnika
wypadku z udziałem Beaty Szydło, ostatecznie uzbierano ponad 150
tys. zł. [...]

Cyniczna interpretacja prawno-polityczna jest tak że prokuratura woli
być "przymuszona" do ścigania tego "przypadku" a co po mediach będzie
ekstra to już czysty zysk polityczny  :-)

Tu jest ciekawe stwierdzenie:
https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,25233981,prokuratura-umarza-sledztwo-w-sprawie-przywlaszczenia-pieniedzy.html#S.main_topic-K.C-B.4-L.1.maly
"Choć postępowanie umorzono, prokuratura akta skierowała do działu cywilnego, który ma monitorować, czy organizator zbiórki wywiąże się z podjętego zobowiązania."

--
Marcin

Data: 2019-09-27 13:26:52
Autor: szalaput.kleska.alfred
W dniu czwartek, 26 września 2019 00:46:11 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski napisał:
On 2019-09-25, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
> [...]

"Choć postępowanie umorzono, prokuratura akta skierowała do działu cywilnego, który ma monitorować, czy organizator zbiórki wywiąże się z podjętego zobowiązania."

Skoro nie można na drodze sądowej dochodzić spełnienia obietnic wyborczych,
dlaczego ktoś domaga się spełnienia obietnic na jakiejś stronie
internetowej?

Paczymy co w usa robią z wałkami?

cyt.
 W ramach ugody Holmes zgodziła się oddać kontrolę nad spółką i jej akcje oraz zapłacić 0,5 mln dolarów grzywny, a także otrzymała 10-letni zakaz zajmowania wyższych stanowisk w firmach notowanych na giełdzie

Oddała 0,5mln z zebranych 6 mln, co z resztą kasy?

Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)